Ha visszaolvasol a topikban, láthatod, hogy amit leírtam az építők és látogatók által ideírtak összegzése...akár elfogadod, akár nem, a helyzet az, hogy az eddigi vezetés gazdasági elképzeléseit már láttuk (csődközeli helyzet!), az új vezetést pedig célszerű lenne majd a tettei után értékelni, nem pedig mindenféle előítéletek alapján....ugye?
Srácok , nem tudom , hogy mi a helyzet ott nálatok , 2005 óta nem voltam Keszthelyen . A fórumot folyamatosan olvasom . Itt voltam katona 94-95-ben , látom , hogy a technika osztály kőépületét szépen megcsinálták ennek a kiállításnak . Látom , hogy mögöttetek ott van épségben a volt élelmiszer raktárunk , amit Czoma úr az Iszlám háznak szeretett volna megálmodni . Ezekben a hetekben hogy állnak a munkálatok a volt katonai területen ? Látszódnak a további területbővítések , akár az Iszlám ház felújítása ?
Ha tényleg ennyire látogatott a múzeumotok , miért nem lehet ebbe a biztosan működő dologba pénzt pumpálni , miért csak az újabb ábrándokra pályáznak támogatásokat , amiknek még nincs valóságalapja sem ?
Ha tényleg közép-európa legnagyobb asztala a tietek , valahogy több figyelmet kéne rá fordítani .
"Azért van szükség rá, mert a kastélymúzeum csődközeli állapotba került"
Tisztelettel szólva uraim: az esetleges bezárás nem Czoma úr leváltása miatt lesz...hanem a fenti sorok miatt.
Sziasztok!
Azok alapján, amit itt többen, többször elmondatok, sőt magam is láttam, miszerint nem nagyon van pénz ott semmire, hogy a fejlesztések gyakorlatilag leálltak, mert a múzeum lassan 2 éve nem tudja finanszírozni, hogy az üzemeltetők gyakorlatilag saját zsebből, hobbiból(!) járnak be, fizetik saját szállásukat, benzinjüket, stb-t, hogy a guruló állomány karbantartása lehetetlen pénz nélkül, így egyre kevesebb vonat megy, hogy Battka kolléga ingyen adja a fákat, sőt sokan sok mindent, (magamis egy-két dekódert)...
Szóval mindent összegezve, nem nagyon meglepő a jelenlegi helyzet..!
Én inkább optimista lennék, mert a jelenlegi helyzet nem tudom, hogy hogyan lehetne a leírtaknál is rosszabb...legalábbis gazdaságilag
Pár fényjelző van csak próbaképp felszerelve. A zalai kis állomásokra karos jelzők kellenének, még agyalok, hogy lehetne a Viessmann jelzőket "Déli vasútiassá" tenni, aztán apránként azokat is beszerezzük.
Fényjelzőből van kb. 50 darab, a dekódereket kell megvenni hozzájuk, de azt addig nem akarom, amíg a környezet nincs kész, addig másra kell fordítani a pénzt...
Nagyon valószínű, hogy nem alszom!! FIGYELEK! :-) Viszont jó volt látni az általam is épített asztal alatti részt! Ezt talán még senki nem mutatta be! Öröm volt látni, hogy amit elképzeltem egyes helyeken, és megépatettem, az másnak is tetszik! Megérte annyit fáradozni érte! Személyszerint büszkevagyok a MŰVÜNKre!!!! Mindegy, hogy valaki csak egy fogpiszkálót tett bele a műbe, vagy a munka oroszlánrészét viselte a válán, az asztal így lesz, lett teljes!
"Ugye a 100e plusz az egyértelműen az új kiállítások kapcsán realizálódott"
Senkit meg nem bántva, de a látogatók természetesen 2008 előtt nem voltak ilyen sokan, hiszen a kiállítások zárva voltak (a kialakítás/építés miatt ). Természetesen többen jönnek, ha kinyitjuk a kapukat. Öreg bölcsesség ez :)
Sajnos az a 400ezres adat egy kicsit sántít. A 3 nagy kiállítás összlátogatottsága lehet kb. ennyi. A múzeum hivatalos weboldalán van egy 2008-as jelentés, amiben ez áll:
A múzeumi szolgáltatás a társaság fő közhasznú tevékenysége. A kastélymúzeumot ebben az évben 171 200 látogató tekintette meg.
A hintómúzeum gyűjteményét (37 hintó és 6 szán) 68 815 látogató kereste fel.
Március végén megnyitottuk a ROP pályázat keretében megépített új múzeumot, amelyben a vadászati kiállítás új, kibővített formában kapott helyet, az épület földszinti és emeleti termeiben. Az épület tetőterében 500 m2-en modellvasút-terepasztal került megépítésre. Ezeket a kiállításokat 99 119 fő látta.
A Kastélymúzeum kiállításait összesen 339 134 látogató kereste fel, amely 100 ezerrel több az előző évinél. Ugye a 100e plusz az egyértelműen az új kiállítások kapcsán realizálódott.
Sajnos a múzeum nincs olyan jó helyzetben, mint amilyennek tűnik. Főleg, hogy az elmúlt években a nagy EU-s projektek kapcsán a régiós vezetés nagyon keresztbe tett a múzeumnak. Ugye az igazgató úr az előbbi videóban arról beszél, hogy két épület maradt meg a volt honvédségi területen (ez a terület egyébként az egykori kastélypark, amit szeretnének helyreállítani, egyedül a pénz hiányzik hozzá). A másik épületbe érkezne az az iszlám múzeum, amely anyaga kisebb részben most is látogatható a torony alatti szárnyban. E múzeum kialakítására nem kapott támogatást a múzeum, mivel a régiós vezetés (élén Keszthely ogy. képviselőjével és Zala megye Közgyűlésének elnökével) inkább támogatta az egymástól 30km-re levő két győr-mosoni projektet (Fertőd, Fertőrákos), amely szerintem tizedakkora látogatottságot nem fog generálni, mint ez a múzeum tenné, ha helyreállítanák a történelmi parkot, valamint a 10 éve húzódó botanikus kert is megnyílna. De úgy látom erre a következő évtizedben alig lesz esély. :(
az elmúlt évek során figyelemmel kísértem a keszthelyi modellkiállítás fejlődését, újításait és persze a sok gondot, problémát amit itt a fórumon panaszoltak el az építők. A legszomorúbb a riportban az, hogy az igazgató úr éves szinten 400.000 látogatóról beszél ami ha csak 800 ft-os belépővel számolunk is elég kemény összeg. Ha ennek az összegnek a negyedét visszafordítanák a modellasztalokra közel nem ilyen készültségi foka lenne a kiállításnak. Sok kitartást és jó egészséget kívánok az építőknek. üdv. Csabi
Sziasztok. Még nem írtam ide, de lenne egy kérdésem!
Keszthelyen szeretném megnézni a vasútmodell kiállítást, de nem találok pontos infót arról, hogy télen (januárban) nyitva van-e? Tudnátok segíteni? Jól jönne egy link, vagy telefonszám ahol lehet érdeklődni!
Az ötleted abszolút helyén való, az építés kezdete óta gyűjtöm az anyagot a falakon, kivetítőkön történő dokumentáláshoz, annyi kiegészítéssel, hogy magáról a Déli vasútról, mint történelemről is szeretnék minnél több információt megosztani a kedves látogatókkal. Rajta vagyok az ügyön, a vezetés támogatja is az ötletet, reményeim szerint a következő nyári szezonra már ebbe az irányba is el tudunk indulni.
Addig is újabb részletek, friss infók kerültek fel a weblapomra (örülnék, ha a hivatalos weblapunk is valami hasonló módon frissülne.... ez is egy újabb harc lesz...)
Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van.
Most bukkantam rá erre a topicra, gondoltam irkálok ide egy kicsit.
A nyáron volt szerencsém megtekinteni a kastély kiállitásait, köztük a vasutmodell kiállitást is.Kb egy évvel azelött bukkantam rá a honlapra véletlenül és elhatároztam, ha úgy adódik akkor megtekintem.
Szeretnék gratulálni mindenkinek akinek a keze munkája benne van, nagyon frankó az egész. Nagyon ötletes, hogy a terepasztaloknak külön témájuk van. Nagyon szép a zalai táj és a téli asztal is. De nekem a kedvencem az a terepasztal ami szinte a falra épült és az osztrák viaduktokat jeleniti meg. (Élőben is volt szerencsém látni) Egy ideig morfondiroztam, hol fordulhat meg a vonat, aztán a kijáratnál a kis kukucskálón látni lehetett a spirális pályát. Csodás.
Tetszettek a részletek is, az ünnepi diszbe öltözött terecske, a trafipaxos rendőrautó, meg minden.
Én még gyermekkoromban vasutmodelleztem (H0-majd TT), igy van némi elképzelésem mi meló lehetett ezeket a dolgokat megalkotni és müködésre birni. A kiállitás hangadója is tetszett, a diesell mozdony aminek élethü hangokat ad. Gondoltam, hogy ez valami hangmodulátoros téma (kamion modelleknél már hallottam ilyet), utánnaolvastam és akkor találkoztam a digitális vezérléssel, hát igen a modern technika.
Egyébként a kiállitás része lehetne egy ilyen technkiai bemutató pl a falon ábrák-képek, hogy mi a különbség az analóg és a digitális vezérlés között, aztán egy terepasztal készülésének fázisai, az asztal alatt megbúvó elektronikákról is lehetne kép meg ismertető. Szóval olyan dolgok amik egy vasutmodellezőnek evidens azokat egy kicsit ki lehetne így teregetni, hogy a kevésbé hozzáértők is lássák, megértsék, mi hogy van. (Nekem pl egy nagy kedvencem volt az a rész a hol a számitógép állt, forrasztópáka, alkatrészek stb igazi kis műhely)