Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Haszi_ Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46388
Nálunk ebből nincs gond, mert nincs jogsija:) Mondjuk így kevesebbszer is vagyok tudatmódosított állapotban:P
Előzmény: citromheja (46386)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46387

Nem rossz, de a GPS-el az a bajom hogy az csak egyszer szól ha gyosabban hajtasz, ha nem lassulsz vissza nem figyelmeztet többet, meg nem azonnal figyelmeztet hanem amikor már tartósan benne vagy a büntis tempóban. Addig meg akár 5 trafin is keresztülmehetsz.

 

A másik dolog hogy csak akkor használom ha ismeretlen úton haladok. Az ismert utakra nem viszem magammal, és pont ott vagyok bátrabb a kelleténél.

 

 

 

 

Előzmény: cichlidszsolt (46382)
citromheja Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46386
Com2000-es kar. Elvileg ez kell hozzá.

Eddig 2 tempomatos kocsit vezettem, de már azis élmény volt, hogy nem nekem kellett a gázt nyomvatartani. Bár mostmár kezdenek elég zsúfolttá válni a pályák és nemsokat lehet használni.

Elgondolkodtató így a limiter... ha asszony vezet, előtte 'véletlenül' bekapcsolná az ember és nem kapnék csekket... vagy legalábbis nem gyorshajtásért! :)))
Előzmény: BuNnY (46378)
citromheja Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46385
Na, ezek tetszenek! Majd énis megszakértőzöm a pedálkapcsolóimat!

Az ülésfűtés nyárvégén engem is érdekelni fog. Be fog fagyni a nemesebbik felem, mire bemelegszik a dízel -10fokban! :)
Előzmény: Martinka. (46383)
citromheja Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46384
Hű az az ablakmosós cikk érdekelne. Merre keressem? Itt volt valhol?
Már csak a lökös és dob"lemez" összefogatás volt hátra, hogy kijöjjön. Azzal nem boldogultam és inkább összeraktam.
Előzmény: Törölt nick (46381)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46383

Talira tervezek menni, ha Te is akkor ott mindent megmutatok ülésfűtésből. Ha hamarabb nekiállnál akkor fotózok is! Talira talán nekem is lesz Tempomat. :)

 

Rákérdeztem egy Pugos szerelő ismimre, aki elmondása szerint simán meg tudja csinálni, csak szerezzek megfelelő kart. Sajna a fékpedálnál a kapcsoló nem "tempomatos" tehát azt is cserélnem kell vagy kiegészíteni mégegyel. :(

 

Aki szintén gondolkodik a tempomat témában annak egy kis infó a fékpedál kapcsolóró:

 

A fehér fékpedál kapcsoló 2vezetékkel a csatiban nem elég, de akinek piros kapcsolója van amiből 4 vezeték jön ki az már tempomat támogatott, vagyis oda nem kell más előkészítés fékpedál téren.

 

Ha ez ebben a formában nem igaz akkor én kérek elnézést! :)

Előzmény: BuNnY (46378)
cichlidszsolt Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46382
Az enyémbe sajna nincs tempómat,nálam a GPS vissit ha túllépem a sebességet,ez is valami.Szeretek az autóval nem egy sebességtartományba menni még autópályán se.Lassan annyi a kényelmi funkció a kocsikba hogy elveszti az ember a vezetés élményét.
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46381

Ameddig én néztem: a lökhárító és a dobban levő műanyag betét patentozva van, oda kell a műanyag benyomós fejű patent. A lökhárító alatt középen van még egy borítás kb a hűtő alatt a motorig, a zárhídra csavarozható fém csavarokkal. A műanyag dobbetét pedig a karosszériához, az első nyúlványhoz is van patentolva benyomós fejűvel. A lökhárító és a doblemez kapcsolata is patentos belül. A doblemez jobban mondva dobműanyag alá beférsz ha alulról már levetted a burkolatot.

Elvileg ennyi de valahol volt egy leírás az ablakmosó tartály szelep javításáról ott volt fotó is hogyan vedd le a lököst.

Előzmény: citromheja (46357)
B-road Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46379

A tempomathoz még annyit, hogy az utólagos tempomat nem fogja a kilométer számlálón kiirni a beállított sebességet.

Legalábbis nálam nem. 2003-as autó, utólagos tempomat (2008as). A kar meg lehet limiteres vagy se, ez tök mindegy, az enyém az, de a limites funkciót nem tudja.

 

Előzmény: ádibébi (46351)
BuNnY Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46378

Martinka: Lehet ősszel megkereslek ülésfűtés ügyben, ha addig nem futnánk össze. Ez a dolog még hiányzik a jószágból, és asszony szereti (na jó, én is).

 

Tempomat:

1. a vaterás kép kísértetiesen hasonló, mint ami az enyémben van, szerintem nagy esélyes, a kérdés az, hogy melyik buszra van kitalálva ugyei ...

2. én protestálnék a limiter mellett, igenis kell. Ha már utólag építitek bele véleményem szerint mindenképpen olyan legyen, ami tudja.

Volt szerencsém sok autót tesztelni, így kitapasztalhattam melyik extra hasznos, melyik nem. Egyértelmű volt számomra, hogy a tempomatot CSAK limiteressel szabad venni.

 

A tempomat cruize része kizárólag üres közúton, vagy pályán hasznos, amikor nincs az, hogy ráfutsz állandóan az előtted bóklászóra.

 

A limiter viszont mindenhol jó. A működése ugye annyi, hogy beállítod a max sebességet és addig te szabályozod az autó sebességet, csak túl gyorsan hajtani nem enged. Nálam ez úgy van belőve, hogy 55-ön a limiter, és városban benyomom, így nem kell a rendőrök miatt parázni (ez 52 GPS szerint), viszont tudok alkalmazkodni a forgalomhoz. EGyébként a limitert felül lehet írni vész esetén, előzéskor stb. ha határozott padlógázt nyom az ember, nem kapcsol ki, de engedi a túllépést.

 

A másik a tempomattal kapcsolatban a lábbehúzás. Gondolkozzatok, a jobb lábbal fékezel. Ha magad alá húzod és bármi van, a reakcióidőd a sokszorosa, mintha a pedálról emelnéd át! Én mindig ott tartom a pedáloknál, hacsak tényleg nem egy kihalt autópályán megyek, és kicsit bosszant, hogy nem alakítottak ki egy lábtartót a jobb lábnak és pedálvonalban, az lenne a királyság.

 

3. Ami még szerintem megfizethetetlen extra, a sötétedő visszapillantó tükör. Aki mögött már jött refit használó vagy rosszul beállított lámpás barom, tudja miről beszélek :)

Martinka. Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46377

Köszönöm!

 

A képet látva már értem is azt amiről Ádi írt. :) A felajánlást elfogadom, ha neked nem válik be átveszem, de nyílván csak akkor ha nekem tutira jó lesz. Amúgy elég drága papírnehezék lenne belőle. :)

Előzmény: citromheja (46363)
citromheja Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46376
Szia!

Volt asztalon egy ilyen lámpa. Kicsavaroztam a projector lencséjét (3db torx csavar), majd kivettem a lencsét és a foncsorát. A lencse helyén tuszkoltam be rongyot és próbáltam letörölgetni. Hol a fakanál nyelével, hol kartonpapírból vágott visszahajlított 'pálcával'. Az index környékén megszenvedtem vele, de nagyon.
Ha nem megy a roncsolásmentes lökös leszedés, akkor megpróbálkozok a helyén kipuccantan. Már szereztem mágnest és kisebb fémlemezt! :)
Előzmény: bambipug (46373)
citromheja Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46375
Nálunk a márkaszervízben egy vonalbemenet bekapcsolásra is el akarják kérni a teljes motordiagnosztika árát! Fehérváron jártam és beszaladtam az ottaniba és ott már csak 4eFt-ot mondtak rá.
Ekkor rájöttem, hogy itthon a Ford msz-nél semmivel sem jobbak, így csináld magad szakkörös leszek. (Sajna a diag kábellel is elakadtam. Valami trükk van a gyáriban, mert egy normál can-buszos kábelt nem fogad el a mocsok- elm327-ből - így kell még kutakodni kicsit.)
Szóval a lényeg. Egyszerűbb, jobb, ha én csinálgatom a kocsit egyelőre.

De ha tudtam volna, h egy huszasból kijön Pesten, akkor nembiztos, hogy belekezdtem volna.
Előzmény: Jena307 (46366)
B-road Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46374

Ja, a fényvédő fóliáról jutott eszembe:

Annakidején próbáltam információt szerezni arról, hogy a gyári szinzezett oldalablakok menyire UV-szűrősek. Persze nem találtam semmi infót.

De tavaly csináltattunk vettünk ilyen UV hatására szinesedő napszemcsit (oakley amúgy) és azt vettük észre, hogy az utastérben teljesen átlátszó, míg lehúzott ablak mellett besötétedik rögtön.

Tehát a gyári üvegek is meglehetős UV szűréssel rendelkeznek, ami azért megnyugtató egy meglehetősen érzékeny bőrű gyerek mellett. :-)

Előzmény: ádibébi (46345)
bambipug Creative Commons License 2010.05.06 0 0 46373
Szia!

Hogy sikerült kipucolnod a ráncfelvarrott fényszóróját?
Azt hiszem Nekem is ki kellene pucolni....
Előre is köszi..
Előzmény: citromheja (46357)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46372
SZia.

Sajna nem tudok válaszolni, (hogy akkor meg minek írok, mi? Hogy ne maradjon szó nélkül a kérdésed.) de nem is rémlik, hogy valakinek itt lett volna ilyen baja az elmúlt három-négy évben. Szóval más nem nagyon jut eszembe, mint az, hogy akárhonnan az országból fel tudod hívni a frédi-béni Pug szerviz bármelyik kirendeltségét (üllőit előbb), és kérni egy szerelő kollégát, és elmondani, hogy te ilyet láttál a hűtővized tetején, és nem tudod, mire gondolj, hogy akkor most a motorból jött az olaj vagy honnan a fenéből került oda és mekkora lehet itt a baj, ha egyáltalán van. Legfeljebb nem leszel okosabb semmivel annál, mint amilyen most vagy, de hátha mondanak vmit, pl hogy ne aggódj, mert ha a motorból jönne az olaj, akkor ilyen és olyan tüneteket kéne még produkálnia a gépnek, és mivel ez nincs, valószínűleg másképp került oda, művi úton, nem hiba miatt. (De hogy tényleg hogyan, arra ötletem sincs...)
Előzmény: kovacsi1968 (46354)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46371
:DDDDDDD

Nem is tudtam ezt a becenevét :)))
Előzmény: Martinka. (46356)
ádibébi Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46370
Na igen, néha engem is megkísért, hogy felhúzott vagy keresztbetett lábbal, netán törökülésben vezetgessek, kormányozgassak, mikor éjjel tök üres a pálya előttem-mögöttem, és már baromira nem esik jól a lábamnak, hogy a bedagadás határára kerül a sok üléstől, de aztán mindig leállítom magam, pl. egy akármikori defektre gondolva, és így jobb a békesség alapon a jobb lábam előtt nem lehet semmi, még a bal sem, mindig egy mozdulattal el kell tudnom érni a féket.
Előzmény: Smíró (46361)
Jena307 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46369
Felesleges kiszerelned, ha látható a sérülés, vegyél autósboltban "car system" vagy "berner" karosszéria tömítö pasztát kend be ha száraz és kész. Úgy néz ki mint a sziloplaszt de brutális jó anyag.
Előzmény: Törölt nick (46360)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46368
Csak a régit tudom sajnos :S
Előzmény: citromheja (46357)
Zolysys Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46367
Ha jól emlékszem:
Felső-belső burkolat leszed.
Aztán benyúlsz pl csavarhúzóval és van 2 fül amit ÓVATOSAN el kell nyomni és szépen ki tudod húzni a helyéről a pótféklámpát. Egyébként fém foglalat nélküli 5W os izzó van benne.... nektek :D:D:P
Előzmény: Feriker (46350)
Jena307 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46366
Kicsit túlzásba viszitek a parát, a tempoval kapcs. Bementek bepattintanak egy kart a helyére, átállítanak 2-3funkciót aktívra nyomnak egy entert kész, ha nem másik kar próba. Nem olyan nagy dolog ez hogy ennyire körül kelljen járni. A számtekeseknek külön:itt külön menü rendszeres kezelö felület van tehát nem tudnak összekuszálni semmit, tehát nem bitenként írják be a tempot a programba.
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46365
Ez jónak néz ki.
Előzmény: citromheja (46363)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46364
Kisjenő nevű falu, a határon, közvetlenül előtte. Ahogy beérnél a faluba, előtte jobbra lesz egy OMV kút, ott. Az tuti üzemanyag. Múlt héten 270 volt a dízel, 280 körül a benya. Utána a faluban lesz balra egy ÁFOE kinézetű, ott lehet HUF-ban is fizetni, de csal az óra, meg még 2 kút jobbra-balra, ott nem tankoltam. A határnál lévő Petrom megszűnt sajna. Bankkártyával érdemes tankolni, ha csak nincs békebeli RON-od, mert jobb a kártyára a váltás.
Előzmény: gombfoci (46362)
citromheja Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46363
Én ezt csaptam le.
Ha nem müxik nálam, átadom beszerzési áron:
http://www.vatera.hu//citroen_c5_tempomat_kapcsolo_169698708.html
Előzmény: Martinka. (46355)
gombfoci Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46362
Smíró,

hol szoktál RO-ban tankolni? Szombaton átnézünk Felix fürdőbe, visszafelé megtankolnék.
Előzmény: Smíró (46361)
Smíró Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46361
Ez fullos:-) Annyival egészíteném ki, hogy a tempomat bekapcsolásakor a Km óra kijelzés alakul át és a beállított sebességet írja ki számmal, off-on, illetve lim jelzéssel. Ha túlléped a sebességet, akkor villog.

Ami engem gyakorta megszívat még ennyi év után is, hogy ha beállítok mondjuk 130-at és sietősen előzök, majd látom hogy előttem valaki kijön a pályán, de motorfékkel kezelhető lenne a probléma, nos akkor megy is a motorfék ---- 130-ig, aztán húz tovább. No ilyenkor keresem ám a féket kapkodva... ez tud nálam meglepetést okozni és némi parát:-) Főleg, ha időközben a jobb lábam a bal combom alatt pihenget...
Előzmény: ádibébi (46351)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46360
Koszi, Már csak holnap fogok neki, az eso kozbeszolt. De nem értem,hogy lyukadt ki.
Előzmény: Zolysys (46335)
extekergo Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46359
Hogy mit művelsz a pedálokkal ha nem a kocsiban nyomod? :)
Előzmény: ádibébi (46352)
Martinka. Creative Commons License 2010.05.05 0 0 46358
Gratu az ótóhoz! Asszem nekem is olyan van csak öregebb és imádom! :) (2004)

A szétszerelést passzolom, viszont a kérdés jó a tempomat témához!

Mit kell megnéznem hogy az autóm alkalmas-e az utólagos tempomathoz?
Előzmény: citromheja (46357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!