Igen ennyi csak a csere, arra figyelj csak hogy fel ne cseréld a csöveket, megnézetni felesleges, ha búg és elengedi a vákumot akkor íves javítás. Esetleg wd40-es befújás ideig óráig.
Ma tankoltam 539km-re 5.9l átlagfogyasztás jött ki. Ebben volt 220km autópálya (120-150), 260km autóút (6 számú főűt, legalább 110-es átlag) a többi városba, ahol még be se melegszik. A tuning előtt is ilyen volt a fogyasztásom nagyjából, de talán valamivel lassabban közlekedtem. Nekem még nem volt ilyen erős autóm:), szóval nagyon tetszik.
Lenne egy dolog ami már régóta fennál az autóval kapcsolatban, de most a hidegben jobban szemet, akarom mondani fület szúr. Gyorsításnál olyan 1500-és 1700 fordulat között egy mélyről jövő búgást vagy zúgást lehet hallani, a motortér felől, ami a fordulatszám emelkedésével megszűnik, vagy elnyomja a motorhang nem tudom. Nem tudom ponosan leírni, hogy milyen a hang, olyan mélyről jövő mormogásnak indul, a fordulatszámmal együtt emelkedik a hangja, majd megszűnik, de feljebb kapcsolásnál ismét előjön. Kicsit érezni, hogy berezonáltatja az egész autót. Melegen nem olyan zavaró, de hidegen ma kicsit megilyeszett, mert soha nem hallottam ennyire durvának. Esetleg valami ötlet?
A pollenszűrő környékét nézd át. Hátha rosszúl rakták vissza és ott szökik be az utastérbe. A kérdés az hol szökik ki? A kipufogó egy zárt rendszer, csak az autó legvégén nyitott, ezért szerintem azt kellene megkeresni, ahol kiszökik.
A dízel füstje erőssen rákkeltő, és a szénmonoxid miatt mérgező is. Én gyorsan megkeresném a hiba okát, nem egészséges így utazni.
Kellene keresni egy szerelőaknát, és alámenni a kocsinak. Meleg motorral nyomni egy padlógázt, így valszeg kormolni fog és ha "defektes" a kipufogó rendszer azt jobban meglátni. Ha hülyeségeket beszélek akkor a többiek kijavítanak. :P
Lenne egy kissebbnek tűnő problémám az autóval,ami engem mégis nagyon zavar:Ha az autó áll,bejön a kipufogószag,belső kerngetésnél természetesen nem(136 Le hdi).Az esővíz csatornánál az ablaktörlők alatt lógott a kárpit,ez fel lett rögzítve,jobb lett,de nem jó.Azt biztosan tudom,hogy turbó,egr szelep csere volt az autón(talán ennek a környékén lehetne keresgélni?).Az az érdekes,hogy ha beszagolok a motortérbe nem érzem soha,pedig onnan kell bejönnie.Az autószerelők természetesen nem érzik(valószínű nem akarnak foglalkozni ezzel),de engem már kikészít az ikarus szag....
Na itt van az a bizonyos... Valóban érzem leállítás után, hogy rezeg. A jobb oldalán lévő két cső közül pedig a bal oldali.
A csere: csati lehúz, két cső lehúz, két anya le, szelep le, fel az új, csavarok, csövek, csati vissza oszt kész ?? Mert akkor kéne egy új. Vagy még meg kellene nézetnem egy szakival? De mondjuk úgysem ért egyik sem hozzá jobban mint Ti :)
Másik kérdés, a motort takaró műanyag borítás pattintós? Be akarok nézni alá, mert a turbó körül eléggé olajosnak tűnik, de nem látni rendesen honnan jöhet.
akkor még érdemes esetleg azzal próbálkozni, hogy hogyan parkolsz be: hol lesz "hőhíd", ahol jobban lecsapódik a pára. Az Off autóval szoktam így játszani/szabályozni, hogy pl. hátul csapódjon le a az üvegre a pára (és fagyjon meg reggelre), ne a szélvédőre, így hamarabb el tudok indulni.
Ha fedett garázsban vagy, akkor meg le kell kicsit engedni az ablakot éjszakára, hogy kiszellőzzön a beltér.
Az a gond hogy annyira vastagon van a pára hogy ha hozzáérsz képes cseppet formálni és lecsorogni a szélvédőn. Nem gondolom hogy a klíma ezt 5mp alatt megoldja, de tény hogy klímával még nem próbáltam. Na majd ma este.
Ezen kívül megtisztítanám a szélvédőt és páramantsítővel is bekenném ha volna valami csodaszer, ami tutyi.
...egyetlen progival próbálkoztam, de mivel azóta többször írtam az Asztarla, meg a Lomtárba, természetesen nem sikerült. De nem is próbálkoztam többel. Elfutott a méreg, és kb a 3/4 -ét beírtam. (Remélem a Herr Direktor nem olvassa :DDD ) Mivel már egyszer megírtam, ezért nem sokat kellett agyalni. Nagyon remélem, hogy szerdára meglesz. De most irány a meló.....
Ja, ja - vagy 'undelete plusz' progi is megoldhatja a problémát :-) De ha mégsem, akkor ott a van a jó öreg emlékezet :-(
Ha pusztán miattam lenne, hát beletörődnék - de sztm topictali autó lévén ez eb feladat...
Egyébként gondolatonként is előhozhatjuk, egy csomó minden egymásból fog következni.
pl. írd le hogy kaptátok meg, mikor, hova vittétek, hányan, stb...
kocsi menettulajdonságai, fogyasztása,...
ami tetszett....
És ami engem legjobban érdekel most - azt már korábban is említetted, hogy néhány dolog nem tetszett. Nos nyilván nem erre kellene kihegyezni a beszámolót, de kíváncsivá tettél :-))
Beindítom a kocsit, fújatom, közben jégoldózom kívül. Az fellazítja kicsit belül, és törlöm... más nem segít... Kívülről beengedett levegővel kevésbé párásodik. / ráadásul ugye nekem most az ablaktörlő se megy /
Kint áll a kocsi a napon. Az utastere felmelegszik, majd este lehűl. A pára meg szépen lecsapódik az első szélvédőre. Ez persze normális meg fizika, de miért csak az elsőre? Beülök a kocsiba és 10 percig nem tudok elindulni mert annyira vastagon áll rajta a pára hogy nem győzi a ventillátor. Letörölni nem akarom mert így is az előző tulaj törléseit szépen kirajzolja a pára. Ezt szeretném megtisztítani és páramentesíteni. Segítsetek mit csináljak!? Milyen vegyszert vegyek? Egyszer már (egy éve) befújtam valamilyen páramentesítővel, de bár ne tettem volna. Ügyesen nemelolvasva a tájékoztatót az összes szélvédőt befújtam, amit ugye nem szabad, mert nincs hova lecsapódni a párának, így jobban párásodott mint előtte. :) Most nem akarom elkövetni ezt a hibát, és ki szeretnék látni az ablakon.