Keresés

Részletes keresés

-d.p- Creative Commons License 2010.08.30 0 0 124

Szép kis gőzös!

Nem is tudtam hogy arra ilyen is van

legközelebb arra járok,biztosan megkeresem.

Előzmény: m40 117 (120)
m40 117 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 123
Jaj bocsi a képek lemaradtak. megtalályátok a kis dizelmozdony barátok ide! forumban.:  http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9122596   
m40 117 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 122

Ajkai gépezetek!

 

 

 

 

Volt régen 2db. M44-es  de nem tudom hol vannak. Meg egy A26 051 -es is.

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.29 0 0 121

Ennél már jobban néz ki ez akkor készülhetett amikor idehoztuk. Csingervölgyi mert csingervölgyben van kállítva és a neve is Csingervölgy!

Előzmény: m40 117 (120)
m40 117 Creative Commons License 2010.08.29 0 0 120

És a csingervölgyi mozdonyt megnézted?

 

Előzmény: -d.p- (119)
-d.p- Creative Commons License 2010.08.28 0 0 119

Én is nézegettem merre mehetett a nyomvonal,de nem jöttem rá.

Már többször voltam Ajkán,de csak most vettem észre a 376-ost.

Eléggé el van dugva,viszont nagyon szépen rendben van a környéke.

Klassz a korhű 1935-ös vasaljas pálya,meg az alakjelzők.

Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.28 0 0 118
A téglagyár ma is áll a vasút nyomvonala a társasház építéssel, végleg elveszett, a kerítés mentén mehetet anno, sajnos a volt fahídból mára még az alapok sincsenek meg. Bent a gyár területén sem tudtam megállapítani merre mehetett anno, archív fotóm nincs az eredeti állapotokról sajnos.
Előzmény: -d.p- (117)
-d.p- Creative Commons License 2010.08.28 0 0 117
Köszönöm a választ
Előzmény: Törölt nick (116)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.28 0 0 116
A téglagyárnak volt egy kisvasútja amivel le lehetett hozni az elkészült téglákat a nagyvasútra, aztán tovább küldeni.
Előzmény: -d.p- (114)
Veszprém27 Creative Commons License 2010.08.28 0 0 115

Vasúti kocsik Ármin bányánál

-d.p- Creative Commons License 2010.08.28 0 0 114

Üdv. Mindenkinek

Ajkán a vasútállomás kezdőponti végén a jobb oldalon láttam ezt a kisvasút maradványt.

Megtudja valaki mondani hogy hova vezetett?

 

m40 117 Creative Commons License 2010.08.20 0 0 113

Igy nézet ki régen.

 

 

m40 117 Creative Commons License 2010.08.16 0 0 112
Azért bontották fel mert megépűlt a kötélpálya! Utána már fölöslegesé vált a vasut.
Veszprém27 Creative Commons License 2010.08.16 0 0 111
Nem tudja valaki,hogy a Jókaibányától a csingervölgyi vasútig tartó szakaszt mikor bontották el?Szenet a kötélpályán adtak fel,nem lehetett nagy forgalama.
m40 117 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 110
Az első a Kossút a. a második Ármin b. a harmadik Jokai b. a negyedik pedig a padragi bányáé volt.
Előzmény: Törölt nick (107)
m40 117 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 109
Igen azért van felette!
Előzmény: Veszprém27 (106)
Veszprém27 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 108

Azt tudom melyik aknáé volt csak nem voltam biztos benne,hogy az az.Egyébként a Kossuth aknáé vplt.Ha jól megnézed az oszályzót 4 fogadórész van rajta,pedig már nagyon rég csak három kötélpálya volt.

Előzmény: Törölt nick (107)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.03 0 0 107
Melyik aknaáé volt a kötél pálya azt nem tudom, de ez egy kötélpálya miatt van a vasút felett igen. Mára ez az egyetlen megmaradt ilyen védmű. A többit elbontották, talán ő megmenekül.
Előzmény: Veszprém27 (106)
Veszprém27 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 106

Valaki tudja,hogy ez miért van a vasút fölött?Talán a Kossuth aknai kötélpálya haladt felette?

Veszprém27 Creative Commons License 2010.08.02 0 0 105

Döbröginek:

Ma is volt rakodás Csingerben.Az elkövetkezendő napok többségében lesz is.

Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 104
A szövegért bocs,mindíg elcsúszik.
Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 103

Ármin aknán.

 

Függőszékes szálítás Ármin aknán.Padragi bányaüzem,falazott vágat.

Padragi bányüzem,Táncsics akna

Padrag bánya,műszak váltás,népeskocsis szállítás.Úrkúti mangánbánya.II. aknaÚrkúti mangánbánya.II. akna ma.(2010.07.29.)Halimba III. akna
Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 102
Bocsánat,a képek lemaradtak.Úgy látszik ezeket nem lehet feltenni
Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 101

Ármin aknán.

Függőszékes szemályszálítás Árminaknán.Falazott vágatok,vasúttal.Padrag bánya.(Táncsics akna.)

Padragbánya,Táncsics akna

Műszakváltás a padragi bányaüzemnél.Népeskocsis szállítás.

Halimba III. akna

Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 100

A csingervölgyi rakodó északi váltó körzete.Az 1. híd úrkút felől.    A pálya Ajka irányába.Az első pálya hiba.Ilyenből 19-et találtam a vonalon.Az Alsócsingeri állomás.Vasút a házak orra előtt.AlsócsingerA "Csinger" gőzös.

 

Felújított és eredeti pályarész Ajkánál.(Bocs,hogy fordítva van.)

 

Balról a csingeri,jobbról a padragkúti pálya
Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.31 0 0 99

 Kossuth akna utolsó megmaradt épülete.A Csingervölgyi vasút vége.

Az út a Csingervölgyi rakodó felé az úrkúti bányától.És a kisvasút nyomvonala.

Veszprém27 Creative Commons License 2010.07.30 0 0 98

Azt mondták a csingervölgyi rakodónál ma,hogy ha a szállítás rendszeres,akkor naponta is van vonat Dunaújvárosba.Egyébként most nagyon nagy a termelés,többet kérnek dunaújvárosban,mint a válság előtt.A bány napi termelése átlagosan 400 csille."Bányásznyelven" 20 zug.Eygébként én is ajkai születésű vagyok.

A bányásztaról kérdezzetek,igyekszem válszolni.

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 97

A 44 es kilométerkő egy szelvény karó ilyeneket 100 méterenként raknak a pálya mellé ez tehát a pálya 4400 m-nél található egykori kiágazási őrház, nekem van fotóm arról az időről még tavaly tavaszról amikor szépen rendben volt a környék körülötte. Onnan ment ugyanis az egykori Jókai bányai vonal kifelé még kb 2-3 kilométert.

Nincs sok írni való?

Dehogynem, csak nem volt eddig kivel beszélgetnem erről a témáról, de ha lesz itt kivel csevegni akkor időnként teszek fel pár képet amiről beszélgethetünk.

A bányászat a másik dolog ami a szívem csücske nyugodtan írj ide arról is.

Előzmény: Veszprém27 (94)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 96

Ajka vasútállomásról indul ki a vonal mintegy két kilométeren át együtt megy a bauxitrakodói vonallal majd ott elágazik belőle a bauxit rakodói vágány, onnan Bódé és Csinger házai között kanyarogva megy a volt Felsőcsinger nevű településig, ami ma már csak egy két házból áll. Itt van a háromvágányos rakodó gyakorlatilag az erdő kellős közepén, a vonal hossza 6,9 km.

 

Elvileg munkanapokon megy fel az ajkai tartalék felvisz négy üres EAOS vagy EAS (magasított oldalfalú nyitott teherkocsit),  illetőleg lehozza a rakottakat, mangánt rakodik beléjük az Úrkúti bánya. Lehet, hogy veszpréminek igaza van és ma már nem jár naponta a vonat, mert ők a bányában nem termelnek most annyit mint a válság előtt, amíg pedig a Dunaújvárosi kohó kevesebbet rendel mangánból addig nem is igen áll helyre a rend.

Előzmény: Döbrögi! (93)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.30 0 0 95
Stílusos is a nick neved, ezt a mozdonyt amikor itt szolgált AJkán magam is hajtottam, ez volt a beosztott gépünk. Szuper masina volt..........
Előzmény: m40 117 (92)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!