Keresés

Részletes keresés

istipisti no1 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18774

szasztok,
óriási bajban vagyok. azonnal kellene új kazánt vennem ( szétment a régi) 2 kazán jön szóba, mert kis teljesítményű is elég a szakik szerint (18 kw) de a totyát mondják totya s - 18kw. ám az 70 literes a celsius v-20-as pedig 38 literes. árban teljesítményben közel azonos mindkettő. paraszteszemmel úgy gondolom hogy a kevesebb vizet (38 liter) könnyebb melegen tartani, mint a 70 litert. 
köszi ha sos-ben segítenétek hogy holnap melyiket vegyem

WendelkeS Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18772

A radiátorköri rendszer 22-s vastagságú réz csövekkel indul jelenleg a gázkazántól,  aztán 18-s, majd a radiátorok elött 15-s csövek vannak. A földszinti részen található a szobatermosztát, itt csak sima szelepek vannak a radiátorokon, míg az emeleten lévő radiátorok termosztátfejes szeleppel vannak ellátva, illetve Dunaferr lemezradiátoramim vannak, tehát kis vízmennyiséggel. 

 

Jelenleg éppen a Grundfos és a Wilo szivattyúk jelleggörbéit "tanulmányoztam", és ebből annyit tudtam megállapítani,( csak az emelőmagasságára vonatkozóan) hogy a max emelőmagasságnál már nagyon kevés a tömegárama, és persze nagy az áramfogyasztás.

 

A házam hőigénye kb. 10-12 kW/h nagyobb mínuszokban.  Hiányos tudásom, illetve az eddig összeolvasgatott információk alapján a szivattyúk jellegörbéin 0.5-0.6 kvs értékeknél nézelődtem, feltételezve azt, hogy ennyi körül lehet az kvs érték, ami szükséges a radiátor körben.

 

Na persze lehet, hogy teljesen félreértelmeztem a dolgokat.

 

"SZóval bonyolult, de a túlválasztásnak csak egy negatívuma van, a nagyobb villanyszámla, emiatt tenyésznek a gyakorlatban olyan ökölszabályok, hogy "max magasság + 1 méter"."

 

Ez akkor azt jelenti, hogy a +1 méter jó választás, vagy pedig jobban járjak utánna a dolgoknak. Nyílván nem szeretném sem alul, sem felül méretezni (méreteztetni) a szivattyút.

 

 


Előzmény: Csavarhúzós (18771)
Csavarhúzós Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18771

A szivattyúnak egyáltalán nem kell emelni a vizet, arra van a tágulási tartály. Elvileg a rendszer tetején is víz van.

 

Minél gyengébb szivattyút teszel be, annál kevesebbet fogyaszt.

 

A kazán-puffer szivattyút úgy kell méretezni, hogy a kazán maximális teljesítményét is el tudja szállítani, elfogadható hőlépcsővel (mondjuk 5 fok).

 

A puffer-lakás szivattyú hozama pedig fedezze a lakás maximális hőigényét - ez persze elég rugalmas info, mert nem mindegy milyen a puffer hőfoka.

 

Amúgy is sok paraméretről függ. Pl. ha több szintes a lakás, és nincsenek termofejek a radiátorokon, akkor az "éppen csak" keringetés esetén a a meleg hajlamos nagyrészt a felső szintre menni, az izmos keringető viszont egyenletesen nyomja szét a hőt. Szükséges tudni a szelepek, csövek ellenállását, hogy a szivattyú jellegörbéje alapján lehessen vízhozamot számolni. SZóval bonyolult, de a túlválasztásnak csak egy negatívuma van, a nagyobb villanyszámla, emiatt tenyésznek a gyakorlatban olyan ökölszabályok, hogy "max magasság + 1 méter".

Előzmény: WendelkeS (18770)
WendelkeS Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18770

Sziasztok!

 

Jövőbeli rendszeremet tervezgetem, hála ennek és a pufferes topiknak. Kezd már összeállni a dolog, hogy és mit kellene csinálni, de bajban vagyok a puffer-radiátorköri szivattyú kiválasztásával.

 

Nálam elvileg az lesz az elrendezés, hogy a garázsban a puffer, ami felett található a földszinti laktótér, illetve az emelet. A felső két szintet fogom fűteni, így a szivattyú beépítési magassága ( ami elvileg a puffer tetejével egy magasságban lesz) és az emeleten lévő törölközőszárítós radiátor  tetejének magasságbeli különbsége 5.5 m.

 

Vajon ide elég lesz, egy 6 m-s emelőmagasságú szivattyú, vagy pedig ennél nagyobb 7-8 m-s kell? Olvastam olyant is, hogy kb. 1 m-t célszerű hozzáadni.

 

Lehet-e javítani azzal a helyzeten, ha a szivattyút magassabbra építem be, így akkor nem kell akkora emelőmagasságú? Vagy ez hülyeség, mert a szivattyú akkor nem tudja a mélyebben elhelyezkedő pufferből felszívni a vizet?

 

Előre is köszönöm!

ja nyugi Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18769

Misi!

Éppen olyan laikus vagyok, mint,Te.

Nem tudok ebben segíteni.

De mintha azt irtad volna, hogy, már használod is.

Érzésem szerint a hatméter, az szörnyű kevés.

 

Akkor át kell gondolni, hogy miként tudod fokozni a huzatot.

Magasítás, esetleges ugyanarra a kéményre csatlakozó másik készülék bekötésének befalazása, a kazán alsóbb szintre történő elhelyezése, könyökös bekötések megszüntetése.

Üdv:

Józsi

 

Előzmény: Törölt nick (18764)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18768

Igazad van, a hátsó kéménybekötésűekre igaz amit írtam, a fölsőknél kell egy 90 fokos idom. :-)

Előzmény: Törölt nick (18767)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18766

A kazán füstcsőbekötése a kéménybe olyan alapon történjen, hogy mindegy egyes 90 fokos könyök 1 méter csőnek felel meg, vagyis annyival csökkenti a huzatot a leírások szerint.

Nagyon sok kazánnak le van írva, elő van írva, hogy idom nélkül minimális emelkedéssel bekötve max 60 cm-re kell lennie a kéményétől.

p.csaba66 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18765

Azzal is tudsz javítani a huzaton, ha a felső csatlakozást 45 fokban kötöd be, nem pedig derékszögben, amennyiben megoldható a kialakítása. Nekem így csinálták.

Előzmény: Törölt nick (18764)
ja nyugi Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18763

Helyesbítés:

Van elhuzás a kéménybe, mekkora a kazán huzatigénye.

:-)

 

Üdv:

Józsi

Előzmény: ja nyugi (18762)
ja nyugi Creative Commons License 2011.02.03 0 0 18762

Szia, attól fűgg, hogy milyen magas a kéményed.

Mekkora az égőrács és a kéménykitorkolás távolsága.

Van elhúzás a kéménybe, mekkora a kazán húzatigénye.

Milyenek a helyi légáramlási viszonyok. Satöbbi.

 

Üdv:

Józsi

Előzmény: Törölt nick (18733)
csiba00 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18761

Nem tudom már.

 

Mindenesetre, ha majd egyszer eljutok az átalakítás elejére, akkor azért szeretném olyan szakival megcsináltatni, akinek nem ez az első ilyen munkája:)

Előzmény: joevagyok68 (18744)
csiba00 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18760

Nincs már meg az árajánlat, így pontosan nem tudok válaszolni. A lényeg, hogy elmondtam, hogy a 0-ról szeretnék egy ilyen rendszert kiépíteni. Persze a lakásban megvannak a radiátorok, meg a csövek is. Akkor még nem volt szó a vas csövek lecseréléséről, de mondjuk már most sincs:)

Durván 1m volt az ár, "kulcsrakészen". Ezt látatlanba írták, ezért mondták is, hogy ez valamennyit változhat, ha majd személyesen kijönnek és megnéznek mindent.

Ebben az árban volt egy szigetelt 1000l-1500(?)l-es puffer és a C20s szén-fa elgázosító kazán. A kazánt most ahogy nézem 400.000-ért adják, és a gyárilag szigetelt puffer is drágább, mint ha én szigetelném le. Szóval ha ezeket levonjuk, akkor nagyjából 500.000, max 600.000 körüli áron van munkadíjjal együtt. Ja és azt hiszem 1 hőcserélős volt a pufi.

Előzmény: fázunk (18743)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18759

Ezt ki kell kísérletezni.

 

Vettem nemrég egy szép nagy digitális mérőkütyüt, majd azzal méricskélek áramot meg ampertot, meg voltot meg ohmokat is. ;-)

Előzmény: nszethi (18757)
nszethi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18758

:-))))

 

súlyt, vagy távolságot? :-)))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Blue_Sky_007 (18756)
nszethi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18757

Nekem ez a csepp xar kazán a másfeledikkel, igaz a strangszeleppel némileg megfogott átfolyással, simán csinál 35-40 fok dT-t. A Te szép nagy sparheltodnak attől magasabb sem lehet gond.

 

Szerintem ha a szivattyú teljesítményét leveszem a felére, akkor a szállított mennyisége 50% alá fog esni.

Előzmény: Blue_Sky_007 (18754)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18756

Mérni még tudok, erről valahol van papírom is. ;-)

Köszi.

Előzmény: nszethi (18755)
nszethi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18755

Akkor kísérletezz. Tegyél be egy mondjuk két 60W-os folytót sorba, és azokat söntöld ki a kapcsolóval. Egy a lényeg, hogy a 110V, már csak 1/4 teljesítmény ugye, az meg karcsú lesz. Ha be tudod játszani olyan 130-140V közöttire, akkor az kb az 1-es fokozanak felel meg.

Előzmény: Blue_Sky_007 (18754)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18754

Köszi feljegyeztem. Vagyis alapon 3. fokozatba kapcsolva a szivattyú, és a 80 fok alatt 0,5 teljesítményen fog menni és 80 fok fölött vált a csőtermő és kapcsol 100%-ra.

De ez lehet hogy nekem sok. Mármint a 80 fok alatti 1,5-ik teljesítmény fokozat, ha érted mire célzok. A delta t-re.

Előzmény: nszethi (18750)
nszethi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18753

elég egy sima zárókontaktus. lásd alább.

Előzmény: t.zsolti (18749)
tibierdrol Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18752

Ha úgy csinálod, ahogy az előbb leírtam akkor a vékony csövekkel nem spórolsz vizet, hanem elvesztesz. Ha úgy tetszik akkor a vastag cső is puffer. 

Gravitációsan a puffert nem nagyon lehet tölteni ha egy emeleten van a kazánnal, ha meg föl teszed a pufit egy szinttel akkor meg abból kell keringetővel kikergetni a meleget.

 

Itt a pufferes topik linkje, szerintem menj át oda és nézz körül:

http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9173884

Előzmény: csiba00 (18736)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18751

OK. Menni fog.

Előzmény: t.zsolti (18749)
nszethi Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18750

jééé! Van aki emlékszik?! :-))

 

Szóval semmi skicc nem kell, mert egy sima 40W-os fénycsőfojtót egyszerűen sorba kötsz a szivattyúval. Így kb 160-180 voltról fog járni a keringető, teljesítménye nagyjából a fele lesz. Egy csőtermót, vagy egy hőkapcsolót meg párhuzamosan kötsz a fojtóval, hogy az adott hőfoknál rövidrezárja, és teljes teljesítményre kapcsolja. Ennyi.

 

Azért szeretem ezt a digitális világban őskori megoldást, mert egyszerű, és bolodbiztos. ( na meg mert hányok már attól, hogy térdig járunk a rohadék processzorokban ott is, ahol semmi nem indokolja a jelenlétüket. Illetve a misztikum, meg a lehúzás igen) Valamennyit melegedni fog, de nem kell beijedni, a fénycsőarmatúrákban kétszer olyan meleg, oszt' simán megy 100 évig.

 

( mellesleg a lejobb akkutöltők egyike a trafó primer oldalába akasztott fojtó)

Előzmény: Blue_Sky_007 (18742)
t.zsolti Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18749

ehez nem kell sok rajz ( én nem próbáltam még eme lassitási megoldást ) váltókapcsolós csőtermó kell, a bekötése amig nem érte el a bállított értéket a fojtón ( egyik pólus, mondjuk be állás ,) keresztül kap ampert ,,ha átváltott akkor a fojtót megkerülve ( a másik pólus ) kapja az ampert ,de ha kell lerajzolom  (nem vagyok vill.szer.)

Előzmény: Blue_Sky_007 (18747)
Menahan Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18748

Ha visszakeresel a hsz-aim között pincém minden titkára fény derül. 

Én eggyel nagyobb Mezőgép kazánt örököltem az előző tulajtól. KLU 3,42 amit a szerelőm tanácsára felturbóztunk. (még képet is találsz róla) E mellé került az 1 köbös pufi. (a bekerülési költségekről is írtam)

A ház 300 m3 légtere új ablakokkal és 30-as perlites szigeteslésű falakkal határolódik.

Az idei év terve a 10 cm szigetelés és akkor talán a puffer hője elég lesz egy teljes napig. Manapság, ilyen minuszos időkben 2X kell begyújtani. Reggel 8-tól 11-ig megy a kazán kb másfél banánosláda fával, majd este 6-tól 10-ig ugyanennyivel. Belső hőmérséklet 21,5-23 között.

Előzmény: csiba00 (18741)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18747

Van valami rajzod, fényképed? Nyáron szétkapom a vezérlést és ezt be akarom tenni.

Előzmény: t.zsolti (18746)
t.zsolti Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18746

nem a leglényegesebb de a folytótekercs az jobb lenne.

elég lenne ha két fokozatot tudnál kapcsolni ,1 és 3 ast ,mondjuk 80-nál elváltana a csőtermó direktbe és a fojtó ki van kerülve.

Előzmény: Blue_Sky_007 (18742)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18745

Az én tapasztalatom:

35kW-os vegyes kazán kb 15kg (lengyel extra dió) szénnel és 10kg fával megpakolva telerak egy 1 köbös puffert. Ezzel tele van, ez leég magától kb 3,5-5 óra alatt (attól függ mennyire nyomod neki). Tehát ha 2 köböst akarsz, akkor vagy fűtessz 7-10 órát, vagy vegyél neki 50kW-os kazit.

Én ma ezekből a számokból indulnék ki ha ma kezdeném a rendszerem kiépítését.

 

Ja és az én házamra a mostani qrva hidegekben 2 tele pufi nem elég 24 órára. Ha 0 fok körül van átlag napi hőmérséklet akkor 1 pufi 24 óra.

Előzmény: csiba00 (18741)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18744

És abban mennyi volt a munkadíj??

 

Lehet érdemesebb lenne, keresni 1 helyi füttésszerelőt, aki még nincs elszállva a munkadíjjal.

Esetleg fiatal/kezdő

Még az sem baj , ha nem kötött be puffert, de legalább szépen forraszt...:-)

A pufis fórumon "kitanulod" a fortélyokat/bekötést és együtt megoldjátok..

 

Nálunk 1 ilyen, 20.000 azaz húszezer forintért csinálta meg a pufi bekötését !

Úgy, hogy a pufit én beraktam a helyére, régi csöveket levágta, "bekötött" mindent..

 

Mondjuk abban biztos vagyok, azért volr ennyi mert előtte még nem csinált ilyet, de látszott, hogy érdekli és "kihívásnak" tekinti a dolgot. És valószínű később elmondhatja, hogy már csinált ilyet ...

 

A nagyobb dolgokat (szivattyú/ESBE/csapok) én előre összevásárolgattam, ahol a legjobb áron volt (szerintem), Ő nem hozott semmit csak csöveket ,idomokat, de azokról is tételes elszámolás történt...

Előzmény: csiba00 (18741)
fázunk Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18743

A faelgázosítós árajánlatlnak mi volt a műszaki tartalma és mi lett az ár?

Előzmény: csiba00 (18741)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2011.02.02 0 0 18742

Egy félig off kérdés.

Valaki régebben jelezte, hogy neki a keringető szivattyú fokozatszabályozása úgy van megoldva, hogy egy gyújtótekercset(?) tett be az áramkörbe.

Erről egy skiccet betenne?

 

Kérdezem a következőért.

Most esett le a tantusz, hogyan tudnám a puffert a maximális kapacitásra tölteni, a kazánforrás veszélyének elkerülésével.

A lényeg, hogy az induláskor kell a nagy delta t, mert a lakásnak kell a meleg, ezért a puffertöltő keringetőt a legkisebb fokozaton kell járatnom. Ha viszont a puffer visszatérő eléri a 80 fokot, akkor a kazán, ha még van benne tüzelő képes könnyedén 95 fokos vizet készíteni, amit a TS130 kiengedhet.

Tehát ha a puffer visszatérő eléri a 70 fokot, akkor kapcsoljon fel a szivattyú maxra (vagy 70-nél 2 fokozatra, 80-nál 3. fokozatra) ekkor ugyanis a megnövekedett tömegáram miatt a delta t lecsökken, és a végén egyenletesre tudja tölteni a puffert. Ilyenkor a nagy tömegáram miatti "keveredés" előnyös, mert a pufferbe több fér.

Ugye ez azért kell, mert a vegyeskazi egy rosszul szabályozható "lomha" rendszer, így ez a hátránya kiküszöbölhető lenne, és a végén egyenletesebben lehetne tölteni.

 

Ma manuálisan kipróbáltam, a hőfokokat figyelve ez megnyugtatóbb lenne számomra.

Vélemény?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!