A járásbíróság a szakértői vélemény alapján azt mondta ki, nem volt konkrétan szabályozva a kisvasutat üzemeltető vállalatnál az egyes dolgozók pontos feladatköre, a munkavállalók szokásjog alapján végezték feladataikat, ezért a vádlottak büntetőjogi felelőssége nem volt megállapítható. Emiatt a vonatvezetőt és a forgalmi szolgálattevőt bizonyítottság hiányában, míg a tartalékos mozdonyvezetőt bűncselekmény hiányában első fokon felmentették.
Az elsőfokú döntést megváltoztatva a Miskolci Törvényszék az elsőrendű vádlottat bűnösnek mondta ki a közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett veszélyeztetés vétségében, ezért őt két évre próbára bocsátotta, egyebekben a járásbíróság ítéletét helybenhagyta. A másodfokon eljáró tanács azt állapította meg, hogy a kézifék kizárólag emberi magatartásra, mulasztásra visszavezethető okból oldhatott fel, az elsőrendű vádlott mulasztása, a kézifék nem teljes betekerése, behúzása okozta a légfékrendszerből a levegő távozását, ami azután a baleset kiváltó oka lett. Az ítélet viszont nem jogerős.
Tervezem megépíteni a kismáv és diamond kocsijait H0e méretben, műszaki rajzok nélkül viszont nehéz. Ha valakinél van (de akár O&K truck-pár jelleg- vagy műszaki rajz is), kérem ne tartsa magában. Korábban láttam valahol a kismávról és a diamondról is, de már sehol nem találom...
Nagyon népszerű volt a Zúzmara Expressz a három indulással. Ha ennyire van igény az utazásra arrafelé, lehet, hogy érdemes lenne meggondolni, hogy bekerülhetne menetrend szerinti járatként is. Igény az van rá, mint látható.
Szeretném saját részre modellezni H0e méretarányban a LÁEV diamond kocsit, a kis MÁV kocsit, és a 8-as truck párt. Esetleg tud valaki segíteni méretekben, vagy jellegrajzban? Vagy esetleg hol lehet ezeket a rajzokat megtalálni?
Fényképet számtalan darabot készítettem eddig, de a méretek hiányoznak.
Lehet hogy még korai a kérdés, de lehet-e már tudni vagy sejteni hogy a Szeptember 16-ai fotós vonaton mely vontató járművek várhatóak. Konkrétan az érdekelne hogy a D02-510-es vagy aD02-521 (Mk48 2021) kint lesz-e akár a fotósvonaton vagy forgalomba?
Ez jó kérdés. A hagyományos nyári, a Vadászkürt és a Lombhullató már kezd hiányozni. Engem az is érdekel, hogy most, hogy a fővonal felújításra került, a mahócai vonalon történtek-e javítások a bontott anyagból? Gondolok itt elsősorban arra, hogy lehetséges-e már elméletben Mk48-assal is a siklás veszélye nélkül közlekedni?
Lillafüreden is elkészült az új útátjáró. Nemcsak a közúti, hanem a gyalogos része is szépen megújult: végre leaszfaltozták a tó felőli oldalon is, és a szegélyeket is lesüllyesztették.
A sínek cseréjével is végeztek már Lillafüreden. A Garadna felé lévő alagútban már felszedték a síneket, és telepítettek egy új szemafort az alagút belsejébe, az útátjáró előtt.