Van valakinek javaslata ezzel kapcsolatban? Vajon részleges fényezéssel (nem telibe fújással) lakatolás után javíthatóak ezek az ajtók? (A középső képen csak a neon tükröződik a hátsó ajtón.) Másik verzió lenne, hogy veszek két bontott ajtót rá és telibe fényeztetem, de egyrészt könnyen lehet, hogy már azok is javítottak, másrészt félek, hogy színeltérés lenne a végére...
nem csak a szilárd részeket szűri ki. A tájékoztatóján is rajta van, hogy ha érezzük a szennyező anyag ízét vagy szagát, azonnal cserélni kell. Ergo, ha jól működik, az illó anyagot is szűri.
De te is ezt írod, hogy félig eltömődött szűrön jön csak át a szag.
Ami csak a szilárd részeket szűri ki, az nem aktívszenes szűrő, hanem egy sima porálarc.
Csak próbáld ki,hogy egy min.félig eltömődött szűrőn keresztül az oldószergőzök érezhetővé válnak. Ugyanis a szűrő a szilárd részecskéket szűri meg /a jelölésük is ezt jelzi/az illó anyagok érezhetőek rajta. Ez hatványosan igaz elszívás nélküli használat esetén.
a szűrő feladata pont ez, hogy a szennyezett levegőből kiszűrje a szennyeződést. A használó szervezetébe nem juthat belőle akkor sem, ha nincs elszívás.Persze ilyenkor nyilván hamarabb telítődik a szűrő.
Teljesen zárt, és elszívást is mellőző helyen egyébként sem ajánlatos fújni, mert egyrészt robbanásveszély alakulhat ki oldószeres anyag fújásánál, másrészt a festékköd kiszorítja az oxigént, és nem lesz mit belélegezni a szűrőn keresztül sem.
sziasztok! nem tudjátok, hogyan javítható az, ha a kocsi fényezéséről a lakk elkezd lepattogni? az ablakok felől kezd hámlani, mintha levegő menne alá, aztán szépen lepattog, levakarható. körbe, kb 5 centi szélességben tart jelenleg. hogy javítható ez? milyen költséggel? köszi!
Az elhasznált levegő alatt azt értem,hogy ha nincs frisslevegő utánpótlás akkor a szennyezett levegő kerül vissza a szűrőbe és azon keresztül egy része a felhasználó szervezetébe,arról nem is beszélve,hogy a betétek élettartama is jelentősen lecsökken.
Én néha le szoktam fújatni a festékport, de lehet veszek majd rá porszűrőt, a műanyag pattintó megvan. Csak nem szeretem a nagy bumszlit az arcom előtt, ezért nem szeretem. Az 5 cm-ről nem is beszélve.:-)
A porszűrő azért jó mert pl festésnél a festékpor a felső, külső szűrőpapír réteget nem tömíti el ami az aktív szűrő felett van én nem vettem meg a rápattintható porszűrőt hanem egyszerűen vatelinből egy 5 cm vatagot felragasztottam a szűrő külső peremére és ez naon bevált. Boltban sem adnak különlegesebb anyagból készült poszűrőt.
nem igazán értem, mit is értesz elhasznált levegő alatt.
ha nincs elszívás, akkor is csak a káros anyag megy át a szűrőn, csak akkor ugye több,mint ha elszívás mellett használjuk.
Tavaly vettem egy új ilyen álarcot, ez kb 10 évig bírta, persze nem napi használat mellett. És a betétek elég sokáig használhatóak voltak.
Igen tudom, hogy különböző betétek vannak, a különböző káros anyagokhoz. Én az A1 jelűt használom, az üzletben ezt adják festéshez. Meg néha használok hozzá külön porszűrőt, de ennek sok értelmét nem látom.
Na de azt gondolom ezek után, hogy simán csak gyengítettek az élettartamon.
Még annyit,hogy mint minden vegyi anyag más-más tulajdonsággal bír ezért minden ismert káros hatású oldószer,szállópor stb szűrésére különböző szűrőbetétek használatosak.Fontos ezeket figyelembe venni ,mert nem mindegy ,hogy melyiket milyen környezetben használod!
Azért az mellette szól,hogy ezeket a védőfelszereléseket csak megfelelően szellőztetett helyiségekben lehet normálisan használni.Elszívás nélküli használat esetében a helyiségben lévő elhasznált levegő kerül vissza a szűrőn keresztül, és ez okozza az idő előtti elhasználódást. A felhasználási leírásban is írják,hogy fél évente célszerű az egészet lecserélni./Nem a szűrőbetétekre értem/
Régebben használtam amikor még a parkettlakokok aromás észterrel hígultak, tényleg jó volt de a kromofágozást már csak kb két óra hosszat bírta. Nekem a maszk gumi része folyósodott el kb 3 év alatt, de gondolom azért mert kaucsukból van.
Relatív dolog a költség. Eladásra csak tapaszák és javító fújást kap az autó. Hosszabb távra alaposabb eljárások kellenek, és ehhez nem kell a restaurálás kategória. A féreg mindig a legsarokban marad. Oda pedig semmi féle korong nem ér be.
Ezen miért csodálkozol? Nem csak ennél a terméknél van ez a probléma! Elvégre a gazdaságnak pörögni kell. A sok hibátlan hosszú élettartamú termék pedig a fejlődést és a termelést gátolja.:))
Hasznél valaki ilyen álarcot? Én hosszú évek óta ebben festek, és hónapokig jó volt hozzá egy betétkészlet. Most meg pár óra használat után újra cserés. Itt is bejött a szándékos minőségrontás, hogy ne legyen már túl sokáig jó valami?
A motor tankot akarom lefesteni, (ez egy fém tank) már meg is vásároltam hozzá a festéket.
Egyszerűen szeretném ezért arra gondoltam, hogy ilyen dobozos spray- vel fogom lefujni. Már kigitteltem a kissebb horpadásokat, és 400- as vizes papírral felcsiszoltam a tankot.
A kérdésem az, hogy elég sok helyen látszik a fém, ezzel mit csináljak?
Hogyan kell a fémfelületet előkészíteni és festeni?
Mehet rá a festék, vay célszerűbb elötte szórógittezni?
Ha szórógittezem akkor azt meg kell csiszolni? És milyen méretű papírt használjak?
Annál is nagyobb hátránya hogy iszonyú szar meló,és nagyon rengeteg idő mire megcsinálsz egy autót.Ráadásul ha nem 100% fémtiszta a felület könnyen átüti a rozsda a rákent festéket és kezdheted elölről.
kisflex, drótkorong, oszt hajrá. kicsit lassan halad, de nem olyan rossz. nem ad olyan egységes felületet mint a szórt felület, de sokkal olcsóbb. hátránya, hogy a sarokoba, üregekbe nem fér oda.
Ezzel csak egyetérteni lehet,ugyanis a vas is törekszik a kiinduló állapotát/ami ugye a rozsda/ visszanyerni ezért mi csak meghosszabbíthatjuk az oda vezető utat.