Hasznél valaki ilyen álarcot? Én hosszú évek óta ebben festek, és hónapokig jó volt hozzá egy betétkészlet. Most meg pár óra használat után újra cserés. Itt is bejött a szándékos minőségrontás, hogy ne legyen már túl sokáig jó valami?
A motor tankot akarom lefesteni, (ez egy fém tank) már meg is vásároltam hozzá a festéket.
Egyszerűen szeretném ezért arra gondoltam, hogy ilyen dobozos spray- vel fogom lefujni. Már kigitteltem a kissebb horpadásokat, és 400- as vizes papírral felcsiszoltam a tankot.
A kérdésem az, hogy elég sok helyen látszik a fém, ezzel mit csináljak?
Hogyan kell a fémfelületet előkészíteni és festeni?
Mehet rá a festék, vay célszerűbb elötte szórógittezni?
Ha szórógittezem akkor azt meg kell csiszolni? És milyen méretű papírt használjak?
Annál is nagyobb hátránya hogy iszonyú szar meló,és nagyon rengeteg idő mire megcsinálsz egy autót.Ráadásul ha nem 100% fémtiszta a felület könnyen átüti a rozsda a rákent festéket és kezdheted elölről.
kisflex, drótkorong, oszt hajrá. kicsit lassan halad, de nem olyan rossz. nem ad olyan egységes felületet mint a szórt felület, de sokkal olcsóbb. hátránya, hogy a sarokoba, üregekbe nem fér oda.
Ezzel csak egyetérteni lehet,ugyanis a vas is törekszik a kiinduló állapotát/ami ugye a rozsda/ visszanyerni ezért mi csak meghosszabbíthatjuk az oda vezető utat.
Van aki még hisz a mesékben??? Nincs az a vegyszer,kegyszer,csodaszer ami a rozsdából újra acélt "csinál"! Egy szer van csak rá! A lemez,kalapács,tudás kombináció!:))
Hát nem bánik, legfeljebb aki megvette az fogja bánni, hogy megvette.
Aztán lehet hogy tényleg sosem fog előjönni a rozsda a jól kezelt felületről+fényezés alól, de nem egészen így reklámozzák! Én is rozsdagyilkost akartam venni, de ez nem az, inkább rozsda megelőző.
linkeld már be a videót légyszives, mert én is vettem, de vagy nem tudom használni, vagypedig a drótkorogszórás marad az igazi.... passziválni pedig a RO55 is passzivál...
Jöhetnek a képek! Én is szívtam vele az eljén rendesen, levelezgettem hónapokig, aztán egyszercsak nem jött több válasz, de mindig azt mondta nekem az ember, hogy én csinálom szarul. Aztán, mint kiderült -mert időközben felkerült az oldalukra egy videó- az ember sem jól mondta hogy kell használni, úgy csináltam, mint a videón mutogatják, és eddig (nemrég csináltam) jónak tűnik a dolog.
Tudom, megígértem a beszámolót, de még kések vele. Időközben folyamatosan csak pakoltak még a hátamra, lassan ki sem látszom a munkából, most végképp nincs időm ezzel foglalkozni.
A másik ok, hogy még nem írtam, hogy én magam sem tudom, mi is a helyzet vele. Abszolút vegyesek a tapasztalataim, és mindez ugye csak rövidtávon. Van most is lekenve több vasdarab, garázsban, szabad levegőn, esőn is, és végülis a kocsit is ezzel csináltam meg a nyáron - tavasszal, nyár elején megnézem, mi újság a szőnyegek alatt.
Az oda-vissza írogatásnak végülis lett eredménye, de ennél többet vártam: megtudtam, amire magamtól is rájöttem: nagyon igényesnek kell lenni a felületkezelés előkészítésénél. Csodák nincsenek, a vastag rozsdát nem járja át, csak elfedi, és ha nem zsírtalanítasz, akkor foltokban levedlik. Bár igazából arra sem jöttem rá, hogy ez baj-e (ezt amúgyis le kellene törölni, vagy mosni vízzel). Az alatta képződött, szürke réteget locsolgattam vízzel, és volt ahol berozsdásodott másnapra, volt, ahol meg napokig nem történt semmi. Volt, ahol rozsdapöttyre kentem, megázott, és ugyanolyan pöttyökben kivirágzott, cserébe mellette öt-tíz centivel nyoma sem volt rozsdának. Nem értem... Szerintem tudni kellene használni, de erre igazán használható, gyakorlati segítség nem érkezett. Ha érdekel nagyobb lélegzetű írás nélkül is, akkor teszek be pár képet.
Szeretnék érdeklődni. A nyáron vettem 2dl DuPont metal festéket.
Sajnos nem volt időm a lökhárítót lefestetni. Kíváncsiságból belenéztem a kis műanyag dobozba. Olyan mintha elpárolgott volna a hígító belőle. Most olyan lágy krémes.
Mivel lehet ezt hígítani hogy a tavaszig kibírja. Illetve ehhez kell még valami edző is?
És milyen lakkal kell majd lefújni? Kétkonponensűvel ?
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha van egy krómozott, de sajnos már nagyon bemattult és karcos elemem, és le szeretném fényezni, akkor ennek mi a menete? Valahol találtam egy leírást, de amerikai termékekre hivatkozik, úgyhogy okosabb sajnos nem lettem.
Természetesen nem a krómra akarok rákenni mindenféle maszlagot, előtte a krómréteget lecsiszolnám amennyire lehet. Beszéltem már egy fényezővel erről, ő azt mondta hogy nem meri bevállalni, mert garanciát nem tud adni rá.
Mi most (is) csinálunk egyet. Nagytető, mocitető, csomagtér tető, hátsó sárvédők, hátsó lökös. Bal odali ajtók, jobb h ajtó. Kapott több helyen (azok alig észrevehetők) is még, de erre van most pénze a tulajnak.
Mocitetőt és a csomagtér tetőt mi lekromofátoztuk. Kék színü pvc ragasztóval kívűlről, a peremtől kb. 1cm-re ragasztottuk körbe. Majd a ragasztóból még használható részhez körbe odaragasztottuk a papírt. Tetőnél az albalkmosó szemek helyét is kívűlről leragasztottuk. Jöhet a kromofágozás, utána mosószeres vízzel lemosni. Ezután az egészet begépeztük 150-es körpapírral. Fújás előtt a felületet body-val áttörőljök, fémalapozzuk, majd egy vékony és egy közepes rétegü alapozóval lefújjuk. Ugyanígy a csomi tetőt is.
Nagytetőt teljesen, hátsósárvédőket amíg kromofátos volt géppel lakaptuk fémig, plusz kicsit fentebb is mentünk.
Először is közömbösítsd a felületet. Ez annyit jelent ,hogy mosószeres vízzel többször kell lemosni a kocsit ,hogy ne marja tovább a maró anyag a lakkréteget Érdemes csiszolási próbát végezni,hogy lásd milyen mélységben marta át a festéket.Fokozott figyelmet kell fordítani a falcora ajtó,és csomagtér belsejére,hogy nem -e folyt oda is be a maró anyag. Célszerű minden esetben fémig csiszolni a megmart réteget, és a körülötte határos részeket. Figyelj oda a fröccsenési nyomokra mert késöbbiekben az is tud problémát okozni. Ez úgy néz ki,hogy csak megduzzasztja a lakkréteget ,és nem hólyagosítja fel,viszont ugyanúgy tapadási problémát okoz. Egyébként ilyen felületre és munkára nehéz garanciát adni.