205/85R16 nincs hanem 215-ben van 85-ös., legalábbis én ilyen ben találtam csak eddig vagy szélesebben.
Okés, megbeszéltük a telo dolgot, már hűttetem is a sört, de ha gondolod inkább azt itatnék veled amit én is szoktam, már ha megteszi, a coronita-t szeretem vagy a barna söröket, mondjuk leffét.
A héten dolgozom. Most néztem a túratervet. Április elején megyünk alsóhegyre. Valószínűleg fentalszunk a Szabó-pallagi háznál. Ha majd körvonalazódik, akkor értekezhetnénk. Addigra lecserélem a teleszpókot, és meghívhatsz egy sörre.
Ha le van ereszkedve a gumi, akkor nehezen mozog, de ha nem, akkor alapvetően nincs vele bajom, érdekes módon 120 környékén turbulens áramlások alakulnak ki, addig gyorsul, utána megtorpan. Ezért is mondogatom, hogy 120 fölé nem kell terepjárót engedni :)
Nekem összeségében pozítiv lett az eredmény, kicsit tartottam attól, hogy lomha lesz a dög, de nem, terepen viszont sokkal jobb, eleve ballonosabb a gumi, továbbá nagyobb felületen tud a kerék kapaszkodni. Nem érdemes használtgumival tökölni, Yokohamára tudok jó beszerzési forrást, zsír újonnan felteszed, oszt örülsz neki évekig.
Nekem most 205/80R16 van fennt, viszont a Bf csak 225/75R 16-ban van. Tudom, hogy mondjuk Tie szerint nem vagyok ember:))))), mert nem egy 80 centis kerék van alattam. Nekem így jó, nem nagyon akarom megváltoztatni a gyári dolgokat rajta, igaz van bennt egy 25mm-es emelő pogácsa, hogy kicsit magasabb legyen de ennyi, nem akarok sokkal nagyobb gumit, mert járok aszfalton is sokat és nem szeretném ha ennél lomhább lenne a kocsi. A széles kerék meg sárban nem annyira az igazi legalábbis az itteni ragacsos agyagos köves viszonyok között.
Holnap nem akarsz jönni, Meteor végpontra? vagy csütörtökön Óriások terme alatti labirintusba?
Olvasva a kis értekezést hankook ügyben. Szóval messze nem mindegy hogy 10 vagy 15 mm, amúgy csak 14 mm az induló mélysége. Múltkor egyszer bekéreckedtem a miskolci gumisnál, ahova járni szoktam, a raktárba, hogy megmérhessem a gumik induló méreteit, ott mértem meg ezt is. Akkor még sokkal jobb árban volt, 22-23 között valahol, gondolom bevezető ár, mert akkor új minta volt még viszonylag. Most meg 30 környékén van csak újban. Akkor szinte egy árú volt az insa turbokkal, ott egyértelmű a választás, hogy gyári és nem futózott.
Na mindegy, szerintem 42-ért a 4 db megéri ha azért van benne vagy 8 mm és igaza van a többieknek 5 alatt már nem sok szart ér, max aszfalton. De hiú ábránd szerintem az a 100e km, ebből is látszik, hogy az eladó nem sokat konyít a terepgumikhoz. Szerintem ennyit a bfg bírnak futni. Én is pont ezért számolgattam és emiatt nem veszek majd michelint hanem bf-et. A Michelin 12mm-ről indult míg a Bf 15-ről, az áruk szinte egyforma, sőt azóta a michelin kicsit drágább a Bf-nél(én még 25e-ért vettem). Viszont több forrásból is azt hallom, hogy a Bf milyen jól bírja, nem kopik, úgyhogy próba cseresznye az lesz, persze ha szembe jön használtban valami jó vétel akkor annak nem biztos, hogy ellenállok:))))
Minden csak matematika :) Ha egy szuperhiper megarambo 45 ezer ft/db áru gumi kibír 100 ezret, akkor ugyanott vagy, mintha a 25 ezer ft-os kibír 50 ezret. A 10e ft-os használt esetében 30e km-el már nyertél a 45 ezer ft-os új gumihoz képest is.
(Az megint más kérdés, hogyha a szándék a jó terepképesség, akkor az a bordák fogyásával nem lineárisan, hanem erősebben csökken. Persze mindenki szívesen tenne fel évente vadiúj BFG MT-ket, de erre nem mindenkinek van lehetősége.)
Kumho-ban újkorától számolva sincs 100ezer. Mondjuk kis jóindulattal tud újtól 0,5cm-ig 80ezret. Ha ezen már csak 1cm a minta, akkor abban van még 30-40ezer, és terepen már használhatatlan lesz.