Keresés

Részletes keresés

masterflash Creative Commons License 26 órája 0 0 5215

És milyen hőfokút kell venni a védőből? 55, 60,65 C?

 

A kazánomon van 2"os víz csatlakozás, ez azárt van, hogy gravitációs üzemben legyen megfelelő keresztmetszet?

A szivattyú belső átmérője 20mm, egyszerűen szűkítsem le a legnagyobb csatlakozási méretre?

1" a szivattyú ig és utána 30-as ötrétegűvel tovább?

kiggyo Creative Commons License 2 napja 0 0 5214

Ha a kazán belseje 60 fok alatt van, kicsapódik az égéstermékből a víz és kártányosodik. Erre valók ezek a szelepek hogy e fölött járjon. 

Nekem nagy pufferem van, úgy oldom meg hogy 55-60 fok alatt begyújtok már.

Előzmény: masterflash (5213)
masterflash Creative Commons License 2 napja 0 0 5213

Van értelme ennek öv kazán esetén? Nem hiszem, hogy a kátrányos párától lyukad majd ki.

A régi kazánnál azt tapasztaltam, hogy inkább a kevés levegő és a nedves fa csinálja a kátrányt. Ha megfelelő az égés és száraz a fa, akkor nincs sok kátrány és ami van, az inkább a kazán után. Idényenként három , négy alkalommal kitakarítva drótkefével, szerintem nem akkora probléma ez, vagy tévedek? Nem túl olcsóak ezek a szelepek, és inkább az áramszünettől megszaladó kazán izgaz jobban. Arra csinálnék első körben beruházást, aztán esetleg berakok egy ilyen védő szelepet is, ha meggyőznek az értékelhető hasznosságáról.

 

Nem tudom, hogy honnan vettem, hogy a hősokktól védi a kazánt, lehet álmodtam! :)

 

Előzmény: nihill01 (5212)
nihill01 Creative Commons License 3 napja 0 0 5212

Nem repedéstől véd a kazánvédő, hanem a kátrányosodástól, és ezáltal is az alacsonyabb hatékonyságtól.

Előzmény: masterflash (5209)
halaloszto Creative Commons License 3 napja 0 0 5211

egyrészt régen 80 fokos vízzel fűtöttek egyfolytában, mert szigeteletlen b30ból volt a fal gerébtokos ablakkal és szigeteletlen aljzattal, sziteteletlen padlásfödémmel.

 

másrészt kátrányosodtak is a kazánok rendesen.

 

Vajk

Előzmény: masterflash (5209)
zsigusz83 Creative Commons License 3 napja 0 0 5210

Én vettem egy komolyabb vízlágyítót, így én azzal töltöm majd fel a rendszert. Én úgy tudom, hogy a lágy víz jobb minden téren ide is, így az esővíz lenne a tuti, de ha van vízlágyító akkor az is teljesen megfelelő.

Én olyan vegyest vettem (Hajdú HVK20) aminek van gyári beépített hűtőköre, de még így is kap szivattyút. Nálunk 3 szivattyú lesz (1 puffertölés, 1 padlókörök, 1 mennyezet fűtés), amiből 80%-ban csak 1 fog menni, így kap majd egy UPS-t ami elviszi (akár mindhármat) áramszünet esetén is.

Előzmény: masterflash (5207)
masterflash Creative Commons License 3 napja 0 0 5209

Régen mi volt, repedtek a kazánok? Nem láttam még sehol ilyen szelepet beépítve, és nem is hallottam, hogy ez bárhol probléma lett volna.

Nem azt mondom, hogy felesleges, de jell emző az elrepedő kazán?

Az előző kazánom egy viadrus u22 volt, akkor még nem is hallottam erről a szelepről, és az a kazán néha rendesen meg is volt hajtva, de nem volt probléma vele! Nem csak marketing ez?

 

Előzmény: nihill01 (5208)
nihill01 Creative Commons License 3 napja 0 0 5208

Igen így nincs hőcserélő, nem tudom mennyire lehet gond belőle vegyes kazánnál, a puffer azért tudja ülepíteni a dolgokat.

A hőleadó oldalra mindenképp kell egy szivattyú, de a kazán oldalra is a kazánvédő szelep miatt, ahogy írtad is.

Előzmény: masterflash (5204)
masterflash Creative Commons License 3 napja 0 0 5207

A tendszerbe melyik a jobb, a lágy vagy a kemény víz? Korróziós képessége melyiknak nagyobb, s csap vagy az eső víznek?

Amin még én elgomdolkoztam, hogy a kazánkört éremes lehet gravitációsra csinálni?

Egy szivattyú spórolás, cserébe nem tudom, hogy a kazánvédő szeleppel mi legyen, és milyen lesz a hatásfok?

 

Előzmény: zsigusz83 (5206)
zsigusz83 Creative Commons License 4 napja 0 0 5206

Azért szeretnék nyitott rendszert a pufi-kazán körre, mert egy ~60l-es zárt tágulási nem kicsi és szerintem nagyobb hibaforrás, mint a nyitott rendszer.

 

A nyitotthoz a tartály lehet bármi és lehet a padláson is akár, de egy WC tartály is ami magától utántölt, ebbe régen olajat öntöttek, így egy filmréteget képzett a víz tetején és nehezítette a korróziót + a "kenés" a fém részeknek sem árt :)

Előzmény: masterflash (5205)
masterflash Creative Commons License 4 napja 0 0 5205

Köszi az infókat!

Csak egy kör ment át az osztókban, azt hittem, hogy kevés a szivattyúm 25/40gf.

Aztán megnéztem egy rotacsövet, és a belsejét megnézve jöttem rá, hogy azokat is ki kell kicsit tekerni az osztóból, különben lezárnak.

Miért akarsz nyitott puffert a kazánhoz?

Kedvezőbb egy zárt rendszer, nem?

Én is gondolkozom valamilyen nyitott megoldáson, mert azt házilag műanyag tartállyal is meg lehet oldani, töredék árból, csak a hátrányokat mérlegelem még!

Előzmény: zsigusz83 (5203)
masterflash Creative Commons License 6 napja 0 0 5204

Ebben a megoldásban nincs hőcserélö a rendszerben? Ajánlott hőcserélőt tenni a kazán és a fűtési körök közé?

Ha nem teszek, akkor egy szvattyúval is meg lehet oldani, vagy nem lesz jó, úgy?

Hőcserélő és két szivattyú esetén nem kerül a szennyeződés a műanyag csöves részbe, a kazán leállása után nem hűti a vizet, viszont drágább. Egy kör esetén nem kerül annyiba a rendszer, biszont ezek a problémák adódnak.

Vagy nem jól gondolom?

Előzmény: nihill01 (5202)
zsigusz83 Creative Commons License 6 napja 0 0 5203

Szia!

 

Nálunk is hasonló a szitu. 9 kör padló + 7 kör mennyezet fűtés/hűtés. A kazán és az osztók ~10m-re vannak egymástól, oda 32-es csövön megy a víz presses idomokkal. A gépészem szerint (szerintem is) minél vastagabb annál jobb ide (öntöző rendszerrel én is tapasztaltam ezt a gyakorlatban).

 

Nálunk 20 kW-os vegyes és egy 2 hőcserélős 500-as pufi van. A kazán és a pufi nyitott lesz a vizet hőcserélőn keresztül veszem ki a pufiból, mert az zárt rendszer lesz, de így is kell az ESBE szelep. Én Wilo szivattyúkat veszek (Yonos Pico vagy Stratos Pico), mert az van helyben (de a Grundfos is profi) a legkissebb is többet tud mint kéne. A szivattyúteljesítmény ki lehet számolni, de ezek már elég sokat tudnak: Wilo Yonos PICO 25/1-4 180 vagy Wilo Stratos PICO 25/1-4 180 vagy a Grundfos ALPHA1 L 25-40 180

Előzmény: masterflash (5197)
nihill01 Creative Commons License 6 napja 0 0 5202

A pufferben betárolod a kazán hőjét, a hőleadó oldalon pedig a visszatérőt hozzákevered az előremenőhöz pl. egy ESBE VTA 372 szeleppel (teljesen automata, termosztatikus, vezérelni nem kell), és ezzel meg van oldva a forró puffer mellett is langyos padlófűtés.

Előzmény: masterflash (5201)
masterflash Creative Commons License 6 napja 0 0 5201

Az nem teljesen világos, hogy a puffer, hogyan tud ilyen rendszerben dolgozni?

Gondolom, alapból a pufferben van hőcserélő!?

A szelep hol kell, hogy legyen, és mit vezérel?

 

Előzmény: nihill01 (5200)
nihill01 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 5200

Igen azért kérdeztem, hogy mi lesz még a kazán és az osztó között.

Ha egy puffer, akkor viszont nem feltétlen kell hőcserélő, elég egy ESBE szelep is.

Előzmény: masterflash (5199)
masterflash Creative Commons License 2018.12.02 0 0 5199

Egyenlőre még nem megy sehogy sem, puffert majd rakok be, nem akarom tönkretenni a csövezést egy megszaladás után.

Vagy a hőcserélő miatt kérdezed?

Most kezdem még csak összerakni a dolgokat, minden szakmai tipp érdekel, hogy mire figyeljek.

Egy 40kW-os vegyes kazán van, meg a becsövezett helységek az osztóba bekötve, most akarom összehozni a többit.

Előzmény: nihill01 (5198)
nihill01 Creative Commons License 2018.12.02 0 0 5198

Nálam 26-os ötrétegű megy az osztóba, 1'' kulcsos idomokkal. A következő méret a 32-es, ahhoz is láttam már kulcsos idomokat de nagyon ritka.

Illetve 12 körös osztót visz egy Grundfos alpha2 L 25-40 szivattyú.

Írod hogy vegyes kazán, osztó, fal/padló fűtés... ez azt jelenti hogy direktbe megy a a padló/falba a vegyes kazán vize???

Előzmény: masterflash (5197)
masterflash Creative Commons License 2018.12.02 0 0 5197

Sziasztok!

 

Vegyestüzelésű kazántól milyen csővel tudok elmenni az ösztó-gyűjtőig (1"-os csatlakozása van)?

A kazánon 2"-os csatlakozások vannak, 9 kör van az ösztó-gyűjtőn, két padló a többi fal fűtés, 18/10 kisosztós műanyag rendszerrel. Jó lenne, ha meg tudnám nagyobb beruházás nélkül szerelni, esetleg kölcsönözhető szerszámmal.

5 rétegűt használok, de ebből nem találtam nagyobb átmérőt, ami nem szűkíti le a keresztmetszetet.

Létezik ezekhez ilyen 30 vagy 50mm-es átmérőben kulcsos idom?

 

Milyen szivattyút tegyek be, ami elbír ennek a keringetésével?

A padlófűtés 2 kör, 40nm és 15nm a falfűtések 7 kör, 10mm-es csövei körönként maximum 3x30m.

nihill01 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 5196

Nem a föld alatt van a hordó, hanem csak egy árnyékos helyre tettem le. Mivel kb 1 óra alatt úgyis kiürül, nincs nagyon ideje melegedni. Nem biztos hogy ez marad a végleges, próbaképp raktam össze, csak mivel jó lett, így maradt egész nyáron.

Előzmény: zsigusz83 (5195)
zsigusz83 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 5195

ÚÚÚÚ

 

Ez engem is érdekelne, mert nálunk is menyó fűtés/hűtés (is) lett, csak a hűtésen gondolkodom hogyan kellene megoldani (az 1millás vízhűtőt kihagynám ha lehet...)

 

Már kútfúráson gondolkodtam erre szigorítják azt is... Ásott kúttól meg félek (3 pici játszik majd az udvaron).

 

Ez a hordós dolog tetszik. Milyen mélyre tetted a hordót a talajszinttől?

Nálunk rendszerlemezes lett kialakítva aminek durván 5000 W a fűtési és 2200 W a hűtési teljesítménye.

Előzmény: nihill01 (5194)
nihill01 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5194

Egy 200l-es hordóba a kerti locsoló szivattyúval külön ágon (itt van egyedül vezérlés, ezt fogyás alapján újra tölti kb. óránként), innen tovább pedig egy sima fűtés szivattyúval a hőcserélőbe. Tehát a hőcserélő kútvíz oldala egy nyitott rendszer nekem, nyomás nélkül.

A számított hűtő teljesítmény kb. 1,4kw, lehet nem hangzik soknak, de mivel jól szigetelt a ház ez is elég volt, amúgy meg tudtam volna feljebb venni az áramlást ha kellett volna.

Előzmény: poli9n (5193)
poli9n Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5193

Értem és köszönöm a válaszod!

A hűtővizet a kútból milyen szivattyúval forgatod át?

Előzmény: nihill01 (5192)
nihill01 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5192

Ahogy írtam nekem nincs semmi termosztát vagy szenzor vagy vezérlés, a hőcserélőre raktam egy plusz csapot, és azzal lett beállítva az áramlás, hogy jó legyen a hőfok. Annyi a "vezérlés", hogy nagy melegben bekapcsoltam a szivattyút, és hűtött :) nem szakaszosan volt működtetve, hanem folyamatosan amíg 30+ fok volt. Persze lehet szenzorozni meg vezérelni a dolgokat, de ezek nélkül is simán tud működni ha úgy van megcsinálva.

Előzmény: poli9n (5191)
poli9n Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5191

Van valamennyire automatizálva a termosztátokról, mi indítja a keringető szivattyúkat? Nincs semmi harmatpont figyelőd?

Előzmény: nihill01 (5190)
nihill01 Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5190

Én a mennyezethűtésemnél úgy vágtam át a gordiuszi csomót, hogy egy hőcserélővel kb. 20-22c körüli vizet küldtem bele, arra meg nem kell semmi szenzor vagy vezérlés, lehet simán keringetni ahogy van.

Előzmény: poli9n (5189)
poli9n Creative Commons License 2018.11.21 0 0 5189

Falhűtés gépészet igényben kérek segítséget.

Milyen érzékelők, kapcsolók, vezérlés ajánlottak? Vannak esetleg képek valakinél működő rendszerről?

 

Köszönöm!

zsigusz83 Creative Commons License 2018.10.21 0 0 5188

Budapesten is átvehető és az M5 vonalán is, de a leírásban ott van, azért linkeltem. Én is Pest fölött vettem át tőlük.

Előzmény: T_H (5187)
T_H Creative Commons License 2018.10.20 0 0 5187

Szia,

 

Igen láttam őket, de Hódmezővásárhelyt távolinak találtam.
Ezért csak Szolnokig mentem :-)

Előzmény: zsigusz83 (5186)
zsigusz83 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 5186

Szia

 

Náluk próbáltad:

 

Geosmart Kft

Előzmény: T_H (5185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!