Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Surci126 Creative Commons License 2011.05.12 0 0 7342

Ha már polírozás akkor csak Farécla.

Rio The Best Creative Commons License 2011.05.12 0 0 7341

Hali!

Én is erre gondoltam,a szakszerű tisztántartással meghosszabítható a felhasználhatóság időtartama!

Üdv!

 

Előzmény: mykeman72 (7340)
mykeman72 Creative Commons License 2011.05.11 0 0 7340

Sajna semmi nem a régi minőségű. Egyébként meghosszabbíthatod az élettartamot,ha minden használat után langyos vízben kimosod és a géppel kipörgetetd belőle a vizet.Használatkor ezután lágyabb lesz a szivacs és kevésbé hajlamos a töredezésre és szétesésre. Ez a zöld szivacs egyébiránt a 3M zöldkupakos  durva pasztájához készült.

Előzmény: Dózerbike (7338)
Rio The Best Creative Commons License 2011.05.11 0 0 7339

Hello!

A "Kemény "polírkorongok,addig nyújtanak kiváló minőséget,mint állt.minden...amíg újszerű,de engem úgy tanítottak,hogy kb 1-2 cm-nél kukába!Hiába használsz jó polírgépet,ha a szivacs kopott,visszaszívódásokat ,"szemecsék helyét",nem fogod tudni semmivel se eltüntetni,de ha mégis,az hamar vissza fog mattulni!Tehát javító fényezésnél használva,ha becsülettel kitisztítod a korongot,az azért elég sokáig tartósan használható!!!Teljes Polírnál se jó a kopott szivacs,mert a karcok nehezen fognak eltünni,és sokkal nagyobb időveszteség!!!A "hullámszivacs" az jóval tartósabb,de logikus is,hiszen finomabb,fényesítő polirt visszel fel vele a felületre!Még egy fontos dolog!Azért kell a vékony(zöld) szivacsot eldobni,mert véletlenül munkavégzés közben szakad szét(azért kopik jobban,mert dúrva polírt viszel fel vele...)akkor a polirgép tárcsája " igen csúnya dolgokat tud végezni",mondjuk egy javitott elemen!!!(Fújhatod újra"jobbesetben"-:))de lehet még Füllerezhetsz,flekkelhetsz újra!!!Jó munkát!...és óvatosan!

Üdv!

Előzmény: Dózerbike (7338)
Dózerbike Creative Commons License 2011.05.11 0 0 7338

3 M zöld polírszivacs meddig használható? Konkrétan, nekem egy idő után már nem plírozott. Én azt hittem, hogy amig szét nem szakad, addig használható.

Pár m2- t használtam, miután kukázni kellett.

Egy másikról, nem 3 M, meg a hő hatására elengedett a tépőzár ragasztása a szivacshoz.

 

PT 34-42 Creative Commons License 2011.05.10 0 0 7337

Köszi, mindenkinek!

Előzmény: diessel (7336)
diessel Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7336

ha csak ködölgetni belejavitani akarsz  akkor eredményre vezetöbb,

ha ügyes a szaki akkor nem fogod észre venni hogy 1 vagy 2 k-s

 

Előzmény: PT 34-42 (7335)
PT 34-42 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7335

Köszönöm a tanácsaitokat!

Gondoljátok Ukrajnában 1978-ban 2k-sal fényeztek? Szeretném a gyári fényt megtartani, mert csak a lökhárítók alatt, oldalt meg az ajtók alsó vonaláig kéne javítani, átfújni. Ezt a példányt nagyon szombaton csinálták, rettentő hanyag a kasztni gyári fényezés előtti kidolgozása (is). Nem akarom, hogy szebben nézzen ki, mint új korában, ez így valóságos. 

Induljunk ki abból, hogy a gyári fény 1k-s. Akkor szerintetek szabad, érdemes 2k-sal javítani?

 

mykeman72 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7334

Már bocsánat ,de egy OT-s vizsgára készülő jármű esetében a gyárias állapot visszaállítása a cél. Ez nincs másként a fényezés esetében sem. Akkoriban még nem volt ismeretes a vizes technológia ami ugyebár a mai kor követelményét/környezetvédelem ,stb,stb/ hivatott képviselni. Arról nem is beszélve,hogy lakkozni is kell a javítást,ezért megintcsak nem teljesül a korhű állapot visszaállításának feltétele. Szerintem a legjobb és legköltsékímélőbb megoldásnak a 2K Hs akril fényezés  tűnik.Mivelhogy a gyárban is feltehetőleg 2K-s anyagot használtak. Ebben az esetben nincs jelentősége a részleges,vagy teljes fényezésnek.

Előzmény: Rio The Best (7333)
Rio The Best Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7333

Szia!Az én véleményem az(és nem akarok más pénztárcájában "kotorászni",DE!!!

Miért nem "dobatsz rá" egy teljes külső fényezést 2K-s vizesből??!!Egy zapi,és egy fehér szín nem lehet olyan drága,és így sokkal szebb,és könnyebben javítható később!!!(ha kell...)

Standox,IMPA ,ICI...én az IMPÁT javaslom,Jó minőség,és olcsóbb,mint az előző Márkák!!!

Sok Sikert!

Üdv!(Egy Fényező!!)

Előzmény: PT 34-42 (7332)
PT 34-42 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7332

Szia,

 

ez egy fehér Zapi, 1k-s. Eddig egy fényező ismerőssel beszéltem, az ő véleményét írtam meg. Lehet ebben a szakmai kérdésben (jó-e a 2k-s javítgatás az 1k-s-on) ekkora vélemény eltérés?

Köszi!

Előzmény: Rio The Best (7331)
Rio The Best Creative Commons License 2011.05.09 0 0 7331

Hello!

Szerintem az az első,hogy meg kellene tudni,MOST milyen festék van az autón!

Teljes,vagy rész javítófényezéshez,mindenképpen 2K-s vizes bázist javasalok!!!

(Igazából nem értem a Fényezőt,mi a baja...)Pont ez a jó,hogy bármikor polírozhatod,bármilyen okból:beszívódás,mattulás ,"szemetes",megfolyás stb...!

Gondolol Zsiguliról van szó...biztos Akril!?(Nem metál...)

Szóval 2k-s vízessel javító (rész)fényezés,és egy teljes gépi polír,az autóra(3M!!!)

Olyan lesz mint az új...ha ügyes a Fényező kollega!!!

Üdv!

Előzmény: PT 34-42 (7329)
diessel Creative Commons License 2011.05.08 0 0 7330

kérdezösködj körbe más fényezö/knél..

Előzmény: PT 34-42 (7329)
PT 34-42 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 7329

Sziasztok!

Fényezéssel kapcsolatban kérném a segítségeteket. Az orosz gyártmányú autóm áll OT felkészítés alatt. A fényezése gyári és jó, de itt-ott azért javítani kellene. A fényező szerint 1k-sal nem érdemes (nem szárad meg, nem lehet a színt kikeverni), 2k-sal meg nem lehet tartósan jóra összepolírozni őket, azaz idővel nagyon is látszani fog az új fényezés határa. Telibe nem szeretném fújatni, Ti mit javasoltok? 

keyol Creative Commons License 2011.05.08 0 0 7328

Igazából  bútorokat fújok gyakran magasfényű Pu festékkel és arra kellene.Azért gondoltam 1,4-es dűzniméretre mert talán jobb a porlasztása mint az 1,5 vagy az 1,6-nak.

Előzmény: mykeman72 (7326)
mykeman72 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 7327

Egyébként ez a pisztoly teljes koppintása a SATA 3000 B-s szériának.

mykeman72 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 7326

Mivel,hogy HVLP pisztoly és 1.4-es düznivel szerelt ezért elsősorban metál bázis festékek szórásához ideális. Ha lakkozni is szeretnél akkor javasolnám az RP-s változatot és minimum 1.3-as düzni méretű pisztolyt. A profi szakemberek mindkét művelethez(bázis-lakk szórás) külön pisztolyt használnak.

Előzmény: keyol (7325)
keyol Creative Commons License 2011.05.07 0 0 7325

Azt hiszem akkor nem veszek olyat mert nekem nem barkácsra kell...És ez esetleg profi lehet?http://elektronika.vatera.hu/ipari_gep_berendezes/szerszam_szerszamgep/betta_st3000d_felsotartalyos_festekszoro_pisztol_1456086392.html

mykeman72 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 7324

Egyetértek az előttem szólóval,ugyanis kisebb otthoni és- nem ipari- használatra teljesen megfelelő,de komolyabb fényezési munkákat nem célszerű végezni vele.

Előzmény: keyol (7322)
Dózerbike Creative Commons License 2011.05.07 0 0 7323

Ha jó, akkor megéri. De szerintem ez egy erősen barkács cucc.

Előzmény: keyol (7322)
keyol Creative Commons License 2011.05.01 0 0 7322
Előzmény: keyol (7321)
keyol Creative Commons License 2011.05.01 0 0 7321

Sziasztok.Ez szerintetek megéri az árát?Ez elfogadható minőségű lehet?Köszi

Gampa Creative Commons License 2011.05.01 0 0 7320

Üdv. Csupasz fémet mivel érdemes alapozni,hogy rendesen rátapadjon a festék?

keyol Creative Commons License 2011.05.01 0 0 7319

Semmi extra.Én excenteres gépre veszek 3M 1500as papírt azzal felcsiszolom.Aztán 3M fehérkupakos polír és kemény szivacs.Utána 09376 polír és finom szivacs. Üdv

Előzmény: Dózerbike (7318)
Dózerbike Creative Commons License 2011.05.01 0 0 7318

POLÍROZÁS-ban szeretnék tanácsot kérni.

Újonnan lakkozott felületről van szó, ezt szeretném plírozni. 2k PU lakkal lesz fújva. Mivel kezdjem a polírozást?

Tehát hányas szemcsemérettel kezdjek, milyen szivacsokkal és pasztával folytassam? Festool Rotex 150 géppel fogom csinálni.

Bútorrol van szó, nem autórol, de a lényeget tekintve azt hiszem ez nem számít.

 

Előre is köszi a segítséget!

mykeman72 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 7317

Bár sokan nem tartják fontosnak azért a lehetőségekhez  képest érdemes egyazon gyártó termékeit használni a lehető legjobb minőség elérésének és megtartásának szempontjából.

Előzmény: anaslex (7315)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.04.26 0 0 7316

Kinca69: ezeket a csillámporokat nem tudom hogy lehet -e használni lakkhoz. Ha neked sikerül próbafújást végezni ezekkel a porokkal és beválik mindenképpen írj ! Szeretném az autómat én is felületlakkozni türkiz-kék, sötétkék gyöngyökkel. köszi !

Előzmény: Kinca69 (7301)
anaslex Creative Commons License 2011.04.26 0 0 7315

Sziasztok!

 

a következő témában kérnék Tőletek szakmabeliektől, útmutatást:

 

egy veterránnak készülő tgk. alvázát kellene majd homokfúvás után rögtön lefesteni. A tartósság, minőség nagyon fontos számomra. A fényező azt javasolta, hogy csak és kizárólag két komponensű epoxi korrozióálló alapozóban gondolkodjak, ez rendben is van. Azt, hogy ő mit használ(na) azt persze nem árulta el, csak hogy Győrben készül és magyar termék. Volt még szó talán alvázvédőről is de már nem vagyok biztos benne.

 

Kérdésem tehát, hogy jó szívvel mit ajánlanátok és mi lenne kivitelezés helyes sorrendje. Homokszórás -> korroziógátló felhordása -> festés feketére. Homokszórás -> alvázvédő? Valami más?

 

neten az alábbi epoxi alapú dolgokat találtam, (bár azt monda, hogy nincs különbség mindegyik ugyanolyan jó):

 

HB Body 320 Zinc Fill

 

Epodur

 

előre is köszönöm a segítséget!

 

udv.

kb.

 

 

Kinca69 Creative Commons License 2011.04.26 0 0 7314

Nagyon köszönöm a segítséget! A fényező is lebeszélt erről a megoldásról ...  

Egyenlőre hozzáfogtam az előkészítéshez,javitom az elemeket hogy kevesebb munka maradjon.

keyol Creative Commons License 2011.04.25 0 0 7313

Sziasztok.A betta tipusú pisztolyokról van valakinek tapasztalata?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!