Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.11 0 0 7256

Az elsőre cirka 20-24 de ott ki kellett találnom a forma jó részét,a többi már megy emlékeim szerint kettő nap alatt. Kézben,nincs hozzá olyasmi sablonom mint G.sának a cuccaihoz.

Előzmény: niváskarcsi (7253)
Dózerbike Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7255

dolgoztam pár évig (gép- és szerkezet)lakatosként, Co-val is hegesztettem, de egy kocsinak én is csak az egyszerűbb részeinek mernék nekiállni. A hegesztés csak egy része a szakmának. Ha valaki ezt jól csinálja, még alig tud valamit. Mint pl egy festő, aki profin glettel, de máshoz lövése nincs, az nem fog tudni megcsinálni egy munkát.

Előzmény: Peti251 (7250)
Morzsaszar Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7254

Szerintem igen, ez a legjobb megoldás, és nem kell ekkora szerkezet, olcsóbban is megoldható, Fertan meg eddig jónak tűnik, csak nem épp arra való aminek reklámozzák.

Előzmény: do-xa (7164)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7253

Ej ej Sanyika.A jó magyar lemezt, így agyonverni,hát szabad ezt:):):)Hány óra ment rá?

Előzmény: Sanyi-ka (7251)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7252

Minden elismerésem. Kár hogy nem karosszériás-bádogos tanulónak mentem. gondolom jól el is vagy havazva...

Előzmény: Sanyi-ka (7251)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7251
Előzmény: Peti251 (7250)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.10 0 0 7250

Hát ez az. Ezért aki egyre jobban belemerül, annál inkább ismeri fel, hogy húú ez se olyan egyszerű, meg az sem olyan egyszerű! A sima lapos folt nem nagy kaland. főleg a taposón, ahol nem látszik. Viszont egy ajtóél, vagy egy domború folt, vagy alakos lemez-folt az már kicsit többet igényel az emberből. Deformálódott lemezek visszazömítéséről kalapálással meg inkább....

Előzmény: Dózerbike (7248)
do-xa Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7249

Jahogybocs! Nem emailt írtam. Valamelyik fórumon, ahol szintén ugyan ezt kérdezted.

Előzmény: doca (7245)
Dózerbike Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7248

az egy dolog, hogy megtanul valaki hegeszteni, de szerintem a kasznizás közel nem ennyi. Lehet profin hegeszteni, és közben jól elcseszni a munkát.

Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7247

A co2 vékony lemezek élben történő összehegesztésére nem igazán megfelelő...

Előzmény: zacy (7244)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.02.09 0 0 7246

Kawa.A kasznis azért egy szakma,mert spec. ismereteket igényel.Tanulj pár évet, utána essél neki,mert drága tanulópénz lesz ismeretek nélkül nekiállni a vasnak.Az itt tanácsot adók küzül,sokan már jó pár éve kaszniznak,hegesztenek.Én harminc éve csinálom,és még mindig tanulok,fejlesztem magam.Megtudod ezt te is tanulni,de ne szivasd meg saját magadat.A gugli jóbarát, keress szakmai oldalakat,és tanulj,ha megvannak az alapok akkor neki eshetsz.Egy co tanfolyam,nem horror  összeg,de talán van ismerősöd is aki megtanít.Persze kérdezzél nyugodtan,de válaszainkat csak bizonyos ismeretek,birtokában tudod értékelni.

Előzmény: Kawabiker (7243)
doca Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7245

Ezzel kapcsolatban én már írtam neked (talán tegnap). Nem kell ilyen tragikusan venni ezt a co-zást!

Előzmény: Kawabiker (7243)
zacy Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7244

Rentgeteget hegesztettem CO-val. 0.5-ös lemezt is, meg húztam tizes varratot  huszas anyagok közé. hidd el, teljesen mindegy hogy pl Lincoln Electric vagy ESAB huzalt veszel. Csak árban más. A korrózió nem értem miért fontos, hisz ha a drágát veszed meg és nem kezeled rendesen a felületet az is korrodál, ugyanúgy mint az olcsóbb huzal. Itt sokat nem számít a huzal, persze nem arra gondolok hogy a sima drót is jó  :). Ha rendesen élre illeszted a lemezeket, szépen meghegeszted és eldolgozod a varratot, amit utána rendesen lekezelsz( kívülről alapozó, gitt, füller stb..., belülről meg alapozó és üregvédő), akkor nem fog rohadni egyik sem. Nekem ez a véleményem és tapasztalatom.

Előzmény: Kawabiker (7243)
Kawabiker Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7243

Mármint mit?

Katalógusokba weboldalakon láttam több féle huzal van és nem átmérőre(pl. 0,8) meg kiszerelésre gondolok(pl 15kg) hanem összetételre és itt nem a porbelest értem.

Gondolom valamilyen ö9tvöző anyagot tartalmaz és mivel még nem hegesztettem COval ezért érdeklődnék,hogy a más és más összetételű huzalok hegesztés után mennyire korozió állóak.Hisz ugye vas és vas közt is van eltérés vagy alu és alu közt is.

 

Előzmény: Sanyi-ka (7242)
Sanyi-ka Creative Commons License 2011.02.08 0 0 7242

Nem ma kezdtem de ezt még nem hallottam...:)

Előzmény: Kawabiker (7236)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7241

Én nem tudom hogy milyen dróttal csináltam 2007 év végén, de az biztos, hogy azóta eltelt négy év, és sem a taposó, sem a jobb hátsó sárvédő ív nem rohad, pedig a fényezőnél egy hónapot állt a szabadban ALAPOZÁS NÉLKÜL! (akkoriban még ecsettel sem voltam hajlandó festeni annyira úúútáltam.. Azóta nagy ecsetművész vagyok -  minél vastagabb, annál jobb)

 

A küszöbvég, amit a bal oldalra csináltam, nem lett összehegesztve és kimasszázva a doblemezzel, ígyhát volt ott egy három négy mm-es rés. na itt, szépen bemosta az összes sarat meg port a küszöbbe. mikor szeptember végén műszakira készítettem fel az autót, akkor vágtam le azt a darabot. Ezen az oldalon is eljött az ívcsere ideje.  Hamár levágtam a szétrohadt részt, bekukkantok a küszöbbe is. Hát tele volt nedves földdel. Hát ez így nem maradhat. Kivágtam, majd konstatáltam, hogy a három éves egyes lemez abszolút felület kezeletlenül, tehát se festék, se üregvédő nélkül NEM ROZSDÁSODOTT ÁT! Ez nem azt jelenti hogy a rozsda nem mart a lemezbe, de a csavarhúzó nem szaladt át rajta! Ezt megelőzendő a pótolt küszöbvég(amit másfeles lemezből hajlíttattam, be lett fújva cinksprével)

 

Egyvalamire lehetőleg figyelj oda, ne legyen dupla lemez sehol. A kettő között áll meg a pára és attól rohad szét.

Előzmény: Kawabiker (7236)
Peti251 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7240

A problémát az okozhatja, hogy vagy nem passziválta a felületet miután lecsiszolta, vagypedig a lemez a másik oldaláról is rozsdásodik, és átütött.

Előzmény: Sylver001 (7237)
diessel Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7239

vidd vissza neki.....

Előzmény: Sylver001 (7237)
mykeman72 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7238

esetleg az elvégzett munka minősége kérdőjeles?

Ez így van szóró -szóra.

Előzmény: Sylver001 (7237)
Sylver001 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7237

Sziasztok,

 

A következő a problémám:

 

Fél évvel ezelőtt megcsináltattam a jobb és bal hátsó sárvédőmet, mert a kerékjárati ívnél elindult a rozsda.

A szerelő azt mondta, eléggé kezdő fázisban van a dolog, így nem kell vágni a kasztnit és javítóívet alkalmazni, hanem elég felcsiszolni, glettelni és telibefényezni. Szép lett, jó lett, örültem, O.K.

VISZONT:

Most fél évvel később az egyik oldalon (a másikon ellenőriztem: nem) 5 helyen 3 mm-es hólyagbuborékok keletkeztek.

Ilyenkor most mi van?

A tél volt túl hideg (ez hülyeség :-), esetleg az elvégzett munka minősége kérdőjeles?

 

Hogyan orvosoljam ezt a kérdést, hogy ne kerüljön nekem ugyanaz a munka mégegyszer tízezrekbe?

 

Köszönettel veszem a segítő szándékotokat.

 

Kawabiker Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7236

Felteszem ide is a kérdést!

LEgtökéletesebb munkát ami legkevésbé hajlamos a rozsdásodásra melyik fajta huzallal lehet co hegesztővel elérni kasztnizáskor?

Néztem és meglepődésemre nagyon sok féle huzalt árulnak.

Tény a hegesztés után a felület kezelés nagyon fontos de én úgy gondolom a huzal se mind1.

E témában várom a tanácsokat.

 

mykeman72 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 7235

Persze, csak a fényezést szükséges az egész küszöbön elvégezni. A hibás részt lekaparni,csiszolni ,zsírtalanítani ,alapozni,rücsizni,és fényezni.

Nem ördöngős dolog ez.

Előzmény: Xanyi84 (7234)
Xanyi84 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7234

Köszi!
Szóval minél elöbb...

A teljes küszöbjavítást ugye csak a fényezésre érted? Nem kell az egész küszöböt karosszériázni? Vagy ilyen apróságnál kell egyáltalán lakatolás?

Előzmény: mykeman72 (7233)
mykeman72 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7233

Mivel,hogy említetted,hogy még nem volt javítva a kocsi,ezért valószínű,hogy az  idő vasfoga kezdte ki a lemezt. Ezek általában már műanyag alapú rücsik ezért ezeket nehézkes helyileg javítani. Ezalatt azt értem,hogy ilyenkor az egész küszöböt célszerű javítani,fényezni,mert olyan struktúráltságú rücsit reprodukálni nemigen lehet,és elég csúnyán mutatna a csak helyi javítás. Nem drámai a helyzet csak gyors beavatkozás szükséges,hogy az indokolat állapotromlást minél előbb megelőzd!

Előzmény: Xanyi84 (7232)
Xanyi84 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7232

Sziasztok.

 

Segítséget szeretnék kérni.

Van egy 12 éves Yaris, amin a képen látható módon hólyagosodik fel a festék.

Tutira nem volt sérült, az autó különösen jó karban van, és csak ezen az egy helyen...

Jól gondolom, hogy ott valami rozsdásodás indult el?

Viszont érdekes módon a hólyagokat ha megnyomom puha...

 

Mi ennek a korrekt javítása lépésről lépésre? Volt már rozsdásodó autóm, hiába vittem e lakatoshoz és fényezőhöz, rá egy évre ugyanúgy kijött a rozsda csak a hegesztgetés mentén :( Így aztán most kicsit jobban körbe szeretném járni a témát...

 

Mi az álláspontotok egy ilyennel kapcsolatban? Úgy értem, mivel tulajdonképen alul van, így nem látszik, esztétikailag nem zavar. Érdemes mégis mihamarabb megcsináltatni, vagy ne foglalkozzak vele addig, amíg nem lesz igazán csúnya??

 

A küszöbnek ezen a részén nem sima a festés, hanem rücsis. Utólag is lehet ilyet csinálni?

 

Gondolom a fényezéshez útban lenne a kőfelverődésvédő fólia. Lehet belőle újat beszerezni, viszont már próbáltam ilyesmit felragasztani (más autókon), és nem igazán sikerült sose szépen, se szárazon, se úgy hogy vizet permeteztem alá. Hogy lehet az ilyesmit igazán szépen felragasztani? Mi a technikája?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

G40 Turbo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7231

igazad van,"olcsó húsnak híg a leve"

 

köszönöm az infót!

 

Üdv!

Előzmény: Rio The Best (7228)
Kawabiker Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7230

Ha egy ponthegesztett karosszériaelemnél a hegesztéseket nem látom mindenhol és így nemtudom hol fúrjam le mennyire járható út ha az elem közepét(99%) kivágom és a szélein megmaradt csíkot(hegesztések mentén) megpróbálom felhúzni fogóval és leköszörülni a hegesztésnél a maradékot sarokcsiszolóval,köszörűkoronggal.

Vagy egyéb javaslat?

 

diessel Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7229

köszi szépen sokat segitettél:)

 van amikor sikerül ,de van amikor nem,az igazi, pedig hasonlo képpen csináltam

Előzmény: mykeman72 (7226)
Rio The Best Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7228

...hát az nem lesz olcsó!Az én autóm,ugyan nem gyögyház,de effectfestékkel fújta a gyár

(metálkék a napon,de sötétben inkább szürkéskék)nagyon érdekes,és látványos!!!

Ennek Standoxból Literje!!40000ft...és ez csak a bázis szin(erre jön még a lakk!)

a Te kocsidra 4 liter biztos kell a gyöngyház lila,még az enyémnél is drágább,de mondom,én csak tájékoztatlak,hogy Kb. mire számíts,ha nekikezdenél!!!

Próbálkozz,de inkább legyen drága de jó,mint olcsó és...szar a munka!!!

Üdv!

G40 Turbo Creative Commons License 2011.02.06 0 0 7227

Szia!

 

Egy 1992 ben gyártott Vw Polo 86c Coupe ról lenne szó. A színe bíborlila (padlizsánlila) gyöngyház.

 

Üdv!

 

Előzmény: Rio The Best (7225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!