Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Ismét felbukkant a szemüveges, borostás arcú rövid hajú kaller a vonatokon, akinek "kedves" szokása a büntetgetés. Legutolján 2 éve láttam a fazont, de akkor többek között engem is megakart büntetni, és még a fél vonatot legalább. Ő az igazolványtkérek, ha nincs büntetek elvet vallja sajnos:-(
Informátorom szerint egy GYSEV-villanymozdony valamiféle Swietelsky-kocsikkal kb. 20 perce indult Albertirsáról (100a) Biatorbágyra. Részleteket nem tudok, hogy melyik gép és miféle kocsik lehetnek azok, de tegnap Albertirsán egy rakat sárga munkagép állt az egyik mellékvágányon.
A második széria "-05" jelölése a 120 km/h-nál nem nagyobb engedélyezett sebességre és az 1500 V 50 Hz-es fűtőfeszültségre utal, mint a már említett 2010/18-as KHEM-rendelet is előírja.
Az első széria "-03" - bár nem világos, hogy milyen szisztéma alapján - vélhetően a kétféle frekvenciát és a vmax=120 km/h-t jelenti egyszerre.
(Mellesleg ugyanígy érdekes, hogy mi alapján lettek "-33"-asok a GySEV IC-kocsijai anno... Az is igaz persze, hogy a konkrét "1000 V 16,7 Hz + 1500 V 50 Hz kombóra nem igazán van kiadott számpár egyik sebességtartománynál sem.)
Azt tudod esetleg, hogy hol jelenik meg a pályaszámokban az, hogy az első szériás GySEV- Schlieren-kocsik 1000 és 1500V-os fűtési feszültségűre lettek átalakítva mint az összes GySEV- halbi, míg a 2. széria csak 1500V-os ?
Az aktuális határozat már nem a 15 éves UIC döntvény, hanem annak EU jogszabálya, a 2006/920/EK bizottsági határozat, valamint ennek hazai klónja a 18/2010KHEM rendelet.
Megtaláltam! Elméletben az eredeti ÖBB és az új GYSEV számok egymás mellett:
"Dritte Werbelok bei der GySEV in Vorbereitung 09.09.2010 Schon länger ist eine dritte Werbelok mit Motiven des Komponisten Franz Liszt in Planung. Nun gibt es einen Termin. Am 22. Oktober soll die neue Lok erstmals vorgestellt werden. Beklebt werden soll entweder die 1047 501 oder 503. Quelle: EBFÖ"
Ha már téma a pályaszám változások a GySEV-nél, egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki meg tudná-e nekem mondani, hogy milyen pályaszám változások történtek?
Nem kellenek konkrét pályaszámok, csak nagyvonalakban. Pl V43-asoknál az első két számjegy 90-ről 91-re változott és hasonlók.
Van köztük három olyan kocsi, amiről már korábban kaptam új számmal képeket. Ezek akkor megbuktak, és most újra kellett vizsgázniuk? (50 55 29-05 105-2 : 01.09.10 valamint a 108-6 és 116-9: 23.08.10)
Hmmmmm, érdekes, most látom csak, van/volt 82-35 001 is, amelynek a revízió dátuma megegyezik az itt betett 82-03 001-el. Most az a kérdés, hogy ez ugyanaz a kocsi-e, vagy ez is megvolt már akkor is? Az előbbi esetben érdekes lehet az új revízió nélküli átszámozás...
"Ha meg megcsinálják, akkor meg az lesz a bajotok..." Hát ha megmerik csinálni elmehetnek ám a... oda! Van ennél nagyobb gond is a GYSEV-nél mint ez a nyamvadt kis horpadás.
Egy olyan sérülést nem egy matricázás miatt fognak kijavítani... Majd ha főműhelyi javításra megy a mozdony bizonyos elért futásteljesítmény után, akkor majd kikalapálják. De nem egy matricának csinálnak rajta helyet...