Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.03.18 0 0 7266

én fújtam a legutolsó réteget még 2007-ben. 3réteg festék van a kocsin, szóval nagy gond nem igazán lehet :)

 

Nézegetek youtube-on videókat arra lennék még kíváncsi, hogyha lakkba kevernék ilyen gyöngyház hatású port akkor jól szuperálna-e..

 

fehér autót szeretnék felületlakkozni. (sokan mondják, hogy hülyeség de szeretném védeni a festékréteget és az autót is egyaránt)

 

Előzmény: mykeman72 (7265)
mykeman72 Creative Commons License 2011.03.16 0 0 7265

Az elgondolás jó,csak az a bökkenő,hogyha olyan vékony a felületi lakkréteg akkor az 1000-es papír egy pillanat alatt kikoptathatja.

Amúgy Hs lakkot max 2 rétegben ajánlatos felhordani!

Előzmény: vw_golf1.6TD (7264)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2011.03.16 0 0 7264

Sziasztok !

 

Szeretném az autóm külsejét rendbehozni, 5év alatt már annyit políroztam, és vékonyan fújtam (2K akril) kezd megkopni a fényezés. Felület lakkozni szeretném. Milyen szemcseszerkezetű papírral álljak neki "csiszolni" ? Vizesen P1000-el csinálnám, de mivel nem vagyok benne biztos ezért írok nektek. 2-3 réteg HS lakkot szeretnék felvinni a felületre, úgy hogy alatta ne látszódjon a csiszolás nyoma !

 

Köszi a segítséget !

do-xa Creative Commons License 2011.02.21 0 0 7263

Igen, de nem finoman állítható. 

Előzmény: Törölt nick (7261)
Xanyi84 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 7262

Átlátszó (3M) védőfóliát hogyan kell felragasztani?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.13 0 0 7261

Sziasztok!

 

A közelmúltban vettem egy használt co hegesztőt. Palacokom és gázom még nincs hozzá, de az eladó adott egy régi kék számlapos O2 reduktort, hogy állítólag azzal használta a kasznis műhelyében és ő is több kasznis és lakatos ismerősétől vette a példát.

 

Fel tudba esetleg valaki világosítani, hogy miben különbözik az O2 reduktor a CO2 reduktortól? Valóban használhatom CO2-Ag keverékhez?

do-xa Creative Commons License 2011.02.12 0 0 7260

Lakatos és Kolompár!

ÖÖÖÖ... vagyis koontár  :-)

Előzmény: Sanyi-ka (7257)
1102 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 7259

A mester alkott ,szerintem te egyszer emlékezetből készítesz egy mercit:))

Előzmény: Sanyi-ka (7251)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.02.12 0 0 7258

Sanyi.Csak nem te verted ,a Nyerges utcában a merci hűtődíszrácsokat?

Előzmény: Sanyi-ka (7256)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.11 0 0 7257

Egy időben a fűtésszerelők kontárkodtak állandóan,hegesztőpityuja van,használni tudja,akkor ő már lakatos..... 

Előzmény: Dózerbike (7255)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.11 0 0 7256

Az elsőre cirka 20-24 de ott ki kellett találnom a forma jó részét,a többi már megy emlékeim szerint kettő nap alatt. Kézben,nincs hozzá olyasmi sablonom mint G.sának a cuccaihoz.

Előzmény: niváskarcsi (7253)
Dózerbike Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7255

dolgoztam pár évig (gép- és szerkezet)lakatosként, Co-val is hegesztettem, de egy kocsinak én is csak az egyszerűbb részeinek mernék nekiállni. A hegesztés csak egy része a szakmának. Ha valaki ezt jól csinálja, még alig tud valamit. Mint pl egy festő, aki profin glettel, de máshoz lövése nincs, az nem fog tudni megcsinálni egy munkát.

Előzmény: Peti251 (7250)
Morzsaszar Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7254

Szerintem igen, ez a legjobb megoldás, és nem kell ekkora szerkezet, olcsóbban is megoldható, Fertan meg eddig jónak tűnik, csak nem épp arra való aminek reklámozzák.

Előzmény: do-xa (7164)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7253

Ej ej Sanyika.A jó magyar lemezt, így agyonverni,hát szabad ezt:):):)Hány óra ment rá?

Előzmény: Sanyi-ka (7251)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7252

Minden elismerésem. Kár hogy nem karosszériás-bádogos tanulónak mentem. gondolom jól el is vagy havazva...

Előzmény: Sanyi-ka (7251)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7251
Előzmény: Peti251 (7250)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7250

Hát ez az. Ezért aki egyre jobban belemerül, annál inkább ismeri fel, hogy húú ez se olyan egyszerű, meg az sem olyan egyszerű! A sima lapos folt nem nagy kaland. főleg a taposón, ahol nem látszik. Viszont egy ajtóél, vagy egy domború folt, vagy alakos lemez-folt az már kicsit többet igényel az emberből. Deformálódott lemezek visszazömítéséről kalapálással meg inkább....

Előzmény: Dózerbike (7248)
do-xa Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7249

Jahogybocs! Nem emailt írtam. Valamelyik fórumon, ahol szintén ugyan ezt kérdezted.

Előzmény: doca (7245)
Dózerbike Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7248

az egy dolog, hogy megtanul valaki hegeszteni, de szerintem a kasznizás közel nem ennyi. Lehet profin hegeszteni, és közben jól elcseszni a munkát.

Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7247

A co2 vékony lemezek élben történő összehegesztésére nem igazán megfelelő...

Előzmény: zacy (7244)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7246

Kawa.A kasznis azért egy szakma,mert spec. ismereteket igényel.Tanulj pár évet, utána essél neki,mert drága tanulópénz lesz ismeretek nélkül nekiállni a vasnak.Az itt tanácsot adók küzül,sokan már jó pár éve kaszniznak,hegesztenek.Én harminc éve csinálom,és még mindig tanulok,fejlesztem magam.Megtudod ezt te is tanulni,de ne szivasd meg saját magadat.A gugli jóbarát, keress szakmai oldalakat,és tanulj,ha megvannak az alapok akkor neki eshetsz.Egy co tanfolyam,nem horror  összeg,de talán van ismerősöd is aki megtanít.Persze kérdezzél nyugodtan,de válaszainkat csak bizonyos ismeretek,birtokában tudod értékelni.

Előzmény: Kawabiker (7243)
doca Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7245

Ezzel kapcsolatban én már írtam neked (talán tegnap). Nem kell ilyen tragikusan venni ezt a co-zást!

Előzmény: Kawabiker (7243)
zacy Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7244

Rentgeteget hegesztettem CO-val. 0.5-ös lemezt is, meg húztam tizes varratot  huszas anyagok közé. hidd el, teljesen mindegy hogy pl Lincoln Electric vagy ESAB huzalt veszel. Csak árban más. A korrózió nem értem miért fontos, hisz ha a drágát veszed meg és nem kezeled rendesen a felületet az is korrodál, ugyanúgy mint az olcsóbb huzal. Itt sokat nem számít a huzal, persze nem arra gondolok hogy a sima drót is jó  :). Ha rendesen élre illeszted a lemezeket, szépen meghegeszted és eldolgozod a varratot, amit utána rendesen lekezelsz( kívülről alapozó, gitt, füller stb..., belülről meg alapozó és üregvédő), akkor nem fog rohadni egyik sem. Nekem ez a véleményem és tapasztalatom.

Előzmény: Kawabiker (7243)
Kawabiker Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7243

Mármint mit?

Katalógusokba weboldalakon láttam több féle huzal van és nem átmérőre(pl. 0,8) meg kiszerelésre gondolok(pl 15kg) hanem összetételre és itt nem a porbelest értem.

Gondolom valamilyen ö9tvöző anyagot tartalmaz és mivel még nem hegesztettem COval ezért érdeklődnék,hogy a más és más összetételű huzalok hegesztés után mennyire korozió állóak.Hisz ugye vas és vas közt is van eltérés vagy alu és alu közt is.

 

Előzmény: Sanyi-ka (7242)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7242

Nem ma kezdtem de ezt még nem hallottam...:)

Előzmény: Kawabiker (7236)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7241

Én nem tudom hogy milyen dróttal csináltam 2007 év végén, de az biztos, hogy azóta eltelt négy év, és sem a taposó, sem a jobb hátsó sárvédő ív nem rohad, pedig a fényezőnél egy hónapot állt a szabadban ALAPOZÁS NÉLKÜL! (akkoriban még ecsettel sem voltam hajlandó festeni annyira úúútáltam.. Azóta nagy ecsetművész vagyok -  minél vastagabb, annál jobb)

 

A küszöbvég, amit a bal oldalra csináltam, nem lett összehegesztve és kimasszázva a doblemezzel, ígyhát volt ott egy három négy mm-es rés. na itt, szépen bemosta az összes sarat meg port a küszöbbe. mikor szeptember végén műszakira készítettem fel az autót, akkor vágtam le azt a darabot. Ezen az oldalon is eljött az ívcsere ideje.  Hamár levágtam a szétrohadt részt, bekukkantok a küszöbbe is. Hát tele volt nedves földdel. Hát ez így nem maradhat. Kivágtam, majd konstatáltam, hogy a három éves egyes lemez abszolút felület kezeletlenül, tehát se festék, se üregvédő nélkül NEM ROZSDÁSODOTT ÁT! Ez nem azt jelenti hogy a rozsda nem mart a lemezbe, de a csavarhúzó nem szaladt át rajta! Ezt megelőzendő a pótolt küszöbvég(amit másfeles lemezből hajlíttattam, be lett fújva cinksprével)

 

Egyvalamire lehetőleg figyelj oda, ne legyen dupla lemez sehol. A kettő között áll meg a pára és attól rohad szét.

Előzmény: Kawabiker (7236)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7240

A problémát az okozhatja, hogy vagy nem passziválta a felületet miután lecsiszolta, vagypedig a lemez a másik oldaláról is rozsdásodik, és átütött.

Előzmény: Sylver001 (7237)
diessel Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7239

vidd vissza neki.....

Előzmény: Sylver001 (7237)
mykeman72 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7238

esetleg az elvégzett munka minősége kérdőjeles?

Ez így van szóró -szóra.

Előzmény: Sylver001 (7237)
Sylver001 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7237

Sziasztok,

 

A következő a problémám:

 

Fél évvel ezelőtt megcsináltattam a jobb és bal hátsó sárvédőmet, mert a kerékjárati ívnél elindult a rozsda.

A szerelő azt mondta, eléggé kezdő fázisban van a dolog, így nem kell vágni a kasztnit és javítóívet alkalmazni, hanem elég felcsiszolni, glettelni és telibefényezni. Szép lett, jó lett, örültem, O.K.

VISZONT:

Most fél évvel később az egyik oldalon (a másikon ellenőriztem: nem) 5 helyen 3 mm-es hólyagbuborékok keletkeztek.

Ilyenkor most mi van?

A tél volt túl hideg (ez hülyeség :-), esetleg az elvégzett munka minősége kérdőjeles?

 

Hogyan orvosoljam ezt a kérdést, hogy ne kerüljön nekem ugyanaz a munka mégegyszer tízezrekbe?

 

Köszönettel veszem a segítő szándékotokat.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!