Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-lowdarage- Creative Commons License 2011.06.01 0 0 7391

Sziasztok!

 

Alkatrészt kerestem, így tévedtem ide a fórumra. Pár oldal átolvasása után is sok újat hallottam és egyúttal elbizonytalanodtam az autómra váró javítással kapcsolatban....

 

Adott egy 3 ajtós Fiat Tipo, ami a küszöbök és a hátsó sárvédő ívek cseréjére szorul plusz egy kis taposó javításra hátul, mert főként az előző tulajnak köszönhetően ezeken a helyeken túl magas az oxigéntartalma a kasztninak. Alkatrész természetesen a 3 ajtóshoz semmi nincsen, így valószínűleg a 4 ajtós küszöbe lesz átalakítva (a keresztmetszete stimmel, úgy néz ki, a lemezvastagság is).

A hátsó ív még nem tudom, miből, melyik autójéból lesz összehozva – ötleteket szívesen fogadok!

 

Nincsen tapasztalatom a lakatosokkal, eddig nem volt rá szükségem, ezért egy ismerős által ajánlott karosszériás nézte meg. Ha ő csinálja, 45-55 ezer lesz a taposó, küszöbök, hátsóívek + az ajándékok (amiket közben talál) javítása üregvédelemmel alvázvédelemmel együtt. A küszöböt és a javítóívet én viszem.

 

Viszont: azt mondja, kb. 4-5 évet bír ki, utána megint problémás vagy lecsó a javított rész még úgy is, hogy cinkezi a lemezt (a hegesztéseknél/toldásoknál). Kicsit keveslem a megadott élettartamot -  ez törvényszerű ennél a munkánál, utángyártott alaktrészeket használva, vagy inkább az ő munkáját/technológiáját jellemzi csak?

 

Még nincsen eldöntve, hogy ő csinálja, ezért előtte kérdezek:

-       Ez az ár mennyire reális?

-       Ez a 4-5 év élettartam reális?

-       Lekezeltessem a küszöböt üregvédelem előtt? (pl. Fertan és társai?) – jelenleg a tárolási festék van rajta.

-       Milyen alapozót használtassak alvázvédelem, üregvédelem előtt?

-       Milyen alvázvédő és üregvédő biztosítja a legjobb védelmet?

-       Egyáltalán erre vonatkozóan mi az optimális technológia, munkafolyamat (sorrend és anyagok), amihez érdemes ragaszkodnom?

-       Mire figyeljek, mit kérdezzek tőle, hogy tudjam, jó lesz az eredmény?

 

 A válaszokat előre is köszönöm!

 

 

 

mykeman72 Creative Commons License 2011.06.01 0 0 7390

Csak annyiban igaz ,hogyha esetleg vizesbázisú festékkel volt fújva,és oldószeressel akarod javítani a két eltérő típusú festék "összeveszik" egymással,és okozza a leírt jelenséget. Előfordul még nem megfelelő higító alkalmazásakor is. Pl:/ Nitro/ Széles a hibalehetőségek tárháza a fényezésnél.

Előzmény: Alekós Zoli (7389)
Alekós Zoli Creative Commons License 2011.06.01 0 0 7389

Akkor ezt jól elszúrtam... :(

 

Azt mondják, hogy foltjavításnál akkor is előfordul (a folt körvonala mentén) felmaródás, ha a fedőréteg, a kicsiszolt felületig nincs teljesen kiszigetelve. Ez így van? Ez is oldószer probléma?

Ha ez így van, akkor ez a jelenség bármikor előfordulhat, ha véletlenül átcsiszolom a szorógittet?

Előzmény: mykeman72 (7387)
mykeman72 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 7388

Még annyit ehhez,hogy az epoxi higító Bután,és xilol keverékek elegye,addig az észter higító aromás szénhidrogéneket,és cellulóz észtert tartalmazófolyadék.

mykeman72 Creative Commons License 2011.05.31 0 0 7387

Az epoxi alapozó nem bírja az észter higítót ezért találkozol ezzel a jelenséggel.Valószínűleg túl vastag voltak a  rétegek és a higító nem tudott kellőképpen eltávozni,és ami még a legfontosabb,hogy az észter higítót sem szabad minden festékhez higítóként használni.

Előzmény: Alekós Zoli (7386)
Alekós Zoli Creative Commons License 2011.05.31 0 0 7386

Sziasztok!

 

A következő történt velem....

Egy használt, bontott sárvédőt fémig csiszoltam, szilikon eltávolítóval lemostam, mézeskendővel áttöröltem, s ráfújtam az alapot (troton, epoxy). Vártam, míg szikkad, s ismét kapott egy réteget. 30oC kb. egy órát hagytam száradni, majd P400-al átcsiszoltam. Jött az újabb lomosó és mézeskendő, majd ezt követően az alaphoz hasonlóan kapott 3 réteg szorógittet (profix). Egy jó óra száradás után átcsiszoltam.... egy-két helyen kapott nitrokombi flekkelőt (presto). Kb. 30 perc múlva (szintén 30oC-on) finoman átcsiszoltam, ezt követően jött a lemosó és mézeskendő.

Elkezdtem fújni a bázist (dupont), s az első réteg fújásánál észrevettem, hogy mintha bőrösödne a festék, s nem kicsit.... :( 

 

(az alapozó és a szorógitt túl sűrű volt a pisztolynak, ezért a viszkozitást észterhigítóval állítottam be; a szorógittet sikerült egy-két helyen az alapozóig lecsiszolnom.....)

 

Ezzel a technológiával másik elemet relatív szépen lefújtam.... Csak véletlenül sikerült jól? Mit csináltam rosszul?

 

Lecsiszoltam a hibás felületeket(!), ez érintett helyekre ismét felépítettem az alapot.... az eredmény ugyan az lett.... :((

 

Ötlet, tanács?

 

Zoli

Dózerbike Creative Commons License 2011.05.29 0 0 7385

Öreg Wartburgom akarom majd átfényezni. Az lenne a kérdésem, hogy a forgalmiban lévő -fehér 01- színkódtól mennyire lehet eltérni, hogy ez ne igényeljen semmilyen adminisztrációs bajlódást?

 

Vagy, ha teljesen más színre fújom le, akkor ez mivel jár? Azonnal át kell íratni a színt, és ez mennyibe kerül, egyáltalán mi a menete?

 

Végül, érdemes e a végén lakkal is lefújnom a verdát? Most nem arra gondolok, hogy öreg vas, minek..., hanem szakmailag kérdezem. Köszönöm!

diessel Creative Commons License 2011.05.27 0 0 7384

lehet

 viszont arra nem emlékszem hogy meddig mér a pisztoly...

Előzmény: keyol (7383)
keyol Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7383

Kb 8m a tömlő ezért szerintem ekkora különbség nem lehetne.

Előzmény: diessel (7382)
diessel Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7382

 ha merülöben van mutatja    a kis elem ikont hogy üres és akkor csere.

 a kompresszor és a pisztolyközött nem volt egy hosszu tömlö??

 a hosszu tömlöben nagy nyomás esés van

Előzmény: keyol (7380)
diessel Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7381

hát ja..

csak nem szeretek a korong cserével tornázni idöthuzni ha nekikezdek valami "rothadék" kocsinak

igy  gyorsabb vagyok meg igyszoktam meg:)

 

Előzmény: Dózerbike (7379)
keyol Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7380

sziasztok.Még mindig a satajet 3000 hvlp digital pisztolyomon meditálok.Olyan lehetséges ,hogy nem jól mér a digitális része?Mert ma ellenőriztem és a kompresszoron a nyomásmérő mondjuk 6bart mutatot a pisztoly meg még hármat se.Lehet az elem merül?Köszi

Dózerbike Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7379

minek egyszerre két kis flex? Jobb kéz, bal kéz?:)

Előzmény: diessel (7378)
diessel Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7378

 ha megveszem :(

de majött meg a két bosch kis flexem 100e :(

ugyhogy pihen a boltban az enyém amugy sárga :)

Előzmény: Dózerbike (7377)
Dózerbike Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7377

megnéztem, ez teljesen ugyan az, mint az Einhell polírozó, és ára is hasonló. Akkor lesz két Einhelled. :)

Előzmény: diessel (7376)
diessel Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7376

hmm ez nagyon jo ár,szerintem megéri!

  és ha tényleg 3 év a gari akkor még lehet én is beruházok egyre

nem nagy az szerintem csak az a baj hogy ha jollátom hogy digit fordszám szabályzos és pont kézre esik a gomb

én is mindig elnyomogatom a fordulatot  mert hasonlo van nekem is csak einhell

Előzmény: Dózerbike (7375)
Dózerbike Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7375

Az Aldiban vasárnaptól lesz kapható ez a polírozógép. Mi a véleményetek róla? Teljesítménye, és a ford.szám tartománya jó. A tányért is ki lehet szerintem cserélni 150-esre. Amitől tartok kicsit, hogy órmótlan dög.

Dózerbike Creative Commons License 2011.05.26 0 0 7374

én nem szoktam foglalkozni a gyárilag megadott adatokkal. Annyival fújok, amennyivel jó lesz a munka. A pisztolyra én ráeresztek nagy nyomást, és a pisztolyon állítom be a konkrét nyomást, annyit, amennyi kell, nem mérem.

Előzmény: keyol (7372)
Alekós Zoli Creative Commons License 2011.05.25 0 0 7373

Értem, s köszönöm a válaszokat!

keyol Creative Commons License 2011.05.25 0 0 7372

PU festékeket fújok.

Előzmény: |Progress| (7367)
keyol Creative Commons License 2011.05.25 0 0 7371

Azt láttam rajta én is,de én PU festékekeket fújok és 2bar-on nagyon rossz a porlasztás.Ezért gondoltam,hogy lehet ti is nagyobb nyomáson használjátok.

Előzmény: mykeman72 (7370)
mykeman72 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7370

A markolaton megtalálható a maximális szórási nyomás. Ez max.2 bar lehet.

Előzmény: keyol (7366)
|Progress| Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7369

vizzessel igen at lehet minden tovabbi nelkul, de ahogy azt irtak is neked korabban nagyon odafigyelos melo, a vegen ne felejts azert adni neki egy ejto reteget.

Előzmény: Alekós Zoli (7361)
|Progress| Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7368

igen, amugy nem kell femig leszedned, egy ilyen kis kezi geppel atmegy rajta.

Előzmény: Skodabuher (7362)
|Progress| Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7367

az sok mindentol fugg, mit fujsz,?

Előzmény: keyol (7366)
keyol Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7366

sziasztok

 

satajet 3000 hvlp-vel ti mekkora nyomáson fújtok?

Virago_1000 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7365

Szurkesfekete? Akkor foszfatozas lesz - ha nem tevedek.

Előzmény: Skodabuher (7362)
Virago_1000 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7364

Udv Urak!

Automon nehany helyi javitas szuksegeltetik majd. Csak annyit vettem eszre, hogy a festek repedt, es kicsit "buborekosodik" de ez a buborek nem nagy, csak inkabb hullamnak neveznem. Megpiszkaltam csavarhuzoval, es lejott a festek egy feltenyernyi darabon, tehat feltenyernyi darab feluleti rozsdas. Ez a hatso emelesi pontoknal van, de tenyled semmi komoly (?) hegeszteni tuti hogy nem kell.

 

kerdes 1, a javitasra sor kerul  kb 1 honap mulva, ahogy idom engedi. Jo otlet-e lekaparni a festeket - csak hogy lassam, mennyire kiterjedt a rozsda - vagy pedig jobb lett volna rajthagyni, varni es lekaparni akkor amikor javitva lesz.

Az en tudasom szerint jobb, ha szellozik, mint ha a festek alatt, elszigetelve a kulvilagtol dolgozik a rozsda, de javitsatok ki ha tevedek.

 

kerdes 2 - a javitas modjarol. Az evidens hogy letakaritom az osszes rozsdat, egeszen addig, amig tiszta femet nem talalok es korulotte is, aztan letisztitom, higitoval szabad? (mellette lesz a gyari festes). Aztan alapozom, alvazvedozom.

 

Johet szajbaragos magyarazat is, egy oregmercirol van szo egyebkent.

diessel Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7363

olvass vissza le van irva a válasz, régebben én is kérdeztem ezt.

Amugy lehetséges, de nagyon odafigyelös munka és könnyen el lehet rontani!

Előzmény: Alekós Zoli (7361)
Skodabuher Creative Commons License 2011.05.24 0 0 7362

Sziasasztok!

 

Az új karosszéria elemen van egy fekete védőréteg. Gondolom ez valami átmeneti festék. Alapozás előtt el kell távolítani? Ha igen akkor mivel és a szegletekből hogyan lehet? Köszönöm a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!