Mindenkinek ajánlom figyelmébe az indavideos "Sinfektető munkavonat" c. kisfilmet az index címlapján alul. Volt szerencsém élőben is látni egy ilyet munka közben. A mérnöki munka egyik csúcsa ez a gép.
remélem mielőbb sikerül rendezni az ügyet a kinti biztosítóval. én a helyedben esetleg felvenném a kapcsolatot a mabisz-szal is, hátha van valamilyen társszervezetük kint.
a patentdepo.hu oldalon kívül tud valaki jó patent beszerzési lehetőséget? A Scenic I Ph1-hez kellene ajtókédergumi tartó patent ami felül van. Vagy 3 éve a befagyott ajtóval sikerült a kollégának vagy 3-4-t eltörni akkor valahogy összetuningoltam, de most a tetőcsomagtartó leszerelésekor megint tört :((
Na a bocim kártérítés helyzete: Tegnap találkoztam megint véletlenül a károkozó autó tulajával itt a ház előtt, és panaszkodott, hogy őt hívta fel az itteni Renault szalon, hogy én elfelejtettem valamit aláírni. Nem gond, ma reggel bementem, úgyis átvettem a megrendelt pótféklámpám (amin most már ráadásul gyárilag van tömítés ott, ahol az én eredetimen nincs, és beázott, vagyis a Renault is rájött a hülyeségére). Kérdezem az emberkét, hogy mit is felejtettem el aláírni? (Hétfőn, mikor felmérték a káromat, direkt rákérdeztem, hogy alá kell-e írnom valamit, a válasz nem volt). Mondja, hogy semmit, ellenben ők nem is intéznek semmit, nekem kell felkeresni a biztosítót a kárigényemmel. Remek. Csakhogy hétfőn nem ezt mondták, akkor azt mondta az ember, hogy ők elintéznek mindent, annak ellenére, hogy a pénzt kértem, és nem a javítást. Meg is lepődtem rajta, de gondoltam csak Németország ez, lehet errefelé ilyen rendesek! (Amúgy a hivatalokban pikk-pakk mennek a dolgok, parkolóhelyet találni tovább tart, mint maga az ügyintézés.) Na most meg azt mondta, hogy ők nem csinálnak semmit. Remek, buktam 1,5 napot. Most meg vadászhatom a biztosítót, ami ráadásul egy netes biztosító, így nincs irodájuk. Ma nem voltak nálam a papírok, így nem tudtam a tel. számukat sem (nevét sem), így csak holnap tudom hívni őket. Remélem nem lesz gond, bár igazából meglepődnék, ha simán mennének a dolgok. Meg persze lemostam a nyomokat a kocsiról hétfőn délután, károkozó meglátta tegnap, azt hitte, már ki is van javítva. Aztán megmutattam neki, hogy nem úgy van az, sasolja csak meg a karcokat közelebbről, meg a festék és lakk kopást amit okozott.
Hali! Nagyon ritka a kombi hátsóhíd a bontókba, ha találsz, vagy szét van rohadva, vagy ha jó, akkor horror árat kérnek érte. Az egyik topiktársunk az 5 ajtós boci hátsó hídjából szereltette át a torziós rugót a kombiba.
Egy ismerősöm keres: "Renault Megane combi hátsó hídra lenne szükségem, torziós rugó törés miatt. Természetesen már rengeteg bontót hívtam, de sajnos nem tudtak segíteni. "
A pontos működése a Renault K4M motorcsaládnál (760, 761, 812 és 813):
A motor indításakor a vezérlésmódosító kerék zárva van. Amikor a fordulatszám eléri az 1.500-at, akkor a lenti képen is látható szolenoid szelep kinyit és megindul az olaj áramlása a kerék furataiban (piros színnel előre, a naranccsal színnel pedig visszafelé jelezve). A nyitás után a szívóoldali vezérműtengely 6 fokkal elfordul, amiatt megnő a fordulatszámhoz tartózó nyomaték, vagyis nő a teljesítmény. Amikor a fordulatszám 1.500 alá esik, a szelep bezár, megszűnik az olaj áramlása, a kerék visszaáll az alap pozíciójába és vele együtt a vezérmátengely is. Természetesen a kerék és a vezérműtengely között nincs zárás, azaz akkor is működik, ha a vezérlésmódosító kerék elromlik. Ilyenkor tapasztalható a nehézkes indítás.
Motrióra visszatérve: nincs azzal az olajjal semmi gond, valójában a Total gyártja a belevalót, a Total/Fina/Elf pedig egy cég...
A két márkaszervizes 30, 60 után és is 80-nál cseréltem.
Szerintem a szívó benzinesek esetén 20 ezernél (nekem letelt a 2 év is) sűrűbben nincs értelme a cserének, még az is lehet hogy tényleg jó az a 30 ezer.
Ennek örülök, mert voltak fenntartásaim a Motrioval kapcsolatban. Egyébként én is, miután hozzám került az autó 20.000 km után cseréltem benne olajat, nem vártam meg a 30.000 km-t.
Indy_ válasz | megnéz | könyvjelző 2009.09.01 11:10:56 Creative Commons License (394011) "A szelepfedél alatt két vezérműtengely forog. Egy a kipufogó oldalon, és egy a szívóoldalon. Ezt az utóbbi, szívóoldali vezérműtengelyt (ami a kocsi orrához van közelebb) egy szíjtárcsán keresztül hajtja a vezérműszíj. Ez nem egy egyszerű szíjtárcsa, hanem egy rugós szerkezettel van kegészítve, ami tulajdonképpen a fordulatszám függvényében változtatja a szívó oldali vezérműtengely helyzetét a főtenelyhez képest. Működése hasonló a röpsúlyos előgyújtás szabályzáshoz. Tehát olyan mintha alacsony fordulaton normál vezérlést kapna a motor, magasabb fordulaton meg egy "eltolt" vezérlést. Ezzel nyomatéknövekedést és fogyasztáscsökkenést értek el. Ezt a kis tárcsát hívják un: "okoskerék"-nek is." Előzmény: meganegt (394010)
Akkor lehet nálam is esedékes lesz egy okoskerék csere.. Egyik reggel csinált olyat h csak negyedjére indult be.. De én már csak akkor cseréltetem ha a vezérlést is.. az meg csak 10 ezer km után az is biztos.. addig meg egye meg a fene ha más problémát nem csinál..
30e-enként cserélni mindent lehet, csak nem minden bírja addig ettől függetlenül nem tudok semmit erről a Motrio-ról, még az is lehet, hogy tényleg csak a csomagolása tér el