Tudjátok-e, hogy mitől zakatol a vonat? Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk, meg kell vizsgálnunk a vonatot. Miből is áll a vonat?
Van egy mozdony, és van sok (vagy csak egy) kocsi. Namármost a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hanyagolhatjuk. Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye mindegyik egyforma zakatolás szempontjából, így elég egy kocsit megnézni, a többit elhanyagolhatjuk.
De miből áll egy vagon? Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van az alsó rész, azaz az alváz. A felső rész ugye nem zakatol, tehát ezt el is feledhetjük, elegendő az alsó részt vizsgálni. Az alsó rész felépítését tekintve áll egy alvázból, és a futóművekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a futóműveket.Futóműből van azonban egy vagon alatt 2 vagy 4 , amelyek mindegyike egyformán viselkedik zakatolás szempontjából, tehát elegendő egyet is megnéznünk, a többivel nem foglalkozunk. Egy futómű felépítését nézzük meg! Áll magából a két kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhanyagolható.
Marad két darab kerék, ami viszont megint teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk. A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! Az kör alakú! A kör területét úgy számítjuk ki, hogy r^2*Pí (r a négyzeten szorozva Pí-vel). A képletből a Pí=3,14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább. Az r az a sugár, ami mivel állandó, így megintcsak nem zakatol. Mi maradt meg? Hát a NÉGYZET! És ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na ATTÓL szól a vonat kereke!
A kistrakiról jut eszembe...: Csak fél órát "késtem le",egy MIB diesel volt rajta....Nagyon komoly traktor váltó,első hátsó hajtás,összességében nagyon kivolt találva a kisdömper... A kormányzás technikán lementem hídba...!
Sajnos nekem a pancsik abszolút kimaradtak. 77-ben vette meg apus az emzét, ez előtt voltak a pancsik, csepelek, czetkák, izsek. Szóval a javából kimaradtam. :-( Az emzé volt az első új motorja. Így megmaradt magnak. (illetve nekem) :-)
Egy rövid kis pannoniás epizódom van csak, pár évig volt egy pancsi motoros kistrakink, lada váltóval. Ez minden, amire emlékszem a márkából.
Azt halhatod,hogy 2-2 dugó jár egyszerre...Ha 45 fokban lenne ékelve,az lenne az igazi! Mi 84' ben csináltuk az elsőt,ilyen 45-ös fokolással,de midíg elnyírta a közepét,vagy a kuplung csúszott meg...Az a kevéske idő viszont ,amikor ment,az felejthetetlen élményt nyújtott! Akinek kimaradt a "pléhúsz" korszak életéből,sokat vesztett...
1. Levetkőzik és berakja a ruhadarabokat két különböző szennyestárolóba, egy tároló a fehér színűeknek és egy másik a színeseknek.
2. Magára ölti a fürdőkabátot és elmegy a fürdőszobába. Útközben találkozik a barátjával/férjével és akkor szorosabbra húzza a fürdőkabát övét és apró lépésekkel szalad a fürdőszoba felé.
3. Oda áll a tükör elé és alaposan szemre veszi magát. Elereszti a hasizmokat úgy, hogy a hasa picit lesüllyed, majd elgondolkodik azon, hogy milyen kövér lett az utóbbi időben.
4. Beáll a zuhanyzó alá. Előveszi a tároló szatyorból a mosdókesztyűket az arcra valót, a karra valót, a lábra valót és a hátra valót a hozzátartozó hátmosókefével valamint a bőrreszelőt a kemény bőr eltávolítására a talpa és a sarka alatt.
5. Megmossa a haját egy szepciális samponnal amely avocadót, mézet és 83 különböző vitamint tartalmaz.
6. Mégegyszer megmossa a haját ugyanazzal a samponnal.
7. Bebalzsamozza a haját egy balzsammal amelyben citrom és méz van, majd hagyja ezt hatni 15 percig.
8. Megmossa az arcát 10 percig egy borzalmasan drága szappannal amely körtét tartalmaz. Ezután az arca színe a homár színére hasonlít.
9. Megmossa a testét szintén egy borzalmasan drága szappannal amely diót és áfonyát tartalmaz.
10. Hajából kiöblíti a balzsamot - ez 10 percig tart. Ő ugye biztos akar abban lenni, hogy minden balzsam eltűnt a hajából, mivel máskülönben a frizura nehéz és lapos lenne.
11. Megborotválja magát a hónaljban és a lábszáron, de elhatározza hogy a bikinivonalon epilátort használ.
12. Sikít amikor barátja/férje elzárja viccből a melegvizet.
13. Elzárja a zuhanyt.
14. Lerázza magáról a vizet a zuhanyzóban.
15. Kilép a kabinból egy akkora törölközővel mint Afrika és alaposan szárazra törli az egész testét.
16. Becsavarja a haját egy különleges vízfelszívó törölközőbe.
17.Átvizsgálja a testét. Szőrszál, pattanás, bőrleválás után kutat, és ezeket vagy körömmel vagy csipesszel letámadja.
18. Elmegy a hálószobába abban a köntösben amit már említettünk.
19. Útközben találkozik barátjával/férjével és jobban magára húzza a fürdőkabátot és apró lépésekben szalad a hálószobába. Most már csupán a felöltözködés van hátra ami 1,5 óra.
HOGY ZUHANYOZNAK A FÉRFIAK?
1. Az ágyon ülve levetkőzik, és szétszórja ruháit a padlón.
2. Meztelenül megy a fürdőszobába. Útközben találkozik barátnőjével/feleségével, megmutatja a fütyjiét és üvölt mint egy gorilla.
3. A tükör elé áll és behúzza a hasát. Megcsodálja fütyije nagyságát majd megvakargatja zacskóját és utána szagolgatja az ujjai hegyét.
4. Beáll a zuhany alá.
5. Nem keresgél semmiféle mosdókesztyű után mivel ő sohasem használ olyat.
6. Megmossa az arcát egy méregzöld szappannal.
7. Púzik egyet és majdnem összeesik a röhögéstől, mivel nagyon jól visszhangzik a fürdőszobában.
8. Megnyugszik egy picit de megint röhögőgörcsöt kap amikor a szag eléri az orrát.
9. Megmossa nemes részeit valamint az a körüli részeket.
10. Megmossa a seggét a szappannal és egy pár szőrszálat rajtahagy.
11. Megmossa a haját valami samponnal de balzsamot nem használ.
12. A kezével formál egy vicces frizurát.
13. Megcsodálja új frizuráját a tükörben.
14. Belehugyozik a zuhanytálcába.
15. Leöblíti a szappant, a sampont, és azonnal kilép a zuhanyzóból, de nem veszi észre, hogy elfelejtette a drapériát behúzni és most az egész fürdőszoba csurom vizes a WC papirral együtt.
16. Gyorsan és könnyedén megtörölközik.
17. Megint a tükörbe néz és megfeszíti izmait és megbámulja fütyije nagyságát.
18. Elfelejti lekapcsolni a villanyt.
19. Vissza megy a hálószobába egy ici pici törölközőbe öltve. Útközben találkozik barátnőjével/feleségével és azonnal letépi magáról a törölközőt és büszkén mutogatja fütyjiét valamint üvölt mint egy gorilla..
20. A vizes törölközőt az ágyra dobja és azon hagyja, 2 perc múlva már fel is van öltözve.
Ezt látnotok kell: XIII. K I S V A S Ú T I N A P ÉS KESKENYNYOMKÖZŰ HAJTÁNYOK ÉS KISMOZDONYOK VII. NEMZETKÖZI TALÁLKOZÓJA
B a l a t o n f e n y v e s 2010. szeptember 4. (szombat)
Program:
„60 éves a balatonfenyvesi gazdasági vasút”
07.30 Motoros- és kézihajtányok, kismozdonyok gyülekezése a vontatási telepén 09.30 A járművek bevonulása a GV állomásra ♫ Térzene a GV állomáson 10.15 Ünnepélyes megnyitó a GV állomáson - Ünnepi beszédet mond: Lombár Gábor polgármester, VTSZ elnökségi tagja, - MÁV ZRt. képviselője, - A 60 éves gazdasági vasút rövid történetét ismerteti Balogh Imre a Balaton-Boronka Kisvasút Nonprofit Kft. ügyvezetője, 11.00 Különvonat indulása Somogyszentpál állomásra, Mk 48-as mozdonnyal, 11.05 Motoros- és kézihajtányok, indulása - Balatonfenyves GV állomás – Somogyszentpál állomás 12,5 km 11.40 Különvonat érkezése Somogyszentpál állomásra - A vonat ünnepélyes fogadása, finom „szentpáli” pogácsával, - Trófea kiállítás megtekintése a Sportcsarnokban (egy rövid séta után) 12.00 Hajtányok érkezése Somogyszentpál állomásra 12.45 Különvonat indulása Somogyszentpál állomásról Balatonfenyvesre 12.50 Hajtányok indulása Somogyszentpál állomásról Balatonfenyvesre 13.30 Különvonat érkezése Balatonfenyves GV állomásra Ebéd Balatonfenyves GV állomás melletti parkolóban Baboskáposzta 700.-Ft./adag, vagy Bográcsgulyás 650.-Ft./adag. A rendezvény egész ideje alatt büfé üzemel, egyéb finom ételekkel és italokkal. 13.50 Hajtányok érkezése Balatonfenyves GV állomásra
GV állomás melletti parkolóban felállított színpadon: 14.00 - 19.30 Hangulatos, vidám élőzene, Közben: egyéb zenei és gyermek műsorok,
GV állomással szembeni parkolóban: 9.00 - 16.00 Hubertus Agráripari Bt. mezőgazdasági gép bemutatója,
GV állomással szemben, a parkoló melletti üdülőben: 9.00 - 16.00 „Kisvasút az asztalon” - vasúti modell és terepasztal bemutató, - gőzgép bemutató, - képeslapok, vasúti emléktárgyak árusítása, - „bereki méz” kóstoló és vásár,
GV állomás területén: 11.00 - 16.00 Vonatmentes időben kisvonatozás téglagyári kismozdonyokkal, a „kuli”-kkal „XII. Előzd meg a kisvasutat” különféle versenyszámok: futó- és kerékpárversenyek, gyalog- és kerékpár túrák
Információ: Zöldgömb Sport Klub Villámposta: zoldgomb@zoldgomb.hu Honlap: www.zoldgomb.hu
Tudnivalók:
• A programon való részvétel díjtalan. • A meghívott vendégek valamint a hajtányok és kismozdonyok tulajdonosai és azok vezetői számára ebédet ingyenesen biztosítjuk. • A hajtányok részvétele ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött. • A hajtányokon való utazás önkéntes, és saját felelőségre történik. • A Balatonfenyves GV – Somogyszentpál – Balatonfenyves GV vonalon a szerelvények menetrend szerint közlekednek ezen a napon is. Balatonfenyves GV állomásról indulnak: 5.30; 7.50; 14.15; 16.15; 18.15
További információ:
MÁV ZRt. Balatonfenyves Gazdasági Vasút 8646 Balatonfenyves, Kölcsey F. u. 9. : 00 – 36 – 85/361 – 831 /Fax: 00 – 36 – 85/361 – 713 vagy www.balatonboronkakisvasut.hu
Jó utazást, és kellemes időtöltést kíván:
Balatonfenyves Község Önkormányzata Somogyszentpál Község Önkormányzata MÁV ZRt. Balatonfenyves GV Balaton-Boronka Kisvasút Nonprofit Közhasznú Kft.
Nekem 4,5-5 körül evett a 300asra fúrt ETZ. Igaz 100nál sose lassabban. Szóval én se tudom hogyisvanaz. Míg 250es volt meg bekapott 6ot is. Pedig az is fel volt fúrva úgyértve jó volt a henger. Aztán szereztem egy másik hengert ami 4edik túlméret jól meg volt karcolva és az lett a 300cc. Karbihoz hozzá se nyúltam, csak próbaképp összedobtam az új hengerrel és az aztán úgy is maradt mert nagyon jó lett.
Ő az igazi "hajjakend"...Gépüzem vezető..Elsőosztályú gép tiszt a hivatalos megnevezése.Korlátlan papírja van a KW okat illetően.Ő felel a hajó gépészetének működéséért az az a gépek üzembiztonságáért.Alatta van a másodosztályú géptiszt majd a gépkezelők s gépápolók...Persze ez ma már nem így van.Az üzemesé a teljes üzem koordinálása a gépész pedig egyben ápol javít kezel meg ilyesmi.
A Kapitány s a gépüzemvezető egy szinten vannak a parancsnoki hierarhiában.Persze a Kapitány felette van de üzemes nélkül max a sapkáját tudja megtaposni.
Beszélgettem egyszer az egyik börzén egy emberrel aki egy 4 hengeres jawat nézegetett éppen.Olyan középkorú volt az illető.Ő mesélte hogy fiatal korában épített össze 4 és 3 hengeres pancsit is.Persze a 2 hengeresekből.Mesélte hogy a 3 hengeres állva hagyta a 4 hengerest. :D:D
Olvasgattam az emz-s fogyasztásokat. Tényleg ilyen sokat esznek? A nagy ts-el el szoktam pötyögni 3-3,5 literből. Igaz, 70-90-nél sose gyorsabban. 5 litert egyszer se sikerült vele megetetnem, még fúrás előtt se.
akkor veszek 2 vinyót és kiírom ugyan azt rájuk és nem kínlódok :) Á úgy már drága. De nem fociznék én külső vinyóval pláne nem míg megy. Kihúzom és szépen beteszem a fiókba. Olyan masszív ezeréves fa asztalom van, hogy jobbhelye a gépben sincs mert azt bizony néha meglököm mikor megy. Pláne hogy a tetején kotorászok a DVDtartóban :)
...mondtam, hogy szólj, mielőtt veszel valamit a nagyautóhoz! (ezek rendes mercis boltban mondott árak) Igaz, hogy Pesten van, de csak logisztika kérdése, hogy eljusson hozzád.
Igen ám, csak ha a vinyó döglik meg, akkor az összes cucc huss... olyan meg elég ritkán van, hogy egyszerre az összes dvd tönkremenjen. Azért az se egy rossz alternatíva. Mindegyiknek megvannak az előnyei, és hátrányai is. Az usb-s külső hdd-ktől már szinte fázok. Csak akkor használok ilyet, ha laptopról kell valamit sos menteni, akkor is csak addig, amíg lementem, meg visszaírom. A vinyókat nem arra találták ki, hogy dobálva legyenek. A küslső racket meg csak-csak hurcolássza az ember. Csak gondolj bele, pörög 7200-at, és ott lóg felette a fej századmilliméterekre...
Nekem van egy Samsung Spinpoint F1 320 GB (HD322HJ) 7200őt perdül ez még motortól is sok :) Minden nap azt lesem, hogy bebootol-e még. Aztán vettem már mellé egy 500asat (HD502HI) ez még csak 1 éves ezzel semmi baj nincs. Ecogreen ez is 5,4et perdül. Halkabb csendesebb mint az F1 320 GB, de nem nagyon túráztatom nem tudom mennyivel lassabb. Nem tervezetten alakult így hogy az 500as adattárolásra van használva.
Egyébként azt néztem, hogy 20 ezer egy 1500 Gb vinyó, jó helyről meg mondjuk 60 Ft ért lehet venni 4,5 Gb nyi DVD-t, megírás kínlódást meg DVD előkotorás időt ha beleveszem azonnal venni kéne egy nagy vinyót és kihajintani az összes DVDt ami itthon van.
Ha azt veszem, hogy boltban mennyibe kerül egy DVD lemez, akkor meg már rég nyugdíjzani kellett volna a szerkezetet. Ki a fene fog itt blu-ray re írni 1000 forintért 25 gigát? :)
Majd egyszer el kéne olvasni mi ez az E-sata dolog, vagy csak simán USB-s rack meg 1-2 ilyen vinyó és nem is pereg/fűt ha nem kell. Már be se kapcsolom mostanában a fényképezőt meg videókamerát mert mindig az jár a fejemben, hogy úristen mire ezt kiírom :)
Kizárt dolog hogy ilyesmire emlékezz!.Én csak két feneket szoktam nézegetni. Az egyik a tied, a másik a poháré :)De utóbbit csak alkalom adtán. Bár az előbbire is alkalom kell :D:D:D:D:D:D