Legjobb volt amikor Dombóváron alvállalkozóként átvették az egész üzemegységet, garázsostul, buszostul. Oszt szaladgáltak ugyanazok a szakadt Ikarusok (266-ost is láttam!) Orangeways matricával. Hatalmas színvonalemelkedést hozott magával az alvállalkozó bevonása. "Ja bocs nem ide"
Már eleve ott kezdődik a híradó, hogy ők, első körben a magyar piacra szánják a típust. Úgy gondolják, hogy a magyar piacon eladhatnak összesen száz e-midit. Muhahaha... Maximum összesen kell ennyi és van bőven konkurencia is. Ők azt mondták, hogy ezt a mennyiséget másfél év alatt legyártják. Muhahaha 2. Hogy utána mit csinálnak azt nem mondták.
Lényeg a lényeg, eltapsoltak egy olyan busz prototípusára 700 millió forintot, amellyel a kialakítása miatt egyetlen egy hazai tenderen sem tudna indulni a GTKB. Tehát ott tartunk, hogy 700 millió elköltött forint után van egy piacképtelen buszuk, amit ahhoz, hogy bármi esélye legyen, bármilyen piacon, teljesen újra kell tervezni. Hátha kapnak megint 700 millió támogatást? :-(
Azt nem tudom, hogy melyik évtizedben térül meg, de az a "kis szakasz", amire ez hatással lesz, az a Dunántúl és az Alföld jó részét érintő vasútvonalak összessége, de minimum az elővárosi szakaszok - valamint az országos teherforgalom...
Ezek a kisüzemi kendácsolások nem igazán jöttek be az elmúlt évtizedekben sem... ha a megrendelőnek elektromos midi kell (bár tudnám minek, horror áron), akkor van a piacon elérhető, kiforrott, Európában is viszonylag látható darabszámmal üzemelő típus, amiből a szolgáltató választhat.
Először karosszériát kell keresniük a bajai vitézeknek.
Ott van. SOR EBN8. De van EBN 9,5 is. Ugyanez, 1,5 méterrel hosszabban. Abból közel félszáz épült, fele Romániában közlekedik.
Ezt a karosszériát már régen nem gyártja a SOR.
Ahhoz képest ez egy tavalyi gyártású busz. Sőt, tavaly ősszel Eperjesen 5db állt forgalomba ebből a típusból. Összesen 27db készült ebből, az első 2013-ban.
Sok éves korában (közben alig futott) került Bajára ahol 3 év alatt elkészült.
Legfeljebb a hajtáson dolgoztak ennyit, de nem a busz karosszériáján.
Először karosszériát kell keresniük a bajai vitézeknek.
Ezt a karosszériát már régen nem gyártja a SOR.
Ha jól tévedek akkor ez az egy db karosszéria mindenféle SOR bemutató kocsik tartozéka volt valamikor.
Sok éves korában (közben alig futott) került Bajára ahol 3 év alatt elkészült.
Az a baj az ilyen nekibuzdulásokkal, hogy egy csipet csapat észrevesz egy kiskaput, ráugrik, megnyeri és a dolog addig fut amíg az állam ilyen-olyan fejlesztési, kísérleti zacskóból utal pénzt.
Ez 2-4 év szokott lenne.
A pénz elfogy, az ötletet félre rakják és többé nem olvasunk róla semmit.
Jó példa volt ere a Szombathely-Narda-.......... elővárosi vasút.
Ott is arra figyeltek, hogy évekig havonta megjelenjen egy újságcikk az ügyről.
Úgy adva elő, mintha valami nagy dolog készülne.
Pedig nem.
Két ember jól élt belőle kb. 3-4 évig.
Amikor az állam nem finanszírozta tovább a dolgot, kiderült hogy a leírtakkal szemben, nincs mögöttük:
- se befektetői,
- se tartományi,
- se önkormányzati
támogatás.
De a hazai autóbusz fejlesztés utóbbi 20 éve is teli hasonló szalmaláng projektekkel.
Mindíg akad lusta firkász, aki nem néz utána, csak meghallgatja a világmegváltót és leírja a cikket.