Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2010.06.21 0 0 37426
Ritkán lehet találni képeket a 422-esekrôl!
Előzmény: 7578 (37425)
7578 Creative Commons License 2010.06.21 0 0 37425

Petrozsényi csendélet 1904-ből-:)))

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.21 0 0 37424

"1 vízállásmutató üveggel, 1 olajzókannával és 1 Ráner-kosárral is kiegészült a felszerelés"

 

Váuuuuuu!!! Ez nekem is újság!

 

A siófokiról azért még majd konzultálunk. Ha valamikor, hát jövőre éppenséggel lesz "egy kis" apropója, hogy ez az áldatlan állapot megváltozzon. De az már nehezebb falat lesz. Fel kell majd kötni a "felkötnivalókat"...

Előzmény: KÖNIG NORBI (37418)
1435mm Creative Commons License 2010.06.21 0 0 37423
Igen, akkor készültek a képek. Csak a Nyugatiban tudtam elkapni mindkét gépet.
Előzmény: KÖNIG NORBI (37417)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.21 0 0 37422

Ugye az "ezüstkönyv"-ben levő képről reménytelen kideríteni, hogy melyiket ábrázolja?

 

Szia!

 

Nehezen tudom elképzelni, hogy a mozdonyokon 1935-től nem lett volna pályaszámtábla, sőt a pályaszámok ismertek voltak, úgy Lányi, vasutTOM, illetve a mi esetünkben, sőt tovább megyek a csehek is ismerték.

 

Ha megnézed az Ezüstkönyvben szereplő képet, illetve a Lányi képet, akkor pályaszám táblát nem vélek felfedezni, sőt a Lányi képen még a volt helyét sem lehet látni.

 

Ha jobban megnézed az ezüstkönyv képét, akkor az első vagonban cukorrépa szerűséget lehet látni (ez még nem jelenti azt, hogy az is van benne), és lehetne gondolni ez esetben Ercsire, de a vágányok száma ezt megcáfolja (Ercsiben nem volt ennyi vágány)

 

1952-ben a mozdony eladva OKGT-nek (Országos Kőolaj és Gázipari Tröszt), az hogy Tamás másképp jelöli, írja, nem jelent semmit, egyről beszélünk. Lehetne gondolni Százhalombattára oda kerülésre, de Battai, hőerőművet, illetve az olajfinomitot csak 1950-es évek végén 1960-ban kezdték épiteni, tehát  ez a gondolat ilyen téren kiesik, de azt már ellehet képzelni, hogy a Battai épités kezdetére azaz 1960-ra odakerülhetett. 1962-re elkészült a finómitóban az első ütem, azaz elkezdett termelni, innentől kezdve a mozdony feleslegé válhatott, mivel a tűzrendészeti előirásoknak nem felelt meg, mindennemű járművet amik oda bejártak szikrafogóval, meg egyéb gezemicével felkellett szerelni, és inkább vállalták a mozdony elküldését Ercsibe a közelsége miatt.

 

Nézzük a Lányi képet:

A képen nem látszik sem a pályaszám, sőt még a helye sem. A mozdonynak nincs gyári száma, legfeljebb a korábbi alvázon feliratot lehetett megtalálni, amelyen max. annyi szerepelhetett hogy gyártotta a ’Ganz Budapest 1891’ (a Ganz nem adott gyáriszámot a járműveknek, rajzszám, megrendelés szám alapján gyártott, természetesen egy-két jármű esetében kivétel azért volt). A kérdés az, hogy akkor miből állitotta, hogy ez a 002-es.

 

Nézzük a cseh adatokat:

 

Mint irtam korábban nem igen tudom elképzelni azt, hogy a mozdonyoknak ne lett volna pályaszámuk a MÁV-os léttük alatt. Ezért is tudták a csehek is, mivel pályaszámmal került hozzájuk

 

Innentől számomra a dolog egyértelmű, hogy a Lányi képen nem az általa megjelőlt 002-es pályaszámú mozdony szerepel

Előzmény: Talicskás tengernagy (37420)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37421

Szia!

 

Bevallom, hogy reggel csak az én adatbázisomba léptem be, és a két könyv adatai alapján irtam az észrevételeimet.

 

Nekem nem voltak felvezetve, a korábbi kocsik pályaszámai sem, ezért nem is irtam konkrétan be az irásomba, csak amit a könyvben találtam.

 

Olvasva a mostani irásodat, belenéztem Villányinak az adatbázisába, és a következőket tudom mondani.

 

Villányi hozza mindkét kocsinak a pályaszámát, annyi kiegészitéssel, hogy hozza még a 1925 elöttit is

 

tehát a D7762-es pályaszámú kalauzkocsiból lett a D60242-es tovább a 25.001-es

mig a

D7743 kalauzkocsiból lett a D60238-as majd 25.002

 

mindkét kocsit a Ganz gyártotta 1891-ben

 

Kiszállitási dátumként 1935.04.13, mig hatósági vizsgát 1935.05.04-re hozza minkét esetben

 

Ugyanakkor nem hozza sem a motorszámokat, sem a 1952-es rendelet számot.

 

A Cseh adatoknak a 99%-át Karel Benes, illetve Josef Motycka szállitotta, mindketten eléggé vágják a saját témájukat a csehszlovák anyagot (ráadásul a 45-ös CSD lista hozza is ezt a mozdonyt), gyakorlatilag nem csalódtunk bennük ezidáig.

 

Innentől csak feltételezni tudom, hogy Ernő bácsi a kép hátulján elirta a pályaszámot.

 

Bocs de másra nem tudok gyanakodni, hiszen ami nincs Magyarországon, az nem is lehet az Ercsi Cukorgyárban sem

 

 

Sajnos nem tudok többet hozzáfüzni

 

 

Előzmény: vasutTOM (37419)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37420

Engedelmetekkel a Kettőtök által közölteket összemosom:

 

M25,001:
D60242 poggyászkocsi alvázára
VI Amc 4488 sz. motorral
Műtanrendőri: 1935.04.13.
Eladva: 1952.11... Ásványolajipari Rt-nek 723/29/1/1952 rendeletre

Ismeretlen időpontban az Ercsi Cukorgyárba került (Lányi Ernő által készített fotó)

M25,002:
D60238 poggyászkocsi alvázára
VI Amc 5300 sz. motorral
Műtanrendőri: 1935.04.13.
A második világáború során Csehszlovákiába került.

Ott 1945.11.05-i dátummal ČSD T210.101-es pályaszámmal állitották üzembe.

1949-ben Tatra 95 tipusú motorral látták el, majd 1953-ban selejtezték.

 

Ugye az "ezüstkönyv"-ben levő képről reménytelen kideríteni, hogy melyiket ábrázolja?

Előzmény: vasutTOM (37419)
vasutTOM Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37419
Szia!


Valóban igazad van. Tévedésből a motorszámokat írtam be a kocsiszámok helyett. Tehát pontosan:

M25,001:
D60242 poggyászkocsi alvázára
VI Amc 4488 sz. motorral
Műtanrendőri: 1935.04.13.
Eladva: 1952.11... Ásványolajipari Rt-nek 723/29/1/1952 rendeletre

M25,002:
D60238 poggyászkocsi alvázára
VI Amc 5300 sz. motorral
Műtanrendőri: 1935.04.13.
További sorsa ismeretlen.

A Lányi Ernőtől kaptam egy fotót (mellékelem) amire ez volt ráírva a hátuljára:
"M25,002 Ercsi cukorgyár"

Akkor most melyik hová került??
Előzmény: k.novotny (37412)
KÖNIG NORBI Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37418
Üdv! Annyit hozzá szeretnék tenni még, hogy 1 vízállásmutató üveggel, 1 olajzókannával és 1 Ráner-kosárral is kiegészült a felszerelés (utóbbiba még kell üveg). A továbbiakban még a manométerek és egyéb felszerelési tárgyak is meglesznek a mozdonyhoz, ami még hiányzik. Sajnálom, hogy csak egy napot tudtam veletek lenni!!!
Egyébként a csapatot megdicsérte a Központvezető Úr is! Köszönjük!!! A mozdony alatt lévő töltéskő is pótolva lesz. Állomásfőnök Úrnak köszönhetően.
A siófoki mozdony még ami nagyon rossz állapotban van (376-649).
Előzmény: Törölt nick (37326)
KÖNIG NORBI Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37417
Milyen ismerős menet :-) 424-247-esen ott voltam én is a lajosmizsei úton. Gondolom 12-én készűlt fotók?
Előzmény: 1435mm (37363)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37416
Köszönöm mindkettőtök válaszát. A pályaszámuk 25.001 és 25.002 volt? Mi lehetett az oka a létüknek? Ha jól tudom, akkor a Ganz motorok közül a dízelek kötődtek  Jendrassikhoz.
Előzmény: k.novotny (37412)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37415

Csak sikerül egyszer már normálisan leirnom mert igy eléggé félreérthető a második tipus, és a végén egy-két jóakarom örülni is fog:-)))

 

tehát aa,ab,ac.... egész végig a cz-ig és a bb, cc, dd, szintén végig ww-ig tartott

 

elég komplikát igy, de mivel nem akarom teljesen leirni, az összes köztes variációt, feleslegesnek tartom, hiszen akit érdekel, annak megvan a listája

 

 

Előzmény: k.novotny (37414)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37414

Fedvény:

 

A második tipusnál nem zz-ig, hanem csak ww-ig mentek a jelőlések, mivel a zz-beleesik a 3. tipusba

Előzmény: k.novotny (37413)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37413

A Krauss Müncheni gyára a XXVII-es szerkezeti számon 3 tipust gyártott.

 

Az első tipus XXVII a-z-ig ahol a betük abc sorrendi emelkedésével csak a gyártási sorrendet jelőlték

 

A másodok tipus XXVII aa-zz-ig ahol szintén a gyártási sorrendet jelőlték aa, bb, cc, stb.

 

A harmadik tipus XXVII za, zb, zc, stb szintén a gyártási sorrendet jelőlték, függetlenül attól, hogy a mozdony milyen nyomtávon lett legyártva

 

 

 

 

 

Ez a mozdony XXVII a-z-ig ezáltal minden betüjelzésbe belefér mivel azonos mozdonyról van szó

Előzmény: 262 (37391)
k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37412

Szia vasutTOM!

 

Futtában, hagy reagáljak irásodra, mert szerintem több sebből vérzik:-)))

 

MÁV Északi Főműhelye építette a 4488 és az 5300 számú poggyászkocsik alvázainak felhasználásával 1935-ben.

 

Ebből csak a dátum az igaz

 

Ha előveszed a a Magyar Vasuttörténete könyvecskét abban egyértelműen levan irva, hogy 1925-ben a 2 teng. kalauz, poggyász kocsik a 60000-69999, illetve 70000-79999 közé számozták be. Ha előveszel egy másik könyvet e sorozatból akkor számodra kifog derülni, hogy ezek az általam közölt kocsik 1925 elött a 7000, 8000, 9000-es pályaszám tartományba voltak besorozva, tehát kiesik a 4488, és az 5300 számod is.

 

Tehát 1935-ben az általad közölt számon, biztos, hogy nem épitettek át.

 

A mozdonyokba Ganz-Jendrassik típusú hathengeres benzinüzemű motort építettek be.

 

.....amit az 1927-ben gyártott BCmot kocsikból szedtek ki.

 

A 002 psz. mozdony a II. világháború után már nem volt állagba, ismeretlen időpontban az Ercsi Cukorgyárba került.

 

Valóban a MÁV-nál nem volt állagban, mivel 45-ben a csehekhez került, és 1945.11.05-i dátummal CSD T210.101-es pályaszámmal állitották üzembe, és 1949-ben Tatra 95 tipusú motorral látták el, majd 1953-ban selejtezték

Tehát ez a gép biztos, hogy nem volt Ercsiben

 

Evvel szemben az 1-est valóban 1952.11.hóban eladták az OKGT-nek, és ez került az Ercsi Cukorgyárba, nálam mindennemű dátum megjelőlés nélkül.

 

Bocs, hogy bele vauztam..

 

 

Előzmény: vasutTOM (37410)
dud996 Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37411
Döbb..

Akartam keresni linket, de dög fáradt vagyok. Tavaly, hajszál pontosan ugyanott.
Előzmény: Bárdos Imre (37392)
vasutTOM Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37410
Ezeket a könnyű tolató mozdonyokat a MÁV Északi Főműhelye építette a 4488 és az 5300 számú poggyászkocsik alvázainak felhasználásával 1935-ben. A mozdonyokba Ganz-Jendrassik típusú hathengeres benzinüzemű motort építettek be. Hengerátmérője 130 mm és dugattyú löket-hossza 160 mm. A motor a mechanikus sebességváltón és irányváltón keresztül lánccal hajtotta a mozdony kerékpárjait. A mozdonyok motorjai megegyeztek az 1927-től gyártott BCmot sorozatú motorkocsik motorjával. A mozdonyok 1935-től üzemeltek a MÁV-nál. A 001 psz. mozdonyt 1952-ben eladták az Ásványolaj Ipari Rt.-nek. A 002 psz. mozdony a II. világháború után már nem volt állagba, ismeretlen időpontban az Ercsi Cukorgyárba került.
Előzmény: Talicskás tengernagy (37405)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37409
Érdekes, hogy ezt a 2 gőzöst senki sem ismerte fel egy másik topikban.
tábla Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37408
Köszönöm mindenkinek az infót a DVEV gőzösökkel kapcsolatban.
Persze nem haragszom meg, ha továbbiakat is kapok....
tábla
rm40 Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37407
Előzmény: ROCOman (37402)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37406
Köszönöm a választ, a többieknek is.
Felteszem az eredeti képet. Ez van az ezüstkönyvben?

Előzmény: ROCOman (37401)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37405

Segítséget kérek!

Az "ezüstkönyv" 202. oldalán alúl szerepel a MÁV 25 sor. tolatómozdony eme képe. Tud-e valaki valami többet erről az alkotmányról? Ha igen, akkor megosztaná-e velem?

rezgaras Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37404
Attilás írta:

> Mikor járhattak ezek errefelé?

A kép megtalálható a "Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról" címü "barna könyvben" is (105. old). Ott az áll, hogy "1935 körül készülhetett".

Előzmény: Törölt nick (37398)
kanizsella Creative Commons License 2010.06.19 -1 0 37403
Megerősítésül:
Előzmény: ROCOman (37402)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37402
Ez már nehezebb dió, de a kúpos füstszekrényajtó, a hengeröntvény formája, a nagyméretű gőzdóm, a mögötte felsejlő víztisztító, a 2C tengelyelrendezés, a szerkocsi, illetve a vontatott, vélhetőleg gyorsvonat, mind-mind 327 sor. mozdonyra hajaz.
Előzmény: Törölt nick (37397)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37401
És megfejtése: A Déli Vasút 429 sor. később a MÁV 323 sor 901-906 pályaszámú gőzmozdonya, túlhevítős kazánnal. Gyártotta: MÁV Gépgyár, Budapest, Ertse Böhmisch-Mährische Maschinenfabrik (BMMF), Praha, 1911-1912. Forrás: ezüstkönyv, 142. oldal.
Előzmény: Törölt nick (37396)
ROCOman Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37400
A jellegzetes tolattyúszekrényből arra következtetek, hogy ez egy 325 sor. gőzmozdony. Ezeket a gépeket a MÁV Gépgyár különböző kivitelben 1893 és 1907 között gyártotta. A törökszentmiklósi felvételi épületet 1857-ben emelte a Tiszavidéki Vasút
Előzmény: Törölt nick (37398)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37399
Milyen mozdony vitte a fogast a villamosítás előtt?

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37398
Mikor járhattak ezek errefelé?

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.19 0 0 37397
Ez is szép vas.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!