Keresés

Részletes keresés

atty707 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5787

A legtöbb viszonylat ilyen, főleg este 9 után.

Józsai buszok 18-22km/h sebességgel "száguldanak" végig a böszörményin, ha tartani akarják a menetrendet...

Előzmény: Yooha (5783)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5786

Piac utca :)

 

Meglett az eredménye a fukarkodásnak, és a hó el nem takarításának. Egy rakás út lett olyan döcögős, hogy alig bírom rángatni a kormányt. A Csapó utca valami szörnyű, a Nyugatiról nem is beszélve.

Előzmény: Dreamer (5785)
Dreamer Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5785

Srácok lőttem tegnap este nektek egy csatateret... Bocs a minőségért, ez csak egy telefon!


Na, melyik megállóban készült a kép?
Dreamer
ckg471 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5784

Tavaly december elején valamelyik hétvégi este 19-essel jöttem be a Csapókertből a városba. Egy kínszenvedés volt, mire beértem...

Előzmény: Yooha (5783)
Yooha Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5783

Tegnap 15:20-kor indultam 48-as busszal a Nagyállomásról, és bár menetrendben megadott időben szálltam le, az volt az érzésem hogy végig 35-el megyünk. Tényleg így van megcsinálva ez a viszonylat (is) hogy vánszorogni kell vagy érzéki csalódás volt? Csak mert sokszor utazom a 48-assal de ezt még nem tapasztaltam.

atty707 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 5782

Debrecennek azért nem kell troli, mert kötöttek egy "nagyon előnyös" szerződést, és most annak isszuk a levét. 

De van egy olyan elméletem, hogy ez az előnyös szerződés újrapályázás nélkül lesz még legalább egyszer meghosszabbítva 8-10 évre, mert amúgy nem hajt hasznot az itk-nak.

 

Pár hónap és érkezik az első CAF villamos. - Majd a TK és Nagyállomás közötti szakaszon, mert a többin nem tud közlekedni. Na jó, max. a Bem térig, de a Pálma előtti kanyar megoldhatatlan ezeknek. Amíg ezek próbáznak, addig "környezetvédelmi" okokból majd jól megpótolják busszal a villamost...

 

Külön kiemelném, hogy a Keviép (Fővállalkozó) a Debrecen Plazatól-Nagyállomásig újból felfogja túrni az egész belvárost, mert még jó néhány kábelt le kell fektetni!!!

Ez azért nonszensz, ha így van, hisz fel volt túrva. De remélem megint bérelnek pár Ikarust a HV-tól, így lesz alkalmunk Debrecenben is normális tömegközlekedési eszközön utaznunk!

 

Valaki ezt elhiszi, hogy ez alatt az idő alatt megépül, vagy hogy december 20-ra kulcsrakészen átadják??? 

Csak normális szervezés kérdése az egész, nyugaton képesek ennél nagyobb távolságokat is megépíteni ennyi idő alatt. A politikai döntés pedig ugyebár elhangzott...

Előzmény: Garficicus (5781)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.22 0 0 5781

Más városokban örülnének, és összetennék a két kezüket, ha lennének trolik és trolivonalak!! Számtalan nagyvárost lehetne említeni, ahol szívesen lecserélnék a buszokat trolira, ha erre lenne pénz és akarat! Erre Debrecennek vagyis a DKV-ITK Duónak nem kell troli?? Érthetetlen!

Még érthetetlenebb az a fajta megoldás, amit művelnek! Ugye emlékeztek még, anno arra hivatkoztak, hogy felsővezetéket kell karbantartani, aztán kiderült hogy hazugság az egész, és azért van mindez, mert drágább a km-költsége a trolinak, illetve buszoknak kell a km!

Nesze neked környezetvédelem, meg önjáró trolik!!!

 

--------------------------------

Pár hónap és érkezik az első CAF villamos, de pálya sehol! Vajon a remizben fogják lefutni a kötelező km-eket??? 

--------------------------------

Külön kiemelném, hogy a Keviép (Fővállalkozó) a Debrecen Plazatól-Nagyállomásig újból felfogja túrni az egész belvárost, mert még jó néhány kábelt le kell fektetni!!! Ezt vajon miért most csinálják??? miért nem lehetett előre gondolkozni??? Miért kell szédszedni a díszburkolatot ??? Ennyi barmot!! De majd a nagyokosok megmagyarázzák nekünk, hogy ez így jó!!!

--------------------------------

Elvileg azt mondták, hogy december 20-ig megépül a 2-es villamos pályája, azaz számszerűsítve cca. 2x5km új pálya! Számoljunk picit! Március közepénél hamarabb nem kezdhető az építkezés (+5 fok kell minimum hozzá), október végén már nem lehet nagyon építkezni a hőmérsékletek és fagyok miatt. Tehát marad 6-7 hónap (180-210 nap!!!), amikor is ezt meg kell tenni! Valaki ezt elhiszi, hogy ez alatt az idő alatt megépül, vagy hogy december 20-ra kulcsrakészen átadják??? Mese habbal..........

 

Előzmény: atty707 (5780)
atty707 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 5780

Részben igazad van. A volvok helyett bármi más sokkal jobb lenne, bár ahogy hallottam a csuklós ARC-ok ("új" Ikarus), valamint a csuklós Credok is alaposan az üzemanyagtartály fenekére néznek, azaz azok is ilyen sokat zabálnak. Csuklós Solarisról nincs infóm, de lehet ez az ejuró 5-ös motorok átka.

Magam részéről "Vissza az Ikarusokat mozgalom" elvakult támogatója vagyok...

 

Új koncepcióhoz, új tervekhez új emberek is kellenek! Felül kell azonnal vizsgálni a járatok útvonalát, menetrendjét, és végre olyan tömegközlekedést kreálni, amit a lakosság "elfogad, használ" szivesen!

Ez így van. De! Sajnos nincs meg a megfelelő szándék sem az önkormányzat részéről (a döntéshozókat nem érdekli az audi a(x) hátsó üléséről), sem a dkv részéről. Ehhez annyi kellene, hogy a döntéshozók felülnének szépen az agyonfűtött járműveikre, és napi 8 órában utaznának a városban. Egyből kiderülne számukra, hogy ami az íróasztal mellett, vagy a google maps-en remekül néz ki, az a valóságban életképtelen ötlet. 

 

Tiszta lapot kellene végre nyitni és elzavarni ezt csürhét a DKV-tól akik azt hiszik magukról, hogy értenek tömegközlekedéshez!

Gondolom vannak azért "tisztességes" közlekedésmérnökök is a cégnél, csak el vannak nyomva. Sokan mennyire bíztak a Szegedről "importált" szakemberben, hogy mennyire rendbe teszi a város közlekedését. Sajnos még nem látszik a ténykedésének az eredménye, ellenben csúnya pletykák keringnek róla...

 

Komolyan mondom, hogy ennyi idő alatt amióta a 2-es villamost is építik, máshol már metrót is megépítettek volna, nem hogy egy komplett villamosvonalat! Ébresztőőőőő Debrecen!!! Zavarjuk el ezt az élősködő hülye bandát!!!Elég volt!!!!

Ez így megint pontatlan. Nem egy, hanem kettő metrót építettek volna ennyi idő alatt, és ami a szomorúbb, hogy ennyi pénzből. :) Még szomorúbb, hogy kultúrált demokráciában, nem ilyen "félázsiai hordáknál", ahogy a drága miniszterelnökünk jellemezte a népet, maga a döntéshozó áll fel sűrű elnézések közt, hogy elb*szta, és kéri a f*szkorbácsot maga számára. Itt ezek még évtizedek múlva is a hatalomban lesznek...

Előzmény: Garficicus (5776)
atty707 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 5779

Szerintm, ha nem lenne az ITK, már a troli-hálózathoz is hozzányúltak volna.

Szerintem is. És nem elbontásra, hanem bővítésre. De sajnos van itk, így ez az állapot tartós lesz.

Egyébként jó látni az Ikarus trolikat a városban.  :) A 3A trolipótlóról gyorsan át is szálltam a 4-es vonalon közlekedő Ikarusra. Így idén meg volt már a Ziu is, és az Ikarus is. :) Sajna a 404 a 2-es vonalon közlekedik, mert nekem az az örök kedvenc. (Nem szeretem a dkv flottaszínt, sokkal jobban tetszik a piros/szürke).

Előzmény: marky-511 (5775)
Yooha Creative Commons License 2013.01.21 0 0 5778

A másik topikban egy vérlázító címmel:

"Debrecen nagy napja lesz a hétfői!"

Mert mitől olyan nagy nap ez? Az elkezdett épitkezést....[dobpergés]...folytatják! Tádám! Egy megkezdett projektet befejeznek? Ó de milyen nagy meglepetés ez!

A legtermészetesebb dolog, hogy már réges régen kész kellene lenni, szóval az hogy valaki végzi a feladatát, azon a világon semmit nem kell ünnepelni. Elkezdeni-csinálni-befejezni kell és kész, nem parádézni! Mondjuk engem már az is zavar, ha időben el is készül valami és megy valaki szalagot átvágni. Tök felesleges, hétfő 8-tól lehet használni és jónapot!

De csodálkoznék, ha a végén Kósa bocsánatot kérne a totojázásért, elvégre politikus ő! Úgy lesz beállítva hogy milyen faszagyerekek voltak, hogy 1 évig egy kapavágás se történt (legalábbis én nem vettem észre). Ja, az okok nem érdekelnek, még a legelején kell tisztázni hogy ki mennyi pénzt talicská.., izé ki miért felelős, mikorra lesz kész, stb..

Előzmény: Törölt nick (5777)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.21 0 0 5777
Garficicus Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5776

Inkább hat-nyolc új trolivonal és 20-25 új troli kellene, mint ezek a gázolaj-zabáló Volvok, Civisbusznak csúfolt valamik! Én megértek szinte mindent, de racionalitást már nem keresek a DKV-ITK Duó döntései közt! Ha végleg likvidálják a trolikat, és a trolivonalakat akkor Debrecen város lakossága meg is érdemli ha hagyja ezt! Persze lehet itt beszélni arról, hogy környezetvédelem, meg hogy az elektromos áramot is meg kell termelni, illetve most fajlagosan még drágább is a troli kilométerre vetített költsége stb. Csak éppen azt felejtik el sokan, hogy korrupt világunkban a 2-es villamos sincs még sehol sem, elvileg tavasszal jönnek az új villamosok és nem lesz hol kipróbálni és még sorolhatnám az összevisszaságok tömkelegét!!

Tiszta lapot kellene végre nyitni és elzavarni ezt csürhét a DKV-tól akik azt hiszik magukról, hogy értenek tömegközlekedéshez! Annyi munkanélküli mérnök, közlekedési szakember él a városban, akik a DKV-nál "dolgozó" barmokat szivesen leváltanák és tized-huszad annyi bérért tisztességesen dolgoznának és főleg nem azon lennének, hogy hogyan lopjanak még többet!!!!

 

Új koncepcióhoz, új tervekhez új emberek is kellenek! Felül kell azonnal vizsgálni a járatok útvonalát, menetrendjét, és végre olyan tömegközlekedést kreálni, amit a lakosság "elfogad, használ" szivesen! Amíg ez nem teljesül, addig ez a cég csak egy pénztemető, és politikai lózungok, igéretek, és baromságok fertője!!!!!! Természetesen ez az önkormányzatra mint tulajdonosra épp úgy értendő, mert nem látnak tovább a szolgálati Audiból, és töketlenségüket, impotens hozzá nem értő gondolkodásuknak egész Debrecen a kárát látja! Ugye??? Hogy néz ki a város most??? Mint ha lebombázták volna a fél várost, árkok gödrök!!!

Komolyan mondom, hogy ennyi idő alatt amióta a 2-es villamost is építik, máshol már metrót is megépítettek volna, nem hogy egy komplett villamosvonalat! Ébresztőőőőő Debrecen!!! Zavarjuk el ezt az élősködő hülye bandát!!!Elég volt!!!!

 

Előzmény: atty707 (5770)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5775

Ezért írtam, hogy ezt Ti majd meglátjátok 10 év múlva. Én már nem...

 

Jaj, ilyet ne írtunk már! Bármelyikünket túlélheted! :)

 

Ráadásul, amíg a város önkormányzata az általa üzemeltetett céggel karöltve a trolibusz közlekedés elsorvasztásán dolgozik, addig teljesen felesleges trolivonalakban gondolkozni.


Ebben a helyzetben (is) ambivalens a DKV. Amikor rájöttek, hogy nem is jártak annyira jól az ITK-val, az első dolguk az volt, hogy csökkentsék a józsai járatokat, és visszaállítsák a 4-es trolit. Ott maguknak kedveztek, csak aztán jött a kifizetett kilométerek miatti cirkusz.

 

Számomra most sem egyértelmű a város álláspontja az elektromos közlekedéshez. Szerintm, ha nem lenne az ITK, már a troli-hálózathoz is hozzányúltak volna. No nem úgy, ahogy kéne, de hajlandóság van rá. Ez már látszott akkor is, amikor a 3E miatt megépítették az Ótemető utca - Árpád tér közötti "szakaszt" a nem olcsó váltóval együtt (amikor még szó sem volt arról, hogy a 2-es arra közlekedjen), meg ugye a Zákány utcai "mellékvágányt".

Előzmény: atty707 (5770)
atty707 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5774

Társadalmi hasznosság, externális költségek és hasonló tényezők figyelembevételével tehető "megérülővé" az adott beruházás. 

Társadalmilag "érdektelen", hogy az adott szakaszon trolibusz közlekedik, vagy villamos, vagy autóbusz. Csak közlekedjen. Környezetvédelem szép és jó dolog, de az elektromos áramot meg kell termelni (gyakorlatilag az esetek 90%-ában környezetszennyező módon, mindegy hogy hőerőmű, atomerőmű, stb - ha nincs víz, szél, akkor nincs vízerőmű, szélerőmű), ide kell szállítani (nem kevés veszteség van a vezetékekben), és a villanymotor is veszteséggel üzemel. Oké, kevesebb a vesztesége, mint a diesel motornak. Környezetvédelmileg több kárt okoznak a "sötétzöldek" azzal, hogy a Debrecent elkerülő szakaszok építését ilyen-olyan indokkal meggátolják, és naponta több ezer súlyosabban szennyező jármű halad át városunkon.

Ráadásul, amíg a város önkormányzata az általa üzemeltetett céggel karöltve a trolibusz közlekedés elsorvasztásán dolgozik, addig teljesen felesleges trolivonalakban gondolkozni.

Ahogy a villamosközlekedés is elsorvasztásra fog kerülni. (Ha a Bengálikat leselejtezik, akkor nem lesz elég KCSV a mostani menetrend teljesítéséhez, ami már most is ritka. - Csúcsidőben 7-8 járműre lenne szükség ahhoz, hogy biztonságosan lehessen lebonyolítani, a 11 járműből nem hiszem hogy ki fognak minden nap állítani ennyit.)

Sajnos ez a helyzet ma...

Előzmény: ZotyaJ (5771)
atty707 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5773

menetrend összeállításánál az csak a 4567. szempont, hogy egy útvonalon az ott járó buszok közül mind ugyanott álljon meg.

Ez nagyon nagy baj, mert így az utasok kedvét veszik el az esetleges busszal való közlekedéstől. Ott van a Segner tér. 4 buszmegálló, kissé nonszensz. Az meg a másik baj, hogy ha már véletlen van egy ilyen megálló, ami összefoghat több irányból érkező járatokat, akkor azt egyszerűen megszűntetjük. Ebből is látszik, hogy aki csinálja az sosem utazik a járatokkal...


Főleg, ha az az útszakasz a hossza miatt nem valószínűsíti, hogy pont az egyik végétől a másikig sokan utaznának.

Ha a menetrend készítők rendszeresen tartanának "terepszemlét", és nem a szolgálati Audi, vagy más felsőkategóriás járművek volánja mögül, akkor lenne gyakorlati tapasztalatuk abban, hogy mi a jó, és mi a nem jó. Lásd: Hal-köz. 1/3 annyi ember várakozik az "új" megállóban, mint annak idején a régiben. Inkább elmegy gyalog...

Előzmény: Yooha (5772)
Yooha Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5772

Tényleg? Akkor ugyebár a Böszörményi út se olyan hosszú, minek rajta tömegközlekedés?

Senki nem mondta hogy nem kellene bárhova is tömegközlekedés. Azt mondtam, hogy a menetrend összeállításánál az csak a 4567. szempont, hogy egy útvonalon az ott járó buszok közül mind ugyanott álljon meg. Főleg, ha az az útszakasz a hossza miatt nem valószínűsíti, hogy pont az egyik végétől a másikig sokan utaznának.

 

A 24-es "menetrendszerint" késik 5-10 perceket. Akkor hova is álljak?

Erre gondolom nem tőlem várod a választ :)

A csatlakozás tervezhetetlenségét pedig nem kell bemutatnod, nekem eddig az a rekord, hogy 8 perc nem volt elég az átszállásra. 13-23(vagy Y, ideglenes menetrend volt) az Egyetem térnél. 5 perc késés + 3 perc sietés, és egymás után állt be a megállóba a 2 busz, csak nekem rossz sorrendben. És természetesen nem várta meg az első a hátsót. Utána sprint a DAB székházig, hogy ugyanazt a 23-ast elérjem, amíg at körbement.

Előzmény: atty707 (5762)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5771

"De nem hiszem, hogy megtérülne valaha is a befektetés, mert lassan trolit kevesebbet látni az utakon, mint szocialista személygépjárműveket..."

 

Közösségi közlekedés esetében önmagában való megtérülésről beszélni értelmetlen. Társadalmi hasznosság, externális költségek és hasonló tényezők figyelembevételével tehető "megérülővé" az adott beruházás. 

Előzmény: atty707 (5770)
atty707 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5770

Nagy távolságok esetén a közöttpályás közlekedésnek még jódarabig előnye lesz, hiszen energiafelhasználás és talán biztonság szempontjából sem fogod tudni ugyanazt nyújtani gumikerekeken. 

A kulcsszó a nagy távolság. Debrecen nem nagy távolság. A nánásig menő "HÉV"-et én is támogatom, de ennél kisebb távolságra felesleges.

 

Az hogy a "troli" mennyire idejét múlt lesz 10 év múlva nem tudni

Ezért írtam, hogy ezt Ti majd meglátjátok 10 év múlva. Én már nem...

 

a jelenlegi hálózattal valamit kezdeni kell...

Nagyjából elbontani a dkv-itk szerint... Első lépések közt célszerű lenne a Köztemetőtől meghosszabbítani a Doberdóig, vagy még inkább a nem létező vezér utcai vasútállomásig. De nem hiszem, hogy megtérülne valaha is a befektetés, mert lassan trolit kevesebbet látni az utakon, mint szocialista személygépjárműveket...

Előzmény: ZotyaJ (5767)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5769

Nem úgy értettem, hogy ugyanaz az útvonal és menetrend kellene. Felsőjózsa (34-es végállomása) - Alsójózsai utca (de ha az útviszonyok engednék, még tovább). A menetrend teljes egészében a HÉV-hez alkalmazkodna.

Előzmény: atty707 (5765)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5768

"A körjáratoknak az a "hibája", hogy nem azonos igényű területeket fednek le. Azaz nehéz felfűzni egy hosszú "átmenő" vagy hosszú kör viszonylatra"

 

Ez a vonalvezetéstúl függ, átmenős vonalat is lehet "nem azonos igényű" területen vinni. Meg ugye attól, hogy az egyes célforgalmi irányokat hova terheled rá. 


"Ha belegondolsz az Újkert (mai 31 32) belváros kapcsolat valamennyivel nagyobb mobilitási igényt mutat, mint a Böszörményi út."

 

Tévedsz, ha a helyközid is hosszáveszed a Böszörményi úton másfélszer nagyobb az utasforgalom.

 

Olyan kevés lett az utas és olyan rendszertelen a közlekedés, hogy jelen helyzetben nem az az elsődleges probléma, hogy hol milyen zsúfoltság alakul ki.  Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a város egészén azonos ütemű legyen a közlekedés, ne legyen olyan, hogy párhuzamos vonalvezetés esetén az egyik vonalon 20 perc a másikon meg 30 perc.... ismeritek. 

Debrecenben ideális követési időcsoport lenne: 2,5 - 5 - 7,5 - 15 - 30 - 60

 

 

Előzmény: KSKs (5754)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5767

"Ha 10 év időre szeretnél előre tervezni, akkor tudni kellene, hogy 10 év múlva melyek lesznek a város frekventált pontjai ezeken kívül. pl. 1995-ben gondoltad-e volna, hogy az Egyetem jelentős része a Kassai úton lesz, ott, ahol romos épületeket hagytak maguk után a szovjet katonák?"

 

Részben igazad van, hogy nem egyszerű dolog 10 évre előre tervezni, de azért, ha jobban belegondoltok a városvezés amatőr városfejlesztési lépései nagyban hozzájártak ahhogy, hogy más városokhoz képest sokkal több problémát jelent egy-egy városrész közlekedésének a megszervezése. A legnagyobb baj az, hogy amikor eldöntik, hogy egy egy-egy városrész milyen funkcióval rendelkezzen akkor utolsóként jut eszükbe, hogy az tömegközlekedéssel hogyan lehet majd kiszolgálni. Rendkívül rossz helyen van IT services, a határ úti ipari park "zsákutcáiról" meg ne is beszéljünk. Régebbi rossz példa a BIOGAL is. Ezeknek a busszal való kiszolgálása az "ipszilonozás" nem éppen segíti elő, hogy gazdaságosan és utasbarátmódon el legyenek látva.

 

Az önkormányzatnak, mint hatóságnak és mint jogalkotó szervnek igenis komoly befolyása van, hogy hol és mit enged építeni. (A machboxszal már jól játszunk, mert pavilonok esetében ez már nagyon jól megy...) Debrencen közlekedési problémáinak fele a rossz várostervezési lépésekre vezethető vissza.

 

"Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést. "

 

Hidd el, hogy mindenre van megoldás, ha akarjuk :)

 

"Ez eddig oké, de 10 év távlatról beszélgetünk. Nekem az a véleményem, hogy 10 év múlva "idejét múlt" technológia lesz a troli, pontosabban a kötött pályás városi közlekedés, mert addigra biztosan az elektromos hajtásláncok fejlődnek annyit, hogy csuklós buszok is biztonságosan, "nagy" sebességgel meg tudnak tenni több napnyi távolságot akkumulátorról"

 

Vagy addigra embereket is tudnak teleportálni... Nagy távolságok esetén a közöttpályás közlekedésnek még jódarabig előnye lesz, hiszen energiafelhasználás és talán biztonság szempontjából sem fogod tudni ugyanazt nyújtani gumikerekeken. A jelenlegi trendek szerint a hibrid, több áramnemű, több funkciós járművek felé mutatnak, de ez nem ekvivalens azzal, hogy szükségtelen a vezeték. Az hogy a "troli" mennyire idejét múlt lesz 10 év múlva nem tudni, de a jelenlegi hálózattal valamit kezdeni kell...

 

ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5766

"Valószínűleg az a fő ok, hogy a garázsmenetért kevesebb km díjat kell fizetni, mint a normál járatért..."

 

Ugyanannyit fizetnek a semmiért is.

Előzmény: LoLkA (5743)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5765

Felsőjózsa és Alsójózsa között közlekedhetne újra "helyi" busz, mint a Volán idejében.

Ezt ne is említsd, mert maga volt a vicc kategória. Egy nap 2(!) alkalommal jött le alsóra, egyébként felsőjózsán közlekedett A mostani 34-es végállomás, és a Felsőjózsai u. között. Ráadásul "ügyesen" egy időben indult a 36-ossal, így tényleg kihasználatlan volt...

Előzmény: marky-511 (5764)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5764

Átadják a "falábú fiúknak" a stadiont aranyból?

 

A stadiont 2017-ben tervezik átadni, más tészta. Persze ettől még sz*rakodhatnak vele annyit, mint a villamossal, és fognak is :)

 

Aki az útvonalán él, az mind már most utálja a 2-es villamost, így még az is lehet, hogy a többség bojkottálni fogja...

 

Nem lep meg. Nekem sem tetszene, ha a 31-es és a 32-es likvidálása miatt nem lenne megközelíthető a Segner tér, a buszállomás, a Csapó utca, Kossuth utca, stb. Ezért kéne ésszerűen tervezni a menetrendet, és nyomokban meghagyni a tömegközlekedést. A 12-est azért, hogy érintse a Segner teret (az útvonal majd átalakításra szorul, hogy a Bethlen - Hatvan utca felé közlekedjen), a 15-öst pedig azért, hogy a Burgundia utca környéke legyen kiszolgálva.

Meg ugye ott lesznek a főutcai rendezvények, majd lehet gyalogolni a Plázától a Városházáig.

 

Térképen nagyon szépen fest ez igaz, de Debrecen és Józsa közt egy vágány van, így egyszerre csak egy tuja tud haladni.

 

Tényleg csak térképről láttam, de gondolom, lehet javítani valamit rajta. Ha más nem, a régi módszerrel, kitérőket kell építeni.

 

Azon kívül mint már írtam, Józsa két pontja 9-10km körüli a különbség. Mivel teszed meg? Helyi busszal? Hol áll meg?

 

Felsőjózsa és Alsójózsa között közlekedhetne újra "helyi" busz, mint a Volán idejében. Ha a Hajdúszentgyörgy megálló nem használható, akkor a Józsa megállót kell átalakítani. El is lehetne tolni a megállót a Bocskai útig, így a 36-osról, és a leendő új viszonylatról át lehetne szállni.

 

jelenleg egy kocsi járkál, és az is kong az ürességtől, miközben a nánási, böszörményi buszok dugig vannak...

 

Ez köszönhető annak, hogy a tiszalöki vasútvonal úgy lett átalakítva, ahogy. Ha még meglenne a Kisállomás, más lenne a helyzet. De ha már ez jutott nekünk, ezzel kell együttélni. Megálló Nyulasnál, közel a 10-eshez és a 11-eshez, néhány viszonylatot meghosszabbítani odáig; Határ út - Vincellér utca összekötése, tömegközlekedéssel, új vasúti megállóval. A jelenlegi Tócóvölgy megállónak a világon semmi értelme.

 

Ha viszont az 1-es vonalán közlekedne 10-20 percenként egy "HÉV", máris elérhető lenne Józsáról a TEVA, a Klinikák, a Nagyerdő, a Pláza, a főutca, és a Nagyállomás. Gondolom, busszal is azért utaznak többen, mert több létfontosságú helyet érint, mint asenki földjén közlekedő vasút.

Előzmény: atty707 (5763)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5763

Kész lesz az, hidd el! Muszáj lesz nekik, mert utána lesz egy fontos esemény... na mindegy.

Átadják a "falábú fiúknak" a stadiont aranyból? Oké, tudom mi lesz 2014 tavaszán/őszén, de nem az a fő mozgatórugó. Tegnap voltam az újkertben orvosnál, a váróban mindenki a 2-es villamos "sikerét" beszélte, és átkozták azt a percet, amikor KL megnyerte az első választását... Aki az útvonalán él, az mind már most utálja a 2-es villamost, így még az is lehet, hogy a többség bojkottálni fogja...

 

Nagyerdőn keresztül a Hajdúszentgyörgy vasúti megállóig.

Jártál mostanság erre? Térképen nagyon szépen fest ez igaz, de Debrecen és Józsa közt egy vágány van, így egyszerre csak egy tuja tud haladni. Azon kívül mint már írtam, Józsa két pontja 9-10km körüli a különbség. Mivel teszed meg? Helyi busszal? Hol áll meg? Hajdúszentgyörgy "megálló" csak és kizárólag földúton közelíthető meg (1 évvel ezelőtti állapot). A "Józsa" megállóhelynél sincs lehetőség átszállásra. A felsővezetékről nem is beszélve. Ahhoz, hogy versenyképes legyen a közúti tömegközlekedéssel, minimum két sávos, felsővezetékes pálya kellene, és nem villamossal, hanem gyorsvasúttal legalább Hajdúnánásig. Ez alatt felesleges görcsölni vele, jelenleg egy kocsi járkál, és az is kong az ürességtől, miközben a nánási, böszörményi buszok dugig vannak...

Előzmény: marky-511 (5758)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5762

A Hatvan utca nem olyan őrületesen hosszú, hogy ne lehetne végiggyalogolni a Piac utcáig.

Tényleg? Akkor ugyebár a Böszörményi út se olyan hosszú, minek rajta tömegközlekedés? Sőt? Egész Debrecen egy kis p*csányi város (New York, Tokio-hoz képest), minek bele tömegközlekedés?

Tudod milyen kellemes 4 gerincsérvvel, vagy bottal gyalogolni 10m-t is, miközben ott a bérleted a táskádban? Normál tempóban 10-12 perc. (Tudom, mert évekig sétáltam fel a Segner tértől a mostani Fórumig) Busszal mindez 1 perc. 

 

Ha meg mégis busszal akar menni (mert pl. idős) akkor megy abba a megállóba, ahol hamarabb jön menetrend szerint a busz.

Ezzel csak egy baj van: A 24-es "menetrendszerint" késik 5-10 perceket. Akkor hova is álljak? Reménykedjek, hogy véletlen nem megy el előttem a 32-es, amíg átkelek az úton, vagy reménykedjek, hogy éppen nem késik csak 2-3 percet a 24-es? A két megálló közt van legalább 50 méter, egy 2*2 sávos út, és egy jelzőlámpa. 

 

Mindezekkel csak egy baj van. Nem azért fizetek ki havonta 6500Ft-ot, hogy utána rohangáljak mérgezett egér módjára a megállók közt, holott annak idején meg volt erre a kultúrált megoldás. Nem hiszem, hogy olyan sokba kerülne a fenntartása annak a buszmegállónak, menetidőben is max. fél percet, ha jelentett...

 

Meg kell nézni otthon, hogy mikor jön busz, meg hordani kell magaddal az egész menetrendet, mert fejben tartani úgyse lehet.

Erre a mai példám: A troli(pótló) 1 perccel hamarabb indult el a Burgundia utcai megállóból. 1 perc nem a világ, nem igaz? Nekem az volt, ugyanis a buszom indulásáig volt kemény 13 perc hátra, azaz a 15 percenként közlekedő következő troli(pótlóval) esélyem sem volt arra, hogy elérjem. 3 (troli)busz kellett ahhoz, és még így is futni kellett a sikerhez. Jöhetsz erre azzal, hogy hordjam a menetrendet, de minek? Az esetek 90-99%-ban NEM az előírt menetrend szerint közlekednek a buszok, így a csatlakozást se lehet megtervezni. 

Előzmény: Yooha (5759)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5761
DBvonatinfó Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5760

Ma járkáltam egy kicsit a belvárosban. Egész délelőtt kint volt a 404-es troli a 2-es vonalon. A 36-oson két szólót láttam, de ami ennél rosszabb volt, hogy a Nyugati utcán, a Mechwart András Szakközépiskola nevű megállónál alighanem defektes lett az LMG-055, mert a bal első kerekénél dolgoztak nagyon az ITK-sok. Egy órát biztosan ott állt az a busz.

Yooha Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5759

Aki csak "fel" szeretett volna menni a városba az megállt abban a megállóban, és jött a 10,32,26,20,stb. buszok. Ezek most (26-helyett 24, 20-helyett 33) 2 külön megállóban állnak meg, az ember rohangáljon a 2*2sávos úton, hogy melyiket éri el?

 

A Hatvan utca nem olyan őrületesen hosszú, hogy ne lehetne végiggyalogolni a Piac utcáig. Ha meg mégis busszal akar menni (mert pl. idős) akkor megy abba a megállóba, ahol hamarabb jön menetrend szerint a busz.

Ma már nem lehet úgy közlekedni Debrecenben, hogy "odamegyek a megállóba és majd jön valami". Meg kell nézni otthon, hogy mikor jön busz, meg hordani kell magaddal az egész menetrendet, mert fejben tartani úgyse lehet. Persze párhavonta újra kell nyomtatni.

Előzmény: atty707 (5756)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5758

Szóval a 31: Doberdó->Nádor->Dózsa György->Nádor->Hunyadi->Burgundia->Kossuth->Piac->Nagyállomás-> eddig semmi változás

visszafele: Nagyállomás->Piac->Széchenyi->Segner tér->Pesti->Böszörményi->Doberdó

 

Még a trolibusz-üzem beindulása előtt volt olyan terv, hogy két ellenirányú troli lássa el - illetve váltsa ki - az akkor még csak a Bolyai utcáig közlekedő 31-est:

Nagyállomás - Hatvan utca - Bethlen utca - Nádor utca - Doberdó utca - Böszörményi út - Mester utca - Bethlen utca - Nagyállomás, és vissza. Természetesen ellenirányú viszonylattal együtt. Most annak több értelme lenne, mint a 2-es villamosnak.

 

...ha már a 28-ast nem kívánja igen nem tisztelt közlekedési vállalatunk visszaállítani. (Az lenne a legtisztább megoldás.)

 

Az ezernyi ritkítással már bőven lenne annyi jármű, hogy vissza lehessen állítani. Ezek után már csak egy kis összeget kéne költeni a váltókra, és némi vezetékre, hogy a DERKE-féle 4-es és 6-os körjárat megvalósuljon.

 

Tudom, hogy jön a 2-es villamos, de az még minimum egy év(tized), amíg kész lesz.

 

Kész lesz az, hidd el! Muszáj lesz nekik, mert utána lesz egy fontos esemény... na mindegy.

 

Úgy sikerült ma, hogy a 11:00-kor induló józsaival kellett hazajönnöm (ez az időpont nem felel meg a csúcsidőnek, gondolom ebben egyet értünk.)

 

Józsához annyit, hogy egy "minimális" változtatással orvosolható lenne minden. Az 1-es villamosvonalat kéne némiképp megváltoztatni.  Nevezetesen összekötni a Gyógyfürdő - TEVA iparvágány szakaszt, onnan egyenes út vezet a Nagyerdőn keresztül a Hajdúszantgyörgy vasúti megállóig. Ott a sín megvan, "csak" felsővezeték kéne.

Tudom, hogy eredetileg a 2-est szeretnék a Kartács utcán keresztül kivinni, de szerintem nem kéne arra várni. Az 1-est meghosszabbítani egyébként is célszerűbb. Tömegek vennék igénybe a TEVA miatt (is).

Azt nem tudom, mi lenne jobb; ritkábban közlekedő józsai járat, a Gyógyfürdőtől egyenesen, és visszafelé szintén a Gyógyfürdő fele közlekedjen-e, vagy likvidálni a rövid Pallagi úti szakaszt (úgyis át akarják terelni az Ady Endre útra, feleslegesen), és akkor oda-vissza a Nagyerdei körúton közlekedne.

Így persze lesz egy újabb dilemma; kétvágányúsítás, vagy egyvágányú közlekedés a Nagyerdei körút megállótól. Hely lenne a második sínnek a Nagyerdei körút keleti és nyugati felén is, de baromi sokba kerülne. Az 1-es meg lassan olyan ritkán közlekedik, hogy egyvágányú közlekedésre alkalmas menetrendet is ki lehet dolgozni. Ha a 2-es beindul, valószínűleg tovább csökkentenék a követést.

Előzmény: atty707 (5752)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!