Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7210

Standox: Smart Blent "ködölő" hígító!!!

Előzmény: diessel (7209)
diessel Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7209

Sziasztok

Fényezési tanácsot szeretnék kérni!

 Ti hogy szoktátok a lakkot elfujni-eltrükközni belejavitásnál?? 

 Mint pl.: élnél vagy falcnál vagy bármilyen esetben?

F.Kristóf Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7208

Azért ez a rohadás elég komoly. ÉRdekes az és 27 éves Coltom nem rohad itt csak a küszöb, pedig annak is csak a csillaggarázsa van.

Autófestékkel foglalkozó szaküzletben kikeverik neked, és össze kell polírozni a két felületet. Gondolom színspecifikus de nekem 4000Ft-ért kevertek volna ki egy liter barnát.

Előzmény: rendes fiú (7207)
rendes fiú Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7207

Igazából láttam már ennél sokkal durvább korróziót - nem is értem amúgy, hogy miért csak itt rohad. Gyakorlatilag csak a perem rozsdásodott, szóval javítóívvel megoldható lesz a dolog, mondták már többen is. Itt egy kép, s hát ilyen:

 

 

Ez a jobboldali, a bal fele még ennyire sem rossz. Azért döntöttem az autó mellett amúgy, mert egy nyugdíjas bácsié volt, alig ment vele, motorikusan és a többi szempontból nagyon jó a járgány, csak a kasztnit, azt tudnám feledni. Mindenesetre nagyon köszönöm a jótanácsokat eddig, már sokkal okosabb vagyok. Köszi!

 

Mindegy, szerintem olcsóbbra jön ki ha csak pótolva van a hibás rész, a következő gondom úgyis az lesz, hogy honnan veszek ilyen színű festéket.

 

Előzmény: zacy (7206)
zacy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 7206

Félreértettél. Nem kell neki olyan sokat dolgozni ha csak mondjuk egy kis luk van rajta, mert azt a lukat kivágja, kikalapál egy lemezt és behegeszti. A többi a fényező dolga. Nem nagy munka ha kicsi a luk, de ha sok van és nincs mihez hegeszteni mert az egész már lehelet vékony akkor ív csere.

Előzmény: rendes fiú (7204)
Peti251 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7205

lehet hozzá sárvédő javító ívet kapni. a jelenlegit szépen levágja róla, a sárvédő lemezt beperemezi, és arra illeszti rá a vett javító ívet. Namost ehhez a doblemezt is javítani kell, de azt ne peremezze mellé az ívnek, hanem csak engedje neki, mert a dupla lemezeknél szokott szétrohadni. miután kész, alapozóval be kell kenni, pl budaprimer, aztán adsz neki valami fedőfestéket, pl orkánt vagy trinátot, majd mikor ez is megszáradt, utána kened ki alvázvédővel. (vagy rücsivel) Kell a fedőfesték, mert az alvázvédő átszellőzik, az alapozó szintén, és ha nincs fedőfesték réteg, akkor bizony rohadni fog. A másik dolog, hogy a csomagtartó felől ki kell bontani a kárpitot, és jó alaposan ki kell fújni üregvédővel.

 

A festéses részeket a kerékjárat felőlre mondtam. kívülről elég ha alapozóval bekeni a lakatos, mert hamar megrohad ha csak úgyhagyja a lemezt. Minél hamarabb vidd el fényezőhöz.

 

Jótanács: ha még nem vetted meg a kocsit, akkor ragaszkodj hozzá, hogy vigyétek el állapotfelmérésre. Ez kb 3-5 ezer forint, de akkor legalább tudod mit veszel. Itt megemelik csápos emelővel, jól nézd meg a küszöbök alját, a hátsó váznyúlványokat, és a taposókat is(alvázat) itt minden laza rész gyanús lehet, de aki látott már ilyet tudja hogy mit és hol keressen!

 

Könnyen sokat bukhatsz rajta!!

 

(az Audi 80-asok kaszniját pl 88-tól már galvanizálják. a 20 éves kocsin egy deka rozsda sem volt.)

Előzmény: rendes fiú (7204)
rendes fiú Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7204

Halihó! Valójában azt a megoldást keresem, ami a legegyszerűbb - nekem. Sajna nem túl sok pénzből gazdálkodom, így muszáj átgondolni a dolgot. Ezek szerinte amit az elem árán nyernék, azt buknám a munkadíjon, jól gondolom, ugye? Mert ahogy leírtad, ha normálisan ki akarom kalapáltatni, akkor nagyon sok munkaóra benne lesz, márpedig gányolni nem hagyom a szakit, az tuti. Látod, arra nem is gondoltam, hogy mennyi pepecs munka van a dologgal, csak próbálok spórolni, persze a szakembert sem fogom hülyének nézni, hogy mevés pénzért csodát csináljon nekem. Az optimumot keresem. Köszi, hogy leírtad ezeket nekem!

Előzmény: zacy (7202)
Peti251 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7203

Valóban elsőre nem túl jó választás, viszont ha van az embernek egy kis igényessége meg némi hozzáértése, akkor saját magának is javithatja jó minőségű bontott cuccból. Ehhez persze kell a forrás, meg az ismerős (vagy fórum) akik(ahol) elmagyarázzák hogy mit merre hogyan. Ha esetleg LPG-s kocsit vesz, mindjárt megáll 100 km 2800-3400 forintból, ennyit az 1.6-os ford is szii benzinből.

Előzmény: Paco155 (7200)
zacy Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7202

El nem hiszed, de ilyen kérésekkel naponta keresik meg az embert a műhelyben. Az egyszerű javítás az elemcsere, de ha az írásodat jól értelmezem te pont ezt nem szeretnéd. Le kell bontani a festéket a rohadásról, ki kell vágni az elrohadt részt, kikalapálni egy olyat és behegeszteni.  Utána teljesen el kell tüntetni a rozsdát, zsírt stb, majd korróziógátló alapozóval belefújni kívül belül. El kell gittelni, majd kicsiszolni, töltőalapozó, és a hibás részt lefújni majd egybepolírozni. Ha metál a kocsi akkor meg a töltőalapozóig ugyanez, utána megcsiszolni az egész elemet és telibefújni. Vagy ha ezt is sokallod akkor bele lehet porozni a metálba de akkor is az egész elemet illik lakkozni.

Előzmény: rendes fiú (7198)
zacy Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7201

Igen fényezhető. Van rá speciális alapozó, azzal kell aládolgozni. Azt, hogy otthon csináld meg nem tartom feltétlenül jó ötletnek, pláne ha metálra szeretnéd fújni.

Előzmény: bandika_75 (7197)
Paco155 Creative Commons License 2011.01.31 0 0 7200

"vegyél inkább helyette megkímélt E34-es ötös BMW-t ugyan annyiért adják."

 

És kétszer annyiba kerül a fenttartása. Ebből lesz utána a lelakott, lepusztult, patkányBMW, mert sifniban lesz javítva, nem lesz időben megfelelő minőságűre kicserélve az alkatrész, és minden  tákolva lesz rajta, mert nincs pénz arra hogy rendesen megcsinálják.

Előzmény: Peti251 (7199)
Peti251 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7199

Szerintem meg ne vedd meg azt a kocsit. Vegyél helyette bármi mást, Opelt VW-t japánt rönót vagy volvót, de fordeszkordot NE!!! Sajnos nem csak a sárvédő ív rohad azon, hanem minden. és 11 éves. vegyél inkább helyette megkímélt E34-es ötös BMW-t ugyan annyiért adják. az nem fog rohadni.

Előzmény: rendes fiú (7198)
rendes fiú Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7198

Sziasztok!

Nagyon tapasztalatlan vagyok ezügyben, s most veszek egy autót (11 éves Ford Escortot)... olcsón. Ez a lényeg. Namost az olcsóság egyik hozománya, hogy a két hátsó kerékív, ahogy az már lenni szokott, rohad. Tudom, lehet az egész elemet cserélni, de mit mondtok, hogyan lehetne egyszerűbben javítani-javíttatni mindezt? Lakatolás, fényezés stb. És hol? Mármint Budapesten. Ha lehet, nem akarok száázast rákölteni, csak nézzen ki valahogy. Ezt az autót szerintem én fogom élete végén leadni.

Köszi!

bandika_75 Creative Commons License 2011.01.29 0 0 7197

Üdv mindenkinek.

 

Kérdezném tőletek, hogy a 2005-ös octavia2-m lökhárítóin és az oldalán lévő fekete műanyag dekorcsík lefényezhető-e? Úgy, hogy tarós legyen.

Ha igen milyen eljárást javasoltok? (maszkolás,alapozás, festés)

 

Házilag szeretném otthon elvégezni.

The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.29 0 0 7196

Néhány karc kijavítására működhet a ködölés? Találtam megfelelő színű ajtókat, de azt mondják van rajtuk karc. :(

The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.29 0 0 7195

Voltam ma egy karosszériásnál, azt ígérte kirángatják, kíváncsi vagyok mi lesz... 50-60 ezret mondott, ha viszek két egyező színkódú ajtót, átszerelik, lefújják, amit le kell még, nekem csak el kell menni érte. Elvileg...

niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.28 0 0 7194

Ha megnézed a képet.A kép bal oldalán az oszlop alján,van egy függőleges rogyás.Ez annak a jele,hogy az oszlopbelső,zsanértartó merevítő,teherviselő elem is sérült.Ezt nyomatni vagy huzatni kell,különben az autó oldalvonala,nem fog megfelelően kidomborodni.Tehá,t a megrogyás következtében kialakult , rövidülés miatt, a két ajtó,csere után, összeér ,majd.Ha nem lesz kihuztva rendesen.Ráadásul a küszöbrogyás miatt is elég nagy erőt,kell közölni vele.

 

Előzmény: zacy (7193)
zacy Creative Commons License 2011.01.28 0 0 7193

Kihozza a rántgató de ahogy lenntebb a kollega is említette ez egy vastag teherviselő elem, lesz vele munka. A fényezésről szerintem annyit, a két ajtót dobd le róla. és lehet az ajtókat fújni. Tapasztalat hogy a megegyező színkódú azonos típusú autóknál szinte észrevehetetlen az eltérés.

Előzmény: The Last Viking on the Road (7191)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7192

Ez egy elég merev rész,nem valószínű,hogy a rángató kihozza.Bár van rá módszer avval is.Nem lesz túl egyszerű a javítás.

Előzmény: The Last Viking on the Road (7191)
The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7191

 

Így néz ki nálam a küszöb. Az a törött, az műanyag... Olvastam erről a flexelés nélkül pontforrasztásos kihúzatásról. Vajon működhet az itt?

Előzmény: niváskarcsi (7187)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7190

Ha jó áron van az alkatrész ,érdemes értemenni,mert a csomagküldő sem biztos hogy olcsóbb.Rá kell kérdezni.

Előzmény: The Last Viking on the Road (7189)
The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7189

Győr-Moson-Sopronban valahol, a pontos címet elfelejtettem. Hát igen, kevés fut belőle, pláne ebben a kékben, ezért is gondolkodom rajta, hogy Kecskemtéről elmenjek-e addig, ami kb. 15 ezer Ft lenne.

Előzmény: Peti251 (7188)
Peti251 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7188

Hát meg nem mondtam volna a képekről hogy ez egy Rover... Nem sok van nálunk belőle. Ez a másik kocsi melyik bontóban van lefényképezve?

Előzmény: The Last Viking on the Road (7186)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7187

Megnézed a színszámot,az adattáblán, és ha egyezik akkor egyforma a szín.De ha csak hasonló,akkor is könnyebb egyformára fújni.Kisebb az esélye a színeltérésnek ha az alap egyforma színű a többivel.Paintcode  vagy colorcode,lesz odaírva asszem.De ha nem zavar  egy kis színeltéréssel együtt lehet élni.Tehát lehet,hogy fényezés nélkül is megúszhatod,legalábbis az ajtókat nem kellene fújni.Mindenképpen vedd meg vele a zsanérokat is.Lehet az oszlopkülsőt,és a küszöböt is érdemes volna,ebből a bontottból beszerezni,de ehhez látni kéne a vasat.

Előzmény: The Last Viking on the Road (7186)
The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7186

Az oszlop bement vagy két centit...meg a küszöb is sérült. :(

 

Létezik, hogy a két autó egyforma kék legyen gyárilag vagy mindegy milyen színű ajtót veszek?

 

http://www.autoalkatresz.hu/galeria/6742-147870-15-0

Előzmény: niváskarcsi (7185)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7185

Szerintem a két ajtó kuka,telifény.Sárvádők részleges melléfújás.Oldala teli lakk.Valószínűleg a zsanérok is rosszak,az oszlop is sérülhetett.

Előzmény: The Last Viking on the Road (7181)
The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7184

Ez konkrétan nem feltörés, bár volt már olyan is. A csőtörés és a -6 fok eredménye egy oszloppal való találkozás folyamán. :(

Dózerbike Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7183

szerintem ez nem feltörési kísérlet, inkább belemenés.

Előzmény: Peti251 (7182)
Peti251 Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7182

Micsoda faszfej emberek vannak! ezt jól látom hogy fel akarták törni?

Előzmény: The Last Viking on the Road (7181)
The Last Viking on the Road Creative Commons License 2011.01.27 0 0 7181

 

Van valakinek javaslata ezzel kapcsolatban? Vajon részleges fényezéssel (nem telibe fújással) lakatolás után javíthatóak ezek az ajtók? (A középső képen csak a neon tükröződik a hátsó ajtón.) Másik verzió lenne, hogy veszek két bontott ajtót rá és telibe fényeztetem, de egyrészt könnyen lehet, hogy már azok is javítottak, másrészt félek, hogy színeltérés lenne a végére... 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!