Hello! 1.6hdi motor inditásnál 3 hengeres kb 1 percig , fehéres füst jön picit...... késöbb megy minden henger, alapjáraton jó is ,nincs füst,
gázadásokra kéken füstöl jó keményen, tartod a fordulatot akkor nem....pár óra pihentetés után ,megint indít ,ugyanaz a fehéres füst ,picit... tehát nincs inditási kék füst ,szelepszár szimering kizárva? turbó vagy mitől lehet? porlasztóhibától füstölhet kéken?-az fekete tudtommal.. nem tudom mi lehet, viszonylag hirtelen jött ez elő!
valaki esetleg?? (porlasztó kifúj meg stb az kizárt,tiszta minden körülötte.volt is már ilyen gondja az javítva lett ,de akkor sem füstölt mikor kokszosra éget a porlasztó környéke )
Volt itt szó korábban a tud5 motorok tipushibajarol, hogy a hengerfej alól szokott szivárogni az olaj. Na most az 1.5d saxon lehet ez a helyzet. A vákuum szivattyún már cseréltem O gyűrűt,de alatta elég olajos. Ha nem onnan folyik még mindig, akkor valószínűleg a hd alól.
FeZ, mintha Te írtad volna, hogy milyen tömítést érdemes venni, amivel jó is lesz. Melyik lenne az?🙂
Illetve ezeknél elég csak tömítést cserélni ha nincs más tünet vagy egyéb mutatvány is szokott kelleni,pl hf , netán blokk sikolas stb. ?
Mondjuk annyira nincs kedvem meghengerfejezni, mert amúgy semmi baja...
Ha nem melegít elő az nem gond,de nyáron nem biztos hogy még melegíteni kellene a gázolajat. Bár lehet,eddig sem működött, illetve nem tudom,hogy termosztát nélkül hűt vagy fűt..🙂Úgy néz ki sikerült letomiteni a lenti megoldással, így nyertem időt másikat vadászni, meg normális o-gyurut venni. Lehet addig hozzá sem nyúlok, amíg így működik.
Nem túl fontos, az üzemanyag előmelegítésben segít kicsit, de szerintem észrevehetetlen, ha nem működik. Neked elég lenne akkor csak a ház, hogy az o-gyűrűt legyen mire rátenni és kész.
Ahogy írtam, más típusokban is található ilyen termosztátház. Legrosszabb esetben meg kell venni szűrőházzal együtt, mert nyilván ezt nem nagyon fogják kiszedni belőle, max. ha el van törve.
Köszi a választ! És kellemes ünnepeket! 🙂Sajnos nem élte túl a ki-beszerelest. Elkezdett már porladni a fehér műanyag. Sztem vastag volt az o- gyűrű amivel próbálkoztam és befelé paszirozaskor szetmallott. 🙂 próbálok képet csatolni,hogy oldottam meg hirtelen. Ezzel a megoldással csak a termosztát nélkül lehet összerakni. Mondjuk még nem próbáltam, szárad a ragasztó, amivel a csavart tomitettem. Azt mondod nem olyan fontos? Amúgy megmértem a termosztátot hidegen/melegen,1mm volt a különbség hosszban. 40-41mm. Nem sokat mozog vagy már nem jó nemtom.
Csak nem elhagytad belőle ? Amúgy nem túl fontos az oda, elvan nélküle is. Amúgy fogalmam sincsen, nem is biztos, hogy beszerezhető olyan külön, de pl. az 1,9-es, 2,1-es régebbi sima szívódiesel és turbódieselekben (mondjuk ZX, v. Evasion, stb.) levő műanyag szűrőházban úgy emlékszem ugyanolyan termosztát van, esetleg bontva egy olyanból kiveszed.
Sziasztok! Van egy c4-em 1.4 es 2005-ös autom. Előbb kidobta híbának a katalizátort most utánna hogy tömítést cseréltem a katalizátor elött most benzin levegő keverék nem megfelelő és a p0170 hibakodot irja ki. Mi a véleményetek érdemes -e kiherélni a katalizátort vagy utángyártottat vegyek bele vagy gyárit 6 számjegyért? Köszönöm a válaszaitokat
Sziasztok. Reggel mikor indítottam az autót( 1.6 HDi 2008)azt irta ki hogy: engine temperature is very high. Hőmérséklet szenzorra gyanakszok. Hol található? tudtok segíteni?