Nagyon kellemetlen érzés lenne legközelebbi belépésnél ha félreállitanának és jönne a macera.Horvátoknál nagyon jó az adminisztráció és nem könnyen felejtenek. Akkor már nemlennének olyan barátságosak.
Messze? Omis közelebb van Zadar-nál, mert oda érdemes már Bosznián keresztül menni. Egyébként a Cetina völgye, Split, Makarska, Biokovo, csak egy pár...
Sajnos pontosan nem emlékszem, pedig tavaly arra mentünk... De valahol biztos meg lehet nézni, egy biztos nem komoly tétel, ha gyorsan biztonságosan akarsz haladni, vállalható opció!
Nincsen értelme a pályát használni ezen a szakaszon. Ha betartod a sebességhatárokat akkor a Donji Miholjac-Nasice-Pozega-Nova Gradiska-Okucani szakasz időben is bőven rövidebb. Pályán stabil 160-180-nal tudod hozni ugyanazt az időt. 1-2 X teszteltem már...
ha egyik szülő sincs veletek, akkor szükséges. Nem biztos, hogy kérik, de tapasztalatom szerint alaposan megnézik a mi gyerekeink okmányait is (nagyon helyesen).
Az interneten több helyen megtalálod, hogy pontosan mi kell.
Ha tartod a Siklós-Donji Miholjac-Nasice-Pozega-Novi Gradiska-Okucani-Bosanska Gradiska-Banja Luka-Jajce-Bugojno-Kupres-Tomislavgrad-Arzano Brela-Makarska irányt, akkor kb ennyinek kell kijönni. Az autó legalább is ennyit mért...
Köszi a jókivánságokat, nem egyszerű a helyzet, de mindent megadunk neki, remélem összejön a dolog.
Egyébként ha úgy alakul, azért csak beiktatunk egy 5 napos Kamenjak/Premantura párost.
Ok, köszi a kielégítő válaszokat, minden tiszta így. Leteszteljük ezt az útvonalat, szinte hihetetlen, hogy 440 km és Makarskán vagyunk (Via-Michelin 526-ot hoz legrövidebbnek...). :-)
A betegség hírét szomorúan hallom, jobbulást kívánunk! :-(
A határon ki van írva, hogy nem vihetsz be élelmiszert. Megkérdeztem a határőrt, hogy akkor most forduljunk meg és menjünk körbe? Azt mondta nyugodtan menjünk csak, senki sem foglalkozott vele, se a ki/be lépésnél egyik határon sem és a rendőrök sem az országon belül.
Legend-del (5m) vittem többször már vonóhorgon 2 bringát (+70-80 cm). Normál pályadíj volt. A Thule leírás szerint max 120-at bír, de minden további nélkül bírta Porec-ig a pályaszakaszokon a 150-160-at...Sztem jobb, mint a tetőn.
Végig normálisan lehet haladni. Donji Miholjac-Nasice szakaszon 1-1 falu elszórva, Nasice után a hegyekig van több, viszonylag sűrűn, utána Nova Gradiska-ig megint normális. Gradiska-Okucani szakasz szinte teljesen beépült, viszont itt van a legtöbb szétlőtt ház, van mit nézni, a többit meg már ismeritek.
(viszont nyilván jó német/angol nyelvtudással. Horvátoknál az sokkal kevesebbet segít, ott egy szláv nyelv ismerete nagy előny bármilyen ügyintézésnél)
Egy OFF példa, egy OFF országban (D), nem is olyan régről: lerobbant egy nagyváros kellős közepén az autónk, nem indult... Hívtuk az ADAC-ot, egy boltos a saját telefonján ingyen felhívta nekünk, aztán egy diszpécser hívott a mobilomon, pár perces egyeztetés, majd kb. 20 perc múlva érkezett a sárga ADAC-os autó. Félve kérdeztük mennyi a kiszállási díj, mire ő: nálunk a nézésért nem kell fizetni!!! :-O Több mint fél órát szöszölt az autóval, töltött az akksin, leellenörzött mindent, majd pöccre elindította az autót. Ezek után a kérdésre, hogy mivel tartozunk, azt mondta semmivel mivel nem csinált semmit... :-O Alig tudtunk vele pár € borravalót elfogadtatni.... Így is lehet ezt.. :-)
Ismét köszönöm segítőkészségedet! :-) Írunk papírt, igazad van, elfér (2 nyelvű kellene? pl. Horvát-Magyar, vagy Angol-Magyar?). A kaja miatt sem izgulunk akkor most sem... ;-)