Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trczudd Creative Commons License 30 perce 0 0 143261

22 kWh/100 km átlaggal
200 km >> 44 kWh
Akkor 0,5 óra célidővel  44/0,5>> 88 kW-os átlagos töltési tempó kell.
Ezt egyre több autó+töltő tudja már...

 

---

 

25 kWh/100 km átlaggal
300 km >> 75 kWh

Akkor 0,5 óra célidővel  75/0,5>> 150 kW-os átlagos töltési tempó kell.
Ez is napirenden van már.

Előzmény: kiggyo (143259)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 45 perce 0 1 143260

Nehezen tudom elképzelni  ha valaki elindul a családdal egy hétre nyaralni ami 168 óra,hogy nem fér bele fél vagy akár 1 óra töltés !

Előzmény: kiggyo (143259)
kiggyo Creative Commons License 2 órája 0 2 143259

Nem véletlenül írtam fél órát, ami a duplája. 

 

Ha eljutunk oda hogy ennyi idő alatt letudható 2-300 km betöltése cakk-pakk akkor nekem egy teljesen fájdalommentes üzemmód lesz az EV-zés. 

 

Most is megállok ennyi időkre amikor családdal utazok.

 

Akinek munkára, taposni kell az autó ott a dízel még nyerő, de szerencsére már nem ilyen munkám van, vezettem eleget 1500km-t egy húzóra, manapság nem tudnának rávenni ilyenre. Repülök ha menni kell messzebbre.

Előzmény: mica-r (143258)
mica-r Creative Commons License 5 órája 0 1 143258

A 15 perces ev töltés olyan statisztikai adat, mint mondjuk a 3 perces tankolás. 

Előzmény: kiggyo (143257)
kiggyo Creative Commons License 5 órája -1 1 143257

"

Ez az 5p tankolás az autópályán is csak egy legenda."

 

Tegnap baromira siettem BP-re és megálltam inárcson tankolni. Üres LPG kút, nagyfékkel megálltam, tankoltam 27 litert (ennyi fért csak) pár perc alatt, kasszánál egy kis tökölés mert a román kávét kért előttem és nagygázzal elhúztam.

Most néztem meg a google idővonalon, 11 perc volt.

 

Normál esetben 15-20 perc pisivel együtt, ennél kevesebből a mazochisták hozzák ki szerintem.

 

Ha az EV töltőnél nem kell sorba állni és fizetni akkor fájdalommentesen vállalható a fél óra szerintem. Addig elsétálsz pisilni, iszol egy kávèt és ennyi.

 

Előzmény: JGab (143251)
MZ/Y Creative Commons License 5 órája -1 1 143256

Az utolsó mondatodban a lényeg: minimális kompromisszum. Az én állításom annyi, hogy a legtöbbre nem igaz, hogy kompromisszummentes. Nekem beleférne annyi, nekem az ev nem. :) Illetve mint írtam, éppen bele, de nekem _most_ nem éri meg. Később meg lehet, hogy a napelem bruttó lejárta miatt nem fogja, de az a jövő zenéje.

Előzmény: pásztorkutyaterel (143236)
Cleaning Cloths Creative Commons License 5 órája -2 2 143255

 

Nos már ott probléma van, tudományosan és logikailag is, hogy a CO2 káros anyagnak van nevezve. Sőt az, hogy csak az van mérve és elemezve. 

 

Egy ember ~0,04 % széndioxid tartalmú levegőt lélegez be és ~4-5% nyit ki. Akkor a 8 milliárdos létszámmal mi vagyunk a légkörünk egyik legnagyobb károsítói? !!! Meg a többi hasonlóan lélegző élőlény??? !!!

 

 

CO2 szennyező meg káros anyag????? Szerintem mindegyikőnk úgy tanulta még az iskolában, hogy a szén-dioxid a növényeink egyik tápanyaga is. Tehát azon növényeké, amit megeszünk mi és amit megesznek a húsadó állataink ... tehát a kaja alap feltétele.... Kell valamennyi, csak éppen se kevés, se túl sok. A gyógyszerekkel is így van, ott is van megfelelő dózis és a kevés és a sok sem jó. Tehát egyensúlyi állapotra kellene törekedni. A CO2 tehát nem is annyira szennyező anyag .... más anyagokkal és folyamatokkal van a fő gond inkább? -Tehát a CO2-tőt úgy is lehetne tálalni, hogy földi élet szempontjából létszükségletű anyag?

 

Előzmény: trczudd (143254)
trczudd Creative Commons License 6 órája -2 0 143254

Nos,

 

Cleaning Cloths Creative Commons License 7 órája -3 2 143253

Mint jeleztem már nagyon is sokszor itt:

 

1. Az elektromos autók pártján vagyok és szurkolok a mielőbbi további fejlődésükhöz

 

2. Az átállás egy természetes műszaki fejlődési folyamat és semmi értelme mesterségesen és vallás-marketinggel erőszakolni, befolyásolni.

 

3. A jelenleg elektromos autók még csak korlátozottan és kompromisszumokkal tudják kiváltani a megszokott robbanó-motoros elődeiket. 

 

4. Nekem az új elektromos autó technológia, még túl drága és lényegei elemeiben keveset tud. A választék is kevés. Várok az árcsökkenés elkerülhetetlen bekövetkeztéig és a jobb ilyen autókig. 

 

5. A jelenlegi igényeimet egy megbízható műszaki technikájú öntöltős hibrid autó teljesen kielégíti. Azt tartom, korunk legjobb autó- technológiájának még. Akinek más, az meg nem zavar. Sőt megértem, hogy nekik, miért más a jó. 

 

Tehát nekem Toyota és Lexus, öntöltős hibrid autók megfelelő anyagi, kényelmi, minőségi, tartóssági és megbízhatósági biztosítékot adnak. Vannak ennél jobbak és kevésbé jók is persze. Ne felejtsük. Ezek már részben elektromos autók. Főként az össz-kerék hajtás, osztómű és kardántengely nélkülisége nyűgöz le. Dimbes-dombos tájon télen az nagyon biztonságos dolog. Síelni menet más országokba is. 

Előzmény: JAMIE222 (143252)
JAMIE222 Creative Commons License 9 órája 0 4 143252

Egészségedre. Ahogy itt fogalmazott valaki nemrég, nem mindenki menekül és akar 6-8 órákat megállás nélkül döngetni. A lényeg, hogy sok embernek elég jó megoldás, és ha még elkezdi számolgatni a tankolás-szervizelés költségeit is, akkor könnyű szívvel tesz lapátra bármilyen ICE-csodát. Az EV-nek van helye a nap alatt, akinek nem tetszik, vehet bármi mást.

Előzmény: naiv_ (143241)
JGab Creative Commons License 9 órája 0 4 143251

Ez az 5p tankolás az autópályán is csak egy legenda.

 

Beállsz, tankolsz, bemész fizetni, sorban állsz, kijöszz, kiállsz a parkolóba, visszasétálsz a mosdóba, vissza a kocsihoz. És akkor még nem ittál egy kávét, nem ettél egy falatot, nem nyújtózkodtál egyet. Tavaly direkt mértem, 15-20p simán elmegy egy ICE-s csak megállunk tankolni és mosdóba szünetre.

 

De ha menne is az 5p, nekem senki ne mondja, hogy komfortos Dubrovnikba lemenni, 2x5p szünettel, étlen, szomjan, mozgás nélkül.

 

Előzmény: naiv_ (143241)
mica-r Creative Commons License 9 órája -1 0 143250

Ha az lenne a valóság. De nem.

Előzmény: JAMIE222 (143249)
JAMIE222 Creative Commons License 9 órája -1 1 143249

Elég annyit mondani, hogy öreg vagyok újat tanulni, vagy nincs kedvem és kész.

Előzmény: mica-r (143246)
JGab Creative Commons License 9 órája 0 0 143248
Előzmény: JAMIE222 (143232)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 9 órája 0 3 143247

Pedig aki fiatal jobb ha megbarátkozik a gondolattal, és szemléletet vált !

Előzmény: mica-r (143246)
mica-r Creative Commons License 9 órája -2 1 143246

van akinek nehéz együtt élni, vagy nem éri meg

Előzmény: pásztorkutyaterel (143245)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 9 órája 0 3 143245

Ahogy az a vélemény sem mérvadó ,hogy  nem lehet együtt élni egy 300-500 km hatótávú EV-vel .

Előzmény: mica-r (143244)
mica-r Creative Commons License 9 órája -2 0 143244

Ezek szélsőségek, nem mérvadó egy értelmes vitában

Előzmény: pásztorkutyaterel (143240)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 9 órája 0 3 143243

Tudod , hogy van ez ,aki EV-vel megy fél órával előbb indul oszt jó napot ::))

Előzmény: naiv_ (143241)
mica-r Creative Commons License 9 órája -2 1 143242

Az sem mellékes, hogy a töltőpontnak is kell legyen akkora teljesítménye

Előzmény: MZ/Y (143230)
naiv_ Creative Commons License 10 órája -5 1 143241

Dubrovnikba 2 érintéssel megyek. S a tankolás nem több 5 percnél (nem félóra+ 80%...-ra töltéssel...)

... a többi zöldségedre már válaszoltam, általánosan.

Előzmény: JAMIE222 (143219)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 10 órája 0 3 143240

He he valahogy úgy ! A fejekben a korlátoltság és butaság nem ismer határokat . Több olyan kollégám van akinek SOHA nem kellene EV  saját bevallása szerint,  DE évek óta 100 km-nél nem volt távolabb. A szétrohadt diesel heti szinten romlik el alatta ,de az az autó amivel 1200 km el lehet menni egy tankkal ::)) Ilyenkor csak nevetek, és mondom, már ha megy ::))

Előzmény: bananatree (143237)
JAMIE222 Creative Commons License 10 órája -1 0 143239

Tudom, mit jelent:) Nézze el nekem, ó betűbaszók nagymestere egy betűhibát:)) Vasárnap hajnalban, retyón ülve telefonról pötyögve született.

Előzmény: trczudd (143235)
TraguAre Creative Commons License 10 órája -2 0 143238

"100%-ig biztos vagyok abban, hogy aki családdal utazik messzire, az 200-250 km-nél többet nem nagyon tesz meg egyszerre és nem is rohan nagyon. " 

 

Jelentkeznék, mint kivétel. :) 

Mondjuk rohanni nem szoktam, cserébe szeretek folyamatosan haladni. 

 

 

Előzmény: JAMIE222 (143232)
bananatree Creative Commons License 10 órája -1 2 143237

az itteni ev-gyűlölőket ez nem érdekli

csak ami a saját fejükben van

Előzmény: pásztorkutyaterel (143236)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 10 órája -1 3 143236

Két éve használok EV-t  nekem teljesen megfelel . Mindig azon múlik ki milyen felhasználásra veszi . Aki nem képes eldönteni  azt ,hogy neki mire kell, az úgy járt . Én tudtam ,hogy mivel túl vagyok a 6.x -n tengerre már nem megyek ( 32 fok alatt nekem a víz már hideg )  a legnagyobb távolság az 200 km és ott is napokat töltök, avagy belföldi fürdőhelyek hatótávon belül, munkahely stb.. 

Mióta megvan a Zoe kb 300 km hatótáv soha nem okozott gondot oda eljutni hazajönni ahová  én járok . ( az egész ország tele van 22kW  AC töltővel Lidl Penny Welness szállodák fürdőhelyek )

Sztem ma már az elektromos autózásnak csak a pénztárca szab határt ,ha van rávaló lehet olyan EV-t venni ami minimális kompromisszummal jár !!

Előzmény: MZ/Y (143233)
trczudd Creative Commons License 11 órája -2 0 143235

adOptál

örökbe fogad (nevére vesz)
tipikusan egy gyermeket...

----

adAptál

alkalmaz, alkalmassá tesz
hozzá illeszt
más célra ádolgoz, átalakít
átír



Előzmény: JAMIE222 (143232)
toromon36 Creative Commons License 11 órája 0 1 143234

Állítólag nagyon pihentető az elektromos autó. Egy házaspár hazajött németből és picit akartak tölteni, de bealudtak. Drága magyar töltőn telement az autó. 

Előzmény: MZ/Y (143233)
MZ/Y Creative Commons License 11 órája -1 1 143233

Nem erről van szó, mint írtam, közepén vagyok (igyekszem lenni). Tök jó az ev, de nem igaz, hogy ne lenne semmi kompromisszum. Átlag (olcsó) ev-nél plusz időt jelentene egy dunántúli út, nem lenne elég az amúgy tartott szünet. Nem használhatatlan, meg megoldhatatlan, mint a másik tábor állítja, ezért teszem magam középre.

Előzmény: JAMIE222 (143232)
JAMIE222 Creative Commons License 11 órája -1 3 143232

Nem bonyolult a dolog. Klasszikus, ICE-autós gondolkodással közelítve csak nehézségeket fogsz találni az EV-használatban, ezért kicsit állítani kell a gondolkodáson. Például: mondjuk egy dízelt tipikusan úgy használsz, hogy tele tankolod, használod úgy tartalék környékig, aztán megint telenyomod. Ez egy nettó 50lityis tanknál mondjuk 8-900km. De ez nem azt jelenti, hogy közben nem állsz meg folyó ügyeket intézni, kávézni-enni-inni, vásárolni , asszonyt-gyereket-kutyát sétáltatni. 100%-ig biztos vagyok abban, hogy aki családdal utazik messzire, az 200-250 km-nél többet nem nagyon tesz meg egyszerre és nem is rohan nagyon. Na most ehhez kell 35-40kwh áram, ez kevesebb mint félóra alatt betölthető, rendes töltőknél kb 15-20 perc. Tehát a lényeg, hogy bárhol, bármiért megállsz, ha lehet tedd töltőre a verdát, amíg intézed a dolgaidat. Messzire tipikusan autópályán megy az ember, ott meg kb 50-70kilométerenként van töltő, nincs ok parázni.

Nyilván ha fehérfurgonos vagy, ott ez nem igazán játszik, ott még nem pálya az EV. De normál emberi életmódhoz teljesen jól adoptálható az EV. Nyilván ha nem tud valaki 10misit, meg többet kicsengetni bármilyen EV-ért, annak ez még nem nem alternatíva. De akkor nem kifogást kell keresni, hanem annyit mondani, hogy ez még a "gazdagok" sportja.

Nem mellesleg huszonéve a dízellel is ment hasonló műsor, ugye mikor hozza vissza felárát egy benzineshez képest, ki tudja kifizetni, etc. Most mi is van? Aki tehette és nem idegenkedett tőle, az dízellel jár, mert alacsony fogyi mellett tud vele döngetni. Már amíg bele nem fut valami fájdalmas szerviz-számlába.

Előzmény: MZ/Y (143230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!