Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A légzsák kivillogtatás kódjai: In case our Lancia Kappa is first version e.g. made before 1998 (the airbag diagnostic connector has 3 pins compared to 2 pins on versions manufactured after 1998) it is possible to run a selftest at home. The small cover on the side of the compartment in front of the passanger seat should be removed.
View of the inside
Pull out the airbag diagnostic connector
Connect a wire to pin 1 in order to run the self diagnostics
Turn on the ignition. The other end of the wire should be connected to the ground in the lighter socket.
Following the disconnection from the ground of the lighter socket the alarm light will go off then following the self test of the system the result will be readable as a number of flashes. The diagram shows Error 6 as there were 6 flashes. Repeating the process will list other errors if present.
Once the error code needs to be cleared (following fixing the root cause) pin 1 of the airbag diagnostics connector should be grounded for approx. 10 seconds
Self diagnostics error codes
Hibakód Hiba helye Valószínűsíthető ok
1 Hibamentes 2 SRS vezérlőmodul - SRS vezérlőmodul 3 SRS kábelkorbács - Vezetékezés, zárlat a pozitív pólus felé 4 SRS kábelkorbács - Vezetékezés, földzárlat 5 Vezető oldali légzsák - indítókör - Vezetékezés, vezetőoldali légzsák ellenállás 6 Utas oldali légzsák - indítókör - Vezetékezés, vezetőoldali légzsák ellenállás 7 Tápfeszültség alacsony - Akkumulátor 8 SRS figyelmeztető lámpa - Figyelmeztető lámpa áramkör, izzó, vezetékezés 9 Ütközés adat a memóriában - Megfelelő komponenseket cserélni 10 Előfeszítő kábelezés - Vezetékezés, zárlat a pozitív pólus felé 11 Előfeszítő kábelezés - Vezetékezés, földzárlat 12 Első ülés előfeszítő, vezető oldal - Biztonsági öv előfeszítő 13 Első ülés előfeszítő, utas oldal - Biztonsági öv előfeszítő
Az FF jelzés a klíma esetén az jelenti, további vizsgálatra van szükség! Nekem is írja, de minden rendben vele.. Egy régebbi infocenterrel nekem uaez a rendszer - 00 - jelet ad. -00- jel a hibátlan rendszer jelzi. Itt a fórumon már 1xbeírtuk a kódokat. Az otthoni gépemen megvannak majd ide rakom őket megint.
Ez a cikk erről szól: http://autotechnika.hu/cikkek/2695,legzsak-villogokod-lehivas.html
Az infocenter passz, ki kéne próbálni egy másikkal, hogy maga az-e a hibás vagy valami a rendszerben. Egy-két kolléga talán tud adni pixelhibásat próbára. A motorcseréhez meg társulni kéne valakivel egy donorvásárlásra (ha van olyan, akinek szüksége volna egy karosszériára).
Nyolc éve van egy 2.4-es benzines Kappám, imádom! Sajnos megállt a motorja, kiderült, hogy főtengelyt kéne cserélni benne. Én inkább vennék egy komplett motort, szeretném megtartani az autót a csajomnak. Ha valaki tud segíteni akár telefonszámokkal, akár magával a motorral, megköszönném!
Mivel ez az autó már jó ideje áll, így vettem egy másikat, az is Kappa. Szerintem az árát megérte, de van néhány hiányossága: például amikor nyelvet szeretnék állítani az info-centeren, "FF" hibafelirat jelenik meg, valamint a légzsák visszajelzője is világít a műszerfalon. Úgy tudom, ez attól is lehet, hogy nem kötötték le az akksit, mielőtt leszedték volna a kormányt. Tudja valaki, hogy ezeket hogyan lehet orvosolni?
Na jó - nem kell itt a menő szöveg, Sutto papa - a facebookon épp egymást gyilkoljátok másik nyugalmazott kappa-driverrel, itt meg nekirontasz a fiatalságnak :-))).. Őssze tartottok ti egyáltalán??
Érdekelne acélfelni de csak dísztárcsával. Mennyiért kínálod őket? Alufelni is érdekel de csak akkor ha tényleg jó állapotú.
Az én felnim eléggé ramaty, le van a lakk pattogva róla és kupakok is hiányoznak :(, szóval arra is gondoltam, hogy ebből lesz télikerék ha nem találok acélfelnit Lancia dísztárcsával, aztán majd tavasszal veszek valami alufelnit. Ha mégis lesz acélfelni+dísztárcsa kombináció akkor meg rendbe hozom a mostani felniket tavaszra, végül is már megvettem a festéket és a lakkot is.
108-as az osztóköre, az et nem megy most fejből, de ha visszakeresel, biztos megtalálod, mert sokszor volt már róla szó. A csomagtartóba menő gégecső környékén van a színkód egy ezüst PPG matricán
Elég nagy erőnek van ott kitéve az a kis műanyag csigakerék, nem kell ahhoz ónos eső se hogy elrepedjen, néhány év alatt kiszárad és akkor törik könnyedén.
Nem tudom - de esélyes, hogy nem is szétszedni fogom, hanem ha kapok bontottan jó áron, akkor inkább egy az egyben átrakom... Már úgy is egész jó rutinom lesz benne :) - Alvarezét már fele annyi idő alatt megcsináltam és az Y10 váltóját is le kell legkésőbb tavasszal szednem, mert ott is jön az olaj (nem is kicsit) - jó olasz szokás szerint..
Tegnap betoltam végre a kappát a garázsba az akna fölé. Ma volt pár szabad percem, így lebontottam a kartervédőt, hogy megkeressem a váltóolaj folyásának forrását. Sokkal nem jutottam előrébb, mert felülről ugye csontszáraz minden, alul a lendkerék felől van egy enyhébb folyás, de innen régebben is volt, mert a hátsó főtengelyszimering ereszt kicsit - hiába lett cserélve. Viszonylag erős folyás látszik az egyik féltengely szimering felől, ami már egy ideje előtte is közepesen csöpögött, és semmi más olajforrás nincs.
Jelenleg első körben le szeretném ereszteni az olajat a váltóból, hogy mennyi maradt belőle (1-2e km-el ezelőtt cserlétem benne). Aztán venni hozzá még olajat és feltölteni és úgy beindítani és hallgatni a zaj forrását és figyelni az olaj folyását. Aztán ha nem jutok előrébb, akkor jön a szétszedés :-(..
Nekem itt csinálták meg a Coupe-ba. De ők komplett javítást csinálnak alkatrészt nem adnak el. Tudtommal senki nem kínál hozzá alkatrészt külön. Legalábbis nekem nem sikerült felkutatnom. Viszont ha komplett javíttatod az több mintha vennél bontott jó állapotú ablakemlőket kompletten. Vagyunk páran akik eladnak ilyesmit.
Ablakemelőt szerelgettem a hétvégén, és ahogy elnéztem típushiba az ablakemelőmotor orsójához tartozó csigakerék törés. Most úgy vagyok, hogy van 3 ablakemelőm és mindhárom motorja tökéletes csak a műanyag csigakerék van eltörve. Ilyen csigakereket lehet venni valahol?