Alkatrészt kerestem, így tévedtem ide a fórumra. Pár oldal átolvasása után is sok újat hallottam és egyúttal elbizonytalanodtam az autómra váró javítással kapcsolatban....
Adott egy 3 ajtós Fiat Tipo, ami a küszöbök és a hátsó sárvédő ívek cseréjére szorul plusz egy kis taposó javításra hátul, mert főként az előző tulajnak köszönhetően ezeken a helyeken túl magas az oxigéntartalma a kasztninak. Alkatrész természetesen a 3 ajtóshoz semmi nincsen, így valószínűleg a 4 ajtós küszöbe lesz átalakítva (a keresztmetszete stimmel, úgy néz ki, a lemezvastagság is).
A hátsó ív még nem tudom, miből, melyik autójéból lesz összehozva – ötleteket szívesen fogadok!
Nincsen tapasztalatom a lakatosokkal, eddig nem volt rá szükségem, ezért egy ismerős által ajánlott karosszériás nézte meg. Ha ő csinálja, 45-55 ezer lesz a taposó, küszöbök, hátsóívek + az ajándékok (amiket közben talál) javítása üregvédelemmel alvázvédelemmel együtt. A küszöböt és a javítóívet én viszem.
Viszont: azt mondja, kb. 4-5 évet bír ki, utána megint problémás vagy lecsó a javított rész még úgy is, hogy cinkezi a lemezt (a hegesztéseknél/toldásoknál). Kicsit keveslem a megadott élettartamot - ez törvényszerű ennél a munkánál, utángyártott alaktrészeket használva, vagy inkább az ő munkáját/technológiáját jellemzi csak?
Még nincsen eldöntve, hogy ő csinálja, ezért előtte kérdezek:
- Ez az ár mennyire reális?
- Ez a 4-5 év élettartam reális?
- Lekezeltessem a küszöböt üregvédelem előtt? (pl. Fertan és társai?) – jelenleg a tárolási festék van rajta.
- Milyen alapozót használtassak alvázvédelem, üregvédelem előtt?
- Milyen alvázvédő és üregvédő biztosítja a legjobb védelmet?
- Egyáltalán erre vonatkozóan mi az optimális technológia, munkafolyamat (sorrend és anyagok), amihez érdemes ragaszkodnom?
- Mire figyeljek, mit kérdezzek tőle, hogy tudjam, jó lesz az eredmény?
Csak annyiban igaz ,hogyha esetleg vizesbázisú festékkel volt fújva,és oldószeressel akarod javítani a két eltérő típusú festék "összeveszik" egymással,és okozza a leírt jelenséget. Előfordul még nem megfelelő higító alkalmazásakor is. Pl:/ Nitro/ Széles a hibalehetőségek tárháza a fényezésnél.
Azt mondják, hogy foltjavításnál akkor is előfordul (a folt körvonala mentén) felmaródás, ha a fedőréteg, a kicsiszolt felületig nincs teljesen kiszigetelve. Ez így van? Ez is oldószer probléma?
Ha ez így van, akkor ez a jelenség bármikor előfordulhat, ha véletlenül átcsiszolom a szorógittet?
Még annyit ehhez,hogy az epoxi higító Bután,és xilol keverékek elegye,addig az észter higító aromás szénhidrogéneket,és cellulóz észtert tartalmazófolyadék.
Az epoxi alapozó nem bírja az észter higítót ezért találkozol ezzel a jelenséggel.Valószínűleg túl vastag voltak a rétegek és a higító nem tudott kellőképpen eltávozni,és ami még a legfontosabb,hogy az észter higítót sem szabad minden festékhez higítóként használni.
Egy használt, bontott sárvédőt fémig csiszoltam, szilikon eltávolítóval lemostam, mézeskendővel áttöröltem, s ráfújtam az alapot (troton, epoxy). Vártam, míg szikkad, s ismét kapott egy réteget. 30oC kb. egy órát hagytam száradni, majd P400-al átcsiszoltam. Jött az újabb lomosó és mézeskendő, majd ezt követően az alaphoz hasonlóan kapott 3 réteg szorógittet (profix). Egy jó óra száradás után átcsiszoltam.... egy-két helyen kapott nitrokombi flekkelőt (presto). Kb. 30 perc múlva (szintén 30oC-on) finoman átcsiszoltam, ezt követően jött a lemosó és mézeskendő.
Elkezdtem fújni a bázist (dupont), s az első réteg fújásánál észrevettem, hogy mintha bőrösödne a festék, s nem kicsit.... :(
(az alapozó és a szorógitt túl sűrű volt a pisztolynak, ezért a viszkozitást észterhigítóval állítottam be; a szorógittet sikerült egy-két helyen az alapozóig lecsiszolnom.....)
Ezzel a technológiával másik elemet relatív szépen lefújtam.... Csak véletlenül sikerült jól? Mit csináltam rosszul?
Lecsiszoltam a hibás felületeket(!), ez érintett helyekre ismét felépítettem az alapot.... az eredmény ugyan az lett.... :((
Öreg Wartburgom akarom majd átfényezni. Az lenne a kérdésem, hogy a forgalmiban lévő -fehér 01- színkódtól mennyire lehet eltérni, hogy ez ne igényeljen semmilyen adminisztrációs bajlódást?
Vagy, ha teljesen más színre fújom le, akkor ez mivel jár? Azonnal át kell íratni a színt, és ez mennyibe kerül, egyáltalán mi a menete?
Végül, érdemes e a végén lakkal is lefújnom a verdát? Most nem arra gondolok, hogy öreg vas, minek..., hanem szakmailag kérdezem. Köszönöm!
sziasztok.Még mindig a satajet 3000 hvlp digital pisztolyomon meditálok.Olyan lehetséges ,hogy nem jól mér a digitális része?Mert ma ellenőriztem és a kompresszoron a nyomásmérő mondjuk 6bart mutatot a pisztoly meg még hármat se.Lehet az elem merül?Köszi
Az Aldiban vasárnaptól lesz kapható ez a polírozógép. Mi a véleményetek róla? Teljesítménye, és a ford.szám tartománya jó. A tányért is ki lehet szerintem cserélni 150-esre. Amitől tartok kicsit, hogy órmótlan dög.
én nem szoktam foglalkozni a gyárilag megadott adatokkal. Annyival fújok, amennyivel jó lesz a munka. A pisztolyra én ráeresztek nagy nyomást, és a pisztolyon állítom be a konkrét nyomást, annyit, amennyi kell, nem mérem.
Azt láttam rajta én is,de én PU festékekeket fújok és 2bar-on nagyon rossz a porlasztás.Ezért gondoltam,hogy lehet ti is nagyobb nyomáson használjátok.
vizzessel igen at lehet minden tovabbi nelkul, de ahogy azt irtak is neked korabban nagyon odafigyelos melo, a vegen ne felejts azert adni neki egy ejto reteget.
Automon nehany helyi javitas szuksegeltetik majd. Csak annyit vettem eszre, hogy a festek repedt, es kicsit "buborekosodik" de ez a buborek nem nagy, csak inkabb hullamnak neveznem. Megpiszkaltam csavarhuzoval, es lejott a festek egy feltenyernyi darabon, tehat feltenyernyi darab feluleti rozsdas. Ez a hatso emelesi pontoknal van, de tenyled semmi komoly (?) hegeszteni tuti hogy nem kell.
kerdes 1, a javitasra sor kerul kb 1 honap mulva, ahogy idom engedi. Jo otlet-e lekaparni a festeket - csak hogy lassam, mennyire kiterjedt a rozsda - vagy pedig jobb lett volna rajthagyni, varni es lekaparni akkor amikor javitva lesz.
Az en tudasom szerint jobb, ha szellozik, mint ha a festek alatt, elszigetelve a kulvilagtol dolgozik a rozsda, de javitsatok ki ha tevedek.
kerdes 2 - a javitas modjarol. Az evidens hogy letakaritom az osszes rozsdat, egeszen addig, amig tiszta femet nem talalok es korulotte is, aztan letisztitom, higitoval szabad? (mellette lesz a gyari festes). Aztan alapozom, alvazvedozom.
Johet szajbaragos magyarazat is, egy oregmercirol van szo egyebkent.
Az új karosszéria elemen van egy fekete védőréteg. Gondolom ez valami átmeneti festék. Alapozás előtt el kell távolítani? Ha igen akkor mivel és a szegletekből hogyan lehet? Köszönöm a segítséget!