Keresés

Részletes keresés

M47-1239 Creative Commons License 2010.09.13 0 0 19685
Ismét felbukkant a szemüveges, borostás arcú rövid hajú kaller a vonatokon, akinek "kedves" szokása a büntetgetés. Legutolján 2 éve láttam a fazont, de akkor többek között engem is megakart büntetni, és még a fél vonatot legalább. Ő az igazolványtkérek, ha nincs büntetek elvet vallja sajnos:-(
Tastam Creative Commons License 2010.09.13 0 0 19684
 Informátorom szerint egy GYSEV-villanymozdony valamiféle Swietelsky-kocsikkal kb. 20 perce indult Albertirsáról (100a) Biatorbágyra. Részleteket nem tudok, hogy melyik gép és miféle kocsik lehetnek azok, de tegnap Albertirsán egy rakat sárga munkagép állt az egyik mellékvágányon.
rm40 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19683
Éppen a most említett 7.-8. számjegyben.

A második széria "-05" jelölése a 120 km/h-nál nem nagyobb engedélyezett sebességre és az 1500 V 50 Hz-es fűtőfeszültségre utal, mint a már említett 2010/18-as KHEM-rendelet is előírja.

Az első széria "-03" - bár nem világos, hogy milyen szisztéma alapján - vélhetően a kétféle frekvenciát és a vmax=120 km/h-t jelenti egyszerre.

(Mellesleg ugyanígy érdekes, hogy mi alapján lettek "-33"-asok a GySEV IC-kocsijai anno... Az is igaz persze, hogy a konkrét "1000 V 16,7 Hz + 1500 V 50 Hz kombóra nem igazán van kiadott számpár egyik sebességtartománynál sem.)

Előzmény: Mickey73 (19682)
Mickey73 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19682

Azt tudod esetleg, hogy hol jelenik meg a pályaszámokban az, hogy az első szériás GySEV- Schlieren-kocsik 1000 és 1500V-os fűtési feszültségűre lettek átalakítva mint az összes GySEV- halbi, míg a 2. széria csak 1500V-os ?

Előzmény: MatricásTeknő (19681)
MatricásTeknő Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19681
50 43 29-35 001-2         >          50 43 29-03 001-0

50 43 29-35 002-0         >          50 43 29-03 002-8

50 43 29-35 003-8         >          50 43 29-03 003-6

50 43 29-35 004-6         >          50 43 29-03 004-4

50 43 29-35 005-3         >          50 43 29-03 005-3

50 43 29-35 006-1         >          50 43 29-03 006-1

50 43 29-35 007-9         >          50 43 29-03 007-9

50 43 29-35 008-7         >          50 43 29-03 008-7

50 43 29-35 009-5         >          50 43 29-03 009-5

50 43 29-35 010-3         >          50 43 29-03 010-3

50 43 29-35 011-1         >          50 43 29-03 011-1

50 43 29-35 012-9         >          50 43 29-03 012-7

50 43 29-35 013-7         >          50 43 29-03 013-5

50 43 29-35 014-5         >          50 43 29-03 014-3

50 43 82-35 001-6         >          50 43 82-03 001-4

 

 

Így jobban "rímel" :-) :

 

50 43 29-35 001-2         >          50 43 29-03 001-0

50 43 29-35 002-0         >          50 43 29-03 002-8

50 43 29-35 003-8         >          50 43 29-03 003-6

50 43 29-35 004-6         >          50 43 29-03 004-4

50 43 29-35 005-3         >          50 43 29-03 005-1

50 43 29-35 006-1         >          50 43 29-03 006-9

50 43 29-35 007-9         >          50 43 29-03 007-7

50 43 29-35 008-7         >          50 43 29-03 008-5

50 43 29-35 009-5         >          50 43 29-03 009-3

50 43 29-35 010-3         >          50 43 29-03 010-1

50 43 29-35 011-1         >          50 43 29-03 011-9

50 43 29-35 012-9         >          50 43 29-03 012-7

50 43 29-35 013-7         >          50 43 29-03 013-5

50 43 29-35 014-5         >          50 43 29-03 014-3

50 43 82-35 001-6         >          50 43 82-03 001-4

 

Egyébként a 29-35 középszám 140km/h-ra utal, a 29-03 pedig 120km/h-ra, így amióta a GYSEV levizsgáztatta ezeket a kocsikat 120-ra, a 29-35 nem jogos.

 

Amúgy az 1500V-os fűtésátalakítás miatt a 29-05 jobban mutat, mint a 29-03.

Előzmény: g8-s15 (19667)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19680

Az aktuális határozat már nem a 15 éves UIC döntvény, hanem annak EU jogszabálya, a 2006/920/EK bizottsági határozat, valamint ennek hazai klónja a 18/2010KHEM rendelet. 

 

Megtaláltam! Elméletben az eredeti ÖBB és az új GYSEV számok egymás mellett:

50 81 29-35 600-4         >          50 55 29-05 101-1

50 81 29-35 603-8         >          50 55 29-05 102-9

50 81 29-35 636-8         >          50 55 29-05 103-7

50 81 29-35 640-0         >          50 55 29-05 104-5

50 81 29-35 641-8         >          50 55 29-05 105-2

50 81 29-35 700-2         >          50 55 29-05 106-0

50 81 29-35 703-6         >          50 55 29-05 107-8

50 81 29-35 706-9         >          50 55 29-05 108-6

50 81 29-35 721-8         >          50 55 29-05 109-4

50 81 29-35 722-6         >          50 55 29-05 110-2

50 81 29-35 724-2         >          50 55 29-05 111-0

50 81 29-35 734-1         >          50 55 29-05 112-8

50 81 29-35 736-9         >          50 55 29-05 113-6

50 81 29-35 742-4         >          50 55 29-05 114-4

50 81 29-35 746-5         >          50 55 29-05 115-1

50 81 29-35 758-0         >          50 55 29-05 116-9

50 81 82-35 403-7         >          50 55 82-05 001-7

50 81 82-35 411-0         >          50 55 82-05 002-5

50 81 82-35 413-6         >          50 55 82-05 003-3

50 81 82-35 416-9         >          50 55 82-05 004-1

 

Előzmény: rm40 (19676)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19679

Amúgy mikor jön a Liszt-lok?

Október 22.

 

Ez volt 8-án.

 

Ez meg 9-én:

"Dritte Werbelok bei der GySEV in Vorbereitung
09.09.2010
Schon länger ist eine dritte Werbelok mit Motiven des Komponisten Franz Liszt in Planung. Nun gibt es einen Termin. Am 22. Oktober soll die neue Lok erstmals vorgestellt werden. Beklebt werden soll entweder die 1047 501 oder 503.
Quelle: EBFÖ"

 

Forrás: http://www.elektrolok.de/aktuell/aktuell.htm

 

Gyorsan terjednek a hírek :)

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (19630)
CLSmodell Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19678
Az előző hozzásszólásomból véletlenül kimaradt:

Valaki meg tudná mondani esetleg nekem az 1116 061 jelenlegi REV adatait?
CLSmodell Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19677
Kedves kollégák!

Ha már téma a pályaszám változások a GySEV-nél, egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki meg tudná-e nekem mondani, hogy milyen pályaszám változások történtek?

Nem kellenek konkrét pályaszámok, csak nagyvonalakban. Pl V43-asoknál az első két számjegy 90-ről 91-re változott és hasonlók.

Akár e-mailben is jöhet. (bandy86KUKACgmail.com)

Előre is köszönöm a segítséget. :)
rm40 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19676
Bár már 15 éve jelent meg, de a személykocsik UIC-számainak 7.-8. számjegyére talán még mindig eszerint próbálnak menni: itt és emitt
Előzmény: RhB (19673)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19675

Az átszámozás augusztusban és szeptember elején történt.

 

1. kérdésre válasz: Nem tudom.

(A H-Start nem rendelkezik 29-05 középszámú kocsikkal? Szerintem még nagyobb legyen a keveredés, így lett 29-05.)

 

2. kérdésre válasz: Nem tudom. Vagy lehet hogy tudom, de nem találom.

 

 

Előzmény: RhB (19673)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19674
Köszönöm szépen! :)
Előzmény: RhB (19666)
RhB Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19673
Oké, de mikor történt meg az átszámozás? Tudod én pályaszámb***zi vagyok, kell a nyilvántartáshoz. :-)))

Na még két kér(d)és:

1) Mi a különbség a xx-03 és xx-05 kocsik között?

2) Érdekelnének az xx-05 kocsik eredeti ÖBB pályaszámai.
Előzmény: g8-s15 (19672)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19672
Át kellett számozni a kocsikat.
Előzmény: RhB (19670)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19671

"z": Nemzetközi érvényű indexbetű = Központi áramellátású jármű

KHEM 18/2010 rendelet.

Előzmény: RhB (19669)
RhB Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19670
Még két kérdés:

1) Elcseszték a 35-öt vagy történt valami technikai változás?

2) Mikor számozták át a kocsikat?
Előzmény: g8-s15 (19667)
RhB Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19669
Mindkettőt köszönöm, éppen most akartam megkérdezni. :-)

Egy kérdés a személykocsis topikból: mit jelent a "z" a Schlieren kocsiknál?

Cserébe egy kis BDpz:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103365269&t=9121413
Előzmény: g8-s15 (19668)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19668

Majd ezen számú "új" Schlieren kocsik állnak forgalomba a vizsgák után:

 

50 55 29-05 101-1

50 55 29-05 102-9

50 55 29-05 103-7

50 55 29-05 104-5

50 55 29-05 105-2

50 55 29-05 106-0

50 55 29-05 107-8

50 55 29-05 108-6

50 55 29-05 109-4

50 55 29-05 110-2

50 55 29-05 111-0

50 55 29-05 112-8

50 55 29-05 113-6

50 55 29-05 114-4

50 55 29-05 115-1

50 55 29-05 116-9

50 55 82-05 001-7

50 55 82-05 002-5

50 55 82-05 003-3

50 55 82-05 004-1

 

A fenti kocsik mind H-GYSEV kocsaik, csak az új EU-s szabályoknak felelnek meg :-(

Előzmény: RhB (19666)
g8-s15 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 19667

Valakik valamiről lemaradtak. Volt és lett eset, meg kellett tenni:

 

50 43 29-35 001-2         >          50 43 29-03 001-0

50 43 29-35 002-0         >          50 43 29-03 002-8

50 43 29-35 003-8         >          50 43 29-03 003-6

50 43 29-35 004-6         >          50 43 29-03 004-4

50 43 29-35 005-3         >          50 43 29-03 005-3

50 43 29-35 006-1         >          50 43 29-03 006-1

50 43 29-35 007-9         >          50 43 29-03 007-9

50 43 29-35 008-7         >          50 43 29-03 008-7

50 43 29-35 009-5         >          50 43 29-03 009-5

50 43 29-35 010-3         >          50 43 29-03 010-3

50 43 29-35 011-1         >          50 43 29-03 011-1

50 43 29-35 012-9         >          50 43 29-03 012-7

50 43 29-35 013-7         >          50 43 29-03 013-5

50 43 29-35 014-5         >          50 43 29-03 014-3

50 43 82-35 001-6         >          50 43 82-03 001-4

 

 

Előzmény: RhB (19666)
RhB Creative Commons License 2010.09.11 0 0 19666
Itt vannak a 2010.09.08-án fővizsgázott kocsik számai.


http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103358190&t=9121413


Van köztük három olyan kocsi, amiről már korábban kaptam új számmal képeket. Ezek akkor megbuktak, és most újra kellett vizsgázniuk? (50 55 29-05 105-2 : 01.09.10 valamint a 108-6 és 116-9: 23.08.10)
Előzmény: Törölt nick (19626)
RhB Creative Commons License 2010.09.11 0 0 19665
Hmmmmm, érdekes, most látom csak, van/volt 82-35 001 is, amelynek a revízió dátuma megegyezik az itt betett 82-03 001-el. Most az a kérdés, hogy ez ugyanaz a kocsi-e, vagy ez is megvolt már akkor is? Az előbbi esetben érdekes lehet az új revízió nélküli átszámozás...
Előzmény: Aln 663 1189 (19659)
K1116 Creative Commons License 2010.09.11 0 0 19664
Vissza kell illeszteni rá a bobót és akkkor nem fog látszódni:D
Előzmény: Aln 663 1189 (19662)
M47-1239 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19663
Így van.

A 324-es megjavítása is előbbrevaló, mint egy kis horpadás az 502-es teknőn.
Előzmény: Aln 663 1189 (19662)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19662
"Ha meg megcsinálják, akkor meg az lesz a bajotok..."
Hát ha megmerik csinálni elmehetnek ám a... oda! Van ennél nagyobb gond is a GYSEV-nél mint ez a nyamvadt kis horpadás.

:-)
Előzmény: Őzike győr (19661)
Őzike győr Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19661
Most őszintén, Téged miért zavar ennyire?

Néha feldobjuk poénnak, de már Te itt lovagolsz rajta vagy 10 hozzászóláson át.

Addig nem tudsz nyugodtan aludni? (Ha meg megcsinálják, akkor meg az lesz a bajotok...)
Előzmény: Törölt nick (19660)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19660
Eléggé zavaró, hogy egy szép tiszta gép már évek óta behorpadt oldallal jár.
Tudom, hogy ennek a működéséhez semmi köze...
Előzmény: kopaszsop (19655)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19659
Bizony lehet átmatricázni a Roco modelleket. :-P
Előzmény: RhB (19656)
1047 504-4 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19658
Egy olyan sérülést nem egy matricázás miatt fognak kijavítani... Majd ha főműhelyi javításra megy a mozdony bizonyos elért futásteljesítmény után, akkor majd kikalapálják. De nem egy matricának csinálnak rajta helyet...
Előzmény: Törölt nick (19653)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19657

csak az 502-est mindenképpen kijavíthatnák

Majd kijavítják, ha elmegy főműhelybe -pár év múlva.

Előzmény: Törölt nick (19653)
RhB Creative Commons License 2010.09.10 0 0 19656
"És ez a mai futópróba? Az első Schlieren már poggyász volt, a roco szett végre érvényes:)"


A Roco BD Schlieren eddig is érvényes volt, viszont a mostanival nem lenne az. Ugyanis ez már 50 55... Na meg mintha a középszám sem egyezne...

2-2 összetartozó kép máról... izé tegnapról...





Előzmény: Törölt nick (19626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!