Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

v__tibor Creative Commons License 3 órája 0 0 823688

Ilyen a ledes vetítése:

 

Előzmény: v__tibor (823452)
v__tibor Creative Commons License 3 órája 0 0 823687

Azt hiszem a netes tesztekben levő képek sokkal jobbak, mint amiket már ide is feldobáltam néhányat ... :-)

 

A 3-as Scenicnél a 4-es méretileg mindenképp visszalépés (magas családtagok vannak). A Koleos hátsó sora egyértelműen nagyobb mindkettőnél. A csomagtartónál a rolót szoknom kell :-) Belső raktér talán kevesebb (könyöklő alatt mindenképp) ...

A külső méretre centire olyan magas és széles mint a 3-as kicsije, csak 33 centivel hosszabb, ezzel számolni kell.

 

A csapatszállító korszakból kinőttünk ... :-)

 

Az egyszerűbb hi-fi is bőven kellemes, a ledes lámpa pazar :-)

Előzmény: ScenicRXT (823617)
bnorci71 Creative Commons License 3 órája 0 0 823686

benyás motorokon is nyúlik a lánc megy szét az olajos feszítő

Előzmény: gesszti (823684)
Géza_Géza Creative Commons License 3 órája 0 0 823685

Sziasztok!

 

Talán picit off-topic a kérdésem, de hátha kapok jó tippet tőletek. Budapesten keresek megbízható és ügyes autóklíma javító csapatot, a 17 éves Renault Scenicemben lehervadt a klíma, épp csak hogy érezni valami hűtést. Feltételezem, hogy a gáz fogyhatott el belőle, de csak tippelek. Télen még párátlanítottam vele időnként, és akkor működött. Akárkinek nem adnám a kezébe, kinek mi a tapasztalata? :)

 

Köszönöm szépen!

gesszti Creative Commons License 5 órája 0 0 823684

A dci motorok nagy szögsebesség-gyorsulása miatt le kellett cserélni a fix lendkereket egy rugalmas erőátvitelt megengedő kettős tömegű lendkerékre, mert a fix-el nem tudtak elég teljesítményt átvinni. Erre a rugalmas szíjhajtást átalakítja egy merev lánchajtásra. Vajon a lánc mit szól a dci nagy szögsebesség-gyorsulásához. Sok jót nem, az tuti. Szinte kódolva van a rövid élettartam.

Előzmény: bnorci71 (823683)
bnorci71 Creative Commons License 5 órája 0 0 823683

azért elgondolkodtató hogy a mérnökök visszatértek a lánchoz mert ,hogy "karbantartás mentes" csak épp nem sikerült nekik, de nem csak a Renaultnál a Pug WV is küzd a feszítővel

Előzmény: v__tibor (823680)
ivókút Creative Commons License 5 órája 0 0 823682

Az is lehet, hogy a hidrotőkének volt hangja? Olyan csattogós féle volt... A zabszem már benn van... ;-) Sosem volt diesel autóm eddig, de pl. egy 1.5 dci- vel összehasonlítva sokkal szebb a hangja. Nincs az a csattogós-kopogós járása, sokkal halkabb.

Azért nagyon kíváncsi vagyok, nálad mi lesz...

Előzmény: v__tibor (823680)
kismolotov Creative Commons License 7 órája 0 0 823681

Nos akkor a beszámoló: a Megane Grand Coupé Limited első tankolással 7,4 liter fogyasztással úsztam meg. Lehet igazat mondtak a márkaszervizben, hogy nemigen lesz a fogyasztása több, mint Megane II 1,4-é. Vagy ha jobban összeszokunk lesz még kevesebb is?

v__tibor Creative Commons License 10 órája 0 0 823680

Nem is akkor van gond, mikor van olajnyomás ...

... állítólag a feszítőnek kellene lennie valami reteszelős stiftes dolgának pont azért, hogy amíg nem épül fel az olajnyomás, addig helyén tartsa a feszítősínt. Ha ez a retesz elhagyja magát, akkor aj olajnyomás híján a stift visszamehet a laza állapot felé ... na ilyenkor van a hangoskodás ...

 

... elvileg olajcsere után se szabadna ezen stiftes logika miatt hangoskodnia (de nem akarlak nyugtalanítani) ... mármint a láncnak nem lehetne hangja olyankor, mert a többi helyre is mire eljut a leengedés után a friss olaj, az is adhat hangokat (hidrotőkék stb)

Előzmény: ivókút (823678)
Orosz Krisztián Creative Commons License 10 órája 0 0 823679

Sziasztok!

 

Adott egy Scénic 1.6 Benzines 2000 évjárat. A hibajelenség random módon nem indul. Teker teker, de semmi. Majd motorház felnyit, alapjárati motorról kábel le/vissza és esetek zömében indul. HA nem akkor kábel lehúzva hagy, indul majd visszadug.

Alapjárati motor cserélve, összetanítva.

Hibakód olvasás nem hoz semmiféle hibát.

Adtak tippet immora. Két kulccsal próbáltam - egyikben lemerült elem van - de a hiba mindkét kulcs esetében előfordult. Azt még nem néztem, hogy gyújtás estén kialszik-e a led vagy sem, mikor nem indul.

 

Van valami ötletek, hogy mi lehet a bibi? Egy felsőholtponti jeladó tisztítás előrébb vinne esetleg? Vagy biztos ami hótziher mellé nem lövök, max kizárom azt a hibát is ha kiszerelem és megtakarítom?

 

köszi

ivókút Creative Commons License 11 órája 0 0 823678

Érdekes hangja tud lenni, nekem az olajcserekor volt kb. 1 másodpercig hallható, mire felépült az olajnyomás. Az az ár nem is vészes.

Előzmény: v__tibor (823677)
v__tibor Creative Commons License 14 órája 0 0 823677

Üzemmeleg motornál leállítva, majd később kb fél-egy órával, de nem több órával utána (tehát a start-stop esetén sem jön elő a tünet), az önindítózás utáni néhány másodpercben lánccsörgő hang, ami később néhány mp után kisimul, menet közben nincs gond.

 

Hétvégén egy pesti út után kb egy óra után arrébb akartunk állni és elég határozottan már nem is csörgés, hanem kopogó-csattogó hang volt, ami szintén kisimult pár fordulat után ... több órás állás vagy hideg indításkor nem jelentkezik ...

 

Munkafelvétel megtörtént, javítás után okosabbak leszünk, utána lesz egy kör a renault felé méltányosság tekintetében, mert most lett 130ekm benne (7 éves lesz ősszel), garis meg 100ekm 5év volt, de a láncnak elvileg "élettartam" működési ideje van, azaz a karbantartási "programban" sem szerepel tudtommal ...

 

Fullos szett (lánc+vezetők+kerekek azaz minden) eredeti 100%-os ára kb 48e ... tehát nem is olyan horrorisztikus ...

 

Bízom még a rendszerben, mert nem sűrűn előforduló jelenség, ezzel a javítással megnyugodnék a következő párszázezer km-re :-)

Előzmény: ivókút (823676)
ivókút Creative Commons License 24 órája 0 0 823676

Mi a tünet? Mennyi km?

Előzmény: v__tibor (823674)
KrGábor Creative Commons License 25 órája 0 0 823675

Sziasztok. Adott egy új autó 2000km-es futással. Ha 4-esben 5-ösben vagy 6-osban húuzatom akkor kb 70-től 120ig razkodik a kocsi. Ha egyenletes sebesseggel haladok ebben a tartomanyban akkor is érzek egy ici pici rezgést ami kuplung megnyomására megszűnik. Mi lehet a baj? Szakszervíz első körben nem tálalt hibát a héten megyek megint miután egyeztetett a fő szervízzel vagy mivel.  

v__tibor Creative Commons License 26 órája 0 0 823674

Úgy néz ki, doktorhoz kerül vizsgálatra a régi 1.6 dCi-nk ... lánc gyanú miatt ... :-(

Előzmény: cukk1 (823252)
ilyenezalaci Creative Commons License 27 órája 0 0 823673

Köszi, ez megvan és láttam is már az oldalon. Azt hittem, hogy van olyan külön karbantartási füzet mint az M2-höz, ahol az abroncsnyomás is benne van. Ebben nem találtam. Tudom, hogy mennyi, de hiányoltam a füzetet.

Előzmény: bnorci71 (823672)
bnorci71 Creative Commons License 27 órája 0 0 823672
Előzmény: ilyenezalaci (823670)
zibo73 Creative Commons License 27 órája 0 0 823671

Sziasztok!

Olyan kérésem lenne,hogy valaki ismeri a Papírkutya-678 nickkel rendelkező fórumtársat?

Előre is köszönöm!

ilyenezalaci Creative Commons License 27 órája 0 0 823670

Esetleg nincs valakinek scannelve Megane 3 karbantartási füzet? A kistáskájában csak a nagy használati könyv és a cd leírása van. A használati hivatkozik a karbantartásira. Abban lehet az abroncsnyomás és a különböző löttyök leírása is. A Megane kettesemhez megvolt az ezer+ oldalas szervízköny is. Egy M3 hoz való aranyat érne...

ilyenezalaci Creative Commons License 27 órája 0 0 823669

Köszönöm, közben megvilágosodtam már. Az autó Magyarországon lett forgalomba helyezve, 14 van a forgalmiban és az egyik ajtó oldalában is van egy matrica, amelyik azt írja franciául, hogy részecskeszűrős. Már meg is rendeltem az 5W30 Elf full-tech olajat hozzá.

Előzmény: Érthető? (823657)
1413 Creative Commons License 1 napja 0 0 823668

Beindult.A pumpa két végén lévő szelepet kelltt kitisztítani,mert visszaengedték a gázolajat.

JAN746 Creative Commons License 1 napja 0 0 823667

Igen 2004-es évjáratú, 1,9-es dizel

Előzmény: Airbag. (823662)
szaja11 Creative Commons License 1 napja 0 0 823666

Az, hogy mi lehet a baj nem tudom, de én csak kicserélem a szűrűt, pumpálok néhányat, indítók (kicsit tovább köszörül,  mint szokot) aztán röffen. 

Előzmény: 1413 (823665)
1413 Creative Commons License 1 napja 0 0 823665

Sziasztok!

 

Gázolaj szűrőt cseréltem az M2 1,5 dci-n és most nem indul el annyira lelevegősödött.

A szűrőt előzőleg feltöltöttem gázolajjal.Hiába pumpálom nem légtelenedik a rendszer.

Melyik lehet a légtelenítőcsavar?

 

Tud valaki segíteni?

 

Köszi!

bnorci71 Creative Commons License 1 napja 0 0 823664

kedvenc film jelenetem

https://youtu.be/eeEM_IBUv70?t=107

 

a kockába a hengert és ez van hozzá

Előzmény: gesszti (823651)
csaveri Creative Commons License 1 napja 0 0 823663

A kikopásra van megoldás. Meg kell mérni a hézagot és ki kell bejlagolni. (de nem szorosra !)  Mondjuk teflon lemezzel.

https://youtu.be/kafBXtFFSCg?t=254

Előzmény: CyberP (823656)
Airbag. Creative Commons License 1 napja 0 0 823662

2004-es?

Előzmény: JAN746 (823661)
JAN746 Creative Commons License 1 napja 0 0 823661

Sziasztok!

Vissza raktam a nyári gumit, de nem látja az autó(2004-es berlin).

Néztem a könyvben a színeket, de nem is úgy voltak felrakva, ráírtam honnan vettem le.

Valami ötlet, vagy csak a színenként látja"de akkor tavaly miért látta?"

 

Köszi

Érthető? Creative Commons License 1 napja 0 0 823660

Tudom, mint írtam elméletben, mert az eu normák nem azonnal hatnak, tagországoknak is "ratifikálni "  kell.

Ráadásul a motorgyártó készleteinek is el kell fogynia, nagyon nem érdekel az ügy ezért részletes infóim nincsenek, de a forgalmi ( ha pontosan van kitöltve ) elmondja.

Ami biztos 2009 szeptemberi megjelenésű a norma, majd 2010 szeptemberig volt átmeneti időszak ( ezt követően biztosan csak DPF-s volt ), a kocsid valszeg szeptember előtt készült a forgalomba helyezése október, másként nem is kerülhetett forgalomba. Talán akkor még magyar volt a magyar renault központ, nem külföldi, erre viszont csak alvázszámod adhat pontos infót.

Előzmény: mtb (823659)
mtb Creative Commons License 1 napja 0 0 823659

2011-es autó szinte biztos, hogy már FAP-os. Külföldről származók meg már korábbiak is azok lehetnek.   Viszont hazánkban még 2010-ben is adtak ki FAP nélkülit, Euro 4-est. Ilyen a Lagunám is,  2010 októberi,  magyarországi, és még nincs benne (2.0 dci).

Előzmény: Érthető? (823657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!