Keresés

Részletes keresés

Medve85 Creative Commons License 4 napja 0 0 77007

Nem tudom más gyártóknál ilyen esetben ez hogyan zajlik, de a megnyugtató megoldás szerintem is a az érintett széria visszahívása lenne. A gépet a tavasszal vettem, 3 év garival, úgyhogy cserélgethetik még egy darabig, csak ez senkinek sem jó. A szervíznek is egy nyűg, meg a tulajdonos is idegállapotba kerül, ha pár havonta a szervizbe kell futkozni, mert előbb-utóbb valószínűleg el fog törni. Mint a példám is mutatja, pár tank után már kitörött egy kis darab, pedig tényleg nem nyektettem...

Előzmény: ötbites stihles ziles (77005)
kavicsos1964 Creative Commons License 4 napja 0 0 77006

Láttam én is a filmet azon csak az öntési ,vagy préselési hibák voltak !

Előzmény: ötbites stihles ziles (77005)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 4 napja 0 3 77005

Valószínüleg kijött egy nagyobb széria,gyárilag hibás alkatrésszel-aztán a gyár észlelte,lehet,hogy a későbbi szériákon már javitotta-de mindenesetre ugy van vele-ha valakinél baj van ezzel a cuccal,és garanciális még a gép,akkor esetleg kicserélik neki-ha meg nem garis már,akkor meg ugy járt..

Tehát nem visszahivás,x gépszámtól y gépszámig,és gari időtől függetlenűl csere..hanem a reklámemberükkel magyaráztatják a dolgot..meg egy uj házat nyektetnek..miért nem kérnek be egy törött házat,és azt próbálják tovább tördelni..

Tipikus modern hozzáállás..

Szerintem..

Előzmény: Medve85 (77003)
kavicsos1964 Creative Commons License 4 napja 0 0 77004

Hát ez az a drága eszköz se mentes a hibáktól ! 

Előzmény: Medve85 (77003)
Medve85 Creative Commons License 4 napja 0 0 77003

Mivel a gyártó álláspontja az, hogy ez csak felületi repedés, a működést nem befolyásolja, így csak akkor cserélik, ha tényleg eltörik. Meg gondolom legyártottak ebből a hibás szériából több ezer darabot, kidobni meg nyilván nem akarják. Aztán idővel biztosan lesz majd javított széria,addig meg cserélgetni jó lesz a repedt is. Mindenesetre nagyon bosszantó a dolog, mert egy majd 300 ezres, profi kaszáról beszélünk...

Előzmény: kavicsos1964 (77002)
kavicsos1964 Creative Commons License 4 napja 0 0 77002

Akkor az úgy katasztrófa megint . Hát hogyan lehet beszerelni egy repedt új alkatrészt !!!

Előzmény: Medve85 (77001)
Medve85 Creative Commons License 4 napja 0 0 77001

Szia! Ez nem csak felületi repedés. Korâbban írtam itt a fórumon, hogy az én 540-esem akasztója is repedt. Nos nekem abból a végére már ki is törött egy kis darab. Több hónap után szeptemberben végre kicserélték, de a csere darab is el van repedve... Ahogy a videóban is elhangzik, a gyártó szerint jól van az úgy, nem fog eltörni, ha mégis,akkor megint kicserélik...

Előzmény: AttiLaci (76994)
AttiLaci Creative Commons License 5 napja 0 0 77000

Ez oli 441 sparta,vagyis ez évi új gép. Az eredeti terelőtől még a fejem tetehe is füves volt. Ami most rajta van,egy olcsó piacos,de nagyob terelő......

Előzmény: skt15 (76997)
AttiLaci Creative Commons License 5 napja 0 0 76999

Az elhagyott,vagy mögöttes felületet figyeltem első időben,de ez elenyésző ,az ember könnyen igazodik a vágási sebességhez,oldal mozgáshoz......

Előzmény: skt15 (76997)
AttiLaci Creative Commons License 5 napja 0 0 76998

A vágás kör felső része látható a vágott felületből,pici hozzászokást igényel.

A középső fotó sikjait figyeld. Esetleg lehet emelni picit a pótvédőn,de én nagyon megszerettem,igy ahogy a fotókon látható.......

Előzmény: AttiLaci (76996)
skt15 Creative Commons License 5 napja 0 0 76997

Nem takarja a munkaterületet?

 

Előzmény: AttiLaci (76996)
AttiLaci Creative Commons License 5 napja 0 0 76996

Egy fél vödörtetőt fogattam fel.

A kosz 80%- át megfogja.

Nem használok félálarcot,csak napszemüveget.

A bakancsom,és a nadrágom,kb 30cm- e lesz minimálisan koszos.

Eredeti terelő esetén,még a kormány is mosást igényelt,jelenleg a szöghajtástól,kb 80cm- ert mosok,de a lerakódás is jóval kevesebb a csövönn.

Előzmény: skt15 (76995)
skt15 Creative Commons License 5 napja 0 0 76995

A felverődő "kosz" ellen mit használtok ami könnyen takarítható, lemosható?

Komplett nadrág, vagy van valami egyéb ötlet?

AttiLaci Creative Commons License 2025.10.23 0 0 76994

Lehet,hogy csak a horgany repedt meg,a film végén,meg a műanyag bevonat.

Egyébként létezik repedésvizsgáló spray. Ez kimutatná a hibát,és feszegetni sem kéne........

Én a 441 spartára raktam egy laposvas toldást. Ez kb 8cm- el előréb hozza a gépet,vagyis ennyivel növeltem a damilfej ivét. Ez esetben az eredeti fém mégnagyob feszitőerőt kaphat,Repedés nem látható.

Előzmény: Mnagy (76993)
Mnagy Creative Commons License 2025.10.22 0 0 76993
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.29 0 0 76992

Ha berakja a kipufogót akkor az az olaj nem is jó ! A simson is elrakta egyszer de aztán soha többé ! Benzint és olajat cseréltem és a hiba megszünt .

Előzmény: Mnagy (76990)
Mnagy Creative Commons License 2025.09.29 0 0 76991

Fékszintetikus= Félszintetikus 

Előzmény: Mnagy (76990)
Mnagy Creative Commons License 2025.09.29 0 0 76990

2019 ben vettem újan az Ms231 és Fs 235 gépeket, azóta Hp ultrát és Liqui Moly stabilizálót használok a többi gépembe is 1/50 keverve. Nem tudom mi van belül, indulnak dolgoznak normálisan. Sok éve egy kis platós piaggió apéval jártam melózni, napi 50 Km több évig. Fékszintetikus olajat használtam sokat ment 40 Km/h volt a vége ezért mindig pörgött rendesen. Évente kellett henger dugó szettet cserélnem, mert a kipufogó nyílásba berakódott koksz végig szántotta a hengert dugót, másnak nem lett baja. Mindenkinek megvan a bevált keveréke ahogy hallom olvasom, nem vagyok nagy fogyasztó ezért nekem belefér egy két ampulla ultra.
Az idén tudtam futárral hozatni Motomixet, igy nyugodtabban pihentetem a gépeket hosszabb ideig. Próbáltad használtad már, van véleményed?

Előzmény: ötbites stihles ziles (76988)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.29 0 0 76989

Én jelenleg is a ReCord olaját használom mindenféle gépbe ,szedtem is már szét motort ami ezzel az olajjal ment évekete ahusi 343R már nem mai darab és amikor a hengert lehúztam és belenéztem a főtengely házba szinte azt hittem vizes a belselye olyan mennyiségű olaj borított mindent a belselyében . Szó szerint olajfilm borított mindent pedig én csak 1:50 ben keverem . De az is biztos hogy én a Spurit is használom már legalább 20 éve biztos, a piros színűt és eddig az én véleményem szerint hosszú távon jót tesz  a motor belsőnek . 100-as benzin jelenleg a Shellé az ugyanis csak 5%os etanolos a keverékre jobban reagál szép lesz a színe a bekevert benzinnek ,a molosé 10%-os de abban azt mondja a gyerek nem etanol van, hanem annak valami származéka de a bekevert benzin ocsmány színű lesz és zavaros is nem tetszett . A motor belsők nem kokszosak a kipufogó száraz és olyan szürkeféle nem fekete ,vagy barnára kiégett ,gépenként változó . Az is fontos szerintem a karburátor hogyan van belőve ,nemrég volt itt a szomszéd 135 husija olyan füsttel ment két napig tüsszögtem utánna pedig csak 3 rönk fát vágtam el vele, visszább kellett venni a benzinéből annyit kapott ,úgy már egész normális lett !

Előzmény: ötbites stihles ziles (76988)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2025.09.28 0 1 76988

Elméletileg jobb-de nem normális használat miatt ettől is képes baj lenni-tehát ez sem csodaszer..

Pirosnál vastag,puha,fekete felkormolódás-viszonylag könnyű eltávolitani..

Félszintetikus zöldnél világosabb barna,de kerámia szerűen kemény,nehezebben eltávolitható korom réteg..

Egy biztos-annyi megkékűlt fötengelyt,mióta az uj olajokat használják-nem csak stihlest-azelőtt nem láttam..

Irtam ezt már régebben,de nem nagyon reagáltak rá az olajokhoz értő kollégák..egyértelműen jobbnak tartott olajoknál miért van ez igy..

Előzmény: kormos* (76987)
kormos* Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76987

Tehát, akkor lehet jobb a félszintetikus 2T?

Előzmény: ötbites stihles ziles (76983)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76986

A Vízügynek volt 450se itt meg a 62cm3 láncfűrész ,egyik sem volt hosszú életű a láncos két éves korában kifeküdt a korom hazavágta és az biztos hogy piros olajjal ment a vízügy azt adta hozzá . A 450 is volt itt mert nem lehetett leket verni bele a kipufogó szkrafogóján nem ment át már semmi sem ,még jó hogy nem indult ,kidobtam belőle ,kiszórtam a retket a dobból és ment aztán ,de hogy meddig nem tudom többet nem láttam a gépet . Ennyi tapasztalatom van a piros sthil oljjal . Az első kis Sthil kaszám piros olajjal ment megette a korom a motorját . A másodiknál már nem mertem használni a drágább olyan barna Sthil olajat használtam az jobban bírta de nem vártam meg a végét a gépnek még időben eladtam ,azóta nem volt Sthilem a tapasztalatok nem voltak jók velük . De az is lehet csak a gazda hibái voltak a meghibásodások . A nagy Shil láncfűrésznek a visszahulló leváló kokszdarab jelentette a végét ! 

Előzmény: ötbites stihles ziles (76983)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76985

Nem tudom, a kis Solo még mindig megy pedig már 25 éves biztos van és még nem volt a motorhoz sem és a karburátorhoz sem nyúlva .

Előzmény: kormos* (76982)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76984

Dehogynem szerintem akkoriban én a Husiét az XP-t használtam !

Előzmény: kormos* (76981)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2025.09.28 0 1 76983

A két mix motorok bevezetése előtt azt sem tudták,hogy van másik olaj-időben ez pl az FS-400-450-480 ,kifuttatása idejében lehetett.Azok a motorok simán birták a piros olajjal is-normális használat esetén.Nagy gázkar állás,kis fordulat-nagy terhelés esetén hajlamos volt a piros olaj kormolódni-és ebből jövö egyéb hibákat okozni.Ám normális viszonyok között  kizárt,hogy a régebbi gépeknek baja lenne a piros olajtól...

Nálad mi volt..én nem tudhatom.

Sőt,hogy fokozzam a dolgot-piros olajnál jóval ritkábbak voltak a fötengely közép,fötengely csapágyak sérülései-még,ha a nevezett gépeket pirosnál jobb olajjal hajtják,sokszor van a bekékűlt hajtókar szem,meg csapágy hiba-talán a vastagabb piros  olaj jobb volt a csapágyazásnak..

Rossz gazdánál egyébként a "sztárolt"olajok is okoznak felkormolódást-és ebből eredő hibát-tehát nem igaz,hogy az a "csúcs"olaj hibamentes üzemet garantál..korom nélkűl-max a laborban..

Szerintem..

Nyolcvanas mennyit pörög-nem tudom szám szerint,de kicsi és pörgős motor-a váltótipus FS-70-ami ugye "zöld"olajat kiván-az nem pörög annyit..azért ez is mond valamit,nem..?

Előzmény: kavicsos1964 (76979)
kormos* Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76982

Inkább az lehet a kérdés, hogy a Stihl mióta használ nicasil hengert. Lehet, hogy ez a keménykrómozott hengernek jobb a szintetikus vagy félszintetikus.

 

Előzmény: kavicsos1964 (76979)
kormos* Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76981

2000-ben még nem volt félszintetikus olaj sem.

 

Előzmény: kormos* (76980)
kormos* Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76980

FS 80-as az régi gép, 2000-ben vettem.

Előzmény: kavicsos1964 (76979)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.09.28 0 0 76979

Kizártnak tartom ,nekem két kis sthil kaszát vágott agyon a piros olajuk két év után kuka volt mindkettő . A piros olajok a régi gépekhez valók amik alacsonyan fordultak ,nem pedig a 12000 fordulatokhoz . Bár nem tudom a 80-as mennyit forog kaszálás közben . 

Előzmény: kormos* (76978)
kormos* Creative Commons License 2025.09.27 0 0 76978

A régi FS 80-ast 15 éven keresztül használta piros stihl olajjal. (évente kb. 50 liter keverék fogyott el)

A dugattyún szinte még karcolás sincs.

Előzmény: draco31 (76973)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!