Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 972

         

 

Itt van két fotó a lecsupaszítás előtti állapotról, még a hetvenes években.

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 971

 

Tévedtem. Ez a fotó a hetvenes években készült az Opera megállóban...

Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 970

Ilyenformán a Bajza utca, a Vörösmarty utca és az Opera maradt meg eredeti néven, a Deák tér ugye átköltözött.

Ezek közüle Vörösmarty utcánál maradt eredeti felirat, a Bajza utca lecsupaszodott, az Opera meg hmm, azt nem tudom.

Ott akár az eredeti csempék is megmaradhattak 1996-ig talán...

Előzmény: Hamster (968)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 969

És hát a Dózsa György út is Aréna útként vonult köztudatba ugye...

 

A Kodály Köröndöt és a Bajza utcát lecsupaszították ahogy írtad 1990 körül, de a kisebb átalakításokról nincs semmi adat sajnos.

 

Arra viszont kíváncsi lennék hogy a régi Állatkert és Széchenyi fürdőnél volt-e egyáltalán megállónév kiírva valahol?

Előzmény: Hamster (968)
Hamster Creative Commons License 2011.05.14 0 0 968

Ezen a teres verzión én is kicsit meglepődtem. De más állomásnevek se maradhattak, a Kodály körönd ugye eredetileg simán Körönd volt, aztán volt Hitler tér... A Gizella is átneveződött, a Bajcsy-Zsilinszky út se "gyári állapot".

Előzmény: Törölt nick (963)
Hamster Creative Commons License 2011.05.14 0 0 967

Van valami "statisztika" arról, hogy melyik állomások hogy néztek ki a felújítás előtt? Én csak mostanában számolgatom, hogy a nyolcvanas évek első fele és a felújítás közt szerintem egy kézen megszámolható alkalommal használtam a kisföldalattit, mert az 1-es busz mindenre jobb votl nekem. És emlékszem lepukkant állomásokra, de azért nem úgy, ahogy a belinkelt cikkben levő képeken látni.  Melyik állomás volt az, ami többé-kevésbé egyben megmaradt, és esetleg volt olyan, amit veszélymentesítés címmel a felújítás előtti években csupaszítottak vissza?

Előzmény: Törölt nick (964)
GARFIELD Creative Commons License 2011.05.14 0 0 966

Tényleg nem túl szép, ezzel szemben őőőő izéééé szóval nem szép...

Előzmény: csuklo (960)
siófoki35 Creative Commons License 2011.05.14 0 0 965

Ja, így már értem. 

Előzmény: Törölt nick (963)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 964

Kisebb-nagyobb felújításokon átestek az állomások az idők folyamán, de teljesen eredeti felirat csak a Vörösmarty utczánál maradt meg.

Szerintem a Deák téri múzeumban lévő Gizella tér sem eredeti felirat.

Előzmény: Törölt nick (963)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.14 0 0 963

Mert máshol nem maradt meg.

Az Oktogon-tér felirat 1945-ből származott, tehát bőven nem eredeti volt.

Azt leverték akkor, amikor Mussolini tér lett a neve.

Eredetileg egyébként sem tér, csak simán Oktogon volt, ahogyan ma is hívják.

Előzmény: siófoki35 (962)
siófoki35 Creative Commons License 2011.05.14 0 0 962

http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=5004:a-millenniumi-centenariuma&catid=6:sineken&Itemid=9

 

Hát ráfért a földalattira a felújítás. De az eredeti nevet miért csak a Vörösmarty utcánál hagyták meg, ha máshol is megvolt még?

alkotasu Creative Commons License 2011.05.14 0 0 961

Nem tudom, hogy '74-95-ig milyen volt lenn, de a kocsiszínben már csak egy drót volt.

 

De az új szedő elég széles volt a dupla vezeték íben való játékához?

Előzmény: BFKVV (959)
csuklo Creative Commons License 2011.05.14 0 0 960

Egyszer volt egy motoros a kezemben :S

Sajnos se nem szép se nem megbízható!

Előzmény: GARFIELD (958)
BFKVV Creative Commons License 2011.05.14 0 0 959

Azt hiszem, ugyanaz a típusú (és méretű) szedője lehetett 1971.72-ben is, mint most. Amúgy asszem a '95-ös nagy felújításig kettős felsővezeték volt. Tévedek?

Előzmény: alkotasu (956)
GARFIELD Creative Commons License 2011.05.14 0 0 958

Ha az ember jobban megnézi, nem is nagyon hasonlít :(

 

Itt egy jobb kép, látszik, hogy az áramszedők szépek, de a többi része.... hááát

 

Előzmény: pistik100d (955)
BFKVV Creative Commons License 2011.05.13 0 0 957

Ha az áramszedője nem az eredeti ollós mechanizmussal lenne elkészítve, akkor talán rá is lehetne fogni, hogy 1936 v 38 és 1949 között így közlekedett.

Előzmény: pistik100d (955)
alkotasu Creative Commons License 2011.05.13 0 0 956

Amikor a képen látható kocsi elkezdte a próbafutását, más áramszedője volt, mint manapság? Merthogy akkor két vezeték volt fenn. Egyáltalán: mi változott, hogy akkor 2 volt, most csak 1?

Előzmény: FLR373IC12 (884)
pistik100d Creative Commons License 2011.05.13 0 0 955

Ez a modell a 11-est ábrázolja FJFVV jellel. Belül hosszú ülésekkel.

Ez mikori állapot, gondolom nem túl régi? Egyáltalán így futott valamikor?

 

BFKVV Creative Commons License 2011.05.13 0 0 954

A 95-11-es csatlást vonalon bontható módon kellene megoldani, tehát a 11-es B-végi vezetőállása megmaradna, kompresszor nem lenne benne (így a 95-ös ajtóvezérlese nem elektropneumatikus módon, hanem kézzel működne), a pótkocsi közlekedtetése opcionális volna. A  11-es B végi homlokfala hasonlóképp nézne ki, mint a 19-es B-vége.

 

Mit szóltok az 5lethez?

Előzmény: pistik100d (952)
Hamster Creative Commons License 2011.05.13 0 0 953

Köszi, de a kisföldalattis oldalhoz nem sok közöm van azon kívül, hogy képeket kértek tőlem is hozzá :)

Előzmény: pistik100d (952)
pistik100d Creative Commons License 2011.05.13 0 0 952

Most még friss az élmény én is csak hétvégén fogom feldolgozni a videómat, képeimet (szóval rettegjetek még mindig nincs vége a cunaminak) de azt már most bátran kijelenthetjük, hogy a kisföldalatti történelmébe egy szép fejezetet írtunk a BKV-val együtt ezen a neves napon (I LOVE BKV). Ez az évfordulós nap remélem felkerül a szerencsére nem kevés honlapra ami a kisföldalatti történetével foglalkozik.

(Talán az egyik legjobb villamosok.hu oldalon is kapunk egy fejezetnyi bejegyzést a nosztalgia útról.)

 

A Mi látható ma a kocsikból? fejezetbe betehetnéd a kennebunkporti 18-ast is:) Ezek a képek nem kopirájtosak (ha kell tudok még infókat is küldeni):

 

 

 

 

 

 

 

Jó lenne ha lenne még nosztalgia út és hogy többen tudjanak utazni fel kellene újítani a 95-ös pótot is:)

Előzmény: Hamster (951)
Hamster Creative Commons License 2011.05.13 0 0 951

Én sajnos nem tudok olyan jó figurákat csinálni, mint M VIII, de azért remélem nem lesz sértődés, ha a magam módján azért megemlékezem a vasárnapi fotósokról ;)

 

Egy vasárnap délután a Kisföldalattin

Figyelem! Az írás nyomokban iróniát és gúnyt tartalmazhat :) Vasárnap volt 115 éve, hogy I. Ferenc József egy kis utazás után nagy kegyesen megengedte , hogy a magyar és német vállalatok közös vállalkozásaként megépített kisföldalattit róla nevezzék el, ezzel nyilván[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

FAV 20 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 950

 

 

Ahogy Pál Sanyi bácsi mondaná. " Klassz az öreg lány"

 

15 éve készítettem ezt a filmet. Már volt itt, de most aktuális ismét.

 

 

 

Oleever07 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 949

a fő lényeget bezzeg lehagyom: ....villamosos honlapod miatt, amiért szívből gratulálok. :-)

Előzmény: Oleever07 (948)
Oleever07 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 948

ohh, bocsánat, akkor Te. :D csak a nálam nagyobb tekintélyű embereket tisztelem, és ez Rád is igaz, egyrészt a villamosos honlapod miatt. :-)

Előzmény: Hamster (947)
Hamster Creative Commons License 2011.05.12 0 0 947

Ki az az "Ön"? :D

Előzmény: Oleever07 (946)
Oleever07 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 946

szép videó, kár, hogy az Oktogonnál felvett rész nincs benne az összeállításban, így láthatnám magamat hátulról a peronőrrel. :-)

(magyarul én voltam az, aki az Oktogonnál Ön mellett ült, ha még emlékszik rám. :-) )

Előzmény: Hamster (944)
LoviGabi Creative Commons License 2011.05.12 0 0 945

Én meg beledobok még egy kavicsot ;)

Hamster Creative Commons License 2011.05.12 0 0 944

Akkor én is hordok még egy kis vizet a tengerbe :)

 

pistik100d Creative Commons License 2011.05.12 0 0 943

A 10 éves fiam első komolyabb videója. Igazából semmi újat nem nyújt az eddigiekhez képest, de néhány ismerős arc ebben is feltűnik. Fogadjátok szeretettel!

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!