Isten mint "tény"? Hát, ha felveszem középső névnek, akkor valóban én leszek Isten. De amúgy...? istenek és istennők csak úgy nyüzsögnek: 150 vallás 1millió hívő felett (ebből sok politeista) jelenleg van a Födön, több mint 10,000 vallásnak vannak gyakorló hívei stb. stb. stb.
Istvan írta: Ha pedig nem kárhoztathatja, akkor megtörheti-e az ördög-kígyó emberen való hatalmát?
A keresztény felfogás helyesen a sárkányt (az ősi kígyó, ami már nem azonos a kígyóval!) tartja a bűn kozmikus forrásának:
Jelenések könyve 12,9 És levettetett a hatalmas sárkány, az ősi kígyó, akit ördögnek és Sátánnak hívnak, aki megtéveszti az egész földkerekséget; levettetett a földre, és vele együtt angyalai is levettettek.
Istvan írta: Az újszövetséges időszakban Isten Szeretet volta azért nyer nagyobb kiemelést, mert a kereszten értünk kínhalált halt Szent Fián keresztül mélyebb belátást nyerhettünk Isten jósága felöl.
Jézus nem értünk és a bűneinkért lett keresztre feszíttetve i.sz. 25 április elsején, hanem az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére egy vallásos rituál keretén belül...:
Istvan írta: Megláthattuk ebből, hogy Isten annyira szeret bennünket, hogy képes egyszülött Fiát is odaadni a mi megmentésünkért!
Mint már említettem, Jézus keresztre feszítése a szanhedrin követelése következményeként történt meg:
Máté evangéliuma 27,24 Amikor Pilátus látta, hogy nem ér el semmit, sőt a forrongás még nagyobb lesz, vizet hozatott, megmosta kezét a sokaság szeme láttára, és így szólt: "Ártatlan vagyok ennek az igaz embernek a vérétől. Ám ti lássátok!" 27,25 Az egész nép így kiáltott: "Szálljon ránk és gyermekeinkre az ő vére!"
Márk evangéliuma 15,14 Pilátus megkérdezte tőlük: "De mi rosszat tett?" Azok pedig még hangosabban kiáltották: "Feszítsd meg!" 15,15 Pilátus eleget akart tenni a sokaság kívánságának, és szabadon bocsátotta nekik Barabbást; Jézust pedig miután megostoroztatta, kiszolgáltatta, hogy megfeszítsék.
János evangéliuma 18,38 Pilátus így szólt hozzá: "Mi az igazság? Miután ezt mondta, ismét kiment a zsidókhoz, és így szólt hozzájuk: "Én nem találok benne semmiféle bűnt.
19,4 Pilátus ismét kiment az épület elé, és így szólt hozzájuk: "Íme, kihozom őt nektek. Tudjátok meg, hogy semmiféle bűnt nem találok benne." 19,5 Ekkor kijött Jézus az épület elé, rajta volt a töviskorona és a bíborruha. Pilátus így szólt hozzájuk: "Íme, az ember!" 19,6 Amint meglátták Jézust a főpapok és a szolgák, így kiáltoztak: "Feszítsd meg, feszítsd meg!" Pilátus pedig ezt mondta nekik: "Vegyétek át ti, és feszítsétek meg, mert én nem találom bűnösnek." 19,7 A zsidók így válaszoltak neki: "Nekünk törvényünk van, és a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát."
A peszách ünnep előkészületi napja akkor éppen egybeesett egy kozmikus kereszt kialakulásával a Zodiákusban, ami a Shem ha Mephorash egyik kozmikus forrása közé tartozott. Erre célzott is egyértelműen Pál (Saul rabbi) a zsidókhoz írt levelében:
Pál levele a zsidókhoz 9,1 Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál Az első szövetségnek is volt tehát istentiszteleti rendje és földi szent helye. 9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való. 9,12 Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett. 9,13 Mert ha bakok és bikák vére és tehén hamva a tisztátalanokra hintve megszentel, vagyis külsőleg tisztává tesz, 9,14 akkor a Krisztus (*Názáret Jézus) vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek. 9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét. 9,16 Mert ahol végrendelet van, ott a végrendelkező halálának is be kell következnie; 9,17 mert a végrendelet csak halál esetén érvényes; amíg a végrendelkező él, addig érvénytelen. 9,18 Innen van az, hogy az első szövetséget sem léptették életbe vér nélkül. 9,19 Mert amikor Mózes a törvény szerint az egész népnek minden parancsolatot elmondott, vette a bikák és bakok vérét vízzel, vörös gyapjúval és izsóppal együtt, és meghintette a könyvet és utána az egész népet, 9,20 e szavakkal: "Ez annak a szövetségnek a vére, amelyet az Isten rendelt számotokra." 9,21 Aztán hasonlóképpen meghintette vérrel a sátort és az istentisztelet minden eszközét is. 9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. 9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.
Engedjétek meg, hogy én is kapcsolódhassak beszélgetésetekhez. Szeretném említeni, hogy ismereteim szerint Mózes és Jézus nem képeznek egymással ellentétet, mert Mózes a ház, Krisztus pedig az építő (Zsid. 3,3). Tehát csak méltóságukban különböznek és a rájuk bízott feladatukban. Isten az ószövetséges időben is a Szeretet Istene volt és az újszövetséges időben is rettenetes. A különbség csak annyi, hogy akkor hangsúlyosabb volt a rettenetes volta, most pedig a Szeretet volta.
Isten a törvényt nem az ember ellen küldte el az angyalok által, hanem a bűn ellen. Viszont a törvény mellé az emberért rendelte az állat áldozatok bemutatását, hogy reménységük lehessen Isten kegyelmességében és ezalatt a reménység alatt élhessék életüket!
Az újszövetséges időszakban Isten Szeretet volta azért nyer nagyobb kiemelést, mert a kereszten értünk kínhalált halt Szent Fián keresztül mélyebb belátást nyerhettünk Isten jósága felöl. Megláthattuk ebből, hogy Isten annyira szeret bennünket, hogy képes egyszülött Fiát is odaadni a mi megmentésünkért! Ezzel azonban az Ő rettenetes volta nem csökkent, hanem még növekedett! Efelől a Szentírás ezt közli: „Aki megveti a Mózes törvényét, két vagy három tanúbizonyságra irgalom nélkül meghal; Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, aki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetségnek vérét, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelemnek Szellemét bántalmazza?” (Zsid. 10,28-29).
A törvényre az újszövetséges időben is nagy szükség van! Törvény nélkül kárhoztathatta volna-e Jézus a fölvett emberi testében a bűnt? Ha pedig nem kárhoztathatja, akkor megtörheti-e az ördög-kígyó emberen való hatalmát? Törvény nélkül erre nincs jogalap! Vagy saját magunk is megtérhetnénk-e az Istenhez törvény nélkül? Ha a bűnt nem ismernénk, akkor nem tudhatnánk kifejezni a bennünk levő rosszat és nem szabadulhatnánk meg annak bennünk való romboló munkájától!
Dávid számára is hasznos volt, hogy Nátán próféta fölmutatta bűnét, mert így töredelmes szívvel vallhatta meg Istennek azt, és kérhette: „Teremts bennem tiszta szívet, ó Isten, és az erős Szellemet újítsd meg bennem!” (Zsolt. 51,12). Az Úr előtt való nagy esedezésében ezt is mondja: „Tégy jól a te kegyelmedből a Sionnal; és építsd meg Jeruzsálem kőfalait.” (Zsolt. 51,20.). Vajon miért mondja ezt? Azért mert tudja, hogy bűnének lesznek következményei az országra nézve is! Nekünk is szükségünk van arra, hogy Isten tiszta szívet teremtsen bennünk, mert e nélkül nem tudhatunk helyes ítéletre jutni, viszont a tévelygésre vivő gondolatok és érzések hatalma alá kerülünk! És szükségünk van arra is, hogy a közelgő veszedelmet még időben elháríthassuk!
Kívánok még említést tenni a jó és rossz tudásról is, mert úgy látom ez is a témához tartozik. A Szentírásból érthetjük, hogy ez a szellemi világban élők törvénye. Az embernek ez azért okoz halált, mert mi egy önmagunkért való anyagi testben élünk, amelyik nem tud megfelelni ennek, mert a mi testünk a saját érdekei szerint akarja a jót a rossztól megkülönböztetni. Viszont az angyaloknak szellemi teste van, amelyik el tudja választani a jót a rossztól és az igazat a hamistól. Az Úr éppen ezért angyalokat küld majd ki, hogy a gabonától elválasszák a konkolyt, vagyis az Istentől valókat az ördögtől valóktól. Az ember ezt nem teheti meg. A bűntelen Ádám sem a jó és rossz tudás alapján uralkodott a földön, hanem a szívében Istentől kapott lelke által, amelyben benne volt a föld modellje. Neki nem kellett tudnia, a jót és a rosszat, hanem csak annyit, hogy mi egyezik meg a szívében levő igaz modellel és mi nem. A szervezetünk most is így működik: csak a sajátját ismeri, ami azon kívül van, az idegen számára. Ádám amikor Isten elé vitte a teremtett lényeket, akkor is az önmagában levő modellhez viszonyított. Így ismerte meg feleségét is övének lenni, és mondta: „…Ez már csontomból való csont, és testemből való test…” (1 Móz. 2,23).
A megfeszített Krisztus állapota hasonló szívmodellt jelent számunkra, mint ami Ádám szívében volt! Csakhogy már nemcsak a földre nézve, hanem mennyre is! Ezért van az, hogy aki hittel föltekint Rá, az meggyógyul, mint a kígyók marásának hatásától a Mózes által fölemelt érckígyóra föltekintők (Ján.3,14-18.). Krisztusra azonban amikor föltekintünk, akkor már Krisztus Törvénye által gyógyulunk meg, azaz az értünk való áldozati törvénye által, amelyben az átkot rólunk Önmagára vette!
Igyekezzünk összefüggéseiben vizsgálni a dolgokat, „… mert a betű megöl, a Szellem pedig megelevenít.” (2 Kor. 3,6.). Ha ugyanis a történéseket és állapotokat csupán önmagukon belül vizsgáljuk, azaz kiszakítjuk abból az egészből, amelynek részét képezik, akkor csak „betűket” fogunk látni és a „szavakig” se juthatunk el, nemhogy a „mondatokig”! Ha viszont a dolgokat az egészhez viszonyítva szemléljük, akkor össze fog állni a kép, ha bennünk ezzel szemben nincs akadály. Ez az akadály pedig nem más, mint a saját elgondolásainkhoz való kötődéseink, amikről úgy gondoljuk, hogy igazak, de nem azok. Nekünk azzal a tudattal kell vizsgálódnunk, hogy csak az Úr Beszédei állnak meg! Kívánom, hogy ebben kaphassunk mindnyájan Isten kegyelméből jó előmenetelt!
54. Istenkeres(ő) - Klaus Matefi - 2009-07-28 15:01:42 - Válasz: 51. (Istvan) Istvan írta: Szeretném említeni, hogy ismereteim szerint Mózes és Jézus nem képeznek egymással ellentétet, mert Mózes a ház, Krisztus pedig az építő (Zsid. 3,3).
Mózes és Jézus összehasonlítása szerintem értelmetlen. Jézus valóságos történelmi személyiség volt, akit i.sz. 25 április elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) feszíttettek keresztre a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére. Ezzel szemben Mózes személyének a megalkotói Ezsdrás és beavatott társai voltak...:
Istvan írta: Isten a törvényt nem az ember ellen küldte el az angyalok által, hanem a bűn ellen. Viszont a törvény mellé az emberért rendelte az állat áldozatok bemutatását, hogy reménységük lehessen Isten kegyelmességében és ezalatt a reménység alatt élhessék életüket!
Istennek (Folyamatosan Változó Szellemi Valónak) a törvénye a természet törvénye, azaz az erő törvénye... Mivel ez az Isten nemcsak a jónak, de a rossznak is a szellemi forrása, így a nevében bármit lehet hirdetni... Az Istenkeresők Globális Egyháza ezt a tényt felismerve Isten minél alaposabb megismerésére törekszik és sarkall, de nem az imádatára, ami szükségtelen és nevezhetnénk azt nyugodtan "bálványimádásnak" is...
A véresáldozatok bemutatása az emberi babonaság gyümölcsei, semmi közük Istenhez...:
Kép http://www.photozion.com/Stock/Category.asp?category_cd=66&page=1
Az ószövetségi legendák messianisztikus elképzelései szerint Izraelbe kellett volna visszatérniük ahhoz, hogy a messiás eljöjjön, de még ma is többen élnek az USA-ban, mint Izraelben annak ellenére, hogy már 9 éves Immánuel és a szanhedrin is újra alakult. Ezen tények mellett Jeruzsálemben 1999 szeptember 27.-én hétfőn, a Tabernakulum ünnepének harmadik napján (Sukkoth 5760), reggel 9 órakor lerakták a 3. (helyesebben a 2.) Templom alapkövét.
http://www.zsido.hu/vallas/eszmek.htm Különös, de ez a mondat egy rabbi részérõl hajdan elhangzott az angol parlamentben, és a hallgatóságot meggyõzve, lehetõvé tette, hogy a zsidók visszatelepüljenek a brit birodalomba. Oroszlánszívû Richárd ugyanis még a 12. században kiûzte õket országából, s ez a rendelet hosszú évszázadokon át érvényben maradt. (Így például Shakespeare életében nem is láthatott zsidót, Shylock alakját csak fantázia alapján mintázhatta meg.) Végül egy amszterdami rabbi, Menáse ben Jiszraél (minden bizonnyal Spinoza mestere) kért kihallgatást Oliver Cromwelltõl, aki nemcsak hajlandó volt fogadni õt, de lehetõséget adott neki, hogy 1655-ben, a londoni Parlamentben beszédet mondjon.
A rabbi a Szentírásra hivatkozott, miszerint Isten elõbb szétszórja Izrael népét a Föld négy szélére, majd onnan, a messiás eljövetelekor, egybegyûjti õket. "Zászlót emel a népek felé, és egybegyûjti Izrael eltaszítottjait, s visszahozza Juda szétszórtjait a Föld négy szárnya felõl" (Jesája könyve, 11. fejezet 12. vers). Ám ha az angol parlament nem teszi lehetõvé, hogy Angliában, az európai kontinens peremén, "az égbolt szélén" éljenek, hogyan teljesítheti ígéretét a Mindenható Isten? Elutasító magatartásával Cromwell és az angol parlament - így érvelt a rabbi - voltaképpen Isten tervét és a messiás eljövetelét akadályozza…
Így tértek vissza a zsidók Anglia földjére.
Felmerülhet az emberben a kérdés, hogy ez a leleményes és furfangos Menáse ben Jiszraél rabbi milyen jellegû "isteni tervre" célozhatott, amihez szükség volt arra, hogy visszaengedjék őket Angliába?
Ugye azt tudjuk, hogy az ószövetségi legendák vallása nem térítő vallás, tehát szó se lehetett arról, hogy azért akartak volna visszatérni, hogy Angliai népét az Ezsdrásék által megalkotott hitre térítsék...
Ha Cromwell nem engedte volna vissza őket, akkor nem születhetett volna meg 1999.08.11.-én Immánuel?
Mit kell hozzon a messiás eljövetele, amihez nekik mindenképpen Angliába is vissza kellett térniük?
Miért nem Izrael földjére igyekezett Menáse ben Jiszraél rabbi, ami a messiás eljövetelének az egyik előfeltétele volt?
http://or-zse.hu/kraus/naft58.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem 2004.05.18. ULTRAORTODOX RABBIK SIVA ELLEN; AVAGY MIÉRT IDOL AZ INDIAI HAJBÓL KÉSZÜLT PARÓKA?
A legújabb rabbinikus döntvény szerint az indiai hajból készült parókák "bálványimádás kellékei" és ezért tilosak.
Az ószövetségi legendának a "bálványimádókkal" kapcsolatos néhány utasítása:
Mózes II. 23,24 Ne borulj le isteneik előtt, ne szolgáld azokat, és ne cselekedj úgy, ahogyan ők cselekszenek! Sőt rontsd le azokat, és törd össze szent oszlopaikat!
23,32 Ne köss szövetséget se velük, se isteneikkel! 23,33 Ne lakjanak országodban, hogy vétekbe ne vigyenek téged ellenem! Mert ha azoknak isteneit szolgálod, bizony tőrbe ejtenek téged.
34,12 Vigyázz, ne köss szövetséget annak az országnak a lakosaival, ahová bemész, mert csapdává válnak köztetek! 34,13 Sőt, rontsátok le oltáraikat, törjétek össze szent oszlopaikat, és vágjátok ki szent fáikat. 34,14 Nem szabad leborulnod más isten előtt, mert az Úr, akinek Féltőn-szerető a neve, féltőn szerető Isten.
Mózes IV. 33,51 Szólj Izráel fiaihoz, és mondd meg nekik: Ha átkeltek a Jordánon Kánaán földjére, 33,52 űzzétek ki onnan az ország egész lakosságát, pusztítsátok el összes bálványukat, és öntött bálványszobraikat is mind pusztítsátok el. Tegyétek tönkre összes áldozóhalmaikat!
Mózes V. 7,1 Parancs a kánaáni bálványimádás kiirtására Amikor bevisz téged az Úr, a te Istened arra a földre, amelyre már készülsz bemenni, hogy birtokba vedd, és elűz előled sok népet, a hettitákat, girgásiakat, emóriakat, kánaániakat, perizzieket, hivvieket és jebúsziakat: hét népet, amelyek nagyobbak és erősebbek nálad, 7,2 és hatalmadba adja őket Istened, az Úr, és te megvered őket, akkor mindenestül irtsd ki azokat, ne köss velük szövetséget, és ne kegyelmezz nekik! 7,3 Ne házasodj össze velük, ne add lányaidat az ő fiaikhoz, és ne végy fiaidnak feleséget az ő lányaik közül. 7,4 Mert eltérítik fiaidat tőlem, és más isteneknek fognak szolgálni. Akkor pedig haragra gerjed ellenetek az Úr, és hamar kipusztít benneteket. 7,5 Hanem ezt tegyétek velük: oltáraikat rontsátok le, szent oszlopaikat törjétek össze, szent fáikat vágjátok ki, istenszobraikat pedig égessétek el! 7,6 Hiszen te Istenednek, az Úrnak szent népe vagy. Téged választott ki Istened, az Úr, hogy tulajdon népe légy valamennyi nép közül, amelyek a föld színén vannak.
7,16 Megsemmisíted mindazokat a népeket, amelyeket hatalmadba ad Istened, az Úr. Ne szánd őket, és ne tiszteld isteneiket, mert tőrbe ejtenek!
12,2 El kell pusztítanotok mindazokat a helyeket, ahol az általatok meghódítandó népek szolgálják isteneiket, a magas hegyeken és halmokon, és minden zöldellő fa alatt. 12,3 Romboljátok le oltáraikat, törjétek össze szent oszlopaikat, égessétek el szent fáikat, isteneik szobrait pedig vágjátok darabokra! Még a nevüket is irtsátok ki arról a helyről!
20,15 Így bánj mindazokkal a városokkal, amelyek igen messze esnek tőled, és nem az itt levő népek városai közül valók. 20,16 De az itt lakó népek városaiban, amelyeket Istened, az Úr ad neked örökségül, ne hagyj életben egy lelket sem! 20,17 Irtsd ki őket mindenestül: a hettitákat, az emóriakat és a kánaániakat, a perizzieket, a hivvieket és a jebúsziakat, ahogyan megparancsolta neked Istened, az Úr; 20,18 azért, hogy meg ne tanítsanak benneteket mindazoknak az utálatos dolgoknak az elkövetésére, amelyeket ők isteneik tiszteletére elkövetnek, és így ne vétkezzetek Istenetek, az Úr ellen.
34,12 Vigyázz, ne köss szövetséget annak az országnak a lakosaival, ahová bemész, mert csapdává válnak köztetek! 34,13 Sőt, rontsátok le oltáraikat, törjétek össze szent oszlopaikat, és vágjátok ki szent fáikat. 34,14 Nem szabad leborulnod más isten előtt, mert az Úr, akinek Féltőn-szerető a neve, féltőn szerető Isten. 34,15 Ne köss szövetséget annak az országnak a lakosaival, mert amikor paráználkodnak isteneikkel, és áldoznak isteneiknek, téged is meghívnak, és enni fogsz áldozataikból. 34,16 Ne végy feleséget leányaik közül fiaidnak, mert amikor leányaik paráználkodnak isteneikkel, fiaidat is paráználkodásra csábítják az ő isteneikkel.
A bírák könyve 2,2 de ti se kössetek szövetséget ennek a földnek a lakosaival, romboljátok le oltáraikat! Ti azonban nem hallgattatok szavamra. Hogy tehettétek ezt?
Nemcsak egy pápai látogatás tehet tisztátalanná, de természetesen egy olyan paróka viselése is, mely nem az ószövetségi legendák hívőinek hajából készült...
http://or-zse.hu/kraus/naft58.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem 2004.05.18. ULTRAORTODOX RABBIK SIVA ELLEN; AVAGY MIÉRT IDOL AZ INDIAI HAJBÓL KÉSZÜLT PARÓKA?
A legújabb rabbinikus döntvény szerint az indiai hajból készült parókák "bálványimádás kellékei" és ezért tilosak. Az ortodox nők ennél fogva most fejkendőt vagy kalapot hordanak
A következő sztorihoz kétmondatos előtanulmány szükségeltetik: 1) Férjezett ortodox zsidó nők nem járnak fedetlen fejjel, hanem hajukra parókát, kendőt vagy kalapot tesznek. Ez egy szigorú vallási utasítás. (Lásd, a Mit mond a halacha rovatban). 2) A zsidó vallás tiltja más vallás kellékeinek, eszközeinek használatát vagy akár birtoklását. A tilalom megszegése felér a bálványimádás (Ávodá Zárá) tilalmával.
Ha a két tilalom találkozik, ebből olyan bonyodalom támad, amely a múlt héten tört ki Bné-Brákban, ebben az ultra-ortodox izraeli városkában, ahol neves rabbi egy olyan Halacha-döntvényt tettek közzé, mely szerint tilos az indiai eredetű hajból készült parókák viselete, mivel ezek "bálványimádás kellékei".
A tilalom közzététele óta sok ortodox nő már el is égette parókáját, amely nem szintetikus, hanem emberi hajból készült - feltehetően Indiából importált hajból. Egy ilyen paróka, mellesleg, 1000 dollárba kerül és így megsemmisítése nem olcsó mulatság.
Az ószövetségi legendák vallásában a mikve, azaz rituális fürdő feladata nem a testi tisztátalanság eltávolítása, hanem a lelkié, azaz egy spirituális fürdő valójában, amit meg kell előzzön egy igen alapos előfürdő, mely a test tisztaságát hivatott biztosítani:
http://www.zstsz.hu/node/107 Zsidó Tudományok Szabadegyeteme A megtisztulás helye A hely neve, ahol ez a megmerítkezés történik, héberül mikve. Speciális vallási előírásoknak megfelelően épül. Sokan tévesen azt hiszik, hogy a célja a tisztaság biztosítása, arra viszont egy otthoni fürdés vagy zuhanyozás is megfelelne. A mikve nem tisztasági fürdő, hanem vallási és misztikus értelemben a spirituális tisztátalanságot távolítja el.
http://www.orzse.mezon.net/hit/hitelet9-10.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem TÁZRIÁ - MÖCORÁ A mikvénél is csak piszoktól mentes, tiszta ember léphet a medencébe, így a mikve a szellemi, lelki (rituális) és higiénikus nagybetűvel írott Tisztaság jelképe. Jelzi, hogy az embernek mindenféle értelemben legyen tiszta a keze, tiszta a szíve, a lelke, de a teste is.
TÁZRIÁ A TISZTASÁGOKRÓL Hetiszakaszunk két tárgyat ölel fel. Az első téma a szülőasszony tisztátalansága szülés után. Más a tisztátalanság ideje, ha fiút szül és más, ha leányt. (Leány szülése után a tisztátlanság ideje hosszabb). Hogy félreértés ne essék, nem testi ("tisztátlanság"-ról, azaz nem higiéniáról van szó. A bibliai "tiszta" (táhor) vagy "tisztátlan" (támé) nem testi fogalmak, hanem misztikusak. A rituális fürdő (mikve) sem tartozik a higiénia kötelékébe, hanem lelki, misztikus tisztasággal kapcsolatos. Ezért az előírt vízmennyiség, a víz eredete (eső vagy forrás) és a lemerülés szertartása. A Talmud fattyúnak tartja azt az újszülöttet, akinek szülőanyja nem tett eleget mikvebeli kötelességének.
Téves felfogás a betegségek vagy a szülésekből kifolyó testi problémák gyógyítása, vagy fizikai "tisztítására" gondolni a kohaniták működése nyomán. A kohanita egyszemélyben volt pap, tanító és orvos. De természetszerűleg nem ismerhette a modern orvostudomány diagnózisát és terápiáját. így hiba lenne a XX. században ismert orvosi ténykedést látni a kohaniták működésében. Mint fent említettem, "tiszta" (táhor) és "tisztátlan" (támé) a Bibliában nem testi, nem higiéniai fogalmak.
http://www.zsido.com/hetiszakasz/smini/14 A heti szakaszban szó esik továbbá a rituális tisztaság egyes szabályairól, többek között a mikve (rituális fürdő) valamint a források tisztító erejéről. Az Örökkévaló elrendeli Izrael népének, „hogy különbséget tegyetek a tisztátalan és a tiszta között.” – 3Mózes 11:29–47.
http://www.zsido.com/konyvek/kitzur_sulchan_aruch/50/1088 Háláchá / Rabbi Slomo Ganzfried - Kitzur Sulchan Aruch -- A chafifa = előzőfürdő szabályai 1. A hetedik napon estalkonyat előtt, tehát amikor még nappal van, fürdesse meg jól egész testét meleg vízben, különösen összeráncosodó és rejtettebb helyein mossa. meg jól és vizsgálja meg egész testét olyan helyen, melyet jól lát s hol jól végig tapogathatja magát, hogy ne maradjon rajta semmi, ami elválasztaná testét a víztől és semmi piszok, tisztítsa és fésülje meg jól az egész haját a fésűvel és lazítsa meg, hogy ne legyen összetapadva és összecsomózva: Ezt nevezik a chafifa-nak; előző-fürdőnek. A chafifafürdőben foglalatoskodjék és időzzék addig, míg besötétedik, hogy az előfürdő után azonnal alámerülhessen a mikvavizében. Tehát előre úgy intézkedjék, hogy az előző-fürdő közvetlen az alámerülés előtt legyen és ezért az a helyes szokás, hogy az előzőfürdő nappal kezdődjék és estig• tartson.
http://www.zsido.com/konyvek/kitzur_sulchan_aruch/50/1090 Háláchá / Rabbi Slomo Ganzfried - Kitzur Sulchan Aruch -- A tevila (a rituális fürdőben való alámerülés) szabályai 10. Az asszonynak az alámerülés dolgában szemérmesnek kell lennie, hogy titokban tartsa, alámerülése estéjét, ne menjen oda emberek szeme előtt, hogy észre ne vegyék rajta a szándékát. Aki nem így cselekszik, arra mondatott (M.V.27. 21): »átkozott, ki állattal hál.« Arra is ügyeljen hogy ha kijön az alámerülés helyéről, először egy társnőjével találkozzék és azt érintse, hogy ne kerüljön mindjárt valami tisztátalan az útjába, pl. kutya vagy szamár, vagy sertés, vagy ló, vagy kiütéses ember és hasonlók, vagy a tórában tudatlan, vagy bálványimádó.
Mint láthatjuk, tisztátalannak (tréfli, táréf, tréfá = a kóser ellentéte) nemcsak a "kutya vagy szamár, vagy sertés, vagy ló, vagy kiütéses ember és hasonlók, vagy a tórában tudatlan" számít, hanem az összes "bálványimádó" is...
http://www.or-zse.hu/kraus/naft51.htm 2004.02.10. Nemcsak "jelentős szellemi vezető", de diplomata is... MIÉRT MERÜLT ALÁ AZ IZRAELI FŐRABBI A RITUÁLIS FÜRDŐBE?
Az egyik izraeli főrabbi megválasztása óta állandóan úton van. Jól informált körök szerint még nem töltött egyhuzamban két hetet Jeruzsálemben. Oroszországba, Magyarországra, Rómába - ahová a repülőjegyet fizeti a meghívó - látogat és terjeszti az igét.
Magyarországon legutóbb Hanukakor járt a Habad meghívására. Volt a parlamentben, találkozott miniszterekkel, gyertyát gyújtott a Nyugatinál - szerepelt. A látogatás végeztével a vendéglátó Habad kommunikét jutatott el a sajtóhoz (én az Új Életben olvastam), amelyben a főrabbit szerényen "a világ zsidóságának egyik legjelentősebb szellemi vezetője"-ként titulálta.
Azok, akik ennek hallatán nevetőgörcsöt kaptak Izraelben - nem sokkal később sírógörcsre váltottak. Ugyanis a főrabbi, aki közben Rómában is vizitált a pápánál - később a Mákor Rison nevű izraeli hetilapnak oda nyilatkozott, hogy a római látogatás végeztével alámerült a rituális fürdőben (mikve)...
Ami biztos - az biztos. Nem minden diplomata egyben főrabbi is és nem minden főrabbi rendelkezik egy diplomata tapintatával. A "jelentős szellemi vezető", mindkét kalapot viselheti...
http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=202660 Hol a hiszékenység határa?
pelgrim 2 2008. 11. 02. 08:16 (21.) Kedves Klaus
Nem, a hiszékenység nem határtalan, inkább a hitetlenség az. De ne téveszd össze a hiszékenységet a hittel. Hiszékenység szerintem egy könnyelmű kényelemszerető jellemvonás, ahelyett, hogy utánajárna valaki, hogy mit igyekeznek mások ráerőltetni elfogadja azt, elhisz bármit csak hagyják őt nyugodtan. Ez nem a helyes, nem az igaz hit. Az e fajta hitet, helyesebben hiszékenységet könnyen ki lehet használni méltatlan célokra, akkor a hiszékenység egy eszközzé vált erkölcstelen emberek kezében.
A helyes a méltányos hit is lehet egy nagyszerű eszköz, ezennel a hívőnek a saját kezében, ehhez azonban a józan ész mellett helyes belátásra és egy elfogulatlan lelkiállapotra van szükség.
Klaus Matefi 2008. 11. 02. 12:11 (22.) Kedves Pelgrim 2!
A hiszem, elhiszem és tudom között valóban nagy különbségek vannak. A hiszem, azaz bízom abban a valamiben, vagy valakibe, feltételezi azt, hogy a vele kapcsolatos dolgot, vagy dolgokat elhittem, vagy elhiszem, de nem tudtam, vagy nem tudok megbizonyosodni az igazságtartalmáról, tehát jóhiszeműen hiszek benne, vagy neki, hitelt adok annak, amit hinni akarok, vagy hiszek. Itt két lehetőség áll fenn. Vagy "jó lóra" tettem, vagy nem... Elmész egy kaszinóba rulettezni és megteszel egy számot, vagy színt, akkor Te hiszed, feltételezed, bízol abban, hogy az be is fog jönni. Ha nyertél, akkor jól hitted, szerencséd volt... Az ellenkező esetben pedig póruljártál...
Amiről tehát az ember nem tud előzőleg megbizonyosodni az mindaddig komoly rizikófaktor marad a számára, annak ellenére, hogy hisz benne...
Ha valamiről egyértelműen meg tudtál győződni, arra mondhatod, hogy tudod...
Lásd a korábbi szemléletes példámat:
http://www.zsido.hu/vallas/eszmek.htm Különös, de ez a mondat egy rabbi részérõl hajdan elhangzott az angol parlamentben, és a hallgatóságot meggyõzve, lehetõvé tette, hogy a zsidók visszatelepüljenek a brit birodalomba. Oroszlánszívû Richárd ugyanis még a 12. században kiûzte õket országából, s ez a rendelet hosszú évszázadokon át érvényben maradt. (Így például Shakespeare életében nem is láthatott zsidót, Shylock alakját csak fantázia alapján mintázhatta meg.) Végül egy amszterdami rabbi, Menáse ben Jiszraél (minden bizonnyal Spinoza mestere) kért kihallgatást Oliver Cromwelltõl, aki nemcsak hajlandó volt fogadni õt, de lehetõséget adott neki, hogy 1655-ben, a londoni Parlamentben beszédet mondjon.
A rabbi a Szentírásra hivatkozott, miszerint Isten elõbb szétszórja Izrael népét a Föld négy szélére, majd onnan, a messiás eljövetelekor, egybegyûjti õket. "Zászlót emel a népek felé, és egybegyûjti Izrael eltaszítottjait, s visszahozza Juda szétszórtjait a Föld négy szárnya felõl" (Jesája könyve, 11. fejezet 12. vers). Ám ha az angol parlament nem teszi lehetõvé, hogy Angliában, az európai kontinens peremén, "az égbolt szélén" éljenek, hogyan teljesítheti ígéretét a Mindenható Isten? Elutasító magatartásával Cromwell és az angol parlament - így érvelt a rabbi - voltaképpen Isten tervét és a messiás eljövetelét akadályozza…
Így tértek vissza a zsidók Anglia földjére.
Cromwell elhitte azt, amit neki a leleményes és furfangos rabbi, Menáse ben Jiszraél előadott, így engedélyezte az ószövetségi legendákban hívők visszatérését Angliába. 353 év távlatából már a külső szemlélő jobban el tudja dönteni, hogy stimmelt-e az amit Menáse rabbi állított, vagy sem. "Isten" tervéhez ugyan semmi köze nem volt, de az Ezsdrásék által megalkotott messianisztikus elképzelések realizálásához viszont igen...
Vannak olyan dolgok is, mely a józan ész ellen beszélnek és nonszensz elképzelések, ezekhez a hiszékenység határtalansága szükséges... Ha valaki nem hisz egy ilyen dologban, arra nem azt kell mondani, hogy hitetlen, hanem reálisan és józanul mérlegelt... Nem létezik hitetlen ember, mert mindenki hisz valamiben.
Mivel az ószövetségi legendák betervezett messiása, Immánuel ugyanúgy hús-vér ember, mint Te vagy én, így nem kell csodálkozni rajta, hogy neki is kellett egyszer kilenc évesnek lennie... Te nem voltál?
--"Egy humoros és szemléletes példája az emberi hiszékenységnek:
http://www.zsido.hu/vallas/eszmek.htm Különös, de ez a mondat egy rabbi részérõl hajdan elhangzott az angol parlamentben, és a hallgatóságot meggyõzve, lehetõvé tette, hogy a zsidók visszatelepüljenek a brit birodalomba. Oroszlánszívû Richárd ugyanis még a 12. században kiûzte õket országából, s ez a rendelet hosszú évszázadokon át érvényben maradt. (Így például Shakespeare életében nem is láthatott zsidót, Shylock alakját csak fantázia alapján mintázhatta meg.) Végül egy amszterdami rabbi, Menáse ben Jiszraél (minden bizonnyal Spinoza mestere) kért kihallgatást Oliver Cromwelltõl, aki nemcsak hajlandó volt fogadni õt, de lehetõséget adott neki, hogy 1655-ben, a londoni Parlamentben beszédet mondjon.
A rabbi a Szentírásra hivatkozott, miszerint Isten elõbb szétszórja Izrael népét a Föld négy szélére, majd onnan, a messiás eljövetelekor, egybegyûjti õket. „Zászlót emel a népek felé, és egybegyûjti Izrael eltaszítottjait, s visszahozza Juda szétszórtjait a Föld négy szárnya felõl” (Jesája könyve, 11. fejezet 12. vers). Ám ha az angol parlament nem teszi lehetõvé, hogy Angliában, az európai kontinens peremén, „az égbolt szélén” éljenek, hogyan teljesítheti ígéretét a Mindenható Isten? Elutasító magatartásával Cromwell és az angol parlament - így érvelt a rabbi - voltaképpen Isten tervét és a messiás eljövetelét akadályozza…
Így tértek vissza a zsidók Anglia földjére.
Azóta 2008-at írunk és az ószövetségi messiás már kilenc éves..."--
Felmerülhet a kérdés, hogy Menáse ben Jiszraél rabbi által a messianisztikus célok érdekében szükségesnek tartott Angliába való ismételten megtörtént betelepedés milyen jelleggel segítette elő az ószövetségi legendák messianisztikus elképzeléseit? Miben nyilvávnult ez meg az elmúlt közel 360 év alatt?
Azt hiszem, hogy a legnagyobb hiszékenységre abból a célból van szüksége a hívőnek, hogy az i.sz. 25 április elsején kereszthalált halt Názáreti Jézusnak a halottaiból harmadnapra "történt feltámadását" és az idők végén, azaz napjainkban "bekövetkező második eljövetelét" komolyan vegye, ami folytán úgymond újra eljön ítélni élőket és holtakat...
Ez a "Jézus második eljövetele" valójában a 2500 éve várt, Ezsdrásék által betervezett ószövetségi legenda messiásának, Immánuel a születését jelentette (1999.08.11.), akinek semmi köze természetesen a kereszthalált halt Názáreti Jézushoz, és arra hivatott, hogy az ószövetségi messianisztikus elképzeléseket realizálja (földi jólét, gazdagság, népek feletti uralom).
És biztosan vannak olyanok, akik ezt komolyan is veszik... A hit nemcsak "hegyeket tud megmozgatni", hanem meg se kottyan a felfűtött kemence az igazhívők számára...
De nézzünk egy példát az ószövetségi legendákból is. Ha tudta volna Nabukodonozor, hogy a halála után milyen mesével hozzák a nevét kapcsolatba...:
Dániel könyve 3,12 Vannak itt zsidó férfiak, Sadrak, Mésak és Abédnegó, akiket Babilon városában állítottál szolgálatba, ezek a férfiak semmibe sem vesznek téged, ó, király, nem tisztelik isteneidet, és nem hódolnak az aranyszobor előtt, amelyet felállíttattál. 3,13 Ekkor Nebukadneccar haragra gerjedve megparancsolta, hogy vezessék elő Sadrakot, Mésakot és Abédnegót. Oda is vezették ezeket a férfiakat a király elé. 3,14 Nebukadneccar ezt kérdezte tőlük: Sadrak, Mésak és Abédnegó! Igaz-e, hogy ti nem tisztelitek isteneimet, és nem hódoltok az aranyszobor előtt, amelyet felállíttattam? 3,15 Készek vagytok-e most, ha meghalljátok a kürt, síp, citera, hárfa, lant, duda és mindenféle hangszer hangját, leborulni és hódolni a szobor előtt, amelyet csináltattam? Mert ha nem hódoltok, azon nyomban bedobnak benneteket az izzó tüzes kemencébe. És van-e olyan Isten, aki az én kezemből ki tud szabadítani benneteket? 3,16 Sadrak, Mésak és Abédnegó így válaszolt a királynak: Ó, Nebukadneccar! Nem szükséges, hogy erre bármit is feleljünk. 3,17 Van nekünk Istenünk, akit mi tisztelünk: ő ki tud minket szabadítani az izzó tüzes kemencéből, és ki tud szabadítani a te kezedből is, ó, király! 3,18 De ha nem tenné is, tudd meg, ó király, hogy mi a te isteneidet nem tiszteljük, és nem hódolunk az aranyszobor előtt, amelyet felállíttattál! 3,19 Ekkor Nebukadneccart úgy elöntötte a harag Sadrak, Mésak és Abédnegó miatt, hogy még az arca is eltorzult. Meghagyta, hogy hétszerte jobban fűtsék be a kemencét, mint ahogyan be szokták fűteni. 3,20 Azután megparancsolta hadserege legerősebb vitézeinek, hogy kötözzék meg Sadrakot, Mésakot és Abédnegót, és dobják be őket az izzó tüzes kemencébe. 3,21 Megkötözték tehát ezeket a férfiakat, és úgy, ahogy fel voltak öltözve, nadrágostul, alsóruhástul és süvegestül, bedobták őket az izzó tüzes kemencébe. 3,22 Mivel a király szigorú parancsára a kemencét roppantul befűtötték, a lángoló tűz megölte azokat az embereket, akik Sadrakot, Mésakot és Abédnegót odahurcolták. 3,23 A három férfi, Sadrak, Mésak és Abédnegó pedig megkötözve az izzó tüzes kemencébe esett. 3,24 Nebukadneccar király azonban megdöbbent, sietve fölkelt, és ezt kérdezte udvari embereitől: Nem három férfit dobtunk megkötözve a tűzbe? Azok így válaszoltak a királynak: Valóban úgy van, ó, király! 3,25 Ő azonban így szólt: Én mégis négy férfit látok szabadon járni a tűzben, és nincs rajtuk semmi sérülés. A negyedik pedig olyannak látszik, mint valami isten. 3,26 Ekkor Nebukadneccar király odament az izzó tüzes kemence ajtajához, és így szólt: Sadrak, Mésak és Abédnegó, szolgái a felséges Istennek! Jertek ki, jöjjetek ide! És kijött Sadrak, Mésak és Abédnegó a tűzből. 3,27 Az összegyűlt kormányzók, elöljárók, helytartók és a király udvari emberei pedig látták, hogy ezeknek a férfiaknak semmit sem ártott a tűz, a hajuk szála sem perzselődött meg, a ruhájuk sem égett meg, sőt még a füst szaga sem járta át őket. 3,28 Nebukadneccar ekkor így szólt: Áldott legyen a Sadrak, Mésak és Abédnegó Istene, mert elküldötte angyalát, és kiszabadította szolgáit, akik benne bíztak. Még a király parancsát is megszegték, és kockára tették az életüket, de a maguk Istenén kívül nem tiszteltek egy istent sem, és nem hódoltak előttük. 3,29 Megparancsolom azért, hogy aki nem tiszteli Sadrak, Mésak és Abédnegó Istenét, azt vágják darabokra, bármilyen nyelvű népből vagy nemzetből való is, házát pedig tegyék szemétdombbá! Mert nincs más isten, aki így meg tud szabadítani.
És biztosan van olyanok, akik ezt komolyan is veszik... A hit nemcsak "hegyeket tud megmozgatni", hanem meg se kottyan a felfűtött kemence az igazhívők számára...
Egy másik példája az emberi hiszékenység határtalanságának, ami a Názáreti Jézus keresztre feszítésével kapcsolatos:
http://www.evangeliumi.hu/konyvtar/konyvek/evhitkonyv/krisztsz.htm Kereszthalált halt. A testet öltésnek ez volt a végcélja a Biblia szerint. Jézus azért jött el erre a világra, hogy meghaljon a bûneinkért, hogy engedelmes legyen mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig (Fil 2,8). A Fiú azért lett emberré, hogy véghezvigye azt a váltságmûvet, amellyel az Atya megbízta, és amelynek középpontjában kereszthalála állt. Ez a kereszthalál, mely engesztelõ áldozat volt a bûneinkért, elválaszthatatlan Jézus Krisztus Isten-emberi személyétõl.
A keresztény tanítások bűntudatot sulykolva a hívő tömegeikbe azt hitetik el velük, hogy Jézus az ő bűneikért is halt kereszthalált... És feltehetően ezt a hívők többsége komolyan is veszi, mivel nem ismerik kellőképpen a bibliai legendákat és persze azért is, mert az emberi hiszékenységnek nincsen határa...
Pál (Saul rabbi) leírja ezzel kapcsolatosan az igazságot, ami szerint Jézust egy vallásos ószövetségi rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) feszítették keresztre a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére:
Pál levele a zsidókhoz 9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.
Mekkora különbség...! Valójában a keresztre feszített Jézus nem váltott meg senkit a bűneitől, hanem őt "váltották meg" mindörökre a szanhedrin követelésére az egyszeri és megismételhetetlen életétől...
Nem ma kezdtem a fórumozást és nem először találkozom ilyen nagymellényű, "mindenttudó" véleményel. Abban egyet kell viszont értsek veled, hogy a mai asztrológia komolytalan... Ebből természetesen még nem az következik, hogy a megfigyelésékre alapult ősi asztológiában ne lenne valami ráció. Nemcsak a vallások misztérumai épültek az ősi asztrológiára, de a szabadkőművesség és más titkos társaságok is erre építik a tevékenységüket.
http://www.szabadkomuvessopron.hu/rajzolatok/esthajnalcsillag.html Nem csillagászati és nem asztrológiai szempontból kívánom tehát vizsgálni, annál is inkább, mivel Testvéreim ezt saját munkáikban megteszik, hanem sokkal inkább a történelem folyamán a köztudatban hozzá kapcsolt asszociációk, a születés és elmúlás, a kezdet és a vég, a szerelem és háború kettõsségének és egyben harmóniájának megnyilvánulásaként. Szólottam Érdemes Fõmester. /Janus/
Maga Izrael megalakulása és a jelenlegi messianisztikus igyekezetek is az ősi asztrológia függvényében folynak... Ez tehát nem hit, hanem tény kérdése...Nem véletlenül kellett 1999.08.11.-ig várniuk a 2500 éves messianisztikus elképzeléseikkel az ószövetségi legenda beavatottjainak... Hogy Te miben hiszel, az a Te dolgod, de a világ politikáját is ahhoz állították, amiről beszélek...
Feltehetően semmi fogalmad nincsen az ősi asztrológiáról és a misztériumokról, de az elhamarkodott és lesújtó véleményeddel nem spórolsz. Tudod az ember csak arról nyílvánítson kritikát, amihez egy kicsit ért is... Nem akartalak megbántani...
Célom nem az asztrológia reklámozása, hanem a bibliai legendák és titkos társaságok misztériumainak a feltárása.
Klaus Matefi # (3) "Szerintem "Isten" léte nem a hiszékenység kérdése, hanem tény, "
Drága Széles-látókörű Klausom!
Netán "isten" (helyesen kisbetűvel, mert sok vagyon belőle) létét(?) a Naprendszer bolygóinak állásából olvastad ki? Ha igen, mondd meg, hogy egy másik naprendszerben élő Klaus (ha van ilyen, de miért ne lehetne) mifenét tud kiolvasni a sajátjából? Talán saját isteneinek létét? Világszám lehetne Téged, összehozni vele!
Magyarázatul, hogy miért e régi beírásodba ütköztem, annak az a magyarázata, hogy a személyed bemutatkozásából nem derül ki a valódi célod, vagyis annak indoka, amit bizonyítani szeretnél.
Nem kötözködöm veled, mert kedvellek, sőt tisztellek is mérhetetlen ismertet anyagodért, de bocsáss meg: Nem hiszem, hogy bolygók mindenkori állásából akár a földi lét bármilyen múltbeli, jelenlegi, vagy akár jövőbeli eseményére bizonyosságot levonni, enyhén szólva csacskaság!
Persze én személyemet érintve örülök, mert rendkivül szórakoztató, akár a papok vasárnapi média szereplései, vagy a honlapjaik hiszékeny embereknek írt blődségei! Ám nem örülök, ha arra gondolok: hány tájékozatlan ember hiszékenységét kihasználva hintitek el az emberi butaság magjait, az emberi szellem gyomnövényeit. Persze el kell ismernem, hogy az asztrológia éppúgy az emberi agy terméke, mint az isten, a lélek, vagy a népszerű szcifi kitalációi, csak áltudományos köntösbe öltöztetve!
A fentieket ne vedd kritikának se, mert nem vagyok illetékes illúziók rombolására, mert ezek hozzátartoznak az emberi társadalom életéhez, akár a város szélén a szemétdombok. E hasonlatot azért említem, mert a mai asztrológia éppoly bomlási termékei az emberi gondolkodásnak, mint a város egyéb szemetei. Persze el kell ismerni azt is, hogy az asztrológia a világ megismerésének eszköze volt az ókorban, nélküle a tudományos világképünk sem fejlődött volna a mai szintre. No de, ki olyan marha manapság, hogy agyagtáblára írja gondolatait?
Kedves Klaus Barátom (remélem nem haragszol, ha annak érezlek), ha netán érdemesnek tartod észrevételeimet megválaszolni, ráérsz vele, mert nem tudom mikor járok errefelé (utoljára éve is van talán) ti. értelmesebb dolgokkal is kell foglalkoznom! Addig is szédítheted a hiszékeny jámbor lelkeket, ha számodra ez elkötelezettség! Szeretettel wasp2
Ez így van, ahogy írod. A vallások a világi hatalom megszerzése és megtartása céljából jöttek létre a véleményem szerint. Erről persze nem sokat sejt a struccpolitikát folytató jóhiszemű hívő... Az ószövetségi legendák írói a híveiknek reális, földi jólétet, gazdagágot, népek feletti uralmat ígértek, ha betartják az általuk megszerkesztett előírásokat, viszont az újszövetségi legenda (amit erőszakkal kényszerítettek a világ népeire...) hívő tömegeinek csak a soha be nem váltható túlvilági ígéretekkel kell beérniük...