A sebessegfuggo szervokormanynal a szervoolaj nyomasa valtozik a rendszerben, kormanymuben? Adott sebesseg folott felkemenyiti a kormanyt a rendsze, es ezt olajnyomas novelesevel eri el?
Mert tegnap este gun cartarssal autoztunk volna es az m7-es elejen 140-nel suru feher fust tort fel, rafolyt az olaj a kipufogora, raadasul olajcsikot huzott az auto, megallas utan mintha meg cspegett volna, piros szervoolaj, kis tocsa gyult ossze az auto alatt. De a tartalyban nem fogyott belole, valtobol sem johetett, mert maxon van benne...utana hazakocogtam vele kenyelmes 100-zal es nyoma sincs a tunetnek... Minden olajmennyiseg valtozatlan. Abszolut rejtelyes, mert az auto viselkedesen semmi valtozas, eset utan kb 50km-t mentem es minden ok. Ma alafekszem hatha vmi kiderul... De Otlet?
Az a kis színes "kukac" az ellenállás. Nekem most úgy sikerült összelőni, hogy kb. 92 fokon indul az első fokozat és kb. 95 fokon a második. Ha jól emlékszem, akkor kb. 135 ohmnyi ellenállás lett belepakolva.
A lényeg röviden: A barna hőmérséklet jeladó egyik vezetéke a bal első kerék, kerékjárati műanyag doblemez előtt lévő Bitronba küldi a jelet, mely vezérli a ventilátor hőmérséklet függő működését. Szóval elő kell bányászni a Bitront. Le kell róla húzni a csatit. Meg kell keresni a csatiban, azt a vezetéket, melynek a másik vége a barna színű jeladóban végződik. Ezt egy egyszerű ellenállásmérővel meg tudod tenni. Ha ez meg van, akkor a Bitronon meg kell jelölni a vezetékhez tartozó érintkezőt. A Bitron házát szét kell húzni. Ez nem egyszerű, mert kb. egy fémfűrész lappal szét kell vágni ott, ahol össze van illesztve. Kicsit babrás, de így kultúrált. Ha ez is meg van, akkor ki kell vágni belül az érintkezőből egy kis darabot. Ide kell a plusz ellenállást (először mondjuk 150 ohm) beforrasztani. Ez egy kicsit találgatós módszer, de jó lesz a végeredmény. Az a lényeg, hogy a ventilátor első fokozata akkor kapcsoljon, mikor a víz üzemi hőmérséklete megemelkedik kb. 3-4 fokkal. A ventilátor 2. fokozata már automatikusan hozzáállítódik az 1. fokozathoz. Ha minden jól működik, akkor sziloplasztal össze kell rakni a Bitron házát és mehet össze minden. A nem túl elegáns módszer, ha a motortérben elvágod a fentebb kimért vezetéket, és oda raksz be ellenállást. Az eredmény persze ugyanolyan lesz.
Nekem 3 éve ajánlottak 120e-t beszereléssel együtt a Calibrámba. Jó drágán vetted,ha a félár alatt is 110e. Amúgy meg nem érdemes beszerelni a nitrót, mert nagyon korlátozott az időtartama és a fordulatszámtartománya, amiben tudod használni+ha nem vigyázol, hamar megöli a motort. Kivéve, ha srítracsingos csávó akarsz lenni. :)
Nekem meg a mostani Bp. utam lett odafelé 140-150-es tempóval 9l, visszafelé 110-es tempónál 6l autópályázva.. Az igazsághoz tartozik, hogy öntöttem bele Spuri benzinadalékot is.
A klímával együtt kapcsolnia kell a ventilátor 1. fokozatának, ha nagyon meleg van, akkor kapcsol a hiperfokozat is. Ha nem kapcsol a 2. fokozat, akkor meg kell nézni a két hűtőventilátor között lévő 3 db relét. Nekem igencsak el voltak zöldülve a relék lábai.
Ez egy kicsit zagyva lett. Szóval, ha azt szeretnéd, hogy kisebb hűtővíz hőmérsékletnél kapcsoljon a ventilátorod, akkor a Bitron vezérlő egység egy adott helyére plusz ellenállást kell beépítened. Én is ezt csináltam meg, így lejjebb hoztam vagy 5°C-kal a kapcsolási hőmérsékletet.
Azt nem írtad, hogy kapcsol-e a ventilátor hiperfokozata. Ha bele akarsz piszkálni kulturáltan, akkor a ventilátor vezérlő egységet (nekem Bitron névre hallgat az 1996-os 2.0-ás benyásnál), ekkor lejjebb lehet hozni a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét. Ha érdekel, akkor leírom.
Először is, ha klímával mész, akkor pont nem kellene, hogy magasabb legyen a hőfok, mivel mind a két ventillátor hűti a hűtőt. A baj valószínüleg az lesz , hogy el van tömitődve a hűtőlamellák a sok kosztól, bogártól. Ezek megtapadva a lamellákon akadályozzák a hőleadást (így a hűtőd hatásfokát). Tisztítsd meg a hűtőt úgy, hogy megnyitod a hűtő két rögzítőjét a tetején és kb. 5 centire a motortér felé tudod billenteni. Állj neki egy slaggal és mosd addig amíg már tiszta víz jön csak alóla(ahol kell a nagyobb nyomás ott befogod kicsit a slag száját). Nekem kb.10 percig tartott, mire megtisztítottam. A benzinkúti sterimot nem ajánlom, mert az túl erős és hazavághatja a lamellákat.
Én úgy jöttem rá, hogy ez lesz a hiba, hogy nekem is magasabb lett a vízhőfok (90-ről felment majdnem 100-ra) + a klímám dugóban a hideg helyett elkezdett langyosat fújni. Miután kikerültem a dugóból minden megint jó lett.
Ha minden működik és megfelelő hőmérsékletnél nyit a termosztát, kapcsol a venti 1. ill. 2. fokozata is, akkor a hűtőddel lehet a gond. Könnyen lehet, hogy már el van vízkövesedve és amikor nincs menetszél, akkor a ventillátor már kevés neki, sajnos ez esetben cask hűtőcsere segít..... De az is lehet, hogy egy alapos külső átmosás is elég neki, a lamellák között össze tud gyűlni rengeteg kosz, ami erősen csökkenti a hűtő hatékonyáságát...vedd ki és nagynyomásúval, de azért óvatosan nem közvetlen közelről alaposan takarítsd ki....
Ismét problémával zaklatlak benneteket! Mitől lehet az, amikor normálisan megyek a géppel (kint +35 fok)akkor semmi baja nincs, viszont ha elkezdek huzamosabb ideig araszolgatni mondjuk egy dugóban, vagy határátkelőn avagy csak éppen parkolóhelyet keresek mondjuk Siófok központjában...... Egyből elkezd forrni a hűtővizem. Igaz ilyenkor is használom a légkondit elég rendesen.
Amint meghallom, hogy bekapcsol a hűtőventillátor onnantól számítva kb 4-5 perc és jön a túl magas hőmérsékletet jelző hibaüzenet és hogy álljak meg. Ekkor félre állok várok 15 percet és ismét minden okés hacsak rá nem kényszerülök ismét az araszolgatásra.
Ennek a ventillátornak nem akkor kellene bekapcsolnia miután beindítom az autót?
Nem lehet ebbe valahogy belepiszkállni, hogy ne a probléma előtt kezdjen el hűteni hanem jóval előbb?
Termosztát és termosztát között van különbség (egyik fajta hamarabb nyit másik később)?
Létezik olyan hűtő amit utólag lehet kiegészítőnek beleépíteni(esetleg kb. mibe kerül)?
Jó sok kérdést tettem fel! Segítsetek egy két ötlettel! Voltam vele nem olyan rég szervízben, átnézték, állítólag minden kapcsol és működik. Nem értem!
Van egy új Nitrosystem nitro szettem, még a Calibrába vettem. csak kicsomagoltam, de nem szereltem be. Ez a computeres változat, azaz nagy biztonsággal használható, legtisztább, legegyszerűbb és a legolcsóbb motortuning. (+35, + 50 LE hozható ki belőle a jelenlegi fúvókaszettel. ) Én egy +50 LE-s változatot tartalmazó autóban ültem, hát amikor az egyébként elég meggyőző gyorsulásra egyszercsak 4.000-nél felépült a plusz teljesítmény, az elég vadállati volt. ( A 2 literes autókra biztonsággal a +50 lóerőst javasolják. Ha belegondolok, hogy egy vadabb chip 15-19 LE-t tesz hozzá és ez már erősen érezhető nyomatékban és teljesítményben .....) Nekem a padláson porosodik (a V6-ba már nem kell) így félár alatt eladnám, ha valakit érdekel (110.000 FT) Bővebb infó az ügyről: http://www.nitrosystem.hu/index0.html
Ismet egy fogyasztasi info: egyeni "rekordot" dontottem, kb 280km-es tavon az atlag 6.99 l lett 100km-re vetitve a V6-tal!!! :-))) Igaz, hogy fokepp orszaguti egyenletes 80 koruli tempoval, de ez is egy info...
Nézegettem a fékerő szabályozókat a Fridcaron és azt vettem észre, hogy nekem hiányzik az a kengyelszerű alkatrész. Olyan van nektek is rajta? Ha valakinek nem okoz nagy fáradságot, dobna egy képet róla (S1-es) link
Ma megnéztem a fékerő szabályozómat, és hát rájöttem, ez egy terhelés függő fékerő szabályozó. Az a kérdés, hogy ezt hogyan kell beállítani? Vagy inkább vigyem hozzáértőhőz?
Vectrában nekem a puhább ap racing betétek vannak brembo tárcsákkal, kb 60000km-t ment 3 év alatt és még kb 40000km van bennük....igaz főleg autópálya ez, városban alig...egy hátránya van, 3-4 nagy fékezés után nagysebességről nem tud visszahűlni rendesen, felpuhul....de ez extrém eset...