Keresés

Részletes keresés

PJ69 Creative Commons License 2 napja 0 3 143281

Jeges 1, tegnap Vácnál.

rm40 Creative Commons License 4 napja 0 0 143280

Érdekes gondolatkísérlet az Oceanliner Designs csatornától:

What If Lusitania Hit the Titanic’s Iceberg?

https://www.youtube.com/watch?v=sx1-k8h1Wcw

tehtube Creative Commons License 4 napja 0 0 143279

Csak egy műszaki érdekesség. Soha nem hallottam oldalkerekes gőzhajóról katamarán kivitelben! PS Castalia

https://share.google/images/fGG74DUzwOs6Qs4Y3

KZX003 Creative Commons License 5 napja 0 0 143278

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

révész64á Creative Commons License 5 napja 0 1 143277

Második komp az állom. Pedig két tanulmány terv is készült, jó pénzért. Az új katamarán ,és komp elég lett volna  1db mind kettöből.  Inkább kellene 3_4 db közepes befogadású hajó. Jövőre  Bmária lehet hajó nélkül marad mivel az útolsó vizíbusznak lejár a papirja. Aqua Panonia és a Balaton csak áll. séta járatott lehetne vele csinálni. És menetredet nem kellene enyíre ritkitani. Hajó hiány miatt.

zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 2 143276
Előzmény: Enzo (143270)
gigabursch Creative Commons License 5 napja -1 1 143275

OK, neked elhiszem.

Előzmény: TAYFUN# (143274)
TAYFUN# Creative Commons License 5 napja 0 1 143274

Sose

Előzmény: gigabursch (143272)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 1 143273

A badacsonyi kompról szerintem már régen letettek.

Előzmény: gigabursch (143272)
gigabursch Creative Commons License 5 napja -1 1 143272

Őőő....

Az nem úgy volt, hogy ezek a kompok több évtizedes élettartamra tervezve csak addig szolgálnak itt, amíg a badacsonyi komp még nem valósul, mert akkor ott, a hosszabb hajózási távon érvényesül(hét) a Z hajtás sebesség előnye, gazdaságosabb üzemeltetése?

 

 

Valami ilyesmi rémlik...

Előzmény: TAYFUN# (143265)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 2 143271

köszönöm.

Előzmény: Enzo (143270)
Enzo Creative Commons License 5 napja 0 4 143270

A BAHART-tal a Covid alatt eladatták az értékes tóparti ingatlanjait (kemping, szálloda...stb), abból vették az új hajókat.

Előzmény: trizs77 (143269)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 3 143269

a BAHART a saját üzemi nyereségéből veszi a hajókat ?

 

Állami pénz nincs is bennük ?

 

Előzmény: Enzo (143268)
Enzo Creative Commons License 6 napja -1 2 143268

"Ha a BAHART holnap kap a kormánytól egy tengeralattjárót..."

 

Pontosabban:

Ha a kormány holnap vetet a BAHART-tal egy tengeralattjárót...

A többi stimmel.

Előzmény: trizs77 (143267)
trizs77 Creative Commons License 6 napja -1 5 143267

Ha a BAHART holnap kap a kormánytól egy tengeralattjárót (víz alatt járó)  hajót, akkor azt fogja üzemeltetni.

 

Ha az igazgató holnap, szerdán  nem vállalja az üzemeltetést, akkor  csütörtökre keresnek egy olyan igazgatót aki vállalja.

 

smith Creative Commons License 6 napja 0 1 143266

Akkor szótáraznám:
Attól, hogy papíron (TED) a BH a megrendelő, azt, hogy mit akar/tehet/választhat azt azért mégiscsak a tulajdonos MTÜ mondta tollba. Aki viszont nem üzemeltet.

Előzmény: TAYFUN# (143265)
TAYFUN# Creative Commons License 6 napja -1 5 143265

Drága Uram, ez azért erősssssen nem így nézett ki!

 

A megrendelés, szállítás témával nem foglalkoznék, de hogy a megrendelő mit tett, tehetett az azért dokumentált a levelezésben.És igen, a megrendelőnek kell üzemeltetnie a járműveket biztonságosan, és lehetőleg folyamatosan, mert minden szem az új hajókra irányult.

 

A konkrétum:

 

A VSP gyakorlatilag azonnal (1-2 mp) tud tolóerőt kifejteni bármely irányban. A "Z" hajtásnak ehhez több időre van szüksége ( szélsőséges esetben akár 18-23mp, beforog az adott szögbe, majd ráteszi az erőt) Kulcsszó: egyenértékűség. Ezért lett egy "Cézár" nevű szoftver installálva, amelyik manőver üzemmódban beforgatja a 4 hajtóművet úgy, hogy a tömegközéppont irányába fejtsen ki tolóerőt, és az erők nagyságával játszva mozgatta a hajót a kívánt irányban...a gyakorlatban ez khm. hogy is mondjam... 

Előzmény: smith (143264)
smith Creative Commons License 6 napja -1 1 143264

Mihez képest időben? 20-ban írták ki a tendert, 23-ban érkeztek meg.
Egyébként meg a gyártót hol érdekelte, hogy a hajója nem lesz teljes értékű az adott feladatra? Elfogadta a megrendelő a módosítást? El. Mert őt se érdekelte, hiszen üzemeltetnie nem neki kell.

Előzmény: csecsaba2 (143262)
gigabursch Creative Commons License 6 napja -5 6 143263

Egyébiránt fáj neked, ha egy többé-kevésbé baráti társaság kicsit oldal vizekre is evez?

 

Nincs szükség itt önkéntes rendőrre. Sem...

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (143261)
csecsaba2 Creative Commons License 6 napja 0 0 143262

időben kellett volna megrendelni?

Előzmény: smith (143260)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2025.08.25 -2 5 143261

Szerintem ezt megbeszéltétek. 

______________________________________________

Előzmény: Zolcsi67 (143258)
smith Creative Commons License 2025.08.25 0 1 143260

Tök egyszerű oka van: a gyártó nem tudta volna határidőre leszállítani a négy hajtóművet.

Előzmény: rezgaras (143259)
rezgaras Creative Commons License 2025.08.25 0 1 143259

Erre írtam, hogy valójában egy technológiai demonstrátor volt. A VSP használhatóságát demonstrálta. De nem tudok arról, hogy készült volna még más, folyami, általános célú személy-, teher- vagy vontató hajó ilyen meghajtással. Ezért arra gondolok, hogy ez a meghajtás mégsem volt jobb, mint a hagyományos. Speciális célokra persze bevált és gyártották.

 

De a történet vége mégis csak az lenne, hogy miért készültek az új balatoni kompok Z-hajtással? Miért nem a régen bevált VSP-vel? Érdekes lenne tudni az okát!

Előzmény: gigabursch (143251)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.08.25 0 0 143258

Igen, de a terjeszkedés apropója (ortodox kereszténység) ugyanaz volt, kibővülve a „szláv népek nagy testvériségével”.

Előzmény: gigabursch (143255)
edesviz Creative Commons License 2025.08.25 0 0 143257

A Kiril Ciril vitához. Valamikor Czuczor Gergely nyelvész tartott egy előadást Ciceról, hozzátvéve, hogy ma már nem tudjuk hohy ejtették    Ciicerónak, Csicserónak vagy Kikerónak. Következő előadásan a táblán vart a kérdés Czuczor, Csucsor, vagy Kukor.

1000 éve nem volt "poloska" így a pontos ejtést ne tudjuk.

edesviz Creative Commons License 2025.08.25 0 1 143256
Előzmény: Zolcsi67 (143254)
gigabursch Creative Commons License 2025.08.25 -1 1 143255

Mire a pánszlavizmus megszületett, a terjeszkedő Bizánc már egy évezrede a múlté volt.

 

ON

Előzmény: Zolcsi67 (143254)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.08.25 0 0 143254

OFF

 

Azért a szláv népeknél is létezik a Róma-Bizánc (latin-görög) választóvonal. Amit írtál, legfeljebb a bizánci befolyás (politikai befolyás, ortodox kereszténység) alatt álló népekre vonatkozik. Nem szláv eredete egyedül a bolgároknak van, ők „szlavizálódtak”. Oroszország valóban szeretett volna ilyesmit (pánszlávizmus) az oszmán birodalom gyengülésekor, a Balkán-háborúk idején, de nem nagyon jött nekik össze. Mivel a krími háborúkat lezáró békekötés megtiltotta az orosz hadiflottának, hogy a Boszporuszon áthaladjon (ez vajon a mai napig is érvényes?), a bolgár-szerb-montenegrói tengely adriai kijárathoz juttathatta volna őket. De volt még a pályán két csapat: az angolok (folymatos hídfőállások kiépítése a Földközi-tenger medencéjében) és az Osztrák-Magyar Monarchia*, így a világrengető orosz ötlet nem vált be.

 

*Meg is haragudott a cár: Ferenc József ugyanis esküt tett az 1849-es katonai segítség viszonzására, de amikor a Balkánon az orosz érdekek mellett kellett volna harcolnia a K und K hadseregnek, visszatáncolt. Helyette saját hatáskörben annektálta Boszniát.

 

ON

Előzmény: gigabursch (143252)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2025.08.25 0 0 143253

Ugye ezt magad sem gondolod komolyan? :)

Előzmény: gigabursch (143252)
gigabursch Creative Commons License 2025.08.25 -2 0 143252

Bár totál offtopic, de a Római birodalomnak (azaz annak, amit ma Bizáncnak hívunk) egyértelmű célja volt, hogy a körülötte lévő, nemzettudat újat vesztett, törzstelenített (azaz szlavizált, értsd: szolgasorba beletuszkolt) népeket egységes nyelvi és írásbeliségi megoldással egyértelműen magához kösse.

Ennek terméke a rém bonyolult glagolita ábécé helyett a mai nevén cirill betűs ábécé megalkotása és ezen keresztül a nyelvi és tudati homokogizálás, amit a konstantinápolyi pátriárka alá tartozó papság vastagon meg is valósított.

Nem kellett hozzá másfél évszázad se és mind a vallási, mind a közig hatás olyan erősen formált, hogy a mai szlávként beazonosított népek és nyelvek gyakorlatilag egy közel homogén masszát formáltak meg.

Előzmény: gumidani (143233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!