Sejtettem, hogy én vagyok a marha. Csak azért írtam nektek ide, mert a GKI vizsga 5 napja, vasárnap volt (vicces egy történet, kár volt vizsgának csúfolni...) a tachográf kártyát meg több, mint 2 hete igényeltem és azt mondták kb. egy hét mire kiküldik. De akkor várok türelmesen. Köszi a választ.
Tetszik a fórum nagyon, ahogy így vissza olvasgattam, szerintem állandó olvasója és néha kommentelője leszek. Remélem nem fog behalni.
Reményeim szerint Svédországból fogok jelentkezni állandóan, ott lesz melóm majd.
Reggel megint csengettek. lehet a postásunk volt tegnap is, csak kíváncsi lehetett, hogy mit küldött nekem az Állami Pénzverde, azt úgy döntött tegnap, hogy nem hagy felszólítást, azt bepróbálkozik inkább még egyszer személyesen, hogy megtudja mi a szösz lehet a borítékban. Engem is kíváncsivá tett az állami pénzverde küldeménye, sovány malac vágtába mentem a postára. Jól sejtettem, nem arany plakettet küldtek, ha nem a Digitális sofőr kártyát. Így néz ki:
Elméletileg mindent egyszerre kéne cselélni(jogsit, GKI-t, sofőrkártyát) gyakorlatról nincs tapasztalatom. GKI vizsgán és sofőrkártya igényléskor is nézték a jogsi érvényességet, és akinek pár hónapon belül lejárt volna, annak nem állították, mondván értelmetlen pénzkidobás(GKI kártya asszem 10000, sofőrkártya 8000 körül)
Segítsetek plíz! Kezdő sofőr vagyok, vagyis csak az "E" kategória új. Amúgy a jogsim már 20 éves (bakker, hogy megy az idő...), de ez nem tartozik a kérdéshez. Szóval elmentem a BP-i NKH-hoz a Mozaik u.-ba és kikértem a digitális tachográf kártyát. Na, itt kezdődnek a bajok, mert vagy én nem tudok valamit (remélem csak ez történt) vagy ők küldtek egy szar kártyát. A kártya elvileg fehéres színű és olyasmi a kialakítása, mint a régi telefonkártyáknak - tudjátok, amit régen meg lehetett hack-elni - vagy mint némelyik bankártyának, egyik oldalán fénykép és a másik oldalán a rövidebb részhez közel egy kis kb. 1cm2-es több részre osztott érintkező felület. Az enyém (gépjárművezetői képesítési igazolvány) kék(es) színű és tökre nincs rajta az a kis rézfelület, viszont cserébe van rajta egy réz színű csík. Megpróbálom bescannelni, hátha jobban értitek, ha látjátok is. Remélem csak az én fejem fog égni itt a gép elött és jót küldtek...
Milyen a Kralovetz? Bejött a számításod olyan amilyet vártál? Apropó annál a cégnél milyen nyelven beszélsz pl. a vezérlőddel??? Merre fele jársz és persze mivel? És miket szállítasz?
Remélem nem zavaró a kiváncsiságom... de szeretnék minél többet megtudni a nagyobb cégekről... mert hátha...
Gyakorlatból mondom, hogy nem érdemes vele foglalkozni. Én oda szoktam adni, ha belefutok egy ellenőrzésbe, de szerintem nem tudják, hogy mi ez a kártya. Egy olasz Carabinieri megkérdezte, hogy mi ez. Elmondtam. Megköszönte. Ennyi. Ő volt az egyetlen aki rákérdezett, mert szerintem az osztrák határőr sem tudta, csak nem akarta, hogy hülyének nézzem. Az osztrákoknál például nem kártyát kapsz hanem egy papírt. Kralowetzéknek fogalmuk nem volt, hogy mi ez. Nem kell vele foglalkozni. De ez az én véleményem. A wabihoz meg sok szerencsét, meg kitartást. Ne aggódj oda nem bejutni nehéz, hanem elviselni.
Én úgy tudom, hogy GKI kártyát kell cserélned, mert nem egyezik meg a jogsi számoddal (nkh-nál azért rékérdezhetsz). Én most jártam meg ezt, csak én kategóriabővítés miatt. 3 hét alatt jött meg a 2 hét helyett. Sofőrkártyát pedig nem kell mivel azt csak akkor cseréled ha a személyi adataidban lesz változás, illetve ha lejár.
Én merem ajánlani amúgy. Szédelegsz össze-vissza EU-ban, emiatt legalább nem olyan egyhangú. Ha normális kocsid van és a cég által elvárt szabályok szerint dolgozol (például tankolás), akkor megtalálja az ember a számítását. Annyi, hogy kevés az itthonlét, ez az egy hátulütője (szerintem). Bár az előző újságban nyilatkozta az egyik vezér, hogy a kocsik vmi 5-10%-a tölt 30 napnál többet kint EU-ban. Ezt aláírom én is. Májusban 4-szer voltam Magyarországon. 2-szer hétközben Pesten, 2-szer hétvégén (igaz egyik hétvége Békéscsabán ért, onnan nem buszoztam haza Siófokra).
Meg nem csak mi vagyunk kint hétvégén. Szombatonként mikor jöttem haza osztrákon keresztül, akkor egy csomó cég ment kifele (pl.: Rudi, Dancsi, Geizer, Gál, stb-stb-stb). Mindenhol dolgozni kell, max. más játékszabályok szerint.
Hát ez egy faramuci szitu tud lenni. GKI kártyáról nem tudok nyilatkozni, nekem nincs olyan, még érvényesek a régiek.
Sofőrkártya tartalmazza a jogsid sorszámát, elvileg cserélni kéne, mert egyeznie kell (ha jól sejtem). De mondjuk ha az érvényesség időn belül van, akkor minek cserélni? Mndjuk egy kategória bővítés az már más dolog...
Rendőrők (inkább a Kelet-EU-sok) tudnak esetleg ebbe belekötni, ha nem talál más fogózót. De nem hiszem, hogy nagy ügy lenne belőle. Nekem a 1,5 év alatt egyszer töltötte le egy BAG-s a kártyám adatait, azon nem volt gond, adta is vissza. Számokkal nem foglalkozott. :-))
Elmondásuk szerint nem sokkal előtte egy busz beborult náluk az árokba, mert a futó defektet kapott, azóta buszt nem engednek be futóval. Ennek 3 éve... Kicsit máshogy működnek ott a dolgok.
Nekem egyszer az ukrán határról kellett visszafordulnom, mert a futót nem engedték be. A magyar már kiléptetett, az ukrán folyamat is elindult (a 6 lépcsőből a 4-iknél tartottam, amikor mondta a sapkás, hogy "van egy kis problem"), de annyira komoly volt, hogy még rásegítésre se engedte volna, úgyhogy megfordultam, beléptem a magyar oldalon, letámasztottam a futót, és kezdtem újra. A magyar kiléptetők kicsit csodálkoztak, hogy újra ott vagyok.