Hát látod ezt nem tudom. Nekem Disco 1-em van. Az biztos, hogy egy munkahenger és azért gondolom, hogy pneumatikus, mert a hátsó légrugók miatt ott a kompresszor. A hidraulikus olajnyomás elég merev ahhoz, hogy olyen közel a hídhoz elkezdje tolni azt. A sűrített levegőnél szerintem könnyebben lehet szabályozni. De ez nem biztos. Remélem valaki eloszlatja ezt a kétejt.
A foto alapján nem látom, hogy hol kotyog. De ha a stabilizátoron bármi kotyog, akkor ott 95%, hogy elfáradt egy szilent. (5%,hogy laza egy csavar) A szilent, egy egyszerű gumi darab, ami két vas közötti rugalmas kapcsolatot adatik létrehozni. Általádan egy csavar és annak a helye között. Párszáz forintos tétel és két nagyobb villáskulcsal magad is kicserélheted. Amennyiben nem törődsz vele, akkor egyre rosszabb állapotban lessz. A vas alkatrészek összeérnek és elnyalják egymást és akkor cserélheted azokat is.
A stabilizátor elhanyagolása annyiban jelent veszélyt az életedre, hogy kanyarodáskor egy kicsit jobban billeg az autó, de van aki teljesen ki is veszi (pl.Tie) mert terepen könnyebben "lépked" a futómű. Autópályán viszont jó dolog, mert stabilabb a kanyarokban. Ezért hívják kanyar stabilizátornak.
Hát, ha ez tényleg a kanyarstabilizátor (nem igazán tűnik nekem annak, de ettől még ez bármi lehet), akkor cseréld ki a szilentjeit, és kész. Amiatt lötyög.
De ha tényleg kanyarstabilizátor, és emelve is van az autó, akkor le kell róla venni, amúgy is fölösleges.
Volt még egy érdekes jelenség P38-nál, menet közben pl. kanyarban vagy fékezésnél, elment egy pillanatra az elektronyosság, nem tudtam mi lehet az, mígnem egy vízcső csere alaklmával ilyen hegesztés hangokat hallottam ahogy nyúlkáltam az akkuhoz menő kábelek között, láttam, hogy a jobb oldali kipuffogó leömlőnél szikrázik (sötét volt) .
Végül az önindító kábel hozzáért a forró jobboldali leömlőhöz a szigetelés nem volt rajta, sőt a kábel 3/4 része teljesen elégett, kanyarban meg fékezéskor hozzá-hozzá ért és akkor MINDEN FAULT volt egy pillanatra.
Szóval P38 V8 tulajok az önindító kábelt szigorúan ellenőrizni!!!
Mi kicseréltűk az egész kábelt+ húztam rá RAYCHEM zsugorcsövet + védőcsövet is , a probléma azóta nem jelentkezett!
Na mostan van ez a stabilizástor izémicsoda, a jobb oldali, amit itten lefénképeztem. Ez nekem kotyog itten jobbra-balra. Kanyarba koppanik. Közlekedhetek így, vagy jön a "Meg fogsz halni!" (by Nelson Admirális :). Valamint alátéttel ki lehet-e a kotyogását küszöbölni (a bal oldalon a pálca cserélve volt, mert szép fényes és nem is kotyog).
Azt írják az okosok, hogy sokmindent változtattak a 300-asban a 200-ashoz képest, csak kívülről nincs sok különbség köztük, de állítólag 208 ponton fejlesztettek.
Én levakoltattam, most fogyott ki pont a tank azóta... Nekem nem csökkent egy dekával sem a fogyasztásom.
Am. az új kulcsbizbaszhoz vegyél ragasztót, szükség lesz rá :) Olyat, ami gumihoz és fémhez is ragad, és kitölti a hézagot. Nem passzol bele a kulcsnyelv. A chiphez stimmel.
Pár apróságot fejlesztettek, de alapvetően nem sokminden. Kicsit kulturáltabb motor lett, meg már van némi villany az adagolójában. De a blokk, meg a mechanikájában nagyon kevés különbség van, a 300-as a 200-as közvetlen utódja. Nem erőltették meg magukat a fejlesztésben, maradjunk ennyiben. :)