Tulképpen hívhatjuk annak is, a VAG ezzel azonosítja az adott olajat, de ez inkább egy minősítést jelent. Az olajgyártók is ezzel hivatkoznak rá amikor feltüntetik a flakonjaikon. (ahogy bármely más autómárka esetében is az adott gyártó által kiadott megfelelőségi jelzést)
Ugyanarról van szó mint a motorolajok esetében is, pl. a VW 505.01, vagy az újabb 508.00 minősítés esetében is. Ezek meghatározzák az adott olaj paramétereit, kritériumait, felhasználhatóságát.
Hogy valaki a viszkozitás egyezésével megelégszik, az legalább két évtizede tévút.
Azért a szerelőknek van ám igaza néha! (Igaz, engem még nem vágtak át, azon a két helyen, ahová rendszeresen járok.)
Ha leszedik a váltót, azért az nem egy kis munka. Sem erőben, sem időben, és főleg az utóbbi a drága. Ha már lent van a váltó, mert javítani kell, akkor nem véletlenül javasolják, hogy 180.000km-t futott kupplung esetén, cseréljük ki azt is. Ugyanis a régi kupplung jó esetben elfut még 30-40.000km-t, és újra lehet leszedni a váltót a soron következő második olajcsere szerviznél. Magyarul: most kifizeted a váltó le- és felszerelés, a váltó javítását és a kuppluing cseréjét. Ha most megspórolod a kupplungcserét, akkor majd - nem tudom mennyit mész egy évben - az elkopott kupplung cseréje esetén jövőre megint lesz egy váltó le- és felszerelés költséged pluszban.
De Te tudod. A váltó olajjal meg érdemes foglalkozni, és teljes számsorral. Ezen nem érdmes spórolni. Most túlzok, de ezek a váltók nem a hajdani 120L, vagy egy Zsiguli szintjén vannak.
Aki azt mondja, hogy "legalább", ott nagy baj van a hozzáértéssel. Leginkább fogalma sincs róla. De sebaj, jó lesz az neked, legfeljebb majd te is köpködsz a VW-re, hogy milyen szart gyárt......
"éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel"
Ebben az esetben esélyesebb, hogy megéri cserélni. Ellenben a kopó réteg minőségét nem tudjuk összehasonlítani a mostanival, amit venne az ember, illetve a gyáriét. Erről a simson fékeim jutottak eszembe mikor nekifogtam egy nagy projektnek, ujjá varázsoltam a motoromat.
A fékpofákat kiszórtam, mert már eléggé vásottak voltak, kapott újakat, amikkel eléggé lecsökkent a fékhatás, hiába koptak be, össze se hasonlítható a régivel.
Az olajfürdős kuplungot is sikerült elszúrnom. Kicseréltem a lamellákat, lemezeket, rugót, mert azért látszott rajtuk a használat. Nagyon vacak lett. Hidegebb időben rendkívül vigyáznom kell, míg be nem melegszik, valamiért csúszik. Eddig mindegy volt neki 35évig, hogy milyen olajjal hajtom. Diesel motorolajtól, hidraulikáig öntöttem bele mindent. Most meg cserélgetem az olajakat, hogy biztos sűrű neki, vagy híg. Jaa, nem, kár volt felújítani a régi jót.....
Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.
Édesapám autójában 220E-nél lett leszedve a váltó, még a gyári kuplung volt benne, de éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel. Szerintem a tied sem lehet sokkal jobb állapotban.
És van ott ám még más is, aminek az állapotát nem biztos, hogy tudod ellenőrizni szemrevételezéssel: kinyomócsapágy, maga a szerkezet (ebben a rugók állapota). Én biztos nem raknék vissza egy 180E-t futott csapágyat/szerkezetet. Csak ha esetleg összerakás után pl elkezd sírni az a kinyomócsapágy...
"viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt ( 180e km ) kuplungot"
Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.
Arra meg megint nincs garancia, hogy a teljesen új kuplungtárcsa többet kibír mint amit lehet kapni valami gyári, utángyártott.... Valamint van egy olyan mondás felénk, hogy aki fizet az parancsol! Így is nem kicsit vagyunk lehúzva sajnos a szakik által.... (a jelenlévők mindig kivételek :)
"aztan jonnek sirni hogy valami nem jo .. "
Nem kicsit lehetnek többen akik cserélnek csupán viszkozitás alapján, mint akik itt sírnak.... Amúgy kik is írták elő 409 által említett számsort? Akik összeraktak egy olyan váltót ami nem megy el 200.000.km.t?
Közbe beszéltem váltó javítás ügyben kettő olyan hellyel akik csak váltót javítanak. Azt mondják, hogy badarság foglalkozni azzal a számsorral. Csupán GL4 legyen legalább.
Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....""
...jaja..
aztan jonnek sirni hogy valami nem jo ..
egy szerviz utasitas betartasa nem tehetseg kepessege. na jo..mindegy. ===================
de. eldontheti. viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt ( 180e km ) kuplungot.
a szerelod szeme maskent van kalibralva mint a tied.. te a forint baszasra vagy kalibralva.. a szerelod meg a garancialis javitast fogja preferalni.. hogy neked ebbol mi kell.. es ki mit vallal be... az nem vita. az dontes. === off.
Jaaaah, nem is az én konkrét, mostani esetemre gondoltam.
Előző autómba is lecseréltem, nem néztem, hogy milyen minősítésűre, nem volt gond utána a váltóval.
Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....
Amennyiben bemegy valaki egy autóalkatrész boltba mi a garancia, hogy olyant adnak aminek ezen számai stimmelnek? Vagy mi a helyzet azzal, ha nem olyant adnak és arra cseréli valaki?
Nem illik visszatenni? Ezt szemrevételezés nem dönti el? Másik autónkba van 300.000.km. és még nem volt kuplungozva. Nem sóherség, de azért....
Egy példa. Elrágta valami a lambdaszonda vezetékét másik autónkon, szerelő azt mondta, hogy összeköthetné, de ezen ne spóroljunk. Kicserélte újra. Azóta a "katalizátor hatásfoka alacsony" világít a lámpa. Összekötötte volna a vezetéket, semmi gond nem lenne, persze az előző szondát kidobta....
Félreértés ne essék, de sokan túlzásba viszik a feneketlen perselybe történő pénz dobálást....... A kuplungtárcsát csak meg lehet itélni, hogy mennyire kopott.
(Tudom, most járjak gyalog, meg hasonlók fogalmazódnak meg sokakban akik olvassák)
Igen, egyeznie kell. Ha beírod a gugliba a VW minősítést fog adni vagy tucat márkát, de mind megfelel a minősítésnek.
Az egy néphiedelem, hogy a hajtóműolaj az sűrű kell legyen. (van olyan is de az nem szgk-ba való) A számok ellenére ~egyezik a motorolajok sűrűségével. Azért más a jelölése, hogy ne keverjék össze az otthon mókolók (sem).
ez a tultoltes egy teszt. mindegy mit ontesz bele.. olaj legyen, es legyen tul toltve.
ebbol kiderul hogy csak az 5. szinkron/fogaskerek fut szarazon.. vagy mar csapagy hiba is van.
az 5. fogaskerek kivul van a valton, az egyetlen olaj tapja nivo szint magassagban van.. se vissza folyas, se mas olaj etetes. (ezert irtam hogy megkell furni a valtot. ) ez egy ' zseb'..
"Mit jelent a keveset futott?" Pl. a szomszéd bácsikáé aki az unokának tartogatta az autót, még csak templomba se ment vele, az unoka pedig összetörte 50.000.km.t futottan.
Tudom, álom kategória :)
Enyémbe most van 180.000.km. Eddig kétszer hallottam a hangot. A mellettem ülő nem hallotta. Lehet az én fülem kényesebb ilyenre. Vagy valami egész mást hallottam....
Nem ismerem biztosra az autó előéletét, még felette is van a nivónak, mert kicsurrant. Én hígnek is találom hajtóműolajhoz képest. Nem-e lecserélte az előző "gondos" tulaj valamire....
Már nem emlékszem, hogy a mieinkbe mennyi és milyen olaj lett töltve, a vecsési ember adta meg.
Javítani szinte biztosan drágább lesz, mivel a vecsési nem végez félmunkát, csak úgy vállalja el, hogy az összes csapágyat cseréli. Így nem lehet vita egy esetleges garanciális problémánál.
Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó.
Mit jelent a keveset futott? Nekünk az egyik váltó 140000km körül kezdett el zenélni... Szerintem gondold át a javítást, ha az olajcsere nem segít.
Köszönöm a tanácsokat, útmutatást. Így már viszonylag könnyen megtaláltam a váltó nivót is! (Nem kellett emelni, elég volt alá menni :)
Vajon milyen viszkozitású, esetleg márkanevű olajat érdemes tennem bele, pláne így, hogy már kezd bajos lenni?
Illetve mi lehet a pontos mennyiség? Nivó csavart meglazítva menetnél már engedte az olajat, tehát gondolom kicsit fentebb kéne tölteni. No, de mennyivel? Ezért kérdezem a pontos mennyiséget.
Köszönöm. Vecsés nekem messze van. Egy olajcserét azért megpróbálok, ki tudja, hogy mi van egyáltalán bent..... "(kicsit talán túltöltve is)" No, de mit jelent ugye a kicsi, hogy a szimeringek is a helyükön maradjanak? Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó. Árba mondjuk egy bontott váltó lehet a töredéke, mint a csapágyazás, pláne ha több, drágább csapágyakat is cserélni kell.
Ahogy írták itt többen is, próbáld meg az olajcserét (kicsit talán túltöltve is), ha ez nem oldja meg, akkor váltójavítás. De sokat ne remélj, nekünk a családban sajnos 2 VAG autónál sem oldotta meg az olajcsere, javítás lett a vége. Cam aro olvtárs által említett duplasoros csapágy volt a hunyó mindkét váltónál, illetve az egyiknek a dificsapágyai is rosszak voltak. Bontott váltót szerintem ne vegyél, mert nem tudhatod mikor kezd el az is zenélni. És kb ugyanannyi, mint ezt megcsinálni rendesen (rendesen: összes csapágy jó minőségűre cserélve, jól összerakva).
Csak váltójavítással foglalkozik, autót nem szerel, tehát a kiszedett váltót oda kell vinni, de tud ajánlani közeli szerelőt, aki le-/felszereli a váltót.
Gondolkodni talán nem is annyira nehéz, gondolatot olvasni már annál inkább. :)
Úgy értettem, hogy meg is kell emelni, mert akkor változik valami, ami miatt jobban látni, hozzáférni. Gondolok itt olyanra, mint ahogy a régi swiftnek se elég alá menni a kipufogó cseréhez, meg is kell emelni ahhoz, hogy ki tudjam fűzni a híd és az alváz közt a dobot.
Fentről nem férsz hozzájuk. Leveheted a műanyagot, de sokat az sem segít. A leeresztő széle a képeden is látszik. A feltöltő/szint ellenőrző meg pont a másik oldalán van, a féltengely felett, jobb oldalról nézve 11óra irányában.