Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

shmarci Creative Commons License 1 napja 0 0 18038

Sziasztok!
A 18 éves Alfám padlólemezét szeretném rendbe tenni. Itt-ott hegesztve is lesz, de alapvetően a felületi rozsda a jelentős. Mivel a költségekkel nem szeretnék elszállni, ezért én arra gondoltam, hogy ledrótkorongozom alaposan, felérdesítem, majd kap egy híg és egy sűrűbb réteg piros Koralkyd 1k alapozót és végül rá a rücsi festék. Szerintetek jó ilyen célra a Koralkyd, vagy hasonló ár-értékben kapható már jobb anyag is? A Koralkyd nálam már bizonyított alkatrészek festésénél (rozsda nem üt ki és nagyon erős bevonatot képez, ellentétben a Trinát Fémfesték termékével, ami kenhető alapozó nélkül is, de nem egyszer jött ki alóla rozsda)
Köszönöm!

bádogember86 Creative Commons License 2 napja 0 0 18037

Szia!

 

Ha minőségi eredményt szeretnél (gondolom igen mert ha nem akkor csak kidobod a pénzed) akkor bizony le kell kapni a karosszériát, az alvázat szétszedni és homokszorni. Sajnos ha össze van szerelve sem lepucolni, sem lefesteni nem fogod tudni. Összeszerelve még homokszórni sem tudjátok normálisan a sok alkatrész miatt. A fékcsövek és egyéb szerelékek sem szeretik ha homokkal lövik őket... :) 

 

Ha van egy fémtiszta alapod akkor sok bevonat közül választhatsz, szinter, festék, rücsi+fedőfesték stb. 

Mondjuk ha házilag oldanád meg akkor 2k epoxy alapozó+fényezhető rücsi+fedőfesték (bázis+lakk, akril szín). Persze ha nem volt gyárilag rücsizve akkor azt kihagyhatod a sorból csak akkor jóval sérülékenyebb lesz a bevonat. 

Előzmény: VÉNYOLC (18036)
VÉNYOLC Creative Commons License 3 napja 0 0 18036

Sziasztok!

 

Alany egy közel 30 éves alvázas amerikai autó. A fenéklemez jó, de az alváz jó rozsdás.

Milyen eljárással lehet jól eltávolítani a rozsdát, úgy hogy a bódé nem lesz leemelve.

A homokszórás és a pneumatikus véső jött eddig szóba.

De mivel kenjük le utána az alvázat? Sajnos lesz olyan rész amihez nem lehet jól hozzáférni és rozsdás marad....

 

Köszönöm!

Megi papa Creative Commons License 5 napja 0 0 18035

Szevasz 

 

Kis ki igazítás

 

Ez a Fluid as.r:https://www.youtube.com/watch?v=rjpfdjzaxJc 

 

És ez a Nas:https://www.youtube.com/watch?v=NLz0Zcu8pzQ 

 

Abszolút nem hasonlitanak egymáshoz sem állagra sem hatásra.

Én nem leirás után linkelek hanem tapasztalat.

Mivel dolgoztam vele meg most is van nálam.

 

 

 Üdv Megi papa

Előzmény: kgdh3h (18034)
kgdh3h Creative Commons License 5 napja 0 0 18034

Szervusz!

 

bexxternek igaza volt, ahogy be is linkelte az angol nyelvű leírást, az AS-R az a NAS flakonos hajtógázas változata, amúgy megegyezik.

Kicsit drágább úgy a kiszerelése, úgyhogy sima NAS is elég szerintem az első rozsdapassziváló ködöléshez. :)

Üdv.:

   kgdh3h

Előzmény: Megi papa (17998)
becike111 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 18033

Üdv mindenkinek !

 

Egy kis segítség kellene. Az autóm lökhárítóján van egy 20cm hosszú és 1 cm széles sérülés ,ami a műanyagig felkarcolta a fényezést.

Itthon szeretném megcsinálni a festést de segítség kellene a a kemikáliák sorrendjében.

Én úgy gondolom,hogy a csiszolást követően hézagkitöltés(gitt) kellene,majd csiszolás és szórógitt ,majd csiszolás és  alapozás ,aztán színfelhordás többször(ködösítéssel) és lakk két rétegben (ködösítéssel).Polírozás....

Kérlek benneteket ,erősítsetek meg a gondolatmenetemben,vagy adjatok tanácsot a helyes sorrendet illetően.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.

fhusimiki Creative Commons License 2018.09.10 0 0 18032

Atti, Stetten köszönöm a tanácsokat.Ha nem sikerül jó állapotú bontottat szereznem csak akkor állnék neki a fényezésnek, bár nem értek hozzá (a youtubon már néztem néhány "oktatóvideót", melyek azért adtak némi segítséget).Sajnos ebben a nyomorult városban nincs autófényező, akivel lefújathatnám a lökhárítót.

feketefelhoo Creative Commons License 2018.09.10 0 0 18031

Akkor ez is tárgyalási alap lesz :)

Előzmény: Steven 68 (18029)
Stetten Creative Commons License 2018.09.10 0 0 18030

Pontosan.

Előzmény: Steven 68 (18029)
Steven 68 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 18029

A gány munka okozza az ilyen repedezést !

Előzmény: feketefelhoo (18020)
Atti6909 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 18028

Lehet az alapozó nem bírja a használt kittet,esetleg a kitt nem jó minőségű. Javításnál fémtisztára a felületet,és új rendszert felépíteni.

Előzmény: feketefelhoo (18020)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18027

Az is okozza,ha nincs a gitt alatt megcsiszolva a felűlet.Nem feltétlenül van rohadás alatta.A képeken nem is látszik rozsda, szerintem csak aládolgozási probléma.A teljes lecsiszolás, újból felépítés jó megoldás,de azért lehet meglepi is

Előzmény: feketefelhoo (18025)
mykeman72 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18026

Elfedheti ,és nem is szükségszerűen kell,hogy észrevehető legyen. Ezért kell az egész bevonatot letúrni ,hogy lássa az ember,hogy milyen alappal kell tovább dolgozzon.. Amúgy a korróziónak könnyen felismerhető jelei vannak. Elsősorban a hólyagosodás.

Előzmény: feketefelhoo (18025)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18025

Úgy értettem, hogy ilyen vastag kittréteg elfedheti-e a rozsdát ? Tudtommal a rozsda ledobja (ledobná) magáról a festéket és kipúposodna, de ilyet sehol sem láttam rajta.

 

Amúgy a cél a fémtisztára csiszolás, és újra fényezés lenne, de azért tájékozódóm mielőtt belevágok.

 

Nem röhög : 0,4 - 2 milliméter  közötti rétegvastagságokat mértem rajta :)

 

 

Előzmény: mykeman72 (18024)
mykeman72 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18024

Nem feltétlen. Ha nem csupasz fémre kitteltek hanem meglévő bevonatra akkor nem szükséges rozsda jelenléte  az ilyen problémához!! Javításnál ilyen esetben mindíg szükséges a teljes bevonat eltávolítás !!!

Előzmény: feketefelhoo (18023)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18023

Sejtettem :)

 

És ennyi kittréteg alatt lehet rozsda vagy az már kibuggyant volna ?  ~5-6 éve áll így az autó a szabad ég alatt.

Mafia05 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18022

Az üveg alatti résznél az alap sem tűnik jónak a gitteléshez.

Előzmény: feketefelhoo (18020)
mykeman72 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18021

Az indokolatlanul sok kittréteg!!!! A hőmérséklet különbség és az alakváltozást nehezen viselő kittréteg egyenes következménye ennek a jelenségnek. 

Előzmény: feketefelhoo (18020)
feketefelhoo Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18020

Üdv

 

Mi okozhatja az ilyen jellegű repedezést ? Nem mostanában készült a fényezés.

 

 

Stetten Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18019

Ahogy korábban írtam, könnyebb az egészet telibe fényezni. Ha néhány helyen felpattogott a lakk, sanszos hogy újabb helyeken is meg fog történni.

Lecsiszolnám az egészet, alapozó, füller, csiszolás vizes papírral, bázislakk, és védölakk.

Ha csak a hibás részeket akarod javítani (spot javítás) össze kell tudni dolgozni a régi felületet az új lakkozással, nagyon kell passzolnia a javítószínnek, stb...

 

Nem muszáj tökéletesen lecsiszoni a bázislakkot. Az a lényeg, hogy a felület legyen "stabil". Felhólyagosodott, lepattogott részek ne legyenek.

Előzmény: fhusimiki (18017)
Atti6909 Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18018

Ha műanyagig csiszolod akkor igen. Utána füller,bázis,lakk.

Előzmény: fhusimiki (18017)
fhusimiki Creative Commons License 2018.09.09 0 0 18017

Szia!

Köszönöm a választ.Ha lecsiszolom a bázist is, akkor szükséges a műanyag alapozó, vagy simán mehet rá a festék, majd a lakk?

Előzmény: Stetten (18016)
Stetten Creative Commons License 2018.09.08 0 1 18016

Szia!

 

Nem könnyü ezt így megoldani, mert ahol már le van pattogva a védöréteg, ott a színt fogod lecsiszolni. Egyszerübb lecsiszolni rendesen, egy új bázislakk réteget + lakkréteget felvinni.

Előzmény: fhusimiki (18014)
Stetten Creative Commons License 2018.09.08 0 0 18015

Ha sima fehérre akarod fújni, nem kell feltétlenül lakkozni. Lehet kapni 2K-s fehér festéket, ami megfelelöen kikeményedik (így oldószer és karcálló) ezért nem kell felüllakkozni. Én ebben az esetben ezt a megoldást választanám.

 

Ha viszont lefújod 1K-s fehér festékkel, és nem teszel rá 2K-s védölakkréteget, csak addig fog tartani a szépsége amíg kigurulsz vele az utcára.

 

Szóval pisztollyal 2K-s fehér festék, vagy 1K-s fehér+2K-s szintelen lakk. Az 1,4-es düznivel tudod fújni a fehéret is, meg a színtelen lakkot is. Gyakorolhatsz eleget ;-)

Előzmény: meatloaf1991 (18011)
fhusimiki Creative Commons License 2018.09.08 0 1 18014

Sziasztok!

Ezüstmetál színű lökhárítón sok helyen lepattogzott a lakk.Ilyen esetben elég csak a lakkozást lecsiszolni a bázisig és újra lakkozni az egészet? A csiszolást hányas papírral kell csinálni?

Atti6909 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 18013

Nem tűnik rossznak. Festéket szűrted?  Polír: 2000 papír,majd paszták.

Előzmény: K700A (18012)
K700A Creative Commons License 2018.09.08 0 0 18012

Elég régi telóm van a kamerája gyengécske,de remélem látszik a képeken miről van szó,gondolom azok utólag beleszállt porszemek,a festés első nekifutásra nem lett annyira rossz szerintem..javítható szerinted,szerintetek?



Előzmény: K700A (18010)
meatloaf1991 Creative Commons License 2018.09.08 0 0 18011

13 colos acélfelnit akarunk fehérre fújni. Mivel 1 pisztolyunk van, így az alapozót sprayvel (kannával) akartuk felvinni és 1.4 düznis pisztollyal fújni a festéket, mivel ha marad is 1 literes kiszerelésből, a feher jol johet másra. 

 

Egyszerű ötlet volt. Csiszolás, rozsdaeltüntetés és utána füller majd rá  a 2k festék.

 

Tudom, hogy epoxy is kéne meg lakk is, de inkább a pisztollyal való gyakorlás lett volna a lényeg.

Előzmény: Stetten (18009)
K700A Creative Commons License 2018.09.08 0 0 18010

Soha nem csináltam polírozást..megnéztem néhány videót,ezalatt gondolom azt a polírozást érted amikor 2000-es papírral vizesen áthúzza az egész felületet utána két lépcsőben polírozza?Később felrakok néhány képet úgy jobban látszik miről van szó,igazából van néhány akkora porszem(ha porszem) hogy megakad benne a körmöm..

Előzmény: Atti6909 (18008)
Stetten Creative Commons License 2018.09.07 0 0 18009

Ezt a kannás dolgot nem nagyon értem. Fémdobozban lehet 2K primert kapni, meg lehet venni hozzá másik dobozban az edzöt. Vagy megveszed spray kivitelben, (ott az edzö a spray flakonon belül egy kis tartályban van, és közvetlenül a felhordás elött kell összekeverni a két komponenst).

 

Ha a teljes felnit (belsö felületeket is) le akarod fújni, akkor pisztollyal csinálnám (több anyag kell, ott jobban megérik a "dobozos" cuccok).

 

Ha csak a látható felületet akarod fújni akkor egyszerübb a spray. Nem írtad milyen felniröl van szó, és azt sem hogy milyen fényezést szeretnél. Nem mindegy hogy egy acélfelnit akarsz feketére fújni, vagy egy alufelnire szeretnél metálfényt dobni. 

 

 

Előzmény: meatloaf1991 (18006)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!