Én úgy tudom, rönyós szerelőtöl, hogy az ECU testet ad ki, a 12V fix. Igaz lehet, mivel a 4-es trafómról vettek le fix 12V-ot az Gázas ECU működtetéséhez.
Én multiméterrel nem láttam semmit, a hibás trafó pedig totál szar volt. Se szakadást, sem ellenállás különbséget. Maradt a próbálgatás. Új trafó mind a 4 helyen kipróbálva.
Boldog Új Évet, és olcsóbb benzint- gázolajat, kevesebb hibát Kívánik minden kedves márkatársnak! :)
Sziasztok! A múltkor megírtam, h egy bizonyos kútnál tankoltam és hát nem hittem a szememnek, mert az átlagfogyasztásom 9,5 literre jött ki. Hozzá kell tennem, hogy félig E85 - félig OMW 95 carrera volt. Most hanyagoltam azt a kutat ahol az E85-öt tankoltam és az AGIP-nál tettem bele az E85-öt és OMW-nél a 95 carrerát. Az átlagfogyasztás nem csalás nem ámítás: 7,2 liter, így fele benya fel E85. Most akkor döntse el mindenki, hogy némelyik kutaknál, hogy hitelesít a mérésügyi hivatal vagy, hogy mutyizik a kutas.
Szerintem a trafó ugy müködik mint régen. Ezzel a "régi" módszerrel a szekunder áthuzásos menetzárlatot (mivel elég nagy a menetszám ) nem érzékelsz. Gyengébb szikra ami nyomás alatt hiányos gyujtás. Ennyit egy multiméterrel is elérsz. Vannak trafók amik csak néha produkálnak hibát azt végképp nehéz kiszürni, csak a gépben derül ki.
Köszönöm a gyors segítséget de én sem jol irtam nem a tükör meg a hátlapja sérült hanem a karoszéria burkolat tőrt szét ami védi a z elektromos tökröt ilyen szinre fujt burkolat.Nekem tháliám van az megegyezik a clioéval mert még soha nem figyeltem
köszönöm a választ de én még egy kicsit tovább keresnék.
Nincs valakinek esetleg metszeti rajza a trafóról?Tud-e esetleg valaki olyat hogy a trafó primer oldalára milyen feszültséget küld az ECU?
Esetleg van-e valakinek bővebb infója arról hogy mi a működési elve ennek,úgy értem hasonló mint a sima egy trafós rendszerek, van neki egy primer és egy szekunder oldala és kész?
Ha mondjuk a vezérlő feszültsége 12V és ráteszem szaggatva ,mondjuk 100-szor percenként és teszek rá egy gyertyát, akkor mi fog történni ugyan úgy fogom látni a gyertyán a gyújtást mint a régi rendszereknél?A hagyományos közös trafójú rendszereket teszteltük így régebben.
Szerintetek lehetne valami féle hasonlóval tesztelni ezen trafókat?
Most nézem, hogy tükör hátlapot írsz, én a házat gondoltam, ha az a fekete lap kell amire a tükör rá van ragasztva, az tükörrel együtt kapható 2000 Ft körül.
Ha csak gyáriba nincs, én most utána néztem utángyártottba nem létezik, az én adatbázisom szerint.
Komplett utángyártottat kapsz már 8000 Ft-tól, de azt még festeni kell. Esetleg ha megvannak a darabok, egy ügyes műanyaghegesztéssel foglalkozó szaki, rendbe hozza. Ill. bontóba találhatsz.
Egy örült lenyomta a vezetö oldali viszapillanto tükrömet nem sérült se a tükör se az elektromos motor csak a csak a tükör hátoldalán tört szét a hátlap vagy mi az.Azt szeretném kérdezni lehet e ilyet kapni külön vagy csak komplet tükröt.És menyibe kerülhet mert sehol nem találtam rá árat meg hol tudok ilyet rendelni.Köszönöm a segitséget
Egy gyors kérdés tud valaki vmiféle jó módszert arra hogy hogyan tudom letesztelni azt hogy jó-e egy hengerenkénti gyújtótrafó vagy sem.
Arra gondolok hogyha járok bontóban és látok egy jónak látszó darabot de mondjuk nem a saját kocsimmal vagyok (próbálgatás kizárva),akkor hogyan tudom letesztelni hogy megvegyem-e vagy sem.
Mire gondolsz? Ha a kis fordulaton történő ketyegésre, az még mindig megvan, ugyanis sajna nem tudtam utánanézni, mert időközben eltörtem a lábam. Úgyhogy majd csak január közepétől leszek járóképes és tudok majd alámászni meg körülnézni a váltó körül.
Igen és most, hogy írod eszembe jutott, hogy a gyertyák körül nekem is egy csomó piszok volt, amit kompresszorral kifújtam és csak utána kezdtem el kitekergetni őket.
Minél hosszabb 16 mm-es gyertyakulcs kell hozzá, mivel a trafó alatt elég mélyen van. Arra érdemes figyelni, hogy a gyertyakulcs olyan legyen, amelyiknek kis gumigyűrű van a belsejében, ami megfogja a gyertya porcelán részét.
Én most cseréltettem, nem ördöngősség, annyi különbséggel, hogy nekem OMW olajat rakott bele a szaki, nem ELF-et, valóban kicsit több mint 3 lityi, elég kazdaságtalan, az egy literes OMW olaj 3000 K volt, a tapasztalatom: hidegben szarabb, de ha bemelegszik sokkal jobb mint volt, és már enyhén sípolt az 5. sebesség, az megszűnt. 130 ezer van a kocsiban.
Én most lehet, hogy tennék bele adalékot is, akkor már nem mindegy, hogy 9000, vagy 11000? A következő úgy is messze van.
Még annyi, hogy a srácnak, aki csinálta van olajpumpája, aminek a csöve végén hajlított cső van, ez nagyon kellett, mivel elég nehéz lett volna csak úgy bele önteni. Ja, és a betöltő a nívó.
75W-80 ELF Tranself (kb.: 3.1 liter) Hivatalosan élettartamra szól a gyári feltöltés, de egyesek szerint 100-120e - de lehet előtte is - ajánlott a csere.
Apropó van valakinek információja a váltóolaj cseréről,mikor kell cserélni?Milyen olajat ajánlanátok?Van-e valami különlegessége vagy egyszerűen elvégezhető a művelet?
Én azért este öntenék a benzintankba néhány deci denaturált szeszt is... Magyarázat: előfordulhat, hogy a benzin kicsit vizes. Ha ez a tank és a motor között egy csőben megreked, akkor mostanában bele is fagy. A hosszabb indítózás ezt a jégdugót kiszívja, ekkor indul el. Ilyen hibám Thaliánál még nem volt, de régi Skodánál igen. Akkor minden ősszel kapott 3 dl denszeszt a benzinbe és tavaszig nem volt vele gond. Hogy mit is csinál a denaturált szesz, azt most könnyen megnézheted, csak egy jégfolthoz kell menni és egy gyűszűnyit ráönteni.
A két első ülésem háttámlája kotyog egy kicsit. Lehet vele csinálni valamit? A háttámla dülészög állító csavarnál lévő belső műanyag lepattintásával elérhetek a megoldásig?