Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bossery Creative Commons License 2010.07.22 0 0 27216
Help me!

A sebessegfuggo szervokormanynal a szervoolaj nyomasa valtozik a rendszerben, kormanymuben?
Adott sebesseg folott felkemenyiti a kormanyt a rendsze, es ezt olajnyomas novelesevel eri el?

Mert tegnap este gun cartarssal autoztunk volna es az m7-es elejen 140-nel suru feher fust tort fel, rafolyt az olaj a kipufogora, raadasul olajcsikot huzott az auto, megallas utan mintha meg cspegett volna, piros szervoolaj, kis tocsa gyult ossze az auto alatt.
De a tartalyban nem fogyott belole, valtobol sem johetett, mert maxon van benne...utana hazakocogtam vele kenyelmes 100-zal es nyoma sincs a tunetnek... Minden olajmennyiseg valtozatlan.
Abszolut rejtelyes, mert az auto viselkedesen semmi valtozas, eset utan kb 50km-t mentem es minden ok. Ma alafekszem hatha vmi kiderul... De
Otlet?
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27215
Az a kis színes "kukac" az ellenállás. Nekem most úgy sikerült összelőni, hogy kb. 92 fokon indul az első fokozat és kb. 95 fokon a második. Ha jól emlékszem, akkor kb. 135 ohmnyi ellenállás lett belepakolva.
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27214
Elég kicsi lett a második kép, talán így jobb lesz, remélem:

ratisrdt Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27213
Itt is vagyok.
Az első képen maga a Bitron van.



Második képen a széthúzott egység van, megjelölve, hogy hová kell az előtét ellenállást beforrasztani (piros nyíl).



Én az ellenállást egy régi rádióból buheráltam ki. Úgy néznek ki, mint egy pár mm átmérőjű, csíkos, színes kis kukacok (ez elég szakszerű volt :) :)

Ha valami nem tiszta, akkor írj!

Üdv!
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27212
A lényeg röviden: A barna hőmérséklet jeladó egyik vezetéke a bal első kerék, kerékjárati műanyag doblemez előtt lévő Bitronba küldi a jelet, mely vezérli a ventilátor hőmérséklet függő működését. Szóval elő kell bányászni a Bitront. Le kell róla húzni a csatit. Meg kell keresni a csatiban, azt a vezetéket, melynek a másik vége a barna színű jeladóban végződik. Ezt egy egyszerű ellenállásmérővel meg tudod tenni. Ha ez meg van, akkor a Bitronon meg kell jelölni a vezetékhez tartozó érintkezőt. A Bitron házát szét kell húzni. Ez nem egyszerű, mert kb. egy fémfűrész lappal szét kell vágni ott, ahol össze van illesztve. Kicsit babrás, de így kultúrált. Ha ez is meg van, akkor ki kell vágni belül az érintkezőből egy kis darabot. Ide kell a plusz ellenállást (először mondjuk 150 ohm) beforrasztani. Ez egy kicsit találgatós módszer, de jó lesz a végeredmény. Az a lényeg, hogy a ventilátor első fokozata akkor kapcsoljon, mikor a víz üzemi hőmérséklete megemelkedik kb. 3-4 fokkal. A ventilátor 2. fokozata már automatikusan hozzáállítódik az 1. fokozathoz. Ha minden jól működik, akkor sziloplasztal össze kell rakni a Bitron házát és mehet össze minden. A nem túl elegáns módszer, ha a motortérben elvágod a fentebb kimért vezetéket, és oda raksz be ellenállást. Az eredmény persze ugyanolyan lesz.

Képeket rakok fel, de az a másik gépen van!
Előzmény: Kheopsz76 (27206)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27211
Mi az a Spuri benzinadalék?

Üdv!
Előzmény: 406 green (27207)
bossery Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27210
peugeot bringával simán megoldható.... :))) bár kissé időigényes, de ha edzésben vagy, akkor 3-4 óra alatt letekerhető a távolság....:))
Előzmény: 406 green (27209)
406 green Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27209

Amúgy új fogyasztási rekordot akarok beállítani az új peugeot-mal amit nemrég vettem. 120km akarok megtenni 1000ft-ból. Részletek holnap! :-)

Előzmény: gun111 (27194)
406 green Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27208
Nekem 3 éve ajánlottak 120e-t beszereléssel együtt a Calibrámba. Jó drágán vetted,ha a félár alatt is 110e. Amúgy meg nem érdemes beszerelni a nitrót, mert nagyon korlátozott az időtartama és a fordulatszámtartománya, amiben tudod használni+ha nem vigyázol, hamar megöli a motort. Kivéve, ha srítracsingos csávó akarsz lenni. :)
Előzmény: Isti62 (27195)
406 green Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27207

Nekem meg a mostani Bp. utam lett odafelé 140-150-es tempóval 9l, visszafelé 110-es tempónál 6l autópályázva.. Az igazsághoz tartozik, hogy öntöttem bele Spuri benzinadalékot is.

Előzmény: gun111 (27194)
Kheopsz76 Creative Commons License 2010.07.21 0 0 27206
Igen , érdekel! Légszíves küld el nekem!

Köszönöm!
Előzmény: ratisrdt (27204)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27205
A klímával együtt kapcsolnia kell a ventilátor 1. fokozatának, ha nagyon meleg van, akkor kapcsol a hiperfokozat is. Ha nem kapcsol a 2. fokozat, akkor meg kell nézni a két hűtőventilátor között lévő 3 db relét. Nekem igencsak el voltak zöldülve a relék lábai.
Előzmény: Kheopsz76 (27197)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27204
Ez egy kicsit zagyva lett. Szóval, ha azt szeretnéd, hogy kisebb hűtővíz hőmérsékletnél kapcsoljon a ventilátorod, akkor a Bitron vezérlő egység egy adott helyére plusz ellenállást kell beépítened. Én is ezt csináltam meg, így lejjebb hoztam vagy 5°C-kal a kapcsolási hőmérsékletet.
Előzmény: ratisrdt (27203)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27203
Azt nem írtad, hogy kapcsol-e a ventilátor hiperfokozata. Ha bele akarsz piszkálni kulturáltan, akkor a ventilátor vezérlő egységet (nekem Bitron névre hallgat az 1996-os 2.0-ás benyásnál), ekkor lejjebb lehet hozni a ventilátor kapcsolási hőmérsékletét. Ha érdekel, akkor leírom.

Üdv!
Előzmény: Kheopsz76 (27197)
ZolKa Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27202
Véletlenül nincs valakinek HDi -hez gázolajszűrő háza?
406 green Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27201

Először is, ha klímával mész, akkor pont nem kellene, hogy magasabb legyen a hőfok, mivel mind a két ventillátor hűti a hűtőt. A baj valószínüleg az lesz , hogy el van tömitődve a hűtőlamellák a sok kosztól, bogártól. Ezek megtapadva a lamellákon akadályozzák a hőleadást (így a hűtőd hatásfokát). Tisztítsd meg  a hűtőt úgy, hogy megnyitod a hűtő két rögzítőjét a tetején és kb. 5 centire a motortér felé tudod billenteni. Állj neki egy slaggal és mosd addig amíg már tiszta víz jön csak alóla(ahol kell a nagyobb nyomás ott befogod kicsit a slag száját). Nekem kb.10 percig tartott, mire megtisztítottam. A benzinkúti sterimot nem ajánlom, mert az túl erős és hazavághatja a lamellákat.

 

Én úgy jöttem rá, hogy ez lesz a hiba, hogy nekem is magasabb lett a vízhőfok (90-ről felment majdnem 100-ra) + a klímám dugóban a hideg helyett elkezdett langyosat fújni. Miután kikerültem a dugóból minden megint jó lett.

Előzmény: Kheopsz76 (27197)
Steyaa Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27200
igen jól :)
Előzmény: Pug 306 GTI (27199)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27199
jól tudom, hogy az S2-s ködlámpa H1?
bossery Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27198
Ha minden működik és megfelelő hőmérsékletnél nyit a termosztát, kapcsol a venti 1. ill. 2. fokozata is, akkor a hűtőddel lehet a gond.
Könnyen lehet, hogy már el van vízkövesedve és amikor nincs menetszél, akkor a ventillátor már kevés neki, sajnos ez esetben cask hűtőcsere segít.....
De az is lehet, hogy egy alapos külső átmosás is elég neki, a lamellák között össze tud gyűlni rengeteg kosz, ami erősen csökkenti a hűtő hatékonyáságát...vedd ki és nagynyomásúval, de azért óvatosan nem közvetlen közelről alaposan takarítsd ki....

Előzmény: Kheopsz76 (27197)
Kheopsz76 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27197
Szevasztok!

Ismét problémával zaklatlak benneteket!
Mitől lehet az, amikor normálisan megyek a géppel (kint +35 fok)akkor semmi baja nincs, viszont ha elkezdek huzamosabb ideig araszolgatni mondjuk egy dugóban, vagy határátkelőn avagy csak éppen parkolóhelyet keresek mondjuk Siófok központjában...... Egyből elkezd forrni a hűtővizem. Igaz ilyenkor is használom a légkondit elég rendesen.

Amint meghallom, hogy bekapcsol a hűtőventillátor onnantól számítva kb 4-5 perc és jön a túl magas hőmérsékletet jelző hibaüzenet és hogy álljak meg. Ekkor félre állok várok 15 percet és ismét minden okés hacsak rá nem kényszerülök ismét az araszolgatásra.

Ennek a ventillátornak nem akkor kellene bekapcsolnia miután beindítom az autót?

Nem lehet ebbe valahogy belepiszkállni, hogy ne a probléma előtt kezdjen el hűteni hanem jóval előbb?

Termosztát és termosztát között van különbség (egyik fajta hamarabb nyit másik később)?

Létezik olyan hűtő amit utólag lehet kiegészítőnek beleépíteni(esetleg kb. mibe kerül)?


Jó sok kérdést tettem fel! Segítsetek egy két ötlettel! Voltam vele nem olyan rég szervízben, átnézték, állítólag minden kapcsol és működik. Nem értem!

Válaszokat előre is köszönöm!


Üdv Kheopsz!

Lord Péter Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27196
Azért ez nem még a felsorolt "könnyítésekkel" sem! Lassan olyan lesz, mint egy dízel, csak nem lesz annyi vibráció, és füst pamacs! :)
Előzmény: gun111 (27194)
Isti62 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27195
Sziasztok!

Van egy új Nitrosystem nitro szettem, még a Calibrába vettem. csak kicsomagoltam, de nem szereltem be. Ez a computeres változat, azaz nagy biztonsággal használható, legtisztább, legegyszerűbb és a legolcsóbb motortuning. (+35, + 50 LE hozható ki belőle a jelenlegi fúvókaszettel. ) Én egy +50 LE-s változatot tartalmazó autóban ültem, hát amikor az egyébként elég meggyőző gyorsulásra egyszercsak 4.000-nél felépült a plusz teljesítmény, az elég vadállati volt. ( A 2 literes autókra biztonsággal a +50 lóerőst javasolják. Ha belegondolok, hogy egy vadabb chip 15-19 LE-t tesz hozzá és ez már erősen érezhető nyomatékban és teljesítményben .....)
Nekem a padláson porosodik (a V6-ba már nem kell) így félár alatt eladnám, ha valakit érdekel (110.000 FT)
Bővebb infó az ügyről: http://www.nitrosystem.hu/index0.html

Érdeklődni: 06-30-954-1226
gun111 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27194
Ismet egy fogyasztasi info: egyeni "rekordot" dontottem, kb 280km-es tavon az atlag 6.99 l lett 100km-re vetitve a V6-tal!!! :-))) Igaz, hogy fokepp orszaguti egyenletes 80 koruli tempoval, de ez is egy info...

Udv: gun
Előzmény: gun111 (27143)
ZolKa Creative Commons License 2010.07.20 0 0 27193
Tankot takarítottad már?
Lehet érdemes lenne az egéssz rendszert áttakarítani.
Előzmény: zsoo1111 (27191)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27192
Megnéztem a service boxon, és ott nincs is olyan kengyel, úgyhogy megnyugodtam, csak a beállítás kellene.
zsoo1111 Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27191
Gázolaj, kúton van tankolva.
Szűrőt, minden 2. olajcsere után cserélem
Szűrő pedig gyári
Előzmény: ZolKa (27181)
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27190
Nézegettem a fékerő szabályozókat a Fridcaron és azt vettem észre, hogy nekem hiányzik az a kengyelszerű alkatrész. Olyan van nektek is rajta? Ha valakinek nem okoz nagy fáradságot, dobna egy képet róla (S1-es)
link
ratisrdt Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27189
Ma megnéztem a fékerő szabályozómat, és hát rájöttem, ez egy terhelés függő fékerő szabályozó. Az a kérdés, hogy ezt hogyan kell beállítani? Vagy inkább vigyem hozzáértőhőz?
406 green Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27188
Én nem érzek akkora nagy különbséget a két gép fékjei között. Az is igaz, hogy nem is emlékszem rá, mikor kellett blokkolosra vennem a féktávot.
Előzmény: bossery (27185)
bossery Creative Commons License 2010.07.19 0 0 27187
Vectrában nekem a puhább ap racing betétek vannak brembo tárcsákkal, kb 60000km-t ment 3 év alatt és még kb 40000km van bennük....igaz főleg autópálya ez, városban alig...egy hátránya van, 3-4 nagy fékezés után nagysebességről nem tud visszahűlni rendesen, felpuhul....de ez extrém eset...

Előzmény: Isti62 (27186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!