Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
brumilány 2011. júl. 14. Creative Commons License 27111

Köszönöm a segítségedet. Sajnos így nem jó a JDM-hez!

Változatlanul keresek szekunder variátort, mivel kiszakadt a tárcsákat tartó seeger gyűrű pereme.

Előzmény: Gázos Sanyi (27110)
Gázos Sanyi 2011. júl. 14. Creative Commons License 27110

A juk osztás 27mm.

Előzmény: Gázos Sanyi (27109)
Gázos Sanyi 2011. júl. 14. Creative Commons License 27109

Köszönő viszonyban sincsenek egymással. 5 juk 23mm nagy 20,5 kicsi és 27 husszú a kúp.

Előzmény: brumilány (27108)
brumilány 2011. júl. 13. Creative Commons License 27108

Mit jelent ez milliméterben? Összehasonlítva a JDM kúpos tengelyével. Ugyanakkor a kúpos tengely lendkerék felőli része felerősíthető-e 1 az 1-ben (a lendkerékre)

Előzmény: Gázos Sanyi (27107)
Gázos Sanyi 2011. júl. 13. Creative Commons License 27107

A szekunder is csak átalakítással jó (rövidebb a váltó tengely az Aixamon)19mm-es belső átmérőjű hézagoló alátétet kell hozzá gyártani. Ja és a priméren a tengejen lévő belső váll is máshol van a tiéden, hogy ne mennyen annyira össze.

Előzmény: Gázos Sanyi (27106)
Gázos Sanyi 2011. júl. 13. Creative Commons License 27106

A kúp akkora a tieden mint a Microcaré, az Aixamé vékonyabb.

Előzmény: brumilány (27103)
T.bácsi 2011. júl. 13. Creative Commons License 27105

A kétütemű trabant laprugó silentpesely külső atm. 28 mm. belső 12 mm. Az alsó lengőkarok belső silentmérete külső átm. 24 mm. belső 12 mm. Perselyezéssel ( külső persely ) megoldható a dolog. Ha rövid kettőből kell megoldani a kilógó rész levágásával.

Előzmény: lacbp (27088)
T.bácsi 2011. júl. 13. Creative Commons License 27104

Üdvözletem küldöm T.bácsi. Szeretném kérdezni a téli  Aixam kerékgarnitúra árát. Másodszor pedig érdeklődnék, hogy miért hagyod abba a mopedozást?

Előzmény: KIWI / (27101)
brumilány 2011. júl. 12. Creative Commons License 27103

Először is lemérem a szekunder variátor tengelyátmérőjét és hosszát. A primer variátor kupját az agyból nemtudjuk kivenni, de a kúpostengely lendkerékre rögzítő részét, amit 4 csavar tart lemérjük és lerajzoljuk. Hamarosan küldöm a beszkennelt rajzot.

 

Előzmény: WooDoo (27100)
WooDoo 2011. júl. 12. Creative Commons License 27102

Konkrétan a villanymotor már bent van a motortérben..:)

 

Az irányváltó maradt, de kidobtam belőle a felső tengelyt, amin a szekunder tárcsa volt, meg az összes felesleges fogaskereket belülről. Csak a difi, meg a középső tengely maradt az áttétel miatt, ami 1 : 3.66, így a motorok majdnem 1:1 áttétellel hajtják a tengelyt. Két motor kerül a járgányba, egy 2,4 kW-os névleges teljesítményű villanymotor, ami rövid ideig akár 3x-os túlterhelést is elvisel, meg egy Honda GX200-as benzin/gáz üzemű motor, ami 4,1 kW teljesítményű, és 1,7 liter/h a fogyasztása. A villanymotor fordulatszáma 2700, a Honda blokk pedig 3600-at forog percenként.

 

A gyorsítást, a városban araszolást és a hátramenetet a villanymotorral oldom meg, városon kívül, egyenletes sebességnél pedig a benzinmotor veszi át a hajtást. Nincs irányváltó, nincs variátor, semmi hatásfok romboló szerkezet. A villanymotor és a benzinmotor 1db HTD 8M szíjjal hajtja az irányváltó középső tengelyét, egyszerű, tiszta megoldás...

 

100 Ah-s lithium cellák kerülnek a járgányba, így a hatótáv minimum 30 km lesz még télen is, ez a városban elegendő lesz. Ha a pénztárcám engedi, akkor 160 Ah-s cellákat veszek majd, mert alapvetően elektromos üzemben akarom használni a járgányt, konnektorból a legolcsóbb tankolni. A benzin/gáz motor csak azért kell, hogy hosszzabb út esetén se kelljen lemondani kedvenc járgányomról...:)

Előzmény: Herc001 (27099)
KIWI / 2011. júl. 12. Creative Commons License 27101

Megmaradtak vadonat új gyári tartalékalkatrészeim a mopedautóimból, nekem már nem lesz rájuk szükségem. Jutányos áron elvihetők. Egyedül a szíjat tartom meg biztonságból az eladásig, de utána azt is el lehet vinni.

Ezek Aixam-hoz való cuccok:

 

Ezen kívül van 4 db Michelin 145/60 R13-as téli gumim, rajta Aixam alufelnikkel. A képet a neten találtam, ilyen:

 

És van 4 db Dunlop 135/70 R13-as téli gumim, ezt a Ligier-re használtam. 4 lemezfelnivel. A lemezfelnik darabját 1000 Ft-ért odaadom, ez szinte ingyen van.

WooDoo 2011. júl. 12. Creative Commons License 27100

A JDM-nek nagyobb átmérőjű a primer variátor tárcsája, viszont nem megy ki a pereméig a szíj. JDM primer tárcsa mozgó részét már tettem fel Aixamra, elvileg fordítva is jó lehet, de nem tudom a kúpok egyeznek-e. 

Előzmény: brumilány (27098)
Herc001 2011. júl. 11. Creative Commons License 27099

Van erre már valami konkrét elképzelés?

Milyen motort akarsz beletenni?

Váltó gondolom marad. Akkor egy olyan motor kell ami 3-4 ezret forog kb nem?

 

Előzmény: WooDoo (27096)
brumilány 2011. júl. 11. Creative Commons License 27098

 

Szia!

A variátor JDM-hez is jó? Akkor nagyon kellene!

Előzmény: WooDoo (27096)
NISTVÁN52 2011. júl. 10. Creative Commons License 27097

2000-ben gyártott  Ligier Ambra GLX rendezett okmányokkal, műszaki vizsgával, rendszámozva eladó. 42000 km-t futott, kisebb külső hibái vannak. Érdeklődni: 30/2260978 (Hajdú-Bihar megye)

WooDoo 2011. júl. 10. Creative Commons License 27096

Elektromos meghajtásúra alakítok át egy Aixam 400-as mopedautót, ezért feleslegessé vált a Kubota Z402-es motorom, a primer és a szekunder varió. Esetleg érdekel valakit?

Először egy trike meghajtására szántam a hajtásláncot, de nem igen lesz nekem időm még azt is megépíteni belátható időn belül...

hurvinka 2011. júl. 9. Creative Commons License 27095

Ez vajon kinek kell?

A Peel kisautókért eredetileg csak néhány őrült adott pénzt, és két befektető most azt hiszi, hogy megismételheti a bravúrt, de haszonnal. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Herc001 2011. júl. 7. Creative Commons License 27094

Nem nem én nem mentem oda.Csak a helyzetet vázoltam amit eddig megtudtam helyekről.

A NKH-nál mesélte egy motoros srác akivel ott dumáltam.

Nem tudom hogy miért nem ért neki rá az a 2 nap.

 

Előzmény: beta9 (27093)
beta9 2011. júl. 7. Creative Commons License 27093

"Még hátra van a Regadó időpontot nem kell kérni VPID Budafokon 7 rongy pluszért megcsinálják az egészet azonnal."

 

Nekem 2 nap volt és ingyen. Jól keres vki rajtad.

üdv

Előzmény: Herc001 (27092)
Herc001 2011. júl. 6. Creative Commons License 27092

lacbp:Hát ha nincs más akkor tudsz esztergáltatni blockot.Sajnos csak tippet tudok adni a III. kerben csinál egy cég ilyeneket.

Fagyasztott gumiból cnc esztergálnak bármit.Nekem a yamahámoz csináltak anno 4 gumigyürűt a szivócsonk és a karbik közé.

De sajnos olyan rég volt hogy nem emlékszem mi volt a cég neve. De valahol a szentendrei bogdáni sarok közelében lévő kis utcában

van a cég.Szerintem ha google-ban rákeresel arra hogy szimering gyártás szerintem megtalálod.Egyáltalán nem drágák.

 

Más.

Van a járgányomba egy váltóoldali új variátortárcsa.(fogaim már nincsenek meg) Na szóval 20km-ig egész jól

gyorsul de aztán a motor csak pörög és szépen lassan veszi fel a 40-50km csúcssebességet :-)

Lehetséges tán hogy a tárcsán kéne állítani a rugón hogy lazább legyen könyebben nyíljon?

Van rajta 3-om jelölés A,B,C most a B be van a rugó.

 

Végre túl vagyok a vizsgán nagynehezen átgurultam vele.Időpontot nem kell kérni (legalábbis Szigetszentmiklóson nem)

29.600 a vizsla.Elsőnek körbefényképezték.(dísztrácsákat leszedetik)

Mondták hogy dobjam fel a 40es matricát.Ott figyelt a csomagtartóban.(A végén a müszaki lapon meg 45 a megengedett)

Aztán az első hátsó fékpadozás jött.

Közben index,lámpák miegymás vizsgálata.

Aztán jött még egy akna alól mustra közben egy rázópadon vizsgálták hátha kiesik valamelyik kerék.

Még hátra van a Regadó időpontot nem kell kérni VPID Budafokon 7 rongy pluszért megcsinálják az egészet azonnal.

A Törökbálinti DEPO-ban pedig (mondjuk lehet azért mert ma délután mentem)holnapra megvan minden már

csak fizetnem kell majd.Ott a TAX-ra azt mondták hogy cégeknél 4-5 e az ügyintézés magánszemélyeknek meg

azt kaptam hogy amit majd gondolok.

 

Előzmény: lacbp (27088)
Kalu István 2011. júl. 6. Creative Commons License 27091

Kalu István telefon: 06 30 234 20 57

Kalu István 2011. júl. 6. Creative Commons License 27090

Liger Nova 2001-es évjáratú mopedautómat elcserélném Aixamra. Elsősorban rendszámos érdekel. (szükség esetén különbözetet fizetném).

Csak jó állapotú, jól működő érdekel!

ligier nova 2011. júl. 6. Creative Commons License 27089
lacbp 2011. júl. 4. Creative Commons License 27088

Sziasztok!

 

Nem tudjátok, hogy chatanetbe  hol találok hátsó futóműbe szilenblock -ot?

külső méret 30mm belső 12mm hossz min. 40mm (bár ez "képlékeny").

 

Vagy milyen autóé lehet jó bele!

 

Köszi!

 

Gázos Sanyi 2011. júl. 4. Creative Commons License 27087

06 20/9533-440

Előzmény: kiggyo (27086)
kiggyo 2011. júl. 4. Creative Commons License 27086

Sziasztok!

 

Megpróbáltam végigfutni az előző írásokat és egy dolgora nem találtam biztos választ, bocs ha hülyeséget kérdezek. 

Arra hogy ha veszek egy MÁR rendszámos aixamot (erre tervezek vetemedni) akkor miket kell majd fizetnem?

- van-e átírás (vagyonszerzési illeték)

- kell-e eredetvizsga

- biztosítás nyilván kell

- forgalmi csere, ilyesmi?

 

Szóval milyen költséggel jár most egy ilyen gép átírása, valaki már hátha csinált ilyet.

 

Az örökös műszaki tényleg azt jelenti hogy többet nem kell vizsgáztatni?

 

Nagyon gondolkodom egy ilyen verdában de ha annyiba kerül fenntartani mint egy suzuki swiftet akkor nem a legjobb alternatíva.

 

Gázos Sanyi:

Látom te is szegedi vagy (én is), tudsz-e eladó rendszámos verdát a közelben.

 

Üdv:

Kiggyo

hurvinka 2011. júl. 3. Creative Commons License 27085

Találkozó plakátot innen letöltve tessék terjeszteni mindenkinek a lehetőségei szerint. 

(ha a letöltés gondot okozna elküldőm szívesen, ha ide írsz nekem info@velorexklub.hu)

pld.: iwiw, facebook, egyébb portálok és fórumok ahol járművekkel és találkozókkal foglakoznak és írnak.

Legyen több hasonló érdeklődésű ember a találkozón.

 

Szállásról és annak árairól itt olvashattok. Saját sátrasoknak mindíg van hely, ha ennél egyedibbet szeretnél azt előre szükséges foglalni náluk. (mobilház, bérsátor, lakókocsi).

 

 

jarkoj 2011. júl. 3. Creative Commons License 27084

Az  Ambra miért jobb ,mint a Nova ? Ugyan az majdnem ,csak a novák újabbak.

Előzmény: Kalu István (27083)
Kalu István 2011. júl. 2. Creative Commons License 27083

 

Liger Nova mopedautómat, mely 2001-es évjáratú, zöld színű, garázsban tartott, kis szépséfhibával elcserélném Liger Ambra mopedautóra!

Telefonszám: 06 30 234 20 57

 

mopedes 2011. júl. 1. Creative Commons License 27082

köszönöm szépen,megnézem.Bár azt írja,hogy nem elérhető:)de próbálkozok.