Eladó egy Pioneer DEX P99R. Szép állapotban van, tökéletesen működik. Összesen az előlapon van egy alig észrevehető karc, már én is így vettem. Dobozában, távirányitóval.
Szerencsés vagy :), nekem bejelenteték hogy nincs mély a kick-eknél, csináljak vele valamit ( következtetés(?): az ember ne engedje a párját a saját kocsija közelébe(???) :)).
Leszedtem a kárpitot és vakarhattam a fejem... Merő lyuk a belső ajtólemez ami a kárpit rögzitése miatt nem zárható, egymásba csúszó merevítők az ajtókárpit és az ajtó között, kárpitra szerelt de az ajtótérbe lógó hangszóró (nincs mögötte lemez a közelében sem..) és ablakemelő motor a bowden-jeivel...
Nem lesz egyszerű menet fix rögzítést kreálni a hangszórónak és megszüntetni az akusztikai rövidzárat :S.
Te a párod scenic-ének az ajtajával csináltál valamit (, panel, szigetelés?), vagy csak hangszórót cseréltél)?
Hangszórót sem cseréltem :-) Csak a fejet. Az olcsó "rendszerek" kellemességével szól így.
Volt nekem egy "ősellenség" vitapartnerem egy másik (nem indexes), szobai hifis fórumon, aki rengeteg hülyeséget beszélt, de volt egy elmélete, amivel fején találta a szöget: nevezetesen az, hogy némely igen alapfokú, egyszerűcske berendezés, pl teszkós minihifi-torony egész hallgathatóan tud megszólalni, gyakran kevésbé állva a zene és a zenehallgató közé, mint egy drága, de rosszul összeválogatott rendszer.
Hat van egy R Megan Scenic egy regi 328-as Clarion fejegyseggel, benne egy Zapco Z150-es erosito CDT-EU 6CX koaxokkal. En ritkan vezetek inkabb a parom hasznalja, inkab busszal jarok. Ugy jobban latom Dublin szepsegeit. :)
Arra szeretnék tippet kérni, hoggy milyen 16,5-ös szettet ajánlanátok a Corollámba.
Hol lehet meghallgatni ezeket? A Media Marktos falak valahogy nem nyerték el a tetszésemet.
Tudtok ajánlani olyan helyet ahol türelemmel vannak az esetenként hülye kérdéseket feltevőknek?
Igazság szerint már csak néhány maradt a rostán, mire ideáig eljutottam (szerelem, kinézet, haver mondta) alapon nem volt kevés idő.
Hertz, JBL, Pioneer(mert ilyen fejem van), Carpower.
Valamint megragadom az alkalmat és megkérdezem: a macAudio-nak a belépő 16-osa miért oly olcsó? Azt gondolnám laikus fejjel, hogy az nem gagyi. http://www.paradoxautohifi.hu/hangszoro/mac-audio-mp-2.16.html Köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
Ez engem is érdekelne, hogy hogyan lehet szakszerűen lezárni a nyílásokat. Addig OK, hogy Dynamat vagy Soudaband, de a lyukakat hogy zárjam le úgy, hogy ott ne fújjon ki a hangszóró?
Hát, remélem, nálam is be fog. Lassan döntést kell hoznom, hová kerüljön a magassugárzó, és ki kellett próbálnom ezt a megoldást is. Nem is hiába. Persze játszani kell vele, az nem kétséges. Eddig a tükörháromszögben volt, annál ez sok szempontból jobb. Többet kell vele játszani, úgy tűnik, de vigasztal, hogy hallottam már olyat, ahol minden tekintetben megfelelt, és nem csak az én ízlésem szerint, hanem versenyen is megállt a helyét. Igaz, hogy az, mint megtudtam, hetekig-hónapokig készült. Bárcsak lenne nekem is annyi időm, meg olyan fülem....
A magas jelszintje még mindig vissza van véve (-3dB jumper), mert így szól jobban, de ez köszönhető lehet annak is, hogy a 16-os kick még mindig egy 13-as rács mögött ordibál. Ez majd csak akkor derül ki, ha lekerül a rács...
Egy régebbi autómban nekem is bevállt az ajtóba egész a mélyközép mellé helyezet magas. Volt akinek tetszett, volt akinek nem, emlékeim szerint sokkal egységesebb lett a hangkép, bár igazi részletekre már nem emlékszem, mert volt vagy 10 éve.
Hogy is volt akkor ez a nyelestoj..... izé nyeles csati...? :O)
Egyébiránt pedig már nem akarom felgyújtani, mert szignifikáns változás állott be nem sokkal e gondolatok ébredését követően. Lehet, hogy megérezte a közelgő vihart.....
Aztán annyira jó lett hirtelen, hogy a meleg autóban fel kellett függesztenem a zenehallgatást, mert már szaga volt a CD lemezeknek... :o) Állítólag nem halk volt, ahogy hallgattam, gondoltam, most jöjjön ki álló helyzetben, ha valami árulás van, nehogy menet közben hajtsak szét valamit úgy, hogy nem is hallom. Aztán már szépen finoman hallgattam, miután a tűzforró fej és erősítő is visszahűlt.
Végül tegnap esti és ma reggeli tapasztalatokat osztottam meg.
Nálunk jobban fel lehet gyújtani, majd hozd el és én megoldom ha ilyen gondod van =D
Egyébiránt a héten ha sikerül összefutnunk akkor meglesem a tápoldalad, nekem is a gyári saru hasonlóan volt megoldva mint nálad lehet, a saru volt a generátor saruja is egyben, viszont flex barátom megoldotta a problémát egész hatásosan és egy ipari színréz nyeles csatival pont jó lett az utólagos sarura is hosszban. Ezek a hifizés árnyoldalai, szokjad csak, lesz még ott bituzás is =D
Saját gyötrelmes tapasztalatom osztom meg veled ezekkel a sorokkal, szívleld meg, ha nem szeretnéd az autód belterének ki és beszerelését tökélyre (akár versenyszintre) fejleszteni.
Én a kábelekkel szívtam eddig a legtöbbet, francia mivoltából adódóan már az akkutól is nehezen jutottam be a kasztniba, viszont mikor sikerült akkor a műszerfal mögé jutottam csak és ott is volt nem kevés szívás mire sikerült befűzögetni biztonságos helyre a kábeleket. Itt azért megjegyezném, hogy a táp behúzásom az 1-2 órát vett el az életemből miután már kellő gyakorlatot szereztem, a kiszerelésnél (cserénél) mindig megvolt 5-10perc alatt. Rca az még most is 2 óra... Ha ismét kezdenék rendszert építeni az tuti, hogy egy jó minőségű, nagy valószínűséggel sok rendszerben megfelelő teljesítményt nyújtó kábelezést vennék és azokat fűzném be az autóba. Mikor kezdtem még én is noname ofc-ket húztam be, majd jöttek a nevesebb gyártók alsóbb kategóriás kábelei és miután már a középutat is kijártam utána jutottam el addig, hogy már a legmagasabb szintű kábeleket fűztem be ahová csak tudtam és ahová a pénztárcám engedte. Ha az első pár lépést kihagyod sok pénzt és időt valamint idegeskedést spórolsz meg magadnak, mivel a fejegység-erősítő-hangszóró párosok cserélgetése alatt az autó használati értéke csak kis mértékben romlik, de ha kiszerelsz minden ülést és kárpitot akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy azonnal szükséged lesz arra, hogy egy kisebb focicsapatot furikázz jobbra-balra és mindenhol az autód fogják nézegetni mikor eddig senki nem tette. Szóval vegyél megfelelő mennyiségű és vastagságú tápot, jó minőségű rca kábeleket és hangszóró kábeleket, ezeket ha egyszer beteszed sokáig ki fog tudni szolgálni. Persze ez csak az én véleményem, nyilván van az a szint ahol már a kábelekkel is lehet játszani, hogy ez vagy az legyen, melyiknek jobb a hangja, de amíg el nem éred ezt a szintet addig nem a fixen telepített része lesz a leggyengébb láncszem nagyon nagy valószínűséggel. Tápoldalra nagyon figyelj, a jövőbeni terveid vedd figyelembe a vásárlásnál. Írtad, hogy monoblokkot szeretnél a subra. Nézd meg, hogy mivel jársz jobban, egy vastagabb (50mm2) vagy két vékonyabb szál kábellel (2x20mm2), ne centizd ki őket, inkább le kelljen vágni 40cm-t a kábelből, mivel toldani elég gány megoldás, ugyan így a hangkábelekkel is inkább több legyen, mint kevesebb és feszülve vagy sehogy ne érjenek el az erősítőig.
Rossz a stabilitása:
Hallottam már ipaul erősítőkkel telepakolt autót és sok minden eszembe jutott mikor hallottam de az, hogy ne lenne stabil nekem pl. nem tűnt fel, pedig két hidalt sztereo hajtott két subot benne. Nem egy szar darabok azok az erősítők.
Épp most tettem le a magassugárzókat a mélyközepek fölé. Az eredmény: az ismertebb zenéken az ismert hangszerek új szólamokat játszanak. Egész más a hangszerek lecsengése is. Az eddig ott lévőhöz még jött egy kis mélyközép tartomány. Nightwish-nél például 20 km megtétele után vettem észre, hogy hoppá, ki van kapcsolva a szub. Valahogy az egész stabilabb lett.
Persze nem így kezdődött. Nagyjából úgy, hogy akkor most ezt az egészet kiveszem, és az udvar közepén felgyújtom. Konkrétan egy trágya volt, sehogy sem akart összeállni. Aztán végső elkeseredésben elkezdtem tekergetni az erősítő érzékenységét, mondom ha már szét van úgyis vágva, odaverek neki rendesen.... :o) Nem ehhez a fejhez volt ugyanis beállítva a jelszint, hanem egy Pioneerhoz, amin 5V RCA van, ezen meg 4V.
...ehhez képest a most bent lévő fejen ha a teljes hangerőtartomány 1/3-át kihasználtam, már hallgathatatlanul hangos volt a rendszer. Na mindegy...
Lényeg az, hogy vissza kellett venni jócskán az érzékenységből, egy picit a 4V os alá (vagy fölé? :o) ), és megtörtént a csoda. Kisimult, megnyugodott az egész, hallgathatóvá vált.
De hogy az élet ne legyen fenékig tejfel, van azért min dolgozni. Azzal, hogy a magasak átkerültek, a fülem által megszokott színpad szétesett. Eddig remekül hallottam, ki hol tartózkodik, most meg sokszor nem. Sőt, női énekesből volt, amikor konkrétan kettőt hallottam. No hozzá kell tennem, hogy akkor éppen ketten is vokáloztak, de eddig a két hang szinte összeolvadt, egynek hallatszott. Most meg nem tudtam eldönteni, zavaró-e, vagy sem.
Aztán előfordul az is, hogy a hang nem válik le a sugárzóról. De nem mindig, csak néha. Szóval egyelőre erősen kóvályog az egész, valószínűleg helyezgetnem kell még a magasakat, vagy változtatni a dőléssszögüket. De nem gondoltam volna, hogy a jelszintnek köze van a széteséshez.... Inkább csak amiatt nyúltam hozzá, hogy ha már amúgy is szét van barmolva, akkor ez már nem számít semmit....
...kicsit azért el vagyok kenődve, azt hittem, könnyebb dolgom lesz....
Ja és a hét végén lecseréltem a gyári akkusarukat, meg az erősítőre tekintettel behúztam a kasztnira egy plusz testkábelt. Nekem úgy tűnik, vehemensebb lett a rendszer, persze az is igaz, hogy túl sok dolgot változtattam egyszerre, így aztán nem tudom, melyik pontosan mit okozot. A sarucsere és kábelbehúzás után csak olyan 15-20 percet hallgattam a rendszert, ez alapján mondom. A magasak még a régi helyükön voltak, és úgy vettem észre, nagyobb hangerő volt elérhető, persze az akkumulátor hamar kifulladt a terheléstől, és onnantól érezhetően fáradtabb volt, de az a fél perc, amíg bírta, elég meggőző volt... :o)
...csak hát itt az elkesederésem másik tárgya: a b*zi japánok (illetve jelen esetben angolok) egy kiba fél centit nem hagytak volna rá a legszükségesebb kábelhosszokra, úgyhogy a pozitív saru levágásával annyira rövid lett éppen az önindítő felé menő öles kábel (ránézésre úgy 8AWG-snek nézem, szóval tényleg vastag), hogy meg kellett rángatni-erőszakolni az egész kábelkorbácsot, ami - természetesen - ugyancsak gyakorlatilag ráhagyás nélküli, így aztán a kábelköteg folyamatosan húzza az indítókábelt kifelé a saruból, és félek, hogy a kábelkorbács győz... Arról nem beszélve, hogy lehet, hogy a töltővezeték is ugyanez, mert semmi komolyabb kábel nem megy ba a pozitív oldalra.... Úgyhogy kicsit be vagyok gazolva, hogy ha ez az egész kóceráj mondjuk télen reggel a mínusz tízben engedi el magát, az autó ha rajtam múlik, márciusig nem mozdul meg, mert odafagyok.... :o(
Említettem már, hogy ez az első autó-hifim, úgyhogy olyat szeretnék, ami kezdésnek megteszi, de nyilván lesz még hova fejlődni, tökéletesíteni. Csak biztos alapokat szeretnék, melyekre lehet építeni. Tudom, hogy a fejegységem (Kenwood 6047-es) és a szettem (udimension Jr. Comp 5) sem csúcs, de kezdésnek jó, úgy gondolom. Azért szeretnék olyan 4 csatornás erősítőt, amellyel lehet aktívban is szettet hajtani, mert nem akarom hamar eladni, ha veszek majd a mélyládának egy monoblockot.
Az összhangot pedig csak a gyakorlat mutatja meg, hogy mennyire sikerült belenyúlni a lényegbe...:-)
Annyit azért elmondhatna valaki, aki tudja, hogy miben mutatkozik meg az, ha egy erősítőnek rossz a stabilitása.
Hat ez mar fizika! A melyeknek a felfuto ele ment el magas nelkul,ezert a melyek csak definialhatatlan rezgesekkent erzekelhetoek. Minden melyheng magasbol indul. A bogo hurja eloszor csakrovid hosszban rezeg es magashangon, ahogy telik az ido rezgesbe jon a hoszabb hurszakasz es rezonaltatni kezdi a tesbe zart levegot, ez adja a melyhangokat. Az indulohangok nelkul nincs melytartomany. R-Go korrekt magasak nelkul nincs mely, no es itt kezdodnek a fazis problemak!!!
Ez nem új jelenség. Sok kishangfal él avval lehetőséggel, hogy magasban picit kiemel és így jobb lesz a mély hang is. pl. a kis ProAc Sc1 is. És a supertweeter is hozz mélyeket valamiért. …és elkészítettük az én A oszlopomat is. :-)