Egy kis mai villamosproject. Ha minden jól megy, a teljes Tiszai-Thököly szakasz a hétvégén a BOON-on.
Szépen halad minden, az oszlopok építése is elkezdődött, a Malomszöghöz érnek a napokban a gödrök kiásásával, míg a selyemréttől felfele már sok helyen be is van betonozva a kengyel, és csak a tőcsavarok és védőcsövek árulkodnak az oszlopról.
Sok helyen volt szép látványosság, torlódás.
Hogy miért cseréljük a síneket? Ezért! Lásd a képen! A futófelület majd a felére kopott, valamint ebből kifolyólag a peremmel való magassága is különböző. Szép sínszálkapcsolat, gumiágy, nyomtáv ellenörző.
A legvégére pedig két svenk. Remélem körülbelül mindenki talál újdonságot. :-)
Húúú nem is hittem volna, hogy ilyen megtörténhet. Van egy elméletem, bár nem túl valószínű hogy ez történt: A tartalékos sofőr felkapta a buszt a Szondin, nem figyelte, hogy Garázsment felirat van rajta, és úgy jött végig a főtérig. Bár nem túl elképzelhető. ;)
Főleg, ha a "Kiégett a villanykörtém, hol van a másik?" című némafilmet adják épp a monitoron. :D Kíváncsi vagyok ezek is meddig (ja meg főleg mikortól) fognak gondtalanul üzemelni. A DKV-s totemoszlopok elég hamar kezdtek meghalogatni.
Üdv! Szerintem még ők sem tudják,hogy melyik szakasz következik.Két lehetőséggel számolnak.1:Thököly-Főtér (a villamosok a Thököly-Tiszai valamint a Piac-Diósgyőr között járnának) ez a kézenfekvőbb,2: Vasgyári piac-Diósgyőr(a villamosok a Vasgyár-Tiszai között járnának)de ebből az idén már úgysem lesz semmi.
Max. ha az önkormányzati választás után megint szétcseszik az egész hálózatot. Pedig a délutáni csúcsban a gyakrabban járó 1/1A busz is tele van (munkanap szinte majdnem ugyanolyan gyakran járnak, mint régen az 1, 1A, 101 együttvéve), az eredeti menetrend szerint járó villamos is (még a 2-es is majdnem ki van annyira használva, mint pár hónapja volt a Thököly utáni részen a rövidebb bécsi), a villamospótlókon is tömeg van, a fél évvel ezelőttinél gyakrabban járó (kivéve délután 4 órát, de legalább a 25 perces lyukat sikerült eltüntetni) 21/21A-n is vannak rendesen (többen, mint márciusig). Már-már az az érzésem, hogy nő az utasszám a kelet-nyugati tengelyen (bárcsak így lenne), bár sajnos lehet, hogy ez csak a szeptember eleje miatt van.
Új járatokkal és sűrítésekkel szerintem lenne lehetőség az utasszám növelésére. Kár, hogy ez nem cél. Pedig most már tényleg kezdenek nagy dugók lenni, épp most lenne szükség a tömegközlekedés fejlesztésére. És itt nem interaktív megállókra, meg hasonló "hülyeségekre" gondolok, hiszen az (új) utas számára a járatsűrűség és a vonalhálózat a legfontosabb, az egyéb extrák ilyen szempontból már nem sokat érnek (az interaktív megállókra is szükség van és örülök az Okos pont projektnek, de a vonalhálózat rendberakása sokkal fontosabb lenne). Kár hogy újabban, amikor közlekedésfejlesztésről van szó, mindenhol csak ezeket nyomatják, miközben sok helyen lassan szinte megszűnik a helyi közlekedés, folyamatosan ritkítanak. Na persze járatsűrítésből nem nagyon lehet lopni, csak a beruházásokból.
Rendesen össze vannak kavarodva a buszok kiadásával, pl a reggeli csúcsforgalomban az 1VP-n volt egy szóló Ikarus, emellet reggel a 9-en egy Neoplános volt, amin csak 3 ember volt, ezután ment 6-nak + a 29-en is reggel volt egy szóló man. :( Van itt kavarodás szeptemberben, a sulikezdéskor. :( Néha meg csodálkoznak, hogy nem férnek fel az emberek a buszokra. :(
Ebben a cikkben remek az összhang a kép és a cím között. Az Újgyőri főtér tárolója közepén, háttal a forgalomnak, menetrendkönyvet nézve tényleg nagyon biztonságos állni :-)
Megjegyzem, mivel látszik, hogy tök fölösleges a kommunikációs stáb, miután győzi az MVK is magától, azt a pénzt (nem kevés!), amit erre szántak, át lehetne csoportosítani az utas által látható, használható részekbe is (pálya, villamosok, utastájék7oztatás, stb.)
"Nem az a kérdés, hogy mit, hanem, hogy mennyit!" - Senkit nem fog érdekelni mit kommunikálnak, az a kérdés inkább, hogy ezt mennyiért teszi, miután már a munka érdemi részét az MVK sajtá erőből megoldotta.
Szeptemberben dől el, hogy kiírnak-e újabb közbeszerzési eljárást aZöld nyíl projektkommunikációs feladatainak ellátására, tudtuk meg szerdán a projekt igazgatóságától, mindez a közbeszerzési törvény szeptember 15-ével életbe lépő változásával magyarázható. [boon.hu]
Nem értem, hogy miért foglalkoznak még ezzel? Ha már eddig is meg tudták oldani a dolgot, akkor ezután miért fizetnének bárkinek is?