Keresés

Részletes keresés

EMD G16 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 476

Sziasztok !

 

Egy még tavaly talált cikkben olvastam, hogy a M.M.V. régebben bérelt 2 db "Laminátkát" !?

Van valakinek e gépekről esetleg képek ?

kisloszos Creative Commons License 2017.02.28 0 0 475
kisloszos Creative Commons License 2017.02.27 0 0 474
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.26 0 0 473

Szeretnék belépni, őreg vasutas ember lévén.

Számos dokumentációval rendelkezem az európai vasutakról (is), tervezőmérnökként pár dolog a kezem ügyébe került.

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.05 0 0 472

Magyar Magánvasút Zrt.

 

A Magyar Magánvasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság (MMV) vasúti teherfuvarozással, logisztikával, raktározással és kombiterminálok üzemeltetésével foglalkozó magyar vállalat. Székhelye Budapest III. kerületében, a Kerék utca 80-ban található.

 

Története

 

A társaság 2003. december 1-jén alakult. A vasútvállalati működési engedélyt az áruszállítási és vontatási tevékenységre 2004. július 8-án kapta meg. A társaság 2004. május 1-jétől a liberalizált magyar vasúti piacon, mint árutovábbítást végző magánvasút, az elsők között kezdte meg a működését. A vállalatot egy évvel később felvásárolta a magyar Petrolsped és a szlovákiai Optifin Invest. 2006-ban 827 ezer tonna árut szállított el. 2010-ben kezdte meg az MMV a Királyegyházán létesített cementgyár kiszolgálását. A vállalkozás 2011-ben a magyarországi vasúti áruszállítási piac négy és fél százalékát birtokolta, ezzel a harmadik legnagyobb vállalkozás volt. 2014-ben a vállalat 6% körüli részesedéssel bírt a vasúti áruszállítási piacon. A társaság 2010-es közepén fokozatosan az közép-európai vasúti piac felé fordult, megszerezte a szállítási engedélyeket Ausztria és Szlovákia területére is. A vasúti áruszállítást saját és különféle európai felektől bérelt járművekkel végzi.

 

Mozdonypark

 

Dízelmozdonyok: (5 db)

  • 92 55 0609 006-5
  • 92 55 0609 007-3
  • 98 55 0449 029-5
  • 92 55 0429 001-4
  • 92 55 0429 009-7

Villamosmozdonyok: (6 db)

  • 91 53 0400 917-4
  • 91 53 0480 002-1
  • 91 55 0600 002-4
  • 91 55 0601 001-5
  • 91 55 0602 001-4
  • 91 55 0630 031-7

Kocsipark

 

  • Tartálykocsi: 37 db
  • Nyitott eas kocsi: 91 db

Külső hivatkozások

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.05 0 0 471

Magyarországi vasúttársaságok listája

 

 

A magyarországi nyílt hozzáférésű vasútvonalakon árutovábbítási tevékenységet csak a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) engedélyét birtokló vállalatok folytathatnak. Az árutovábbítás lehet saját célú (szállítás) vagy mások általi megrendelésre történő (fuvarozás). A listában megjelenő vállalkozások nagy része nem folytat valódi fuvarozói tevékenységet, az NKH árutovábbítási engedélyét azért szerezte be, hogy a vasúti létesítmények fenntartását vagy építését szolgáló tevékenysége során a munkaterületre építőanyagot szállíthasson. Az ilyen vállalkozások a szó hagyományos értelmében nem számítanak vasúttársaságnak, bár vasúthoz kötődő tevékenységük feltételei azokkal azonosak. Az NKH által kiadott engedély szintén nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a piac aktív szereplőjévé válik. A hatósági nyilvántartásban több engedéllyel rendelkező, ám ténylegesen inaktív társaság is található.

 

Pályahasználatra jogosult nem magyarországi vasúttársaságok

 

Az egységes Európai Gazdasági Térség vasúti társaságai a 95/18/EK rendeletben foglaltak szerint abban az esetben is használhatják a térség egy országának nyílt vasúti infrastruktúráját, ha a nem az adott EGT-országban jegyezték be őket, de más EGT-ország szabályai szerint működnek. A magyar hatóság a más EGT-államok hatóságai által kibocsájtott engedélyeket elfogadja, az érintett vasúti társaságok a pályahasználati szándék bejelentése után jogosultak magyarországi vonatok közlekedtetésére.

 

Köszönöm, hogy ezt elmondhattam, még ma jelentkezem!

 

Üdv,MMV!

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.05 0 0 470

MMV Csaurusz/Ázea

 

A CFR 40 sorozat egy román 25 kV 50 Hz AC áramrendszerű villamosmozdony sorozat. 1965-től 1991-ig gyártotta az ASEA, illetve licenc alapján az Electroputere Craiova.

A mozdony a román vasút első villamosmozdony sorozata volt. A szilícium-egyenirányítós mozdonyt svéd tervek alapján készítették; jelenleg a nagy tömegű személyszállító- és tehervonatok vontatására használják. A széria első 10 mozdonyát – melyek 1965 és 1966 között készültek – Svédországban állították össze, a további gyártás már a román üzemekben zajlott. A típusból jugoszláv, kínai és a 15 kV 16,7 Hz-es áramrendszerű norvég vasút részére is szállítottak. A villamosmozdony 5 100 kW teljesítményű. A hajtást hat darab teljesen rugózott, hullámosáramú vontatómotor biztosítja a háromtengelyes forgóvázakban elhelyezett gumirugózású kerékpárok részére. A jármű tömege 120 tonna, legnagyobb sebessége 120 km/h, tengelyelrendezése Co'Co'. A forgóvázakat keresztkapcsolattal kötötték össze, így csökkentve a kerékkopás lehetőségét. A CFR 41 és CFR 42 sorozatú mozdonyok szerkezete csak kis mértékben tér el a CFR 40 mozdonyétól.

 

Becenév

 

Egyik legismertebb magyar beceneve a Csaurusz. Az első ilyen, Magyarországon forgalomba állított gép a Softronic narancs-kék mozdonya volt, ami a GYSEV baleset miatt kiesett 1047 502-8-as Taurust pótolta. Az erdélyi magyarok azonban ezt a nevet nem szeretik, ehelyett inkább az Ázea és az Elektroputri az elterjedt. Az üvegszál-erősítésű homlokfallal épült új mozdonyok, amiket az MMV, a CFR és a DB Schenker Rail állított forgalomba, UFO-nak nevezik.

 

Alkalmazásuk Magyarországon

 

Magyarországon 2014-ben az alábbi társaságok üzemeltették a CFR 40 sorozatot:

Számuk idehaza bőven meghaladja a MÁV 1047 sorozatét, sőt még a MÁV 480 sorozatét is.

 

További információk

 

Vasúti vontatójárművek Romániában

 

Gőzmozdonyok

 

„motorpótló” és
fogaskerekű

11 ˇ 40D


egy hajtott tengellyel

150


két hajtott tengellyel

28–33 ˇ 455–499 ˇ 202 ˇ 203 ˇ 220 ˇ 221 ˇ 222 ˇ 223 ˇ 237 ˇ 238 ˇ 259 ˇ 274 ˇ 4 ˇ 104 ˇ 108 ˇ 188 ˇ 860


három
hajtott tengellyel

597–680 ˇ 1001–1078 ˇ 1286...1346 ˇ 1441–1499 ˇ 1701–1704 ˇ 2001–2033 ˇ 2034–2073 ˇ 2201–2240 ˇ 8001–8010 ˇ 010–039 ˇ 301 ˇ 320 ˇ 321 ˇ 322 ˇ 323 ˇ 324 ˇ 325 ˇ 326 ˇ 327 ˇ 328 ˇ 334 ˇ 335 ˇ 336 ˇ 338 ˇ 339 ˇ 340 ˇ 341 ˇ 342 ˇ 350 ˇ 358 ˇ 359 ˇ 370 ˇ 374 ˇ 375 ˇ 376 ˇ 377 ˇ 383 ˇ 429 ˇ 51 ˇ 54 ˇ 56 ˇ 59 ˇ 60 ˇ 162 ˇ 164 ˇ 264 ˇ 364 ˇ 464 ˇ 94 ˇ 97 ˇ G 3 ˇ T 93 ˇ 130.5 ˇ 230 ˇ 231 ˇ 131


négy vagy több
hajtott tengellyel

1500–1510 ˇ 1515–1530 ˇ 1531–1536 ˇ 1601–1621 ˇ 140.1 ˇ 420 ˇ 421 ˇ 422 ˇ 434 ˇ 441 ˇ 442 ˇ 450 ˇ 459 ˇ 475 ˇ 476 ˇ 70 ˇ 73 ˇ 178 ˇ 278 ˇ G 71 ˇ G 72 ˇ G 8 ˇ T13 ˇ 140.2–3 ˇ 140.4–5 ˇ 142 ˇ 40.0001–0005 ˇ 5001–5010 ˇ 180 ˇ 50.000 ˇ 50.100–1000 ˇ 150 ˇ 150.1000–1100 ˇ 150.1200 ˇ 150.1300 ˇ 150.1400 ˇ 150.1500 ˇ 151 ˇ 601 ˇ 651

 

Dízelmozdonyok

 

060 DA ˇ 60 ˇ 62 ˇ 63 ˇ 65 ˇ 69 ˇ 73 ˇ 80 ˇ 81 ˇ 82 ˇ 83 ˇ 84 ˇ 87 ˇ 88 ˇ 89 ˇ 95 ˇ DE 241

 

Villamosmozdonyok

 

40 ˇ 41 ˇ 42 ˇ 43 ˇ 44 ˇ 45 ˇ 46 ˇ 47

 

 

Dízel motorvonatok

 

 

77 ˇ 78 ˇ 79 ˇ 91 ˇ 92 ˇ 96

 

Villamos motorvonatok

 

58

 

V43 1091 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 469
V43 1091 Creative Commons License 2014.08.25 0 1 468
marslakó Creative Commons License 2014.05.15 0 0 467

Úgy tűnik, április eleje óta visszatért felújítva a 480 007-es Tűzmontana.

tirdi Creative Commons License 2013.11.10 0 0 466
janiv63 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 465

kasmat Creative Commons License 2013.07.10 0 0 464

MMV 0601 001 naplementében:

6341 024-5 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 463

Jó kép!Kár,hogy nem Tokaj környékén fotóztál le!

Előzmény: kempa13 (462)
kempa13 Creative Commons License 2013.07.08 0 0 462

Karcagon

 

Zolcsi67 Creative Commons License 2013.04.12 0 0 461

Jól nézne ki flottaszínben :-)

Előzmény: Törölt nick (460)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.12 0 0 460
jwkllr Creative Commons License 2013.04.08 0 0 459

Kürtös aradi csonka.

Előzmény: hori27 (458)
hori27 Creative Commons License 2013.04.07 0 0 458

Ez hol?

Előzmény: Törölt nick (457)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 457

 

A kép...

Törölt nick Creative Commons License 2013.04.07 0 0 456

NEM, nem PS :)

zlaci88 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 455

#1. Creative Commons License 2013.02.12 0 0 454

                

 

 

 

                

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.01 0 0 453

Taurus is elmegy 2-3 motorral is.

Előzmény: vasútikuruc (452)
vasútikuruc Creative Commons License 2012.12.01 0 0 452

Bérelt MMV montana -1 motor./román az román/

nazareth Creative Commons License 2012.11.30 0 0 451

Igazából mi (én) csak valószínűségekről beszélgettünk. A MMV nem aktívkodik Romániában, az összes gépe Magyarországra van bejegyezve, ezért tűnt egyértelműnek, hogy a flottában megjelenő 53-as gép valamiféle bérlemény. Csak annyira sommás volt a "hülyeség", hogy nem tudtam hová rakni: vagy tudsz valami ellenkezőt, vagy csak arra célzol, hogy matematikai lehetősége nem zárható ki az ellenkezőjének (ezt én sem zártam ki, már csak azért sem, mert nem teljesen tiszta a bejegyzés, működési engedély, tulajdonviszony kérdése – és ezen a fórumra beírogatott tagadó értelmű félmondatok sem javítanak:)

Előzmény: 1047 005-2 (450)
1047 005-2 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 450

Nem célzok semmire,csupán a pályaszám 3.-4. számjegyének és a tulajdonviszonynak a kapcsolatáról írtam.

 

 

 

Nincs olyan,hogy valahol bejegyzik,pályaszámot kap és ott nincs engedélye.

Előzmény: nazareth (447)
V43 1048 Creative Commons License 2012.11.28 0 0 449
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.28 0 0 448

nazareth Creative Commons License 2012.11.28 0 0 447

Arra célzol, hogy a MMV (H-MMV) vett egy romániában bejegyzett gépet (53), és román engedélyek hiányában Magyarországon járatja?

Előzmény: 1047 005-2 (442)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!