Kb.fél éve az utolsó légszűrőcsere óta az első inditásnál tökéletesen ketyeg az alapjáratom,szép a hangja de amint elindulok vele és vhol megint megállok akkor már hol szépen ketyeg hol pedig búg,dohog!Vkinek esetleg volt már hasonló jelensége?Az autóm 2005 1.6 Hdi Sw FAP-os.Köszönöm.
Most olvastam a problémádról, amit februárban írtál a 407 kormányszervójával kapcsolatban. Az a helyzet, hogy nekem is előjött pontosan ez a probléma. Az én járgányom 2004-es 407 sw 2.0 Hdi, 121000km-el. Hogyan sikerült megoldanod a problémát? Mindenképpen érdekelne a megoldás, mert elég ilyesztő így használni az autót. Kérlek írj, ha még emlékszel a megoldásra!
Szia! Nekem gyárilag nincsen benne, és ilyen autótuning boltban vettem második alkalommal teljesen korrekt minőségűt U profilja van, rákell tenni a végét megvágod ferdén és kész. Picit vastagabb mint a gyári, de nekem még jobban is tetszik mert a gyári túl vékony talán. Nagynyomású mosót is bírja, most vettem ki télire belőle mert 2 év után már kavicsfelverődéses lett, és szarul nézett ki. Ja árban kb 1500 forint. A gyári pedig ha jól emlékszem valami 15-20 ropi.
Néha én is bele szoktam olvasni valami Autotechnikás írásba.
Ezt nem ismertem. Sajnos nem túl részletes, főképp arról nem ír, amin korábban elmélkedtem.
Sőt, nekem mint hozzá nem értőnek továbbra is csak azt erősítette - szemben az általad írtakkal (amivel nem akarok vitatkozni, mert tényleg nem értek hozzá) -, hogy több szenzortól érkező és egymáshopz viszonyított (azaz relatív) adatokkal dolgozik a vezérlő, ahol a kerék átmérőnek nincs jelentősége.
Itt a válasz az ESP működésére. A kerék mérete be van programozva az ECU-ba, tehát azza, vagyis a gyári kerékmérettel számolja ki a fékezett kerék fordulatát amit a az ECU az ABS szenzorral méri, (mivel a féktárcsa elfordulását figyeli) az azon megtett utat. Tehát a féktárcsán megtett fordulat igen csak lehet eltérő a kisseb nagyobb kerékátmérő esetén.
Régi olvasója vagyok a topicnak, azonban most szólok hozzá először és mindjárt egy problémával. 1.8-as benzines az autó és reggelente azt csinálja hogy nehezen indul. Konkrétan az a diagnózis, hogy beindítás után mintha nem venné fel a fordulatot, olyan dadogós, mintha nem lenne elég alapjárat. Ha el akarok indulni akkor le akar fulladni, és erősebb gázfröccs esetén nagyobb füst jön ki a kipufogóból. De ez csak az első percekben van így utánna semmi gond. Nem tudom mi lehet ez, ha van rá valami magyarázat azt megköszönném. Egyébként 4. éve használom az autót, eddig szinte teljesen problémamnetesen. Üdv
No, ez a gumi méret kontra ESP elgondolkodtatott engem is.
Ugyan nem ismerem ennek működési elvét, de én magam azt gondoplnám, hogy relatív eltéréseket korrigál(hat). Ha tehát mind a négy tengelyen egyforma méretű gumi van, akkor azok adott sebességhez köthető fordulatai is meg kell egyezzen (ideális esetben). Ha valame3lyik tengely fordulata eltér (kipörög pl), akkor tök mindegy mekkora gumi lehet rajta, mert ezt a relatív eltérést kell korrigálni.
Még azt is feltételezem a rendszerről, hogy képes "önjavításra" is, azaz valamilyen módszerrel meghatározza a gumik méretét (és itt nem a tényleges gumi méretre gondolok, hanem azok egymáshoz éképesti méretéhez / méret eltéréséhez). Mert ugye van az a helyzet, hogy pl. felrakok egy vadi új téli szettet (ennek a profilmélysége akár 10mm is lehet, majd használom jó sokat és elkoptatom mondjuk 4mm-es re; vagy felteszek egy kopottabb nyári gumit. Ez átmérőben már is vagy 12mm különbség. Ha ezzel nem tudna megküzdeni a rendszer, akkor lehet sokat nem is ér).
De ezek csak egy hozzá nem értő, hangos gondolatai.
SZia! Egy 10es a kar, kb 1 éves. Elmondom hogy kell berakni kb 15 perc, aztán elballagsz szervízbe és egy fél óra alatt beállítják neked, ami helytől függően 2-3 ezer forint lehet.
Hát nem tudom, meg jártam ezzel a téli gumival /Dunlop Sport 3d/ az osztrák, szlovén sí terepeket nagyritkán avatkozott be az ESP és nem volt gondom soha. Úgy gondolom a 11mm még bőven belefér.
Szia+ Az ABS/ESP hibát akkor fogod észrevenni, amikor megcsúszik a kocsi, és aktiválódik az ESP. Nem mindegy mennyit korrigál majd az eredeti kerékmérettel sámolva, hogy mennyi fordulatot engedjen. Ami lehet sok vagy épp kevés lesz, és nem tudja megfogni a csúszást.
Tehát nem jelzi hibának az eltérő kerék méretet, hanem rosszul korrigál. Ami elég veszélyes lehet szerintem.
Gumi kérdéshez szólnék hozzá nekem a téli gumim 225/55 17, a nyári pedig 225/50 17 az eltérés a gyári mérethez képest 11mm plussz és mínusz a kílométeróra 2km csal,három éve váltogatom és nincs ABS ESP probléma.
Sajnos a gumit nem javaslom, javasolja a gyár sem, mivel ahoz a mérethez van beállítva az ESP/ABS. Szóval ha nem akarsz 205/60/16 os gumikat akkor a 215/50/17 es ha jól emlékszem. Az meg hogy belga az auto lehet jobb is mert ott van pénz a normális szervízre, megveszik ami kell hozzá , nem mint otthon hogy mindent olcsobban akarnak és a sporolás a kocsi elromlásához vezet,.
Szia barcsefi! Nekem egy 2005 Márciusi 1,6 HDI-im van. Első tulaj vagyok, 94 000 Km-t menetem vele. Eddig nagyon meg vagyok elégedve, komolyabb probléma nem volt vele, cserben soha sem hagyott. A fogyasztásom világbajnok :), -az enyém nem SW, az valamivel többet eszik. Sokat menetem vele viszonylag külföldön, gond nélkűl. Az elmúlt nyáron lakókocsit is vontattam vele, sajnos így a fogyasztás majdnem megduplázodott. Igen, több karosszéria elem alúból van. (gépháztető is). Tudok neked kíváló szakembereket ajánlani, elfogadható óradijjal: http://balogh.peugeot.hu/hu Sok örömöt kívánok az autóhoz: birobandi
Használt autó vásárlás előtt állok és a Peugeot 407 is szóbakerült nálam. 2005-2006-os évjáratút tudnék venni a szánt keretből. Eddig az 1.8 benzineseket nézegettem hogy ne kelljen sokat fizetnem utána. Kérdésem az lenne ezekket az évjáratokkal, motorral milyen különösebb hibák lehetnek? pl elektromos gondok stb...
Pontosan már nem emlékszem, hogy a sárvédők aluból vannak-e, de arra biztosan emlékszem, hogy mikor vettem az autót a motorháztetőn nem tudtuk lemérni a festéket, az valami más anyagból van...