Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2 napja 0 0 152972

Tulképpen hívhatjuk annak is, a VAG ezzel azonosítja az adott olajat, de ez inkább egy minősítést jelent. Az olajgyártók is ezzel hivatkoznak rá amikor feltüntetik a flakonjaikon. (ahogy bármely más autómárka esetében is az adott gyártó által kiadott megfelelőségi jelzést)

Ugyanarról van szó mint a motorolajok esetében is, pl. a VW 505.01, vagy az újabb 508.00 minősítés esetében is. Ezek meghatározzák az adott olaj paramétereit, kritériumait, felhasználhatóságát.

 

Hogy valaki a viszkozitás egyezésével megelégszik, az legalább két évtizede tévút.

Előzmény: TraguAre (152971)
TraguAre Creative Commons License 3 napja 0 0 152971

Az a "számsor" az olaj cikkszáma lesz... 

Előzmény: kozso1 (152970)
kozso1 Creative Commons License 3 napja -2 0 152970

"legfeljebb majd  te is köpködsz a VW-re, hogy milyen szart gyárt"

Őszintén, ha nem megy el a váltója 180.000.km.t a saját olajával akkor mennyire jót gyártott, miről beszélünk?

Azt a számsort egyébként hol, milyen dokumentumban írják elő ahol halandó hozzáfér? 

Előzmény: 409 (152968)
Rab Rábi Creative Commons License 3 napja 0 0 152969

Azért a szerelőknek van ám igaza néha! (Igaz, engem még nem vágtak át, azon a két helyen, ahová rendszeresen járok.)

Ha leszedik a váltót, azért az nem egy kis munka. Sem erőben, sem időben, és főleg az utóbbi a drága. Ha már lent van a váltó, mert javítani kell, akkor nem véletlenül javasolják, hogy 180.000km-t futott kupplung esetén, cseréljük ki azt is. Ugyanis a régi kupplung jó esetben elfut még 30-40.000km-t, és újra lehet leszedni a váltót a soron következő második olajcsere szerviznél. Magyarul: most kifizeted a váltó le- és felszerelés, a váltó javítását és a kuppluing cseréjét. Ha most megspórolod a kupplungcserét, akkor majd - nem tudom mennyit mész egy évben - az elkopott kupplung cseréje esetén jövőre megint lesz egy váltó le- és felszerelés költséged pluszban.

De Te tudod. A váltó olajjal meg érdemes foglalkozni, és teljes számsorral. Ezen nem érdmes spórolni. Most túlzok, de ezek a váltók nem a hajdani 120L, vagy egy Zsiguli szintjén vannak.

 

Előzmény: kozso1 (152965)
409 Creative Commons License 3 napja 0 2 152968

 

  "...GL4 legyen legalább."

 

Aki azt mondja, hogy "legalább", ott nagy baj van a hozzáértéssel. Leginkább fogalma sincs róla. De sebaj, jó lesz az neked, legfeljebb majd  te is köpködsz a VW-re, hogy milyen szart gyárt......

Előzmény: kozso1 (152965)
kozso1 Creative Commons License 4 napja -2 0 152967

"éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel"

 

Ebben az esetben esélyesebb, hogy megéri cserélni. Ellenben a kopó réteg minőségét nem tudjuk összehasonlítani a mostanival, amit venne az ember, illetve a gyáriét. Erről a simson fékeim jutottak eszembe mikor nekifogtam egy nagy projektnek, ujjá varázsoltam a motoromat.

A fékpofákat kiszórtam, mert már eléggé vásottak voltak, kapott újakat, amikkel eléggé lecsökkent a fékhatás, hiába koptak be, össze se hasonlítható a régivel.

Az olajfürdős kuplungot is sikerült elszúrnom. Kicseréltem a lamellákat, lemezeket, rugót, mert azért látszott rajtuk a használat. Nagyon vacak lett. Hidegebb időben rendkívül vigyáznom kell, míg be nem melegszik, valamiért csúszik. Eddig mindegy volt neki 35évig, hogy milyen olajjal hajtom. Diesel motorolajtól, hidraulikáig öntöttem bele mindent. Most meg cserélgetem az olajakat, hogy biztos sűrű neki, vagy híg. Jaa, nem, kár volt felújítani a régi jót.....

Előzmény: LUCAS (152966)
LUCAS Creative Commons License 4 napja 0 1 152966

Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.

 

 

Édesapám autójában 220E-nél lett leszedve a váltó, még a gyári kuplung volt benne, de éppen akkor volt anyira kopott, hogy már 1-2 szegecs feje síkban volt a kopóréteggel. Szerintem a tied sem lehet sokkal jobb állapotban.

És van ott ám még más is, aminek az állapotát nem biztos, hogy tudod ellenőrizni szemrevételezéssel: kinyomócsapágy, maga a szerkezet (ebben a rugók állapota). Én biztos nem raknék vissza egy 180E-t futott csapágyat/szerkezetet. Csak ha esetleg összerakás után pl elkezd sírni az a kinyomócsapágy...

De Te tudod.

 

Előzmény: kozso1 (152965)
kozso1 Creative Commons License 4 napja -3 0 152965

"viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt  ( 180e km ) kuplungot" 

Biztos, hogy nem fogom megengedni a szerelőmnek az ok nélküli kuplung cserét. Pláne úgy, hogy egy kuplungtárcsa állapota azért szemrevételezéssel is jól megállapítható.

Arra meg megint nincs garancia, hogy a teljesen új kuplungtárcsa többet kibír mint amit lehet kapni valami gyári, utángyártott.... Valamint van egy olyan mondás felénk, hogy aki fizet az parancsol! Így is nem kicsit vagyunk lehúzva sajnos a szakik által.... (a jelenlévők mindig kivételek :)

 

"aztan jonnek sirni hogy valami nem jo .. "

 

Nem kicsit lehetnek többen akik cserélnek csupán viszkozitás alapján, mint akik itt sírnak....   Amúgy kik is írták elő 409 által említett számsort?  Akik összeraktak egy olyan váltót ami nem megy el 200.000.km.t?

 

Közbe beszéltem váltó javítás ügyben kettő olyan hellyel akik csak váltót javítanak. Azt mondják, hogy badarság foglalkozni azzal a számsorral. Csupán GL4 legyen legalább.

cam aro Creative Commons License 4 napja 0 0 152964

Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....""

 

 

...jaja.. 

aztan jonnek sirni hogy valami nem jo .. 

egy szerviz utasitas betartasa nem tehetseg kepessege. 
na jo..mindegy. 
===================

Előzmény: kozso1 (152962)
cam aro Creative Commons License 4 napja 0 0 152963

 Ezt szemrevételezés nem dönti el? ""

 

de.
eldontheti. 
viszont valto levetel utan senki nem fog vissza rakni hasznalt  ( 180e km ) kuplungot. 

a szerelod szeme maskent van kalibralva mint a tied..
te a forint baszasra vagy kalibralva.. a szerelod meg a garancialis javitast fogja preferalni.. 
hogy neked ebbol mi kell.. es ki mit vallal be... 
az nem vita. 
az dontes. 
===
off. 

Előzmény: kozso1 (152960)
kozso1 Creative Commons License 5 napja 0 0 152962

Jaaaah, nem is az én konkrét, mostani esetemre gondoltam.

Előző autómba is lecseréltem, nem néztem, hogy milyen minősítésűre, nem volt gond utána a váltóval.

Valamint valószínű többen vannak akik nem kérdeznek itt, illetve nem is születtek olyan tehetséggel, hogy fejből nyomják ezeket a dolgokat. Mégis vesznek valamilyen olajat amire lecserélik....

 

Előzmény: 409 (152961)
409 Creative Commons License 5 napja 0 0 152961

 

 "mi a garancia, hogy olyant adnak aminek ezen számai stimmelnek?"

 

He????  Gondolom, ha írni tudsz, akkor olvasni is.....   Megfogod a dobozt és a saját szemeddel nézve elolvasod hogy rajta van-e az adott minősítés.

 

Részemről ennyi, belefáradtam.  :(

Előzmény: kozso1 (152960)
kozso1 Creative Commons License 5 napja -1 0 152960

Amennyiben bemegy valaki egy autóalkatrész boltba mi a garancia, hogy olyant adnak aminek ezen számai stimmelnek? Vagy mi a helyzet azzal, ha nem olyant adnak és arra cseréli valaki?

 

LUCAS

 

Nem illik visszatenni? Ezt szemrevételezés nem dönti el? Másik autónkba van 300.000.km. és még nem volt kuplungozva. Nem sóherség, de azért....

Egy példa. Elrágta valami a lambdaszonda vezetékét másik autónkon, szerelő azt mondta, hogy összeköthetné, de ezen ne spóroljunk. Kicserélte újra. Azóta a "katalizátor hatásfoka alacsony" világít a lámpa. Összekötötte volna a vezetéket, semmi gond nem lenne, persze az előző szondát kidobta.... 

 

Félreértés ne essék, de sokan túlzásba viszik a feneketlen perselybe történő pénz dobálást....... A kuplungtárcsát csak meg lehet itélni, hogy mennyire kopott.

 

(Tudom, most járjak gyalog, meg hasonlók fogalmazódnak meg sokakban akik olvassák)

Előzmény: 409 (152958)
LUCAS Creative Commons License 6 napja 0 0 152959

Mit jelent a keveset futott?

 

Passz... Ahogy írtam, az egyik autónkban 140E körül kellett csapágyazni a váltót, a másik 220E körül kezdett hangot adni magából.

Azt is számold hozzá a javítási költségekhez (ha az olajcsere nem segít), hogy a 180E-t futott kuplungodat sem illik majd visszatenni.

Előzmény: kozso1 (152955)
409 Creative Commons License 6 napja 0 0 152958

Igen, egyeznie kell. Ha beírod a gugliba a VW minősítést fog adni vagy tucat márkát, de mind megfelel a minősítésnek.

 

Az egy néphiedelem, hogy a hajtóműolaj az sűrű kell legyen. (van olyan is de az nem szgk-ba való) A számok ellenére ~egyezik a motorolajok sűrűségével. Azért más a jelölése, hogy ne keverjék össze az otthon mókolók (sem).

Előzmény: kozso1 (152956)
cam aro Creative Commons License 6 napja 0 0 152957

ez a tultoltes egy teszt. 
mindegy mit ontesz bele.. 
olaj legyen, es legyen tul toltve. 


ebbol kiderul hogy csak az 5. szinkron/fogaskerek fut szarazon.. vagy mar csapagy hiba is van. 

az 5. fogaskerek kivul van a valton, az egyetlen olaj tapja nivo szint magassagban van.. 
se vissza folyas, se mas olaj etetes. (ezert irtam hogy megkell furni a valtot. ) 
ez egy ' zseb'.. 

Előzmény: kozso1 (152956)
kozso1 Creative Commons License 6 napja 0 0 152956

Ez a sok szám mind kell, hogy stimmeljen egyébként? Esetleg ha bemegyek valahova és mondom, hogy kérek valami jobb 75W80 vagy 75W90 olajat nem jó?

Mindkettőt hozza unix,bardi.

Előzmény: 409 (152954)
kozso1 Creative Commons License 6 napja 0 0 152955

 LUCAS

 

"Mit jelent a keveset futott?"   Pl. a szomszéd bácsikáé aki az unokának tartogatta az autót, még csak templomba se ment vele, az unoka pedig összetörte 50.000.km.t futottan.

Tudom, álom kategória :)

 

Enyémbe most van 180.000.km. Eddig kétszer hallottam a hangot. A mellettem ülő nem hallotta. Lehet az én fülem kényesebb ilyenre. Vagy valami egész mást hallottam....

 

 

409

 

Nem ismerem biztosra az autó előéletét, még felette is van a nivónak, mert kicsurrant. Én hígnek is találom hajtóműolajhoz képest. Nem-e lecserélte az előző "gondos" tulaj valamire....

409 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152954

2liter VW G 060 726 A2 minősítésnek megfelelő hajtóműolaj kell bele. (szintetikus 75W viszkozitású) Az A2 csak az 1literes kiszerelést jelenti.

 

Ha a nívócsavarig van az olaj vízszintes helyzetben, akkor azon nem fog segíteni az olajcsere.

 

70-90eft hozzá az SKF felújító készlet.

 

Előzmény: kozso1 (152952)
LUCAS Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152953

Már nem emlékszem, hogy a mieinkbe mennyi és milyen olaj lett töltve, a vecsési ember adta meg.

Javítani szinte biztosan drágább lesz, mivel a vecsési nem végez félmunkát, csak úgy vállalja el, hogy az összes csapágyat cseréli. Így nem lehet vita egy esetleges garanciális problémánál.

 

Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó.

 

Mit jelent a keveset futott? Nekünk az egyik váltó 140000km körül kezdett el zenélni... Szerintem gondold át a javítást, ha az olajcsere nem segít.

Előzmény: kozso1 (152952)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152952

Köszönöm a tanácsokat, útmutatást. Így már viszonylag könnyen megtaláltam a váltó nivót is! (Nem kellett emelni, elég volt alá menni :)

Vajon milyen viszkozitású, esetleg márkanevű olajat érdemes tennem bele, pláne így, hogy már kezd bajos lenni?

 

Illetve mi lehet a pontos mennyiség? Nivó csavart meglazítva menetnél már engedte az olajat, tehát gondolom kicsit fentebb kéne tölteni. No, de mennyivel? Ezért kérdezem a pontos mennyiséget.

 

Köszönöm. Vecsés nekem messze van. Egy olajcserét azért megpróbálok, ki tudja, hogy mi van egyáltalán bent..... "(kicsit talán túltöltve is)" No, de mit jelent ugye a kicsi, hogy a szimeringek is a helyükön maradjanak?    Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó. Árba mondjuk egy bontott váltó lehet a töredéke, mint a csapágyazás, pláne ha több, drágább csapágyakat is cserélni kell.

LUCAS Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152951

Ahogy írták itt többen is, próbáld meg az olajcserét (kicsit talán túltöltve is), ha ez nem oldja meg, akkor váltójavítás. De sokat ne remélj, nekünk a családban sajnos 2 VAG autónál sem oldotta meg az olajcsere, javítás lett a vége. Cam aro olvtárs által említett duplasoros csapágy volt a hunyó mindkét váltónál, illetve az egyiknek a dificsapágyai is rosszak voltak. Bontott váltót szerintem ne vegyél, mert nem tudhatod mikor kezd el az is zenélni. És kb ugyanannyi, mint ezt megcsinálni rendesen (rendesen: összes csapágy jó minőségűre cserélve, jól összerakva).

Egy vecsési műhelyben csináltattuk mindkettőt, maximálisan ajánlott: https://www.facebook.com/p/Sebess%C3%A9gv%C3%A1lt%C3%B3-szerviz-100054637141365/?locale=hu_HU

Csak váltójavítással foglalkozik, autót nem szerel, tehát a kiszedett váltót oda kell vinni, de tud ajánlani közeli szerelőt, aki le-/felszereli a váltót.

Előzmény: kozso1 (152937)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152950

Gondolkodni talán nem is annyira nehéz, gondolatot olvasni már annál inkább. :)

Úgy értettem, hogy meg is kell emelni, mert akkor változik valami, ami miatt jobban látni, hozzáférni. Gondolok itt olyanra, mint ahogy a régi swiftnek se elég alá menni a kipufogó cseréhez, meg is kell emelni ahhoz, hogy ki tudjam fűzni a híd és az alváz közt a dobot.

Előzmény: cam aro (152949)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 1 152949

miert olyan kibaszott nehez gondolkodni ? 

fel emelem, hogy alaferjek. 
vagy lukat asok ala, hogy alaferjek.. 

akna is jo. 
=================

Előzmény: kozso1 (152948)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152948

Aknából nem jó?

Előzmény: cam aro (152947)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152947

egyszerubb ha felvan emelve.. 

Előzmény: kozso1 (152946)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152946

A feltöltőhöz, szint ellenőrzőhöz akkor kb hozzá se lehet férni így beszerelt állapotban?

Előzmény: 409 (152943)
409 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152945

 

 Jól gondolod, erről lesz itten is szó.  :))

Előzmény: cam aro (152942)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152944

or erdemes a duplahazas csapagy alatt atfurni a valtohazat hogy tobb olajat kapjon.   >> az 5. fokozat. 

lemaradt. 

Előzmény: cam aro (152942)
409 Creative Commons License 2025.06.15 0 1 152943

Fentről nem férsz hozzájuk. Leveheted a műanyagot, de sokat az sem segít. A leeresztő széle a képeden is látszik. A feltöltő/szint ellenőrző meg pont a másik oldalán van, a féltengely felett, jobb oldalról nézve 11óra irányában.

 

Előzmény: kozso1 (152941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!