Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

az (ex)szállós Creative Commons License 2011.06.26 0 0 21023

hali

 

éjszaka voltam egy szerelőnél és azt mondta hogy valami "faugli"-fej van berohadva és azért nem tudok rendesen váltani.KB ez volt a huszonhatodikmegoldás a problémára.Azt mondta le kell szedi meg kell takaritani és be kell zsirozni.csak tudnám hogy mi a tö....-met csináljak.:(:(:(:(:(

Előzmény: polgar1 (21018)
clio12 Creative Commons License 2011.06.26 0 0 21022

Úgy emlékszem, hogy a sárgát már nézte valaki kb egy hónapja.

Most nem jut eszembe a nickneve, de ha visszaolvasol jó sokat, akkor meglesz:)

Előzmény: lipkazs (21021)
lipkazs Creative Commons License 2011.06.26 0 0 21021

Sziasztok!

 

Még mindig nem találtam meg álmaim Multipláját, de szeretném kikérni a véleményeteket erről:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/multipla/fiat_multipla_1.9_jtd_115_elx-4886383

 

és erről:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/multipla/fiat_multipla_1.9_jtd_105_elx-4831165

 

valamint: az Ercsin tevékenykedő kereskedőről mi a véleményetek? Korrekt járgányokat árul, vagy töröttek voltak és csak össze lettek legózva óratekerés kíséretében?

 

Köszi - Zsolti

multifiat Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21020

Erről 100%-ig nem vagyok meggyőződve de gondoltam rá én is, majd az idő eldönti. Annyira nem aggódom, mert csak akkor jött elő amikor az új kupplungot próbáltam és "kinyomtam a szemét" is ha csúszni akar most csússzon meg. Normál esetben sosem padlózom le 2000-es fordulat alatt. De 140000 km-nél már lehet pár alkatrész ami ilyen rezonanciát okozhat pl. motortartóbakok, nyomatéktámasz stb. Éreztem már ilyet 156-os alfában mindenféle tuning nélkül is.

Előzmény: r.andras (21017)
multifiat Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21019

Máshol és máshogy! Egy barátom csinálta a szoftvert aki elég profi ebben!

 

Előzmény: Törölt nick (21016)
polgar1 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21018

Sziasztok! A hüvösebb, hidegebb időben jól működő kuplungra az a magyarázat, hogy a kuplung szarul emel le és forgatja a váltót azért recseg és nehéz rakni de ha hideg az idő és sűrűbb a váltóolaj akkor már nem bírja a forgást létre hozni kinyomott állapotban azért működik jól a meleg állapothoz  képest. A sűrűbb olaj be töltése nem biztos hogy jó megoldás mindenképp a szerkezetet és a kapcsolódó alkatrészeit kell cserélni vagy ha lehet még állítani a bovdenen akkor azt kell végrehajtani.

r.andras Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21017

Szerintem az már a kettőstömegű miatt van.

Gondolj bele: 200Nm-275Nm az 37.5%-os növekedés!

Ha nem akarjátok idő előtt kinyírni a gyári lendkereket sztem max 250Nm-ig érdemes elmenni.

 

 

Előzmény: multifiat (21015)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21016

Köszi.136 LE és 270Nm amit ír rá,akkor közel azonos adatok lesznek.

Misi féle deviltuning van vagy esetleg máshol-máshogy lett megoldva neked?

Előzmény: multifiat (21015)
multifiat Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21015

Az enyém 115-ről lett  kb. 140LE és 270-275Nm ami az eredeti kupplunggal csúszott 4. és 5. fokozatban! Ezzel a szettel és a gyári lendkerékkel megy gond nélkül semmi csúszás. A 2000-es fordulatszám alatt lepadlózva lehet érezni egy kis rezonanciát egy-két másodpercig ami nem tudni mitől van. De ha 2000-es fordulat alatt nem padlógázzal gyorsítasz simán és jól húz, 2000 felett meg taposhatod neki!

Előzmény: Törölt nick (21014)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21014

"Ezt egyébként a Silok közül tették a 115 lovasba (255Nm) ugyanazzal a lendkerékkel mint a Multipláé, a 140 lovasba (305Nm)"

 

A 105-ösre egy esetleges chipelés után kb 270Nm-es adatokat ad meg.Ezt még elviseli az új kuplung és a gyári kettőstömegű?

Előzmény: Csubakkka (21006)
r.andras Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21013

Nekem is produkált egyszer hasonló tünetet kuplung csere után, és egy egyszerű állítás megoldotta, vagyis, hogy feljebb fogjon.

A hibát az okozta, hogy nem emelt ki rendesen, főleg ha már bemelegedett a szerkezet.

Előzmény: az (ex)szállós (21011)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21012

Enyhébb időben nekem is jobban működött.

Ha fölmelegedett az idő nehezebben vette a sebességeket, és a rüki recsegett.

Főleg ha sokat álltam a dugókban. 

Ha lehet még állítani a kuplungodon akkor az megoldhetja a problémát, kérdés lehet e még állítani.

Nekem már nem volt választás. Én már örülök, hogy együtt cseréltem a két kereket. Most gyári. :-)

 

Ja és rüki előtt rakj 2-est és úgy rükit. Jobban veszi. És ha vastag a szőnyeg a pedál alatt az is lehet gátló tényező.

Előzmény: az (ex)szállós (21011)
az (ex)szállós Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21011

sziasztok

 

látom hogy most többen is kuplung bajjal szenvednek."természetesen" én is.csak nme tudom eldönteni hogy mi baja lehet.Szóval komplett kuplungszettet már cseréltemkb 30000 kilométerrel korában.Akkor szóltak hogy a következőnélkettőstömegűt is cserélnem kell majd.Viszont most alig tudok váltani.ha tolatni akarok és rakom be sebességbe úgy recseg a váltó mint állat.sebességekbe pedig csak nagy erővel és nehezen megy be.viszont ha lehül a levegő vagy esik az eső akkor tök jólműködik minden.nem recseg nem ropog és egy ujjal lehet váltani.de mihelyst kisüt a nap eltelik negye d óra akkor inkább nem megyek sehova.Van tippetek??????

Csubakkka Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21010

Na már látom, hol fogalmaztam félreérthetően:

 

 "A lendkerekem 116e km után nagyjából 1-1,5 centit lötyög, ami bőven belefér. A véleményem tehát mostmár egyértelműen az, hogy csere esetén mindenképp érdemes tuning nélkül is beletenni ezt" a kuplungot.

 

Így már talán egyértelmű, hogy a lendkereket nem kellett cserélni szerencsére és jól működik az erősebb kuplunggal is.

 


Előzmény: Vilmos a gázos (21007)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21009

Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21008

Az előbb a képek lemaradtak...

Vilmos a gázos Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21007

Hali!

 

Én is tegnap  vittem el szerelőhöz, a kocsit, a téma ugyenez. Légszűrőház ki, akksi ki, légbeszívócső előlről és alulról ki, alsó lengőkarok kompletten a bölcsővel talán ki. Sebváltó leköt, kuplungbowden kiköt, kipufogó első dobig leszed, váltóolaj leenged, féltengelyek kiszed, sebváltó ledaruz az aknába, előtte motorháztető leszed.

 

Kettőstömegű kerék eredetileg is Valeo volt a kocsiban.

Volt baja rendesen. Nekem még nem csúszott, de a kuplung nem emelt ki teljesen, időnként rázta a kocsit, és mint kiderült, gázadáskor egy pillanatnyi nyikorgó, fémesen csusszanó, hangot adott. Ez is a kettőstömegű volt. A kiplungcserének 5,5 óra a normaideje, az nagyjából tartható is lenne. Az olajáteresztést mi is tapasztaltuk, de nem volt jelentős, menettömítést nem alkalmaztunk, de a kettőstömegű csavarjait 160 NM-el kell meghúzni, na ez két emberes és combos volt. Ezután sztem az olaj olyan nagyon nem akar ott szivárogni.  Viszont nekiálltunk a termosztát cserének. Na az egy idióta volt aki tervezte. Csak két csavar fogja ugye, kuplungcserekor jól hozzáférhető. DE!!! 

A termosztát alsó csavarja M8 menet, hatlapfej, majd abból kiáll egy M6-os menet, amihez hozzá van fogatva az alatta elhúzódó EGR-hez menő cső. Ha ez nem mozdul el nem lehet kitekerni a termosztát alsó csavarját. (lefalazási határig le lett szedve) Na ez a cső még 2 helyen van fogatva egy konzolra. A konzol egyik csavarja hátulról megy a hengerfejbe. Így az oldalt elhúzódó vastag levegő csövet is le kell bontani, hogy mágneses fejjel egyáltalán később betehető legyen a csavar.. Szerelőm azt mondta ilyet soha többet nem vállal. (normaidő 1,2 óra... Muhaha) Van az 2,5 is, ha már az akksi, és a légszűrőház amúgy is ki van szerelve.

Olaj és szűrőcserék, rutinmunka. Hátsó fékek pofacserék ok. Tenné fel a dobot, és nem lehetett az egyik munkahengert visszatolni. Na ekkor volt este 7 óra. Ha minden igaz ma kapott alkatrészt, és be tudja fejezni a kocsit.

 

Hihetetlen, de a kuplung puha, nem a padlón fog. Csikorgó hang megszünt. Jelentős a változás, még menni nem tudtam vele, de helyben kipróbáltam.

A termosztát az menet közben derül majd ki, de isten óvjon egy gyári hibástól. 

A fékről még nem tudok semmit szugerálom a telefont.

 

Sajnos az anyagom már megvolt, mire rájöttetek erre az erősebb szerkezetre na mindegy

. És már azt is tudom mit jelent a Lato Cambio.

 

Az EGR lefalazást ahol szoktátok csinálni kijött a tömítés, így azt átrajzoltam egy füzetbe, hogy előre lehessen gyártani a lemezt méretre ha kell valakinek megvan.

Előzmény: Csubakkka (21004)
Csubakkka Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21006

A lendkereket nem cseréltük, az az eredeti maradt. Annyi az egész sztori, hogy a Multipla eredeti cikkszámú kuplungja helyett egy hajszálra ugyanolyat tettünk bele, csak ennek erősebbek a rugói, így nagyobb nyomatékot bír el. 

 

Olyat nehéz ma már mondani, hogy "melyik típus kuplungja", mert mindet rakják többfélébe, akár évjáratonként eltérően is. A Valeo on-line katalógusa nagyon tanulságos ebből a szempontból. Ezt egyébként a Silok közül tették a 115 lovasba (255Nm) ugyanazzal a lendkerékkel mint a Multipláé, a 140 lovasba (305Nm) 2003-ban egy másik lendkerékkel, és több Doblo Cargoba is. A 140 lovas Stilo 2003 után hidraulikus-kuplungos lett, ezért a későbbi szerkezet már nem jó. Minden említett típus 1.9-es JTD.

 

Símán beletehették volna gyárilag a Multiba is, teljesen kompromisszummentes, de valamiért mégsem tették soha.

Előzmény: pesta8 (21005)
pesta8 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21005

Ez vegulis melyik tipus kuplungja? Lehet lemaradtam valamirol, de akkor a lendkerek is cserelve lett? 

Előzmény: Csubakkka (21004)
Csubakkka Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21004

Közvetlen tapasztalatok a nagyobb nyomatékot bíró kuplungról (valeo 826352):

 

Tegnap hajnaltól késő estig tartó munkával Multifiatnál kicseréltük az én kuplungomat is, ami már annyira érezte a vesztét, hogy a hét elején egyszer már meg is csúszott, szóval az időzítés bár véletlen volt, de tökéletes. Az új darabnál számomra az volt a fő kérdés, hogy mennyivel lesz keményebb esetleg a pedál, illetve hogy a már nem új kettős tömegű lendkereket mennyire fogja netán szaggatni a nagyobb rugóerő. A régi kuplunggal időnként hidegen képes volt már a vége felé berázni egyesben, amiről nem tudtam eldönteni, hogy vajon a lendkerék vagy a kopott kuplung hibája-e. 

 

Az eredmény azonban minden várakozásomat felülmúlja, ugyanis most egyfelől drámaian könnyebb lett a pedál a régi berágódotthoz képest az erősebb rugó ellenére is (kapott új bowdent is), másfelől sokkal jobban érezni a kuplung működési pontját is, a rázás pedig teljesen elmúlt. Síma és puha, mint a vaj. A lendkerekem 116e km után nagyjából 1-1,5 centit lötyög, ami bőven belefér. A véleményem tehát mostmár egyértelműen az, hogy csere esetén mindenképp érdemes tuning nélkül is beletenni ezt.

 

A kuplungcsere tapasztalataihoz tartozik még, hogy a lendkerék rögzítőcsavarjainál át tud szivárogni némi olaj, ami ugye nem tesz jót a tapadásnak. Ez a jelenség mindkettőnk autójában előfordult. Lelkiismeretes cserénél tehát mindenképp érdemes tehát levenni a lendkereket és alaposan zsírtalanítani, majd a tartócsavarjait menettömítővel visszatekerni.

További fontos tapasztalat (r.andrás), hogy a kuplungkar hosszabbítása rossz ötlet, hisz növeli a kiemelési utat is, vagyis ebben inkább senki se gondolkozzon. A kuplungvilla zsírozásával és bowdencserével lényegesen lehet viszont javítani a kuplungpedál keménységén.

 

Ezeken kívül még toronyszilenteket és kutyacsontokat is cseréltünk. Az előbbit érdemes csekkolni, mert nem egyértelmű a szakadása, viszont meglepő eredeménye lehet, ha elhagyja magát váratlanul. Én magamtól pl. nem vettem észre hogy rossz, István rutinja kellett hozzá.

 

pesta8 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21003

Marmint a Multi merevitojevel? Gondolom az max 0.75mm-es anyagbol lehet, szerintem inkabb a tetolemez hullamzasat gatolja, mintsem a karosszeriat mereviti. A Twingo teto ket uvegbol all, az elso csuszik a hatsora, ha kinyitod. A hatso teljesen fix, gondolom ez is merevit annyit mint a Multi merevitoje. Lenyegeben egy sima elso tetoablakod lesz ami mozgathato, a hatso a lemezt helyettesitheti. Hozzateszem en Twingoba epitem majd be, ha nem tetoablakos lenne a Multim, akkor sem vagnam szet a tetot.

Előzmény: Csubakkka (21002)
Csubakkka Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21002

Világos. Akkor már csak az a kérdés, hogy mit csinálsz a középső merevítővel... kiváltod egy akkora kerettel, mint a tetőablak?

Előzmény: pesta8 (21000)
pesta8 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21001
pesta8 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 21000

A tetoablak kerete es egyben a vaza hajlekony. Amennyi elteres van, bizton allithatom kibirja. Nem szeretnek senkit rabeszelni, de itt nincs a tetooszlopokban futo vizelvezeto cso es nem kell peremezni a tetolemezt. "Egyszeruen" kivagni az adott meretet (126X79cm) es becsavarozni. Nem pofonegyszeru, de hatarokkal egyszerubb mint a gyari. 6-os csavarok fogjak korben es egy gumicsik tomit. 4 darab fenyvedo halo ved a napsugarak ellen. Mindjart keresek linket, hogy mirol vagyon szo.

Előzmény: Csubakkka (20998)
vighdzso Creative Commons License 2011.06.25 0 0 20999

Sziasztok!

Tudom, jól el vagyok tünve....egyéb minden okok miatt, bocs érte. De figyulom a forumot, amint lehetőségem van rá.

Multkor kérdeztem, hogy mi a franctól rángathat a milupám üzem melegen.....háát ha hiszitek, ha nem, a gyertyák voltak a hibásak, ugyanis vettem neki olyat, amit ajánlanak....agyonellenállásozott duplapolusu szart....azota rángatott, és csak nem hagyott békén a dolog, tegnap aztán gondoltam egyet, vettem egy hótegyszerű, ellenállás nélküli, egypolusu NGK-t, azt ugy megy tőle, mint az állat.

Szóval hálistennek se légtömegmérő, se üzemanyagszivattyú.....gyertya....de ha valakinek kell szarráellenásozozz duplapolusu, alighasznált BOSCH gyertya szett, szóljon :)

 

Jocó

Csubakkka Creative Commons License 2011.06.24 0 0 20998

Jól hangzik!

és mi a helyzet az ívekkel?

Előzmény: pesta8 (20997)
pesta8 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 20997

En meg ijedtemben vettem a heten egy Twingo gyari uvegtetot. Majd csak lesz vele valami. Egyebkent ha valaki uvegteto utan ahitozik, hatarokkal egyszerubb beepiteni a Twingoet a Multiba, mint egy eredetit. Egyedul a tetokarpit kivan nemi kreativitast. A neten turkalva sok idegen autoba beepitik, fokent  Vw-s tunerek.

Előzmény: bojo (20996)
bojo Creative Commons License 2011.06.23 0 0 20996
Multipla Creative Commons License 2011.06.22 0 0 20995

A benzinest eladom, ha ez meglesz.

egyperegy Creative Commons License 2011.06.22 0 0 20994

A végén még elég komoly Multi parkot építesz ki és az uticélnak megfelelően választhatsz alacsonyan pörgő, környezetbarát vagy élményautó közűl. Már csak egy dízelre kéne licitálnod.

Előzmény: Multipla (20993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!