Kaméleon-t még nem láttam, de a Nemzetiben a Tizenkét dühös embert igen, és én is dühös vagyok :-) Csak azért, mert van egy tucat jó színész (Kulka itt is nagyon rendben volt), még nem kellene visszaélni a lehetőségekkel. Tényleg szuper ötlet, hogy zárjuk be őket egy üvegfallal (ami valszeg játék közben éppúgy átlátszatlan az ő oldalukról, ahogy átlátszatlan volt előtte + a szünetben a nézők szemszögből). Csak épp olyan torz volt a hang, hogy Kulka, Bodrogi, Stohl kivételével szinte senkinek sem ismertem fel a hangját, lévén mikrofonból jön, nem a "szájukból", ez még akkor is necces, ha csak egyvalaki beszél, de az épp takarásban van, tehát nem látom, hogy mozog a szája. De ha ketten v többen beszélnek egyszerre vagy gyors egymásutánban (pl a színpad két, egymástól távoli részén, vagy éppenséggel nagyon közel állnak egymáshoz és van egy minimális takarás), akkor már kész, esélytelen. Nagyon sokszor a szavakat sem értettem, és nem csak én hajoltam a páromhoz rendszeresen, hogy "mit mondott?".* Ráadásul (gondolom pont azért, mert az üvegfal miatt a színészek nem érzékelik a közönséget, a reakcióikat, nem élik át, hogy egy poén vagy egy drámai hangsúly "ült-e") picit merev is volt a játék, ilyet eddig gyenge darabban, kezdő színészektől vagy kevés próba után láttam már, itt, ebben a szituban kellemetlen volt, szinte kínosan éreztem magam.
Egyébként semmi bajom sincs azzal, ha meglepő eszközöket, díszletet tolnak be elém, ha az hozzátesz vmit a darabhoz. A bezártság érzéséhez, ahhoz a tudáshoz, hogy "mi 12en addig innen ki nem megyünk, amíg vmilyen döntésre nem jutunk" stb néhány jó színész kell, nem egy üvegfal. Régen rossz, ha Szarvas József, Bodrogi, Kulka, és a többiek nem tudják bennem ezt az érzést tisztán színészi eszközökkel kialakítani. Nyilvánvalóan meg tudták volna tenni, Balikó Rendező Úr részéről súlyos bizalmatlanság a színészei felé, hogy nem hagyta ezt meg nekik, másfelől rettentő izzadtságszagú kínlódás, hogy egy patinás, "kész" darabnak vmi új színt adjon. Nehéz itt újítani, az adott figurák nagyon "készen vannak", azokon nyilván nem nagyon akart változtatni, vmit mégis szeretett volna, hát tessék. Színészileg gáz, technikailag katasztrófa.
(Egyébként tök vicces, nem vagyok rendező, és rendezői vénám sincs, de elkezdtem agyalni, hogy egy ilyen darabot hogyan rendeznék meg, ill hogyan "újítanék" rajta. És az jutott az eszembe, h én pl kipróbálnám kisebb térben játszatni. Rövidebb asztal, kisebb hely a székek között és mögött, kevesebb lehetőség arra, hogy elkerüljék az "esküdtek" a szem- (és egyéb-) kontaktust. De lehetne - bizonyos határokon belül - játszani vmelyik szereplő adottságaival is. A szövegét nem lehet átírni, így a véleménye, a viselkedése bizonyos mértékig adott, de pl képzeljük el a Kulka János által játszott esküdtet úgy, hogy dadog. Vagy a Stohl figuráját (ő sietne nagyon a meccsre) azzal bővítve, hogy látszik rajta, nem csak a meccs miatt rohanna úgy (nem féltem Stohlt, bele tudna tenni annyit, hogy - plusz mondatok, utalások nélkül - gyanakodni kezdenénk, randija van vagy vmi svindlis ügye, azért van annyira mehetnéke). Tudom, a plusz háttérinfók (Sinkónál a saját fia okozta lelki problémák, Szarvasnál az előítéletesség) már így is vannak dögivel - de az a filmben is megvan, le van játszva.
Mindenesetre most totál értetlen vagyok, nem értem, h Balikó egyáltalán miért rendezte meg ezt a darabot, ha ennyire nem akart vele semmit kezdeni (a szereplőkkel lényegében lefénymásoltatták a filmbeli karaktereket), amit meg kezdett, az agyoncsapta az élvezhetőséget.
*a többiek is hajoltak, de szerencsére nem az én páromhoz :-)
Azóta láttam én is kétszer a Kaméleont, és hát Kulka a legjobb. Lehet, hogy ez a 13 éves Szomszédokban való szereplésnek köszönhető, bár szerintem abban sosem volt ilyen kifinomult.
"És nem lehet elmenni Kulka János mellett sem, aki a sajtótájékoztatón elmondta, nagyon örült, hogy végre nem egy tiszteletre méltó szerepbe, hanem egy gonosz ortopédsebész bőrébe kellett bújnia. " <br>Innen=http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=156266
Igen, egy meleg ortopédsebészt alakít, mellesleg zseniálisan. Akárhány kritkát olvastam, abban mindenki egyetértett, hogy Kulka nagyot alakít. És mivel láttam a filmet, ezt én is csak alátámasztani tudom.
Én is. És nem csak színházban. Alig várom, hogy lássam a Kaméleonban. Azt olvatam, hogy egy meleg orvost játszik, és hogy szerette a szerepét. Amúgy nagyon jó arc.
NAgyon jó kis beszélgetés volt Jánossal ma, csomó dolgot mesélt, amit nem tudtam róla, kedves volt és közvetlen, mi is beszéltünk vele a progi előtt és után is. Szegény amikor mondta, hogy hallgassam meg a súgót ahelyett, hoyg azt mondtam volna, hogy na igen, az milyen jó, helyette közöltem, hogy ja, azt ismerem, valami mást mondjon. :) NAgyon kedves ember, és jó színész, szeretem.
Hétfőn a Gyermekétkeztetési Alapítvány rendezvénye keretében Jani a Kamrában volt. Nagyon aranyos és közvetlen volt, beszéltünk is, fotózkodtunk is. Barátságos ember, nagyon szeretem. Isteni a 12 dühös emberben, nagyszerű a címzett ismeretlenben, imádom a hangoskönyveit, a 6 7 6 táncban meg egyszerűen... hogy mondjam?? SZóval aki szereti, annak üzenem, hogy hétfőn lemaradt, de rá lehet keresni a neten nyúlfarknyi videócskára a nevével és az aktív szóval, ugyanis abban volt.
Augusztus 24-én, vasárnap délután öt órától Színészklub című műsorunkban Csáki Judit vendége Kulka János színművész lesz az Alexandra Könyvesház Pódiumán (1055 Bp., Nyugati tér 7.). A beszélgetésre minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!
Kérem tájékoztasson arról, hogy mennyi pénztől esne el, ha nem Ön szinkronizálná Dr. House-t a következő részekben. Nem vagyok túl gazdag, de ha kell, hitelt is hajlandó vagyok felvenni annak érdekében, hogy végre egy érthetően beszélő színész adja a hangját a legjobb sorozathoz.
Kérem írjon e-mailt a nickemhez tartozó címre. Köszönöm.
Sajnálom, hogy annyira kevés infó van a "hivatalos honlapján". Szerepei: pipa. Fotók: halvány pipa, nem szakadt bele a melóba, aki összeállította (egyetlen mentség, ha saját maga állította össze: akkor értem. Ha viszont vki ezt pénzért csinálta, akkor ezúton kérem kidobni. Összeállítom én ingyen, élvezetből :-) ) Kapcsolat: khm, khm. Se fórum, se vendégszoba, se semmi, hogy néhány odavetődő, szánandó kis rajongó írhasson vmit. Kritikák nincsenek fent a darabjairól. Vmi kötelezően letudandó ügynek tűnik ez a honlap, pedig többet érdemelne. (hüp)
Ja, a 676tánchoz még annyit: ritkán élem meg azt, hogy a színészek az első másodperctől, sőt, leheletnyivel az első mp előtt már benne vannak a szerepben, számomra is átélhetően. Ha látok egy darabot, általában szükségem van pár percre, amíg "elhiszem neki", hogy ő az, aki, úgy beszél, ahogy, úgy mozog, ahogy... Ezt a pár percet különösebb gond nélkül elfogadom, többnyire úgy kezelem, mint a saját asszimilációs vagy akkomodációs folyamatomat, lassú vagyok, felfogásilag átélésileg tudomisén. De aztán néha belezuhanok egy-egy olyan élménybe, amikor ez nincs, kimarad, a színész még szinte levegőt sem vett, máris benne vagyok az élményben, az orrom se látszik ki belőle. Itt, most KJ megtette ezt nekem vagy bennem, azonnal, Vári Éva 2 és fél másodperc csúszással, de nem többel.
Ezúton köszönet, hatalmas köszönet Kulka Jánosnak.
Tegnap láttam a 676tánc-ot a Tháliában :-) (végrevégrevégre) Olyan jó lenne vmi igazán értő jellegű, színvonalasan megfogalmazott, húdeokos kritikát iderittyenteni, de a világon semmi nem jut az eszembe abból, ami a színhából való kilépéstől mostanáig a fejemben kóborolt. Egyébiránt nagyon jó volt, ajánlom mindenkinek - asszem most ennyi az az okosság, ami tellik tőlem.
Most megy a Kossuth-rádióban esténként egy folytatásos felolvasás egy John Lukacs-könyvbõl, és K.J. olvassa fel. Nagyon kellemes orgánumával remekül tud hangulatot festeni. Szívesen hallgatom.
A Kossuthon van esténként.
Egy eredendõbünös vallomásai. --Ez a címe.
A Rádió-Hangtárban elölrõl meg lehet hallgatni most még.
Sziasztok, véletlenül nem vette fel valaki anno 1993-94 környékén a Kaposvári Csíky Gergely Színház Csárdáskirálynőjét? A tévé leadta - én is csak így láttam, véletlenül fel is vettük, de rettenetes minőségben, már nincs is meg a kazetta.
Na ez az a pillanat, amikor abbahagyom a tévénézést. Mikor bejönnek anyáék, és megzavarják az élvezetet...
Miért van az, hogy ennyire döglök az öregektől? Eszméletlen jó pasas ez a Kulka! Már gyerekkoromban is szerelmes voltam bele a Szomszédokban, de most meg táncol! Istenem!